U Plzně začala velká oprava D5, provoz je omezen. U Rozvadova se práce protáhly
Dálnice D5 mezi Plzní a Rozvadovem. Pramen: Strabag
Na D5 přitom stále trvá i dopravní omezení (1+1) u Rozvadova, kde ŘSD opravuje dálnici od začátku června.
Prosim, muze mi nekdo znalej z oboru vysvetlit jak fungujou tyhle dalnicni opravy? Mam pocit, ze na kazdy nasi dalnici je aspon nejakej usek rozmrdanej (aktualne D5 a D8 co vim…) Nerozumim tomu proc kdyz ma silnice slusnej asfalt je potreba ji uzavrit a cely vyfrezovat, mam pocit, ze jsou useky kde tenhle cyklus probiha kazdorocne, bez zjevneho poskozeni silnice.. A jeste vic nechapu tu neustalou obmenu svodidel. Svodidlo je prece kus kovu, nemuze se zkazit, ztratit za par let svoje vlastnosti. Nebo snad jo? Proc se kazdych par let obmenuje x kilometru kovovych zabran za nove. Opravdu by mne… Číst vice »
Dovolím si reagovat. Předně vozovky se rozdělují na tuhé (betonové) a netuhé (asfaltové). Oba typy mají jiné typické vlastnosti, jiné poruchy a jiný způsob jejich oprav a údržbu obecně. Obecně se dá konstatovat, že asfaltové vozovky degradují rychleji než betonové. Už ale neplatí pravidlo, že se 30 let na betonové vozovky nemusí sáhnout. A naopak pro oba typy vozovek platí, že včasné údržba je násobně levnější než nechat vozovky degradovat do nevyhovujícího či havarijního stavu. Z toho zřejmě pramení váš pocit, že se opravuje něco co je zdánlivě v pořádku, ale již je to třeba ve stavu kdy je vhodné… Číst vice »
Děkuji za obsáhlé vysvětlení!
K šlamastice se svodidlama byste taky věděl něco víc?
Doufám, že je bezplatnej úsek předlouženej až do Rokycan…
Předloni tam dělali nová svodidla (akce svodidla otravuje dálnici D5 snad trvale a každoročně – teď je za Cerhovicemi! Pracuje se na pár metrech, omezení je celé kilometry!). Před rokem opravovali nájezd na dálnici u Ejpovic! A teď to zavřou znovu a opět se má jezdit z Plzně na D5 přes Rokycany?!? Proč to proboha nemůžou v tom úseku udělat naráz? Budeme tam ten nájezd zavírat každý rok na několik měsíců? A navíc koordinace =0. Vždyť se opravuje i rampa u Olympie! A taky mosty u Tesca (u hřbitova), takže nefunguje Hřbitovní! A dole u Baumaxu taky stavba! Proboha, proč?… Číst vice »
Souhlas. „Akce svodidla“ mi přijde nekonečná.
Zvlast, kdyz tedka delaji svodidla na pulce useku, na kterem byl loni opravovan povrch (Cerhovice – Rokycany). To o nich pred rokem nevedeli?
asi systém odměňování na řsd podle prostavěných peněz. prostě věděli že tenhle rok toho moc neklapne, tak se dělaj svodila no… dřív se takový věci řešily pomocí dehtu, peří a pranýře, dneska za to přijdou prémie…
odměňování na ŘSD je dle uzavřených úseků, platí i pro SŽ, tam je podle výluk. jinak to není možné…
Pro práci na svodidlech (a v SDP obecně) je stejně potřeba samostatná etapa DIO – je nutné mít prostor po obou stranách. A to s pracemi na povrchu není úplně slučitelné. (Např. teď u Rozvadova by to ale tak mělo probíhat, ale za cenu vedení dopravy 1+1).
Dekuji za uvedeni do problematiky. Jakozto bezny vidlak tomu houby rozumim, tak se jeste zeptam. Bavime se o useku, ktery mel na delku 15 km, pricemz jsem snad behem zadne opravy nevidel prace pobihajici skutecne po cele delce soucasne. Navic konkretne ta lonska oprava mela asi pet etap, v kazde etape jine vedeni (zuzene 2+2 pruhy, nebo 2+1/1). Opravdu by to tam teoreticky behem prihodne etapy neslo vecpat? Mysleno jako: vymenime povrch v levem pruhu – tak tuhle etapu o par dni protahneme a udelame svodidla z tehle jedne strany, pak z druhe… a vecpat to do do te jedne… Číst vice »
Já jsem taky běžný vidlák, jen se o tohle trochu zajímám.
Kdyby se dělala omezení dlouhá kilometr místo patnácti, tak se bude 15krát přestavovat značení a 15krát kvůli tomu stahovat do jednoho pruhu. A bude to ve výsledku dražší a trvat to déle.
A ne, opravdu by nešlo vyměnit svodidla nejdřív z jedné a potom z druhé strany, protože jak už jsem psal v původním příspěvku, je potřeba prostor z OBOU stran. Na FB Nové D1 https://www.facebook.com/dalniceD1 je teď dost čerstvých fotek, z kterých je to vidět.
Chápete někdo, proč tam rovnou nedávají ty placaté nesmysly proti oslňování?
Aby to mohli za rok zase zavřít ?
Jet tudy, když proti supí téměř souvislá řada tiráků, které se za počínající noci rozjely po nedělní stopce, je vskutku zážitek. Skrze díry ve svodidlech šajní přímo do očí (máte-li osobní auto nízké). Lepší příspěvek k bezpečnému provozu jen tak nenajdete. Za starých časů to odclonila vegetace. Stejně jako další diskutující ani já nechápu rozsah úseku s omezením (41-48 km) vs. probíhající práce, také se divím, že bez povšimnutí zůstává rozbitý povrch u Králova Dvora, a že je ZASE uzavřený nájezd na D5 od Plzně, s přihlédnutím k dalším momentálním uzavírkám či omezením v okolí, to je s prominutím když… Číst vice »