U Nového Boru zmizel most na silnici I/9, do konce roku bude nový

Demolice mostu na silnici I/9. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.Demolice mostu na silnici I/9. Foto: Pavel Švestka, s.r.o.

Původní most nejde rozšířit, byl ve špatném stavu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viki

Takže čtyřpruh plus okružní křižovatka..Opravdu úžasný koncept.
Nechápu,proc když dále na nový bor jsou MUK,proč není i tady

David

Ukončovat čtyřpruh kruhovým objezdem je opravdu divné. Nicméně ten kruhový objezd je jediným přínosem této stavby. Čtyřpruh je v tomto úseku úplně zbytečný, neodpovídají mu ani výhledové intenzity, ani terén. Obchvat Svoru by byl tisíckrát přínosnější stavbou.

PetrN

čtyřpruh není nezbytný, ale na druhou stranu se tu staví dálnice s výrazně nižší intenzitou, např. celá D6 od Řevničova na Vary nebo části D7

Jiří Kocurek

15 tisíc vozidel a souběh dvou jedniček? U Rozvadova na D5 je počet o maličko menší.

Ale jako jo, postavme tam 1+1+1 a prostředním se bude směr otáčet jako na dráze z Běchovic do Poříčan, ušetříme za 4. kolej…

PetrN

nesrovnával bych zrovna D5 Rozvadov, tam z těch 15000 máte skoro 7000 jen návěsových souprav + k tomu další nákladní, což je extrém, tady je podíl nákladních běžných +/-10%
Ale jak jsem psal, snese porovnání s málo vytíženými dálnicemi jako D6, D7, budovaná D4

Alibaba

Že jo!
Stačí tam dvojpruh, protože jsou motoristi rozmazlení.
V podstatě se to dělat nemuselo…

Jiří Kocurek

Jo přesně. Co kdyby, ale nepřivezli …, …, … a …, to by bylo řevu, jaktože nevozí zobží tam, kde jim za to nadávají.

Mojmír

Ten kruháč je prasárna.

Joseph

Víte, kolik lidí na silnici mezi Nový Borem a Svorem, ve Svoru na křižovatce zvané „letiště“, již zemřelo lidí nebo mělo těžkou újmu na zdraví?

Alibaba

Vadí vám, že nemůžete prasit rychlou jízdou?
Proč je zvýšení bezpečnosti prasárna?

Na vybudování MÚK platíte málo peněz.

Jan z Rokycan

Tak spodní stavba (pilíře) vypadá podle fotek i StreetView celkem slušně. Nosná konstrukce z prefa nosníků asi taky sice nebyla v úplně tragické kondici (v BMS to byla pětka), ale zas to není nic extra, aby bylo ekonomické konstrukci opravovat a rozšiřovat.

Jinak se např. demoloval i most na D3 u Úsilného kvůli změně tvaru MÚK, ten tam mohl stát maximálně 5 let…

Zajímavostí je, že o 4–5 let novější mosty na D5 směr Rozvadov jsou většinou v třídách II nebo III.

Jan Sekanina

Chápu zdůvodnění o nemožnosti rozšíření, ale nevěřím zdůvodnění ŘSD o jeho technickém stavu. Jsme holt bohatá země, že tuto stavbu tak moc potřebujeme.

Jiří Kocurek

A je tady někdo, kdo dělal pevnostní zkoušky na odvrtech z toho mostu? Tohle totiž není o víře.

Jarda

třeba to jen opticky vypadalo, ale reálně to bylo vše různě zfušované, tak to takhle ututlali, to udelali u hodně mostů, kde se šidil material atd, jen to vypadalo, ale nekde se jim i sypal beton, no a aby to nikdo neřešil, tak delají ty rekonstrukce, tak snad tam nebude šizený materiál a vydrží mnoho desetiletí.

Jarda

tak ještě obchvat toho svoru, ať nejezdí auta furt přes město.

Jan Sekanina

To bych také viděl dlouhodobě jako důležitější stavbu

Jiří Šrámek

Naprostý souhlas. Jezdím tudy každý den a obchvat Svoru vidím také jako potřebnější, než čtyřpruh do Boru. I když asi nejsem objektivní, protože jezdím od Rumburka po I/9 a ze Svoru po I/13 směr Liberec a nikoli na N. Bor.

Jindřich
Michal

Bohatá to země, mosty s 30 letou životností (a naprosto zbytečná stavba k tomu). 😵‍💫

Mojmír

Zbytečná není, je to souběh dvou silnici první třídy.
Mě by spíš zajímalo, kdy se konečně otevře druhý obchvat Nového Boru na I/9. Jako postavit novou silnici a nechat ji zarůst šípkem si může dovolit jen opravdu hodně bohatá země.

Joker

🎶🎶Mosty znám už dlouhý čas
Jsou dlouhé i krátké, i tenké jak vlas
Ale pomáhají, když jeden z nás
Chvíli se vzdálí ♥️♥️

Jan Sekanina

Vždy se při takovém článku musím zamyslet jak moc jsme bohatý stát, že si můžeme dovolit vyměňovat pouze 30 let staré mosty.

Jan z Rokycan

K tomu snad jen komentář viz výše.

Jiří Kocurek

Lávka v Tróji se vyměnila sama. Jestliže je to odfláknutý zmetek, tak nepomůže nadávat. Tím se cement do betonu nevrátí.

Gwann

Tak v Troji sám vite že to cementem nebylo, ale praskla lana, na kterých to bylo zavěšeno.

A cementu tam může být kolik chce, ale špatně udělaná či neopravena hydroizolace tu výztuž spolehlivě zlikviduje