U Postoloprt se otevřel nový úsek D7. Budování dálnice je v polovině
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo čtyři nové kilometry na chomutovské dálnici D7, konkrétně jde o úsek od Postoloprt k
no to je tedy výkon, být ministerstvem tak bych se takovou nickou ani radši nechlubil, a mezníkem že je hotova po 40 letech půlka taky ne
K tomu jeden komentář – v ČR chybí dobudovat základní síť dálnic, přesto v některých oblastech se staví dvě souběžné dálnice – viz D6, D7 + dálnice na střední a severní Moravě.
D6 a D7, kromě toho že obě stojí sotva z poloviny, jsou souběžné? I když pravda, Cheb a Chomutov oboje začíná na Ch, to může člověka zmást….
Tak ta pointa je o tom, že stavíme současně 2 dálnice každou zhruba 100km dlouhou do měst Chomutov – Vary (D6 směrem od Prahy vede nejdříve do Karlových Varů), které jsou od sebe 50km. Navíc ani jedna z dálnic nemá navazující přeshraniční dálniční pokračování, dokonce není ani plánované. Ale debata přeci není vůbec o tom, že by obě neměli být, ale o tom jestli je nutné je stavět najednou a jestli jsou to ty nejpotřebnější dálnice v současnosti. A rovnou si odpovím, vzhledem k neschopnosti ŘSD připravovat stavby a tím spojeným potížím s utracením přidělených peněz, je každý úsek, který… Číst vice »
Řekl bych že ta potřebnost záleží na tom z jakého místa se na to člověk dívá. Obecně dálniční spojení na západ a jih je na tom momentáně nejhůř.
Už jsem to slyšel z více stran, že na Moravě je, nebo se staví opticky víc dálnic než v Čechách, ale víte že průměrná hustota osídlení na Moravě je výrazně vyšší než v Čechách + velká koncetrace střdně velkých měst? Takže konkrétně na střední a severní Moravě: D1 přes Přerov je naprosto nezbytná, parodie v podobě přetížené D46 přes Olomouc je naprosto nevyhovující. A evidentně jste narážel také na D48, ta je také potřebná, ale na druhou stranu souhlasím že jsou zásadní problémy v neecistenci D3 ve Středočeském kraji a chybějícím spojením D35 Hradubice-Mohelnice, ty by měly dostat prioritu před… Číst vice »
A kdy dojde na této „dálnici“ k výstavbě odbočovacích a připojovacích pruhů na exitech 3 a 5? Směrem k Praze jsou obě připojení ve stoupání (navíc „okořeněné“ stopkou) a jelikož jsou u obou těchto exitů logistická centra, není zde nouze o pomalu se rozjídějící nákladní auta. Rozhejbat 40 tun proti kopci není otázka několika vteřin 🙁
Jejich výstavba by byl příkladný počin ke zvýšení bezpečnosti. Ostatně – jak je to dlouho co byla u Makotřas tragická nehoda autobusu s nákladním autem? Tam by možná správně dlouhý a široký připojovací pruh té nehodě zabránil.
Tuhle otázku si pokládám furt, nejen u této „dálnice“. Odpovědí je jedna z možností:
a) nikdy
b) až se tam stane tragická, pořádně medializovaná nehoda, při které zahynou ženy a děti
c) až si Bureš odkoupí nějakou společnost, co má hlavní přístup k dálnici na těchto exitech
Mít po 47 letech konečně půlku dálnice hotovou, to je opravdu výrazný mezník.
Proč se pořád nemluví o úseku Slaný-Lotouš-Třebíz-hranice s ústeckým krajem?
Výstavba tohoto úseku má přijít na řadu jako poslední v letech 2022 až 2024. Mrkněte na odkaz na konci článku, je tam i tabulka.
opravuji – jako poslední, tzn. v letech 2222 až 2224.