U Kralup mají vlaky jezdit do oběda, u Domažlic nejdříve zítra večer. Série projetí návěstidel pokračuje

Vykolejení nákladního vlaku v Kralupech nad Vltavou. Foto: Zdopravy.czVykolejení nákladního vlaku v Kralupech nad Vltavou. Foto: Zdopravy.cz

Provoz v Kralupech bude zatím po jedné koleji.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Kolikrat jeste musi koridor Usti Praha stat aby zacal Ustecky kraj vec resit a hledal reseni v podobe jine dopravy ale pokud Ustecky kraj bude mit modlu vlak tezko se neco zmeni….Koridor patri SZ ale proc tedy kraj nejedna kdyz vidi jak hlavni koridor kolabuje nechapu….Snad to vyresi volby…..nejake rychlotrate to je jen sen mozna tak v roce 2050 se zacnou vykupovat pozemky kdyz uz nebude mozne po tomto koridoru jezdit v jakem bude stavu….tady neni zadna vize ani budoucnost….

Pavel

Opet koridor stoji co takhle autobusy kdyz vecne koridor mimo provoz cestujici chce cestovat a ne stat na koridoru a cekat.Jasne se ukazuje ze koridor je pretizeni proto musi fungovat i jina doprava treba komercni autobusova linka Usti Praha.Staci aby panove na Usteckem kraji daly licenci ale pro ne je me dodla vlak ale ze koridor stoji kazdou chvili nevidi Proc to funguje v nemecku panove s kraje viz priklad hranice Drazdany jak vlak tak autobus kazdych pul hodiny a mezi tim jeste bus i vlak Pirna Drazdany Je 21 stoleti ustecky kraji…..

Dorota

Jestli oni ti mašinfírové nehrají nějakou soutěž? Třeba, červenější už svítit nebude, jedu.

Honza

Tak si řákám, komu prospívá (stejně jako u silniček stavěných na koňské povozy a sabotáže dálnic) udržovat zde v době největšího provozu v dějinách skanzen?

Zdeněk

Nevíte, zda už jsou Kralupy průjezdné?

Michal141

Mimořádnost ukončena dnes ve 14h a vlaky pomalu začnou jezdit, ale na jízdní řád bych úplně nespoléhal 🙂

Petr

Na železnici, dějou se věci…

Y.K.

Nejen na železnici…. https://www.irozhlas.cz/nehody
To samozřejmě není omluva, ale zasazení do kontextu.

Jiří Kocurek

Když jsme u toho kontextu, tak to také vztáhnout na přepravní výkon.

Jo lidi dělají chyby. Jenže na silnici má ta chyba většinou mnohem menší následky, narozdíl od železnice nebo letectví.

Gwann

ale zase je těch chyb daleko více

XB-1

V letectví asi ne. Otázka je, jak jsou na tom třeba autobusy, ať se srovnává porovnatelné.

Tuzemák

ČT24-Rychlík z Mostu do Plzně, dnes projel návěst stůj. Co se to zas děje?

VencaM

Nic mimořádného. Jen se novináři začali zajímat. Při pohledu do statistiky je z dosavadních čísel za leden až červenec 2021 v průměru 13 nedovolených jízd za návěstidlo. http://www.dicr.cz/statistiky-mimoradnych-udalosti

Výkolejka

Bohužel novináři jsou dost nevyspytatelní. Samozřejmě včera ten Ex to byl fakt průšvih a je pochopitelné, že se o to zajímali a vznikaly speciální relace, ikdyž u nich se musel každý kdo se trochu vyzná držet za hlavu, co to tam padala za moudra, ale budiž.
Když se na to podíváme ale bez emocí (a že je to fakt těžké) tak třeba na novinkách byl pod článkem o srážce Ex článek o nehodě na silnici, kde zemřeli dva lidé a toho si nikdo ani nevšíml …

Dáda

ak on je vlak větší, vnímán jako větší a Z TOHO PLYNE VĚTŠÍ SLEDOVANOST A O TO NOVINÁŘŮM JDE PŘEDEVŠÍM.

medical examiner

Tak tak…
novináři jsou bestie…
Akorát tady je to výjimka.

XB-1

Nějak jste přehlédnul těch asi 67 ošetřených, aktivovaný traumaplán, vytížení nemocnic v okolí, nedostatek krve pro transfúze, atd. A to vynechávám materiální škody. Další věc jsou potenciální škody srážky rychlíku s os.vlakem. S osobním autem dost neporovnatelné. Mediální pozornost je zcela na místě.

Ivan

To ovšem není kvůli „pronásledování železnice“, ale kvůli pochopení rozdílného potenciálu, jakého mohla daná událost dosáhnout. Nehoda autobusu s jedním mrtvým bude taky sledována mnohem víc než 5 mrtvých v autech za stejný den.

medical examiner

Autobus s 1 mrtvým.
Ten mrtvý by byl řidič a to by bylo všechno, protože by ten autobus byl jistě prázdný…

medical examiner

To je hrozné…
To může být 13 nehod…

Zdenek

Nic, jen pokračování nedobre pověsti SŽ a dopravců zejm. ČD v posl.dobe:-(

Petr K.

„zejm. ČD“. Až budou mít alternativní dopravci stejný podíl výkonú na síti jako ČD, tak budete čumět, kolik těch MU půjde za alternativou.

Kebab

Už aby to bylo. Ten podíl, ne další nehody.

medical examiner

Ty nehody, formálně správně „mimořádnosti“ jsou už nyní.
Akorát že nedochází ke ztrátám na životech.

Dáda

Statistika napovídá, že při srovnatelným výkonu bude i srovnatelný počet MU.

Domingo

Vlak projel před měsícem stůj i v Berouně a nikdo se to nedozvěděl, ani my cestující, nám řekli že je to pouze minořádnost, až na GRAPPu jsem se dozvěděl že náš vlak projel stůj

Olda

Jsme snad v úplném blbistánu, nebo hůř… Tady je průšvih jako sviňa, ale jako sviňa, kde z nějakého důvodu (teď jedno jakého – infarkt, brzdy, vytvoření nesprávného sociálně-dopravního modelu…) se projelo na „stopku“ a druhý den to udělá někdo znovu. Proboha, to k dráze (obecně) berou už jen samý lemply. Včera mne šéfová zjebala, že jsem párkrát přišel o cca 10 min. pozdě do práce a já jako blbec jsem dneska naklusanej už v 1/2 osmé a mám nastavený budíky a mobily, abych ji moc „netočil“… A to dělám na nějakým podělaným úřadě, kde tedy ale fakt o nic nejde.

Cestující

Vím že k tomuto by se měli vyjadřovat hlavně strojvedoucí. Jen oni vědí co se odehrává na trati a jak je možné že se tak často ta návěstidla projíždí. Já to sice nejsem, ale líbil se mi jeden názor strojvedoucího pod článkem o jiné nehodě. Návěstidla projíždí strojvedoucí všech dopravců, tak u nich asi chyba nebude ani v těch tak diskutovaných turnusech. Chyba je v tom, že dnes strojvedoucí může dělat opravdu téměř každý a asi také dělá, ale hlavně v předpisech. Na moderní zabezpečovací zařízení není dostatek peněz, tak tomu také musí odpovídat předpisy, které musí být formulovaný tak,… Číst vice »

seika

Velmi by pomohlo, aby na všech tratích s významným provozem byl instalován alespoň LVZ (než bude ETCS). Pokud jedu proti návěsti stůj, tak mě o tom vlaková část VZ trvale informuje. V případě VZ typu MIREL v4 musím snížit rychlost pod 40km/h nebo přepnout do manuálního režimu. A pak častěji musím obsluhovat tlačítko bdělosti. Obdobně u návěsti omezující rychlost (kód VZ mezikruží). Kód VZ trvale vidím na ovládacím pultu, riziko zapomenutí znaku předvěsti a tím i znaku následující návěsti je výrazně sníženo.

medical examiner

Jak trvale informuje – zastavit se musí!
Jinak budete tam co včera…

Výkolejka

Jestli to nebude i tím, že jdete do práce na 8 a v 10 už máte nastudované na netu co se kde stalo a píšete příspěvky : – DDDDDDDDDD
Ne to není moralizování, dělejte si tam co chcete, já nikoho nesoudím, ale tak nějak mě to napadlo a začal jsem se smát : – D

Ares

Párkrát přišel pozdě, to vypadá, že lempl budete spíš vy. Nojo, to na těch úřadech pak vypadá..

rtep

Když úředník přijde do práce pozdě nebo třeba nepřijde vůbec, tak to skoro nikoho opravdu trápit nemusí.

Jiří Kocurek

Kromě těch, kteří mají podanou žádost např. o vydání způsobilosti. Nebo když k soudu o vyvlastnění pozemků nepřijde zástupce státu. To fakt nikoho nemusí trápit. Až na to, že za svini je ten majitel pozemku, že chce pozemek náhradní. To by ho hnali do hladomorny.

Y.K.

A v té práci nikdy nic nezbabráte? To jako fakt? Zrovna úřady tedy chybují velmi často, co je moje zkušenost. Akorát to jaksi nemá akutní vliv na bezpečenost lidí, al ena podstatě toho proč lidi dělají chyby to nic nemění.

Olda

No chlapi, právě, že cifršpión… 🙂 . Takže, opravdu až tak se moc neděje s tím zpožděním. Zvláště, když tam bývám tak do čtvrt na sedm obden, jinak do čtyř. Ono by se nedělo de facto nic, i kdybych chodil na 10-tou. Ale úřad je úřad, ten zajímá nástup dle předpisu. To navíc, což nějakou 50-ku hodin měsíčně při normální osmi hodinovce hodí, není na pořadu dne a přesčasy se mi fakt nepočítají :-). Pro Výkolejku: přiznávám po cca 2 hodinkách musím přepnout (tak kouknu nejčastěji sem) nebo se mi ty čísla v hlavě zmotají dohromady.

Van Houten

Neberou samé lemply ale… Dříve: Nový strojvedoucí (min. maturita technický obor) musel na dílnu na 1-2 roky, po hromadě zkoušek, zacviků testů mohl teprve dělat strojvedoucího, takže znal dokonale stroje na kterých jezdil. Pokud byl rychlý za 3 roky mohl jezdit. Jezdil s pomocníkem takže na stroji byli 2. Všude kolem hromada posunovačů, výpravčí v každé stanici. Vlakvedoucí měl povinnost také sledovat návěstidla. Tzn. v každé dopravně min. 4 páry očí kontrolovaly zda nejede vlak proti stůj. Při obratech strojvedoucí mohl odpočinout, dnes ostrý obrat a ještě musí vyvěšovat vozy atd… Dnes: zácvik a zkoušky, 6-12 měsíců od nástupu (min.… Číst vice »

Olda

Mhmm… Tak to je v zádeli… Vždy jsem to chtěl, tak nějak ve skrytu duše dělat, neb si pomatuji zkazky dědka co zažil na štokru. Ale jak na to koukám tak za a) jsem starý, za b) tak trochu marod a za c) on ten kancl ve světle těch vašich všech zážitků není vlastně špatný 🙁 . O.

Van Houten

Oni to navenek vypadá že si jen fira veze prdel. A dejme tomu že když všechno funguje tak je to i částečně pravda. Ale stačí třeba: nějaká porucha na vlaku, tma, listí na trati, netradiční dopravní situace, neukáznění cestující; ideálně vše najednou. Pak se opravdu zapotíte i tam, kde běžně ne.

medical examiner

Když je šéf idiot – tak se taky zapotíte…

ušatá

Problém je, že je to v podstatě na jednom člověku a stát se mu může cokoliv. A já nesouhlasím s tím, že to zachrání jen nějaká drahá technika.

Ivan

“ takže znal dokonale stroje na kterých jezdil“
Což mu je dneska v podstatě k ničemu, protože moderním mašinám dnes stejně rozumět nebude a ani do nich nesmí hrabat. Analogicky i osobních aut, kde si člověk dřív taky motor ze škodovky sám vyndal na ponk a tam si s nim mohl hrát, dneska můžete maximálně odšroubovat víčko od nádrže a na doplnění oleje (a někde ani ten olej ne).

medical examiner

Hmm, oni by se v těch „vectronech“ asi nevyznali…

Výkolejka

No ono ie to trochu tak ze se vždycky najde blbec co vam bude“vyčítat“ze on musel byt na dilne, na posunu, letmo a za 20 let se dostal do turnusu. A nekteri se neboi dodat ze oni tem masinam rozumeli/rozumi a prot jsou oni ti opravdovi strojvedouci a ti novi ne. No a pak celkem rychle zjistite ze ty masiny kterym oni rozumí uz dnes vozi jen okrajove spoje nebo je to záloha a tem novym rozumi mene nez ti noví a ty jezdi nejvice takze znat je, je to nejdůležitější… samozřejmě tech radoby vseznalku je minimum ale proste jsou.… Číst vice »

Jindra CV

Získání ŘP skupiny ,,D,, dříve věk 24 let, dva roky praxe s nákladní autem, dnes věk 21 let a stačí ,,B,, bez praxe. Takoví řidič může vozit lidi ale s Avií nemůže.

Leinad

A to někdo má D s profesákem a nemá C?

medical examiner

Takže by asi mělo následky, pokud by jezdili stylem „jízda – hodinový obrat – jízda – hodinový obrat…“

Ale mnoha nehodám by předešlo, pokud by se ostře hlídala doba jízdy a to, aby strojvedoucí nechodili na melouchy…

ušatá

Mám stejný dojem, když se to bere podle toho a podle selského rozumu, tak to jsou ty nejdůležitější příčiny. Prostě bylo více lidí, kteří dohlíželi a odpovídali za něco. Ale ušetřili jsme!!!

Lol Phirae

Koukám, to je dřina. V 8 nástup, od 10 pauza na internet, v 11 příprava na oběd, 13 návrat a nejdýl ve tři padla, jen co šéfová zmizí.

Olda

Jo,jo… S drobnou korekcí. Za a) šéf je šéf a řadovka je řadovka. Jsem řadovka… Takže co může jeden, nemůže druhý. Za b) kamerový systém, ID karta a vrátnice s terminálem dělají svoje. Takže jasně, že oběd můžu mít 2 hod., ale tu 1,5 si naddělám. Prostě 160 hod. měsíčně tam minimálně musí být. Za c) spoustu věcí máme termínovanou a to nejen nadřízenými, ale hlavně i elektronickou spisovou službou. To aby se JUDr. Sokol mohl hrabat ve spisech a hledat tam pochybení. Suma sumárum – dřina zrovna ne, ale psychárna docela jo, aneb mohou na tom být i lépe,… Číst vice »

medical examiner

A strojvedoucí dostanou čipové karty (a lokomotivy čtecí jednotky).
A tím se budou hlídat odpočinky a délky jízdy.

Petr Šimral

A u postelí budeme mít taky čtecí jednotky? A na zádech GPS?

Diesel

Když holt za tím sedí dnes kdejaký kadeřník s maturitou to je holt asi něco blbě. A zajímal by mne názor těch zastávačů z modrých řad, pokud by měli někoho z rodiny na operaci v nemocnici s exitusem s tím že doktor by prohlásil že je to tím že je přetěžovány a neodpocaty.

Jan

Vy děláte jakoby se dřív červené návěsti neprojížděli. Akorát se o tom tolik nepsalo.

Diesel

Zcela určitě projížděli, ale nevím jestli se z nich taky tenkrát dělali hrdinové. Pokud pitva neprokáže zdravotní indispozici je to čistě a jen jeho práce tak jako každého viníka nehody ať na silnici či dráze Zabil sebe další dva lidi, hromadu jich pomlatil a vyrobil neskutečnou materiální škodu.

medical examiner

Jojo…ve VÚSL ÚVN biochemicky zkoumají stres u zemřelých…
Tak třeba pošlou z Plzně vzorek…

Výkolejka

To je pořád dokola:kadeřník (kuchař) s maturitou a rychlý výcvik a podobná klišé a máme o příčinách nehody jasno. Ano občas se najde i kuchař a ano příprava je krátká, ale že by někdo vytáhl statistiku a řekl, tady je jasně vidět že za MU můžou kuchaři nebo nováčci to ne …

Jiří Kocurek

Statistika je podvod. Nejlepší je vyšetřovat přes tři lahváče na gauči…

Leinad

Protože u hodně hromad byli lidé, kteří už jezdili nějaký npstek.

Lukáš

Co bylo někde vyjádření DÚ, tak nejvíc chybují strojvedoucí s licencí do 5 let a nad 30 let, dál je to prý už vyrovnané.

Y.K.

Víte, i doktoři dělají chyby. Jsou to jen lidi. Každý dělá chyby, i vy. Jen moralisté svoje chyby přehlíží či bagatelizují.

medical examiner

Já vím. Akorát že lékaři si ty chyby „schovávají“ pod zem a architekti na oči veřejnosti…

Robil

Třeba , i když to nesouvisí s tématem , tak ke zkouškám strojvedoucího u dopravce jezdí zkušební komisař z DÚ. Jeho návštěva je zpoplatněna částkou 8 .000 Kč. Platí se dneska úplně za všechno.

Petr Šimral

A to jste zjistil kde o tom placení?

medical examiner

A bude se platit skoro za všechno. Ať to bude jízda autem, ať to bude studium na gymnáziu (narozdíl od jiných SŠ) a na všech vysokých školách (i na státních UK a UP), sport a veškeré volnočasové aktivity…

Honza

Může mi jako laikovi někdo prosím objasnit jak vznikla ta 20K škoda za projetí?

Radek

Řízlá výhybka?

František

to by asi bylo za vic, za 20 t se tam nikdo nepojede ani podivat na opravu, v tech cenach na zeleznici.

Třicátáprvní Béé

Neříznuto

Opavák

Výjezd vyšetřovacích orgánů. Každý orgán něco stojí.

Amper77

Jo, stojí. Ale tady ještě nestojí. Tohle je předběžný odhad škody, kde se cena výjezdu orgánu neuvádí.

Ivan

Jako, že se ještě neví, jestli tam ta DI pojede, nebo ne?? To asi nebude úplně ono, že?

Jan Dlasek

Je to z ceníku za spoždění, cena za spoždění a spoždeňí přípojú.

Jiří 3

Zastavení provozu + NAD.

Petr

Výjezd vyšetřováků náklady za ND