Nákladní vlak poškodil trať mezi Kolínem a Kutnou Horou, vykolejené vozy jely čtyři kilometry

Po čtyřech hodinách byl obnoven provoz po jedné koleji.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elb

Tak ještě že tam není nová trať, kterou by mohl poškodit.

Leinad

Strojvedoucí si nevšimne, když se z něj 3-4 km stal traktorista? Čekal bych, že při zadaném tahu(udržování rychlosti) ampérmetr ukazuje velké hodnoty a při výběhu to zpomaluje.

Hala D

Krásně to ukazuje dokonalost železnice. 4 kilometry s 16 dvojkolími mimo koleje a furt to jede. To kamionu stačí hnací náprava mimo asfalt a má problém.

Granja

Bohužel nevšimne. Ty mašiny mají velký výkon (a spolu se setrvačností hmoty) táhnout lehké prázdné vozy mimo kolej není velký problém.

LKB

Kdyz se divam, ze jsem tim mistem na trati vcera dvakrat jel, naposledy 45 minut pred udalosti, mam velmi neprijemny pocit. I kdyz predem samozrejme nevime, zda stav trati byl bezprostredni pricinou, prispivajicim faktorem popr. s mimoradnou udalosti vubec nesouvisel. Jsem zvedav, k cemu DI dojde…

Granja

To já taky. Pokud nebude závada na voze, možná recipročně pošlou ze Slovenské republiky dopis, aby jsme si i my dali do pořádku infrastrukturu.

jzms

takže bude nové znění rozkazu “ Ve vlaku máte řazeny autovozy , na tratích SŽ nepřekračujte rychlost 50 km/h, ve vybraných úsecích 65 km/h….

Pája

Srandičky srandičky, ale „někdo“ si to přečte a iniciativně s tím fakt přijde…

Jiří Kocurek

Což bude průser, protože podobný nápravový tlak mají i jiné prázdné vozy. Fyzika se neptá, jestli jsou pro přepravu A, B nebo ZZ Top.

Leinad

To už existuje dlouho (i když myslím na 90)

Jzms

Existuje to dlouho na 80 a 100, vzniklo to po vykolejil autovozů v Olomouci, proto ironicky píšu co nás asi čeká

marek hudec

čistě teoreticky – dal by se RJ1050 protáhnout z Golčova třeba dieselem kratší trasou ??
– a neřešme prosím úvrať a objíždění soupravy mašinou…
např. Světlá n/S – Rataje – Kolín
nebo ze Světlé až do Čerčan a rovnou do Phy

Jan Novotný

Nešlo, protože přechodnost…

JanO

Posázavským Pacifikem asi ne, spíš to vzít z HavlBrodu nahoru na Chrudim.

Jiří Kocurek

Lokomotivu na to máte? Žádáme cestující aby si vlak vytlačili.

JanO

Psal teoreticky 😉

Granja

Jo, depo havlbrod nemá ani toho „kocoura“.

Jiří Kocurek

Už je vidím, jak to ČD nadšeně samy nabízejí… Vectron tam nemá přechodnost, takže vypojit ze soupravy do Pardubic bude muset přeletět.

adamgolias

to by byly velmi cenné fotky , regio jet s pěti žlutými vagony , vectron a brejlovec z kds v Ratajich . myslim ze i kdyby to bylo možné tak by zpoždění bylo možná větší než když se vrátí do Brna.

David Peca

Přes Čerčany vyzkoušeno praxí, Brňenský drak a dobrý strojvedoucí.

vjkm

Kampak se poděly ty peníze z neudržovaných lokálek ? Asi budeme muset budovat bytelnější modrá zábradlí, aby kaštanstvo bylo lépe chráněno před vykolejenými vozidly.

Zlámalík

U tohoto asi fíra blbě pozná, že mu něco vzadu vypadlo, jak se tak dívám – vozy lehké, běží po štěrku, dokud se to o něco nevzpříčí, jedeme dál…

Jan Sova

To musí být asi hluk okolo té ocelové orby, kdyby to jelo zastavěným územím. Ale zrovna na Kutnou Horu to zase tak osídlené není.

Lukáš

Doufám že cestující z 1050 (která si veze 5h) dostali možnost přestoupit v Golčově na ČD které to vyřešili autobusama…pokud ne tak se ukazuje naprostá neschopnost RJ řešit cokoliv…

Vojta

V Golcove Jenikove, preprahli masinu nedovolili nikomu vystoupit. Dalo se az Svetla nad Sazaviu po vlastni ose nebo Havlbrod take po vlastni ose. Jinak zpet do Brna a nahradni trasou.

Vojta Zvolský

Spíš nechápu, to nefunguje mezi ČD a RJ nějaká horká linka, vždyť šlo o jednu soupravu lidí, ČD mezi tím převezli mezi Čáslaví a Kolínem 8 spojů. To RJ nebo ČD nemá zájem na takové spolupráci. Zároveň to budí pro nás na lince R9 otázky, jak bude RJ zabezpečovat NAD, až bude linku mít na starosti.

Péťa

Stejně jako na R8, blbě. Ti co mají autobusy pro Jančura jezdit budou jenom když jik zaplatí předem a vlastní busy pošle jenom když nebudou mít co dělat.

Jiří Kocurek

Tak to by měla SŽ v rámci boje proti třídnímu nepříteli dělat na trati 300 nikoliv 2 výluky ročně, ale nejméně 20. Aby se ukázalo, že Jančura nezvládá mimořádnosti, zatímco tady ČD sehnaly hrbadou SORku, jedeme do Vyškova.

XP3

Jednoduše, počká až ji ČD zavedou u regionální dopravy a bude vesele parazitovat. Jako to dělá jinde.

Leinad

A štíplistci ČD uznávají Žluté jízdenky, aniž by se firmy domluvily a ČD dostaly zaplaceno?

XP3

Ne, jednoduše tam RJ pošle svoje cestující a když se vám tam nahrne několik stovek lidí, tak je těžko budete lustrovat… Tedy můžete, ale jednak se vše ještě víc zdrží, a jednak riskujete, že neodejdete ve zdraví, pokud někoho do busu nepustíte/vykážete ven. A zaměstnanci RJ se při mimořádnostech příliš nerozpakují cestujícím říct, že NAD zajišťují ČD. Hlavně aby se jich zbavili.

Peter

Asi jako mezi Kolínem a ÚnL. Tam se pres pět hodin nejezdilo. Závazková linka a provoz odvolan. Nezájem.
O třídu lepší dopravce.

Gwann

Ale byl levnější a není modrý a nemá systémové specialisty na nábřeží.

Ona ta lace musí mít důvod. Krom odrbavani zaměstnanců, menší prezameatnanosti a zkorumpovanosti…i low cost reseni

Vincenc

Ex 1050- opět se ukázala „operativnost*dopravce RJ pri reseni mimoradnosti.Misto zavedení NAD přes vyloučené místo a nasazení záložní soupravy z Kolína do Prahy táhne cestující zpět přes Bo a Čt se zpožděním téměř 5.hodin aktuálně.

Znalý

Hlavně, že má zase plnou hubu keců, jak tu ČD v budoucnu nebude, ale není schopen se postarat o cestující z jednoho jediného vlaku při mimořádnosti…

Gwann

Ať si to užijí. Pokud tu CD nebude, se žlutým jezdit nebudu a konečně si pořídím gumokol. Jen se musím snažit, aby byl i s ridicem

Jiří Kocurek

Tak řidičák dneska dostane každý blbec, to zvládnete. 😛

Vašek

Ty prázdné autovozy jsou pěkní potížisté.

Pája

To je fakt. Kolik se smí s touhle řadou, pokud nejsou ložené? Mám pocit, že 90, ale jistě to nevím…

Vašek

Na mnoha úsecích tratí mají sníženou rychlost rychlostníky. Maximálku nevím.

Valtteri

80 mimo koridor, 100 na koridoru, ale často jsou osazeny rychlostníky R, samozřejmě na 80. Netřeba zmiňovat, že na Západ od ČR nic jako snížení rychlosti na 80 pro autovozy neexistuje.

Jirka P

V Anglii se řešilo něco podobného, akorát šlo o lehké kontejneráky. Omezení rychlosti určitě bylo mezi možnostmi reakce.

george

Ani na Slovensku (Kůty – Děvínska n. Ves-Vajnory). A to tam mají „tankodrom“ o kterém se v ČR ani nezdá! 😀

Tonda Sehnal

Samozřejmě, že existuje 🙂
Dělá se to snížením rychlosti v JŘ.

Valtteri

V Ebule bude inverzní rychlost pro některé vlaky a z 95% to bude mezi Vorsignalem a Hauptsignalem kvůli brzdění, ne kvůli stavu infrastruktury. Pokud jsou do Drážďan inverzní rychlosti u nákladů, pak je to mezi Krippenem a DSA, kdy jsou ty Wiederholery, směrem z Drážďan typicky DPI mezi Gbf a perónem od toho Zsig.

Anonymní alkoholik

Tak to se divim, že se něco podobného nestalo už dřív. Tenhle úsek je echt tankodrom už léta letoucí, ostatně asi jako všechny nereko úseky na téhle trati. 🤡 #správaoranišť #flikujeme

Martin Dohnal

přesně tak, před pár lety tam musela být i pomalá jízda, než to dali alespoň trochu do kupy. je vlastně docela zázrak, že se to v tomto místě nestalo už dřív a že se to nestalo už víckrát.

Anonymní alkoholik

Ono těch PJ bylo víc. Nejvíc mi uvázla v paměti PJ 30km/h někdy v roce 2015 přes přejezd na spojce Starý Kolín – Libenice. Otravné jak pro cestující a fíry, tak i pro řidiče. 🙄 Než se tam proplazil náklad… 🙃

george

Není to tak hrozný! Toto vypadá na technickou závadu.

Jiří Kocurek

A naco by tam dělali rekonstrukci? Argumenty znáte: Vyhozené peníze, protože se rychlost nezvýší.

Leinad

A je pravidelné podbíjení a vůbec údržba totéž, co rekonstrukce?

Gablenz

K vykolejení nákladního vlaku slovenské společnosti Lokorail dnes došlo mezi Kolínem a Kutnou Horou u Hlízova..
Na fotkách je Kutná Hora hl.n.
V Hlízově žádné výhybky nejsou.
Při vší úctě, tohle opravdu se nedá nazvat novinařinou…

Cestovatel z Vysočiny

A ten vlak zastavil na fleku, hned po vykolejení? O tom jsem ještě neslyšel.

Tomáš Záruba

Eschede… 🙂

Jiří Kocurek

Studénka… ale obojí je dost blbý příklad a nepřijde mi to vtipné.

invisible4

První telefonáty na tísňovou linku o problémech s vlakem byly již z Hlízova.

Mirek Zv.

Z Hlízova volali nějací pozorní kolemjdoucí?

Petr

Kdybyste slyšel, jaký dokáže skákající vlak po pražcích dělat rachot, asi byste pochopil. On tam také občas někdo bydlí

Jindra

A co je na větě špatně? Prostě vlak vykolejil mezi Kolínem a Kutnou Horou, kousek od zastávky Hlízov. A vykolejit se dá i tam, kde nejsou výhybky.
Při vší úctě, text se dá pochopit i bez navážení se do autora.

Mirek Zv.

Tak navážení se do autora jistě je nepřiměřené. Ovšem Vaše poznámka mi zas přijde trochu hloupá, protože když se vykolejí tam, kde nejsou výhybky, tak jak se ty výhybky poničí? Ovšem těžko z textu poznat, kde to tedy vypadlo, nejspíš na kolínském zhlaví Kutné Hory, proto je taky náhradní doprava už z Čáslavi (?) Proč do toho pletou Hlízov, je fakt zvláštní.

Jirka P

Jak se poničí? Třeba tak, že ty vypadlé vozy do těch výhybek dojedou, nebylo by to poprvé, kdy vlak po vykolejení jel ještě několik kilometrů.

Petr

Asi tak, že je nápravami vylámete, jak přes ně skákáte

Jindra

Protože vlak vykolejil na širé trati a výhybky poničil až v té Kutné Hoře? Třeba…
Takže v čem je má poznámka hloupá?

Jozef Sec

V článku se píše, že to jelo 4 km mimo koleje.

Petr

Vypadnul už v Hlízově, tohle jsou fotky z Hory, kam dojel. Co se na tom nedá pochopit?

JanO

A v Hlízově vypadl na čem? Kritizovaný stav svršku nebo závada na vagonu?

george

Také jsem na to čučel! A to tam jezdím x let

george

za předním oknem.

Bob

V Hlízově ty vykolejené vagóny zničily šrouby upevňujicí kolejnice k pražcům, v délce stovek metrů se to muselo vyměnit. Dál až do KH už ničily jen betonové pražce.

EC104

Čím to bylo? Závadou na voze?

David

DI nám to za půl roku poví.

Petr

Bylo to rozbité

mic

Kdepak. Bylo to pokažené. Až potom se to rozbilo :o)

Cestovatel z Vysočiny

Kluk se tudy kolem 17. h. vracel ze školního výletu, naštěstí to stihl 🙂
Jinak ta trať tady není úplně v dobrém stavu, navíc značný provoz. Nechápu, že stát, potažmo SŽ, hraje tuhle ruskou ruletu, spojení mezi Čechami a Moravou dlouhodobě visí na vlásku.

Zlámalík

Připomíná mi to starší reklamní slogan nad dálnicí na výjezdu z Prahy na Chodově: „Účelem D1 je zabránit Pražákům dostat se na Moravu“ 🙂

Jiří Kocurek

Ovšem do Brna chce každý, proto se na něj stojí fronty.
https://www.mediaguru.cz/clanky/2012/09/mosty-pro-reklamni-kampane-jak-jich-vyuzit/

Hala D

Zrovna jsem hledal nějaké statistiky a narazil jsem na pravděpodobnost nehody na železnici. U vlaku je nižší pravděpodobnost nehody než u auta, dokonce i počet mrtvých je menší. A teď vážení přátelé počítejte se mnou. 4 vykolejené vagony, to je nehoda 8 kamionů mimo silnici. A to znamená 8 řidičů bez vozidla s možností zranění. Tam kde by se nyní na dálnici vytvořila mnohakilometrová kolona než vozidla odklidí, na železnici se pošlou vlaky po jiné koleji, případně nazpět. U vlaku je pravděpodobnost zranění strojvůdce násobně menší. Jaká je asi u ocelového autovagonu pravděpodobnost, že začne hořet? 0 přátelé, čistá 0.… Číst vice »

Jackub

🤦‍♂️ Nepružnost, neumí just in time / just in sequence dodávky, koleje nejsou zdaleka všude, takže nutnost překládky (další zdržení) . Tohle firmy zajímá. Ne to, co uvádíte vy.

Hala D

Ano, firmy to nezajímá, ale to neznamená, že je to v pořádku. A následky bude řešit kdo? Lidem ty kamiony vadí ale firmy to nezajímá. Soudruhy taky nezajímalo jak se má běžný občan. Chamtivce taky nezajímá, že ostatní nemají základní potřeby. Někteří zaměstnavatele taky nezajímají prac. podmínky pracujících. Je to OK?
A JIT je po koronaviru mrtvý, dnes jede Greendeal a Ekoudržitelnost.

Petr Herbrik

Ani firmy za to nemůžou, jediným viníkem toho, že jsou firmy nuceny využívat kamiony místo vlaku jsou politici, kteří rozhodují o dopravní politice EU a tím pádem kam se směrují dotace. Pokud se na železnici dotuje pouze osobní doprava a nákladní jen tam, kde jí to škodí (např automatické spřáhlo, rušení nákladišť vleček a podobně), těžko můžeme po železnici chtít nějaký just in time a vůbec jakoukoli pružnost a spolehlivost a to jsou přesně ty vlastnosti dopravy, které nejvíc přepravce zajímají.

Jackub

Ani Grendeal, ani „ekoudržitelnost“ nemají s ochranou přírody nic společného. To za prvé. Koronavirus na JIT nic nezměnil, pořád se vyrábí stejným způsobem, jako dřív. To za druhé. A za třetí – napište rovnou, že máte prostě rád vlaky a chcete, aby jich jezdilo hodně. Schovávat se za „argumenty“, které používáte, je ne věrohodné. Opravdu vám blaho ostatních tak moc leží na srdci?

Jiří Kocurek

Nemálo lidí má osypky z toho, že se něco děje bez (jejich) dozoru a touží po rozhodovacích pravomocech, které jim dovolí vzít někoho pod krkem a ovládat. Záminka se hodí jakákoliv, vč. toho, že autobus spotřebuje 5x víc nafty než 810.

Hala D

To samozřejmě nepopírám ale EU taky valí ve velkým řeči o ekologii železniční dopravy. A i sám Velký žluťák Jančura cosi takového pípnul.

Granja

Řeči se vedou, voda teče….

Hala D

Na každém šprochu, …

Hala D

https://www.cdcargo.cz/documents/10179/3682745/Cargovak_2023_05.pdf/ae989d91-1e9f-4573-b079-32eeb3875dbb
Tady si můžete přečíst, že zákazníci mají tendenci tvořit zásoby. Prosím neuvádějte hned první dezinformaci o JIT, kterou jste slyšel.

Mirek Zv.

A jaká je asi pravděpodobnost, že to zasáhne do profilu druhé koleje a po ní pojede 120/hod osobní vlak, dřív než se zajistí celkový stop? To už asi taková sláva a bezpečnost nebude…

Petr

Také minimální, např. Oproti tomuhle http://krimi.mnoho.info/2222

Joe

Opravil bych titulek na „v Kutné Hoře“. Dle fotek to je přímo ve stanici, pokud teda neoral kolejiště kilometr a půl.

GM275

Oral. Už od Hlízova.

Granja

…. ale málo. Kolečko se mu, polámalo.

Pepa

A nebudou ty dalkove spoje nakonec odkolnem pres CT v Brne driv?

Šejdr

Budou, pokud se příliš nezdrží ve výluce kolem Brandýsa nad Orlicí.

David

To jako cestující, co sedí v tom RegioJetu, a jedou do Kolína, tak pojedou zpět do Brna a potom přes Třebovou do Kolína? Nebo pojede zpět soupravove a cestující také pojedou busem?

František Plášek

Podle dostupných informací byly vozy prázdné, což u autovozů může být už tak problém….

Lukáš Chytil

Navíc trať na Kutnou Horu není úplně v kondici.

Strojženoucí

To spolu přímo souvisí. Bohužel.