U Plzně vyjel rychlík proti osobnímu vlaku, zaúčinkoval generální stop
Lokomotiva 242 (Plecháč), osobní vlak České Budějovice - Tábor (polovina června 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlaky zastavily 250 metrů od sebe.
Vznikla na těch „proříznutých“ výhybkách a mašině nějaká škoda, nutná oprava, nebo se jen zhodnotil technický stav, vyměnil se strojvůdce a jezdí se dál?
Na tom panteru jsem byl já 🙁
To je skvělé. Můžete nám k tomu sdělit ještě více?
Fascinuje mě, i že za takové sdělení Vám někdo dá mínus…
Tady stačí k dávce mínusů jen vyplnit jméno. I kdyby byla v komentáři jen *
*
Přitom by stačilo,aby výpravčí nebo dispečer zavolal vysílačkou, hele fíro křižujeme v Nezvěsticích. Hodně jich to dělá, ale ne všichni,chápu že mají frmol, a někdy není čas. Vlakvedoucí mají dopravní zkoušky, tak by měli mít v předpisu,že pokud vidí na odjezdovém návěstidle stůj,nedá souhlas k odjezdu. V případě rozkazu k jízdě proti stůj ,mu to fíra oznámí.
Když bude fíra roztržitý nebo unavený, klidně zapomene, že mu někdo před chvílí něco říkal do vysílačky. Ale redukční faktor rizika to je, to ano.
Kdybych měl každému strojvedoucímu volat “ Ivánku, dnes je úterý 25. 7. 2023 a budeme mimořádně křižovat“ tak nedělám v práci nic jiného. A že té práce při křižování má výpravčí více než dost…
Hele, já jsem jenom ajťák, ale systémy, které dají vědět co a jak – automaticky, zúčastněným, nejsou nějaká raketová věda a něco drahého (beru to jen jako vylepšení možnosti – hele radši jim zavolám). Když má číslo výpravčí, může ho mít i systém.
Druhá strana mince je příliš mnoho informací. Půjde-li to přes TRS, tak všichni na dané frekvenci uslyší všechno. Přibyde informací „které nejsou pro mě“.
TRS je hovorový systém, to nikto iný nepočuje.
Tak on ten výpravca má číslo preto, že ho má jeho prevádzková aplikácia. Ale že by tá prevádzková aplikácia mala automaticky posielať smsky po vlakoch? Ako technicky to samozrejme zrealizovateľné je, ale neviem či by to prešlo.
Jo jo. Ve stanici typu Nezvěstice je to k ušoupání nohou a kdy se ví o přeložení křižování? Když to vyjelo z Plzně?
A smí obsluha dráhy chtít po zaměstnancích dopravce komunikaci nad rámec předpisů, tak jako to ty chceš po obsluze dráhy?
Vlaku, který v dané stanici normálně nezastavuje, říct „dneska Nezvěsticema projíždíš v 19:23“ by to pomohlo nevyrábět zpoždění.
Na výstrahu by místo v 19:10 přijížděl až v 19:22, takže předtím by z troleje nežral výkon(a v oblasti by se rozjelo i něco jiného). A při troše štěstí by nezastavil, ale měl by postavený odjezd, takže by se nemusel znovu rozjíždět, už vůbec ne z 0.
A co když má fíra písemný rozkaz o projetí stůjka, ale pak tam vlakvedoucí nebude dávat souhlas, protože vidí na semafórku červenou?
Typicky český důvod, „u nás by to nešlo“. Pokud se pojede proti „Stůj“ na písemný rozkaz, tak o tom strojvedoucí vlakvedoucího může uvědomit, snad nejsou němí.
Což se také běžně děje, jak mám z práce vypozorováno.
Co je to za fórky, s těmi semafórky? Snad návěstidla.
Jsem si vzpomněl na film Přednosta stanice…“ne neodpovim no, já s ním nemluvím“…😂…. A mimochodem ve stanicích, kde není výpravčí a vlak „odmávávají“ vlakvedoucí, tak při křižování to dělají i proti červené….fira pak pomalu dojede k návěstidlu a čeká na protijedoucí vlak a zelenou….je to neprosto běžná praxe…. Když jsem tady v diskuzi dříve vyjádřil názor, že mi to nepřipadá úplně bezpečné a myslím si, že je lepší když tu červenou kontrolují dva a ne jeden, tak jsem byl experty ubezpečen, že jsem idiot, co tomu nerozumí….no a toto jsou výsledky…
Máte k tomu statistiku? Není často jedním ze znaků nehod, když není přesná odpovědnost ale každý veří tomu druhému?
To je nadělání s takovou blbostí….a vůbec proč 4 hodiny??… Vždyť jen modrý chtěl pozdravit svého modrého kamaráda…
A ETCS je jako všespásné? To je stejná kravina jako když za druhé světové věřili v obrat díky wunderwaffen.
Co jsem slyšel, tak je to nasranost policie, která je tam pozvaná na prošetření. A protože nikoho nezajímá jejich argument, že to je, při takové banalitě jako tato, naprosto zbytečné, zvláště když všechno je zalogovano v protokolech zab. zař. i hnacích vozidel, tak vyšetřují úplně zgruntu.
To jest pořizují fotodokumntaci, dokumentují rozhled z kabiny a každou maličkost. A behem své práce nedají souhlas s pohybem vozidel.
Tak samozrejme je potreba vysetrit naprosto vse. Vcetne spocitani mravencu v kolejisti. Plus je dane, ze vse musi trvat nejmene dve hodiny.
Když na to volají kriminálku, tak ti asi ani jinak postupovat nemohou, předpokládám. Aspoň tak to probíhalo u Mělníka.
Naco kriminálku, to se někdo vloupal na mašinu při pokusu unést vlak a tak sbírali otisky prstů a další biologické stopy? Vždyť je to bez zranění…
Co třeba podezření na trestný čin obecné ohrožení z nedbalosti? Dokud se nevyloučí technická závada…a ta se vyloučí/potvrdí prověřováním policie.
Podle popisu na iDnesu to vypadá, že Generální stop nebyl spuštěn manuálně výpravčím, ale automaticky – funkcionalitou VNPN.
Zajímala by mě statistika, kolik se takových případů (VNPN + Generální stop) stává za jeden kalendářní rok.
Proč
Protože zvědavost je přirozená lidská vlastnost.
S návrhem na registraci projetí návěstidla pomocí čidla počítače náprav jsem oslovil SŽ(DC) cca před 15 lety (konkrétně Odbor strategie a O14). Jsem rád, že se tento nápad tak ujal a ve svém důsledku chrání majetek a životy lidí, ačkoliv to není vlakový zabezpečovač.
Kolik, že zemřelo při železničních nehodách za posledních třeba deset let lidí? A kolik bylo nějak vážně zraněno? Ano pár jich bylo, možná tolik, co na silnicích za 14 dní. Nemelte nesmysly…
Já bych navrhoval zablokovat vám tady účet.
umeni kultivovane nesouhlasit tu nema kazdy ale malickym bezvyznamnym diktatorkem chce byt koukam kdekdo
Ještě doplním, proč podle mého laického pohledu k MU došlo: na této jednokolejné trati se rychlík a osobní vlak míjí v Blovicích. Pokud má ale rychlík z Plzně zpoždění cca 10 a více minut, osobák z Nepomuku dojede až do Nezvěstic, kde se pak vlaky křižují. A dnes vyjel podle GRAPP R 669 z Plzně o 9 minut později. Proto mělo dojít ke křížení v Nezvěsticích. Ale strojvedoucí v rychlíku zřejmě očekával „obvyklý stav“, a tak jel vesele dál.
Zkrátka lidská chyba. Hlavně, že se nic nikomu nestalo.
Zjednodušeně řečeno došlo k tomu protože je fíra jelito…
Výborně pane Neomylný. A máte ho…
Kdo projel návěst? Vlak bez obsluhy? Tak to pak jo.
Nedávno se se mnou nějaký strojvedoucí v diskusi hádal a tvrdil mi, že práce strojvedoucího je složitější a náročnější než práce chirurga anebo pilota…. tak by strojvedoucí asi neomylní být měli….
Zajímavý, že když byla v červnu řeč o nárazu vlaku do bagru, tak jste si byl jistý, že za to může řidič. Teď, když někdo píše, že za průšvih může fíra, tak komentátora ironicky shazujete. Kde děláte? Není to náhodou někde na dráze?
Jsme rádi, že nám sem přispívají takové vědecké kapacity, jako jste Vy!
V takových siláckých prohlášeních bych byl velice opatrný. Strojvedoucí je také jen potenciálně chybující člověk a scénář podobné události se v praxi odehrává velmi často, odjezd proti „Stůj“ je dominujícím typem MU. Dost často na to, abychom uvažovali nad pojistkou, která šanci na opakování omezí.
Ano…a proto se obvykle činí taková opatření, aby se chyby nestávaly.
Nebo alespoň méně často…
Takové pojistky samozřejmě lze zavést, např.: – uložit pracovníkům řízení dopravy povinnost informovat strojvůdce o změně křižovací / předjížděcí stanice a také o mimořádném zastavení; Zda by postačovala informace rádiem nebo by zpravení muselo být písemné, pokud možno již ve stanici, kde vlak naposledy zastavuje pravidelně, to by rozhodl management. – stanovit postup, jenž zabrání tomu, aby pracovník řízení dopravy na tuto povinnost zapomněl; – u vlaků, jež mají podle JŘ ve stanici projíždět a nebyly o mimořádném zastavení zpraveny, obnovit pravidlo, že postavit vjezdové návěstidlo na „volno“ se smí až poté, co odjezdové návěstidlo dovoluje jízdu; – znovu zapojit… Číst vice »
Člověče nevíte o čem mluvíte. Prej očekával. To určitě. Prostě udělal chybu, on nebo někdo jiný, třeba to taky mohla být technická závada, nebo zdravotní indispozice. Já taky občas tyhle rychlíky vozím i když v jiné části a můžu vás ujistit, že to vaše „očekával“ je hrozná blbost. Můžu vás ujistit, že jsem těch vlaků po různých tratích pár odvezl a nikdy, zdůrazňuji NIKDY není vedení vlaku dvakrát stejné, takže nějaké očekával nepřichází v úvahu….
pak ETCS je vlastně super věc, protože to dokáže vyřešit ty některé lidské chyby, co vznikají…
Zbývá vysypat ze štrozoku nějakých 150 miliard Kč, vyřešit všechny technické problémy s tím spojené a bude po problémech. 😉
Ne, nebude. Ale někteří naivkové si to vážně myslí.
Nepochybně, ovšem není to jediný způsob. V zahraničí mají už desítky let např. bodový zabezpečovač, kdy každé hlavní návěstidlo je kryté tzv. magnetem, který v případě projetí okamžitě aktivuje ventil a vypustí průběžné potrubí. Jednoduché a velice účinné, jakkoli se soudí, že „v ČR jdeme jinou cestou“.
Tak ona i naše LS v kombinaci s AVV zajišťuje slušnou úroveň bezpečnosti, ačkoliv AVV není VZ.
Jinak principiálně lepší je zabránit projetí návěstidla, než reagovat až na jeho projetí a dělat kvůli tomu prokluzy.
No a nebylo by lepší než oprašovat 100 let starý boďák nainstalovat ETCS?
Boďák vámi zmiňovaného typu má 2 nectnosti: když se „magnet“ (on to není magnet, ale LC rezonanční obvod) porouchá, tak se o tom neví (není tzv. linking information), a když se po minutí magnetu dopravní situace změní, tak se to vlak dozví až u dalšího magnetu.
To jsem zvědav, jak systému který si neohlídá ani směr jízdy budou vysvětlovat fungování jednokolejných tratí… 😀 😀 😀
Někdy je i desetkrát stejné, no netvrdím že zrovna na této trase, tam je zázrak, když vlak jede včas.
Nejsme odbornik, ale podle zvyklosti se urcite nejezdi…
Na zvyklosti ne ale říká vám něco slovo RUTINA? Psychologie ho ZNÁ a je to velký problém. Ve vyspělejších profesích se na toto téma zaměstnanci školí. Včetně toho jak tomu předcházet , jak toto eliminovat. Je vidět že železnice zaspala a ne a ne to dohnat…
Přesně tak, stokrát je něco nějak a jednou se jeden z elementů nenápadně změní. Velmi záludná situace, stačí si pročíst několik zpráv Drážní inspekce či Unfalluntersuchungsstelle des Bundes. Mechanismus lidské chyby se v tomto schématu pořád opakuje. Dosud se např. v Rakousku na školeních jako varující příklad připomíná srážka osobního vlaku Bratislava-Vídeň s vlakem Vídeň-Eisenstadt, kdy strojvedoucí vlaku do Eisenstadtu odjel v Brucku an der Leitha proti „Stůj“ v situaci, kdy na tzv. ochranném návěstidle u nástupiště měl návěst „Jízda vlaku dovolena“. Tisíckrát bylo v této situaci na odjezdu „Volno“, ale jednou nebylo (kvůli poruše srdcovky jel vlak z Bratislavy… Číst vice »
Ano, je to tady v pruměru KAŽDÝ DRUHÝ DEN. Je zjevné, že se ani tak nejedná o chybu jednotlivce ( ikdyž to tak vypadá) ale o systémové chyby. Nedostatečný výcvik, ( i ten řekneme pokračovací, průběžný) nedostatečná komunikace složek v provozu, úplná absence řízení rizik na železnici, alibistické a do obřích rozměrů přerostlé předpisy atd atd .
A hlavně podcenění rizik a souvisejících faktorů MU v závěrečných zprávách (obzvláště pokud k MU DI nevyjíždí), Firo porušil jsi to a to a to, tytyty, dávejte si pozor ať se to neopakuje (ale nedojde k vyzdvižení konkrétních faktorů).
To jsou zase kecy. Co znamená nedostatečná komunikace složek v provozu? To má výpravčí volat strojvedoucímu pokaždé, když má na návěstidle Stůj? Za tyhle MU může prostá nepozornost z různých důvodů. Třeba únava ze směny na šrotu bez klimatizace v tomhle vedru. Předpisy jsou sice přebujelé, ale jejich neznalost může za minimum projetých návěstidel. Snad jen u těch Prosenic byl strojvedoucí úplně mimo a neznal základní věci. Jinde se píše, že strojvedoucí projel návěstidlo jen o lokomotivu a 2 vozy, takže začal brzdit jen o pár sekund později než bylo potřeba. Těmhle MU nezábrání ani kdyby strojvedoucí chodili na simulátor… Číst vice »
Taková chůze na červenou na přechodu, to bude asi taky nedostatečná komunikace v oboru, hej? 😀
Pomohlo by tohle? https://www.lidovky.cz/domov/policista-ktery-zadrzel-muze-co-sel-na-cervenou-nepochybil.A150611_164541_ln_domov_sho
Že by šel okolo OSOŽák v civilu a bez legitimování by fíru vyvalil z lokomotivy?
PS: Je to nadsázka.
Chůze na přechodu na červenou je úmysl, na rozdíl od projetých návěstidel!
Vážně na 100% je to vždy úmysl. Stačí třeba fůra starosti a to nemluvím o všem
Jako proti tomu, že jsou předpisy přebujelé nic nemám, ale jak předpis souvisí s tím, že strojvedoucí jede proti stůj? Kdyby přebujelé nebyly tak by se to v tomto konkrétním případě nestalo?
Tak jeďte autobusem. Nejlépe po D 2
Tak prosím ježděte jindy a jinam, než já 🙂
I bez ETCS je železniční doprava x-krát bezpečnější než jízda autem.
Dneska jsem si zahrál známou únikovou hru pro neomezený počet hráčů Najdi si svou cestu z Brna. Všechny cesty z Brna na jih byly ucpané. Nakonec jsem se dostal díky místní znalosti domů za pouhých 100 minut (35 km). Světe div se vlaky jezdili normálně a včas (30 minut). Škoda, že nesmím použít peprnější slůvko na vaši adresu, pár mě jich při přečtení vašeho příspěvku napadlo…
A vyšetřovací aparáty nad tim zas vonanujou 3 hodiny. Neuvěřitelný…. Čím dál horší…
Jak to třeba řeší Němci,Rakušáci…. Taky se čeká než se příjemní pání slezou. Začnou klást otázky a třeba po 2-3h pustí provoz po jedný?
AT a DE mají zabezpečovač, který takovéhle věci dokáže docela dobře ohlídat. I to prastaré PZB si hlídá zábrzdnou před Stůj!
No…
Ano, ale ne úplně beze zbytku. Hlavně Rakušáci v minulosti dost zkracovali prokluzné úseky, aby maximalizovali užitečnou délku staničních kolejí. Kvůli tomu také dostrojovali více než 1000 magnetů 500 Hz hlídajících snížení rychlosti před návěstidly na minimum (umístěné 150-250 před návěstidlem) ještě v roce 2022.
I právě při křižování na jednokolejných tratích?
takze to
maj nechat byt a nesetrit? 🙂
Nikdo neříká nešetřit, ale musí kvůli tomu stát ostatní provoz? Pokud nedošlo k vjetí za námezník, tak normálně nafotit to (služební tablety foťáky mají), data z rychloměru se stáhnou na dálku (pokud je mechanický tak posunout například proužek), data ze zab. zař. si taky stáhnou. Dychnout dá buďto staniční zaměstnanec (jeli stanice někým obsazená), případně nehodová pohotovost dopravce (například), která by samozřejmě měla mít určeny dojezdové čas (jestli strojvedoucí bude vystřídán nebo ne, to si řeší dopravce vnitřně). Ale co je nejdůležitější, pokud nic nezasahuje do vedlejších kolejí, a není podezření na vadu zab. zař. tak umožnit provoz vedle v… Číst vice »
Dýchnout mu může dát i policajt. Ostatně i dopraváci by to uměli nafotit, jakožto nezávislý orgán. Je to bez zranění a bez přímé škody. Jen by si museli udělat základní kvalifikaci pro pohyb v kolejišti…
Pokud by tam vyjížděl někdo od dopravce, kvůli výměně strojvedoucího, tak zbytečně tam tahat ještě dopraváky.
A museli by sa školiť? Doprava aj tak stojí…
Sú preškolení tí, čo chodia zoškrabovať samovrahov z kilometra pražcov? (Neviem, pýtam sa.)
Možno na viackoľajnej trati, ak sa v susedných koľajách prevádzka zachová, tak by to školenie malo zmysel.
Museli, stále to je vstup do kolejiště, i když provoz stojí.
Většinou to „seškrábávají“ drážní hasiči, a ti samozřejmě vstup do kolejiště mají.
Protože policajti nemají dostatečnou mentální kapacitu k tomu aby pochopili že při vstupu do kolejí se musí alespoň pořádně rozhlédnout?
Ale jste v ČR. Zde uškodit je normální pokud se to netýká někoho z rodiny. Pokud je to někdo cizí, navíc otravný hmyz, kterého občas nazýváme cestujícími, to nikoho nezajímá.
On to jako nikdo nepozoruje? Že se ta sebestřednost a namyšlenost, netolerance a sobectví lidí stupňuje?
Fajn, udělá se to podle vašeho návrhu, za 15 minut se obnoví provoz, a večer fíra řekne, že to nebrzdilo nebo že na vjezdu bylo volno a že za to nemůže… a včíl mudrujte.
1) už dnes snad strojvedoucí ví, co má dělat, když má podezření, na špatně fungující brzdy i bez MU, ale dobře, aby to bylo zcela jasné, tak by samozřejmě bylo ustanovení, které by zakazovalo další pohyb vozidel po MU, pokud má strojvedoucí podezření, že k projetí došlo, protože to málo brzdilo (nebo prostě byla nějaká závada na brzdách). 2) zab. zař. má snad svou „černou skříňku“, ze které lze vyčíst poloha návěstidel. Takže zde není, co k mudrování, a kdyby se to strojvedoucímu rozleželo v hlavě, tak by to holt oznámil později. Vemte si, že dnes nemusíte taky bezprostředně po… Číst vice »
Třeba elektromechanika nebo AŽD71 má svou černou skříňku kde?
Když nemáte záznam, tak jakmile začnete ovlivňovat detekční prvky, tak se snižuje pravděpodobnost, že se dopátráte toho, co se na zařízení dělo před vznikem MU.
Když jdete vypovídat za týden, tak si na nějakou drobnost už nemusíte vzpomenout,
Když týden po MU vlezete do reléovky, tak už nezjistíte vůbec nic o tom, co se tam dělo před týdnem.
Dobře, dá se udělat opatření, tak aby to bylo co nejméně narušeno, ale je co zrychlovat, prostě provoz i při těch nejmenších MU, je neadekvátně dlouho zastaven (a absolutně bych změnil systém u „MU“, kdy oficiálně dojde k projetí, ale reálně dojde jen k tomu, že vlivem špatně zvolené technologie brzdění, adhezních poměrů, apod… si šlápnete jednou dvěma nápravami za klacek, nedojde k jízdě za námezník, nedojde k ohrožení jiného vlaku, atd… Vemte si tzv. Padák (já jako fíra vlastně ani nevím, jestli padák nastal z důvodu nějaké situace na zab. zař. nebo to shodil výpravčí), ale také se nic… Číst vice »
Já chápu vaši snahu urychlit obnovení provozu („kdo nechce urychlit obnovení, ať zvedne ruku!“), ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že cokoliv se při prvotním vyšetření zanedbá, tak může být následně zdrojem dlouhých a drahých tahanic, třeba i u soudu. I proto se třeba všem zúčastněným dává dýchnout, i když je „na první pohled jasné“, že nehoda by se stala i tak. Ale kdyby se dýchnout nedalo, tak si pište, že obhájce obviněného by u soudu vytáhl možnost, že „není prokázáno, že protistrana byla střízlivá, takže je možné, že…“. A dokazujte po roce, že někdo byl střízlivý. Jinak… Číst vice »
Minimálne časť AŽD71 po republike nejaké tie čierne skrinky má.
Ten osobní vlak byl Regiopanter 650.0 nebo 650.2 ?
Děkuji.
Na téhle lince jezdí osobáky pouze 650.0. Vyskytuje se zde i 2x 650.2, ale pouze na sp Strakonice – Plzeň a zpět
Podle mě za to může Fiala.
Podle mě máte IQ 6,5 bodu asi jako dlabané necky…
On to řídil nakej Fiala?
Vy jste mezi kamarády hodně oblíben, viďte? Vždy když někam dojdete, tak slyšíte tu známou větu: „No tak tys nám tady ku.va chyběl.“ 🙂
Nesklamal jsi, uz jsem cekal kto zacne Fialou nebo Babisem … uz chybi jen zlaty komunisti a prohlidka kecu bez zmyslu je kompletni–
Za mých mladých let jsem říkali, že za to může Klaus. Samozřejmě za všechno, i když jsem zakopl o kořen na lesní cestě.
Jakože by se to nestalo, kdyby předsedou vlády byl Luděk Sosna? Tomu nevěříte ani vy.
Jestli jste to myslel jako ironii, tak výstižnější by bylo, kdybyste napsal, že za to může Kalousek.
Jestli jste to myslel vážně, tak za tohle Fiala fakt nemůže.
Určitě. Radim.
🙂
Ten může s tou svojí soldateskou za různé věci…ale tohle zrovna nebude ten případ… 😀
už aby tam byla ta dvoukolejka…
a taky ETCS
Na dvoukolejku by peníze byly. Na zbytečně složité zab. zař. už ne.
Tohle se fyrovi moc nepovedlo…
A vy víte, že je vina na strojvedoucím? Asi tak jako já, že není, že? To se mě hrozně líbí. Ještě to ani nezastavilo a viníka už máme….
Ta pravděpodobnost je bohužel značná. Výluka zabzar tam nebyla, provizorium v navesteni taky ne, tak co to mohlo asi být?
Né, on za to nemůže, on jen zkoušel, jestli generální stop funguje, něco jako tenhle: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/moldava-trat-olej-koleje-strojvudce-obzaloba-kameny.A230725_141025_usti-zpravy_grr?zdroj=vybava_recombee
Na ČD mimořádnosti mě zaujalo odůvodnění: Dopravní závada u vlaku R 669 ve stanici Nezvěstice. Pod tím si představuji spíše poruchu lokomotivy nebo něco podobného…
„dopravní závada“
To asi znamená že lokomotiva je v poruše, co?
Civilista to může hůř chápat, prostě nezná ten pojem. Tak to zkuste vysvětlit více přátelsky nebo radši vůbec 🙂 Hezký den všem
Ano, já jsem ten úplný civilista, který se zajímá o dopravu a teprve vchází do těchto pojmů. A je pravda, že jsem možná nejdříve psal a až potom myslel. Teď už mě to přijde docela logické 🙂
hádám, že ta informace je určená pro cestující. Ti opravdu nemusejí skládat zkoušky z terminologie a tudíž je dobré ke služebnímu označení přidat popis.
ERROR 404 bývá vždy doplěn vyslvětlením „Stránka nenalezena“.
Ale však se cestujícím nepíše „Mimořádná událost typu C“ (= Error 404), ale „Dopravní závada“ (= stránka nenalezena).
Chtít to vysvětlovat úplným laiků nějak opravdu laicky, tak to byste musel v případě Erroru 404 vysvětlit, že se nejedná o stránku v knize, ale o „stránku“ webovou :-).
Slavný dopravce patrně nezná pojem „mimořádná událost“ tak tam plácne co ho napadne, to nutno chápat básnicky.
Však taky hlavním cílem je veřejnosti zatlouct, o co vlastně šlo. To dělá kde kdo, třeba výrobci kosmických raket používají pro výbuch rakety pojmy jako „rychlé neplánované rozebrání“ nebo „parametry letu mimo plánovaný rozsah“ 🙂