Tak ještě že tam není nová trať, kterou by mohl poškodit.
Leinad
1 rok
Strojvedoucí si nevšimne, když se z něj 3-4 km stal traktorista? Čekal bych, že při zadaném tahu(udržování rychlosti) ampérmetr ukazuje velké hodnoty a při výběhu to zpomaluje.
Krásně to ukazuje dokonalost železnice. 4 kilometry s 16 dvojkolími mimo koleje a furt to jede. To kamionu stačí hnací náprava mimo asfalt a má problém.
Bohužel nevšimne. Ty mašiny mají velký výkon (a spolu se setrvačností hmoty) táhnout lehké prázdné vozy mimo kolej není velký problém.
LKB
1 rok
Kdyz se divam, ze jsem tim mistem na trati vcera dvakrat jel, naposledy 45 minut pred udalosti, mam velmi neprijemny pocit. I kdyz predem samozrejme nevime, zda stav trati byl bezprostredni pricinou, prispivajicim faktorem popr. s mimoradnou udalosti vubec nesouvisel. Jsem zvedav, k cemu DI dojde…
Existuje to dlouho na 80 a 100, vzniklo to po vykolejil autovozů v Olomouci, proto ironicky píšu co nás asi čeká
marek hudec
1 rok
čistě teoreticky – dal by se RJ1050 protáhnout z Golčova třeba dieselem kratší trasou ??
– a neřešme prosím úvrať a objíždění soupravy mašinou…
např. Světlá n/S – Rataje – Kolín
nebo ze Světlé až do Čerčan a rovnou do Phy
to by byly velmi cenné fotky , regio jet s pěti žlutými vagony , vectron a brejlovec z kds v Ratajich . myslim ze i kdyby to bylo možné tak by zpoždění bylo možná větší než když se vrátí do Brna.
Přes Čerčany vyzkoušeno praxí, Brňenský drak a dobrý strojvedoucí.
vjkm
1 rok
Kampak se poděly ty peníze z neudržovaných lokálek ? Asi budeme muset budovat bytelnější modrá zábradlí, aby kaštanstvo bylo lépe chráněno před vykolejenými vozidly.
Zlámalík
1 rok
U tohoto asi fíra blbě pozná, že mu něco vzadu vypadlo, jak se tak dívám – vozy lehké, běží po štěrku, dokud se to o něco nevzpříčí, jedeme dál…
To musí být asi hluk okolo té ocelové orby, kdyby to jelo zastavěným územím. Ale zrovna na Kutnou Horu to zase tak osídlené není.
Lukáš
1 rok
Doufám že cestující z 1050 (která si veze 5h) dostali možnost přestoupit v Golčově na ČD které to vyřešili autobusama…pokud ne tak se ukazuje naprostá neschopnost RJ řešit cokoliv…
V Golcove Jenikove, preprahli masinu nedovolili nikomu vystoupit. Dalo se az Svetla nad Sazaviu po vlastni ose nebo Havlbrod take po vlastni ose. Jinak zpet do Brna a nahradni trasou.
Spíš nechápu, to nefunguje mezi ČD a RJ nějaká horká linka, vždyť šlo o jednu soupravu lidí, ČD mezi tím převezli mezi Čáslaví a Kolínem 8 spojů. To RJ nebo ČD nemá zájem na takové spolupráci. Zároveň to budí pro nás na lince R9 otázky, jak bude RJ zabezpečovat NAD, až bude linku mít na starosti.
Stejně jako na R8, blbě. Ti co mají autobusy pro Jančura jezdit budou jenom když jik zaplatí předem a vlastní busy pošle jenom když nebudou mít co dělat.
Tak to by měla SŽ v rámci boje proti třídnímu nepříteli dělat na trati 300 nikoliv 2 výluky ročně, ale nejméně 20. Aby se ukázalo, že Jančura nezvládá mimořádnosti, zatímco tady ČD sehnaly hrbadou SORku, jedeme do Vyškova.
Ne, jednoduše tam RJ pošle svoje cestující a když se vám tam nahrne několik stovek lidí, tak je těžko budete lustrovat… Tedy můžete, ale jednak se vše ještě víc zdrží, a jednak riskujete, že neodejdete ve zdraví, pokud někoho do busu nepustíte/vykážete ven. A zaměstnanci RJ se při mimořádnostech příliš nerozpakují cestujícím říct, že NAD zajišťují ČD. Hlavně aby se jich zbavili.
Ale byl levnější a není modrý a nemá systémové specialisty na nábřeží.
Ona ta lace musí mít důvod. Krom odrbavani zaměstnanců, menší prezameatnanosti a zkorumpovanosti…i low cost reseni
Vincenc
1 rok
Ex 1050- opět se ukázala „operativnost*dopravce RJ pri reseni mimoradnosti.Misto zavedení NAD přes vyloučené místo a nasazení záložní soupravy z Kolína do Prahy táhne cestující zpět přes Bo a Čt se zpožděním téměř 5.hodin aktuálně.
80 mimo koridor, 100 na koridoru, ale často jsou osazeny rychlostníky R, samozřejmě na 80. Netřeba zmiňovat, že na Západ od ČR nic jako snížení rychlosti na 80 pro autovozy neexistuje.
V Ebule bude inverzní rychlost pro některé vlaky a z 95% to bude mezi Vorsignalem a Hauptsignalem kvůli brzdění, ne kvůli stavu infrastruktury. Pokud jsou do Drážďan inverzní rychlosti u nákladů, pak je to mezi Krippenem a DSA, kdy jsou ty Wiederholery, směrem z Drážďan typicky DPI mezi Gbf a perónem od toho Zsig.
Anonymní alkoholik
1 rok
Tak to se divim, že se něco podobného nestalo už dřív. Tenhle úsek je echt tankodrom už léta letoucí, ostatně asi jako všechny nereko úseky na téhle trati. 🤡 #správaoranišť #flikujeme
přesně tak, před pár lety tam musela být i pomalá jízda, než to dali alespoň trochu do kupy. je vlastně docela zázrak, že se to v tomto místě nestalo už dřív a že se to nestalo už víckrát.
Ono těch PJ bylo víc. Nejvíc mi uvázla v paměti PJ 30km/h někdy v roce 2015 přes přejezd na spojce Starý Kolín – Libenice. Otravné jak pro cestující a fíry, tak i pro řidiče. 🙄 Než se tam proplazil náklad… 🙃
A je pravidelné podbíjení a vůbec údržba totéž, co rekonstrukce?
Gablenz
1 rok
K vykolejení nákladního vlaku slovenské společnosti Lokorail dnes došlo mezi Kolínem a Kutnou Horou u Hlízova..
Na fotkách je Kutná Hora hl.n.
V Hlízově žádné výhybky nejsou.
Při vší úctě, tohle opravdu se nedá nazvat novinařinou…
A co je na větě špatně? Prostě vlak vykolejil mezi Kolínem a Kutnou Horou, kousek od zastávky Hlízov. A vykolejit se dá i tam, kde nejsou výhybky.
Při vší úctě, text se dá pochopit i bez navážení se do autora.
Tak navážení se do autora jistě je nepřiměřené. Ovšem Vaše poznámka mi zas přijde trochu hloupá, protože když se vykolejí tam, kde nejsou výhybky, tak jak se ty výhybky poničí? Ovšem těžko z textu poznat, kde to tedy vypadlo, nejspíš na kolínském zhlaví Kutné Hory, proto je taky náhradní doprava už z Čáslavi (?) Proč do toho pletou Hlízov, je fakt zvláštní.
V Hlízově ty vykolejené vagóny zničily šrouby upevňujicí kolejnice k pražcům, v délce stovek metrů se to muselo vyměnit. Dál až do KH už ničily jen betonové pražce.
Kdepak. Bylo to pokažené. Až potom se to rozbilo :o)
Cestovatel z Vysočiny
1 rok
Kluk se tudy kolem 17. h. vracel ze školního výletu, naštěstí to stihl 🙂
Jinak ta trať tady není úplně v dobrém stavu, navíc značný provoz. Nechápu, že stát, potažmo SŽ, hraje tuhle ruskou ruletu, spojení mezi Čechami a Moravou dlouhodobě visí na vlásku.
Zrovna jsem hledal nějaké statistiky a narazil jsem na pravděpodobnost nehody na železnici. U vlaku je nižší pravděpodobnost nehody než u auta, dokonce i počet mrtvých je menší. A teď vážení přátelé počítejte se mnou. 4 vykolejené vagony, to je nehoda 8 kamionů mimo silnici. A to znamená 8 řidičů bez vozidla s možností zranění. Tam kde by se nyní na dálnici vytvořila mnohakilometrová kolona než vozidla odklidí, na železnici se pošlou vlaky po jiné koleji, případně nazpět. U vlaku je pravděpodobnost zranění strojvůdce násobně menší. Jaká je asi u ocelového autovagonu pravděpodobnost, že začne hořet? 0 přátelé, čistá 0.… Číst vice »
🤦♂️ Nepružnost, neumí just in time / just in sequence dodávky, koleje nejsou zdaleka všude, takže nutnost překládky (další zdržení) . Tohle firmy zajímá. Ne to, co uvádíte vy.
Ano, firmy to nezajímá, ale to neznamená, že je to v pořádku. A následky bude řešit kdo? Lidem ty kamiony vadí ale firmy to nezajímá. Soudruhy taky nezajímalo jak se má běžný občan. Chamtivce taky nezajímá, že ostatní nemají základní potřeby. Někteří zaměstnavatele taky nezajímají prac. podmínky pracujících. Je to OK?
A JIT je po koronaviru mrtvý, dnes jede Greendeal a Ekoudržitelnost.
Ani firmy za to nemůžou, jediným viníkem toho, že jsou firmy nuceny využívat kamiony místo vlaku jsou politici, kteří rozhodují o dopravní politice EU a tím pádem kam se směrují dotace. Pokud se na železnici dotuje pouze osobní doprava a nákladní jen tam, kde jí to škodí (např automatické spřáhlo, rušení nákladišť vleček a podobně), těžko můžeme po železnici chtít nějaký just in time a vůbec jakoukoli pružnost a spolehlivost a to jsou přesně ty vlastnosti dopravy, které nejvíc přepravce zajímají.
Ani Grendeal, ani „ekoudržitelnost“ nemají s ochranou přírody nic společného. To za prvé. Koronavirus na JIT nic nezměnil, pořád se vyrábí stejným způsobem, jako dřív. To za druhé. A za třetí – napište rovnou, že máte prostě rád vlaky a chcete, aby jich jezdilo hodně. Schovávat se za „argumenty“, které používáte, je ne věrohodné. Opravdu vám blaho ostatních tak moc leží na srdci?
Nemálo lidí má osypky z toho, že se něco děje bez (jejich) dozoru a touží po rozhodovacích pravomocech, které jim dovolí vzít někoho pod krkem a ovládat. Záminka se hodí jakákoliv, vč. toho, že autobus spotřebuje 5x víc nafty než 810.
A jaká je asi pravděpodobnost, že to zasáhne do profilu druhé koleje a po ní pojede 120/hod osobní vlak, dřív než se zajistí celkový stop? To už asi taková sláva a bezpečnost nebude…
Budou, pokud se příliš nezdrží ve výluce kolem Brandýsa nad Orlicí.
David
1 rok
To jako cestující, co sedí v tom RegioJetu, a jedou do Kolína, tak pojedou zpět do Brna a potom přes Třebovou do Kolína? Nebo pojede zpět soupravove a cestující také pojedou busem?
František Plášek
1 rok
Podle dostupných informací byly vozy prázdné, což u autovozů může být už tak problém….
Tak ještě že tam není nová trať, kterou by mohl poškodit.
Strojvedoucí si nevšimne, když se z něj 3-4 km stal traktorista? Čekal bych, že při zadaném tahu(udržování rychlosti) ampérmetr ukazuje velké hodnoty a při výběhu to zpomaluje.
Krásně to ukazuje dokonalost železnice. 4 kilometry s 16 dvojkolími mimo koleje a furt to jede. To kamionu stačí hnací náprava mimo asfalt a má problém.
Bohužel nevšimne. Ty mašiny mají velký výkon (a spolu se setrvačností hmoty) táhnout lehké prázdné vozy mimo kolej není velký problém.
Kdyz se divam, ze jsem tim mistem na trati vcera dvakrat jel, naposledy 45 minut pred udalosti, mam velmi neprijemny pocit. I kdyz predem samozrejme nevime, zda stav trati byl bezprostredni pricinou, prispivajicim faktorem popr. s mimoradnou udalosti vubec nesouvisel. Jsem zvedav, k cemu DI dojde…
To já taky. Pokud nebude závada na voze, možná recipročně pošlou ze Slovenské republiky dopis, aby jsme si i my dali do pořádku infrastrukturu.
takže bude nové znění rozkazu “ Ve vlaku máte řazeny autovozy , na tratích SŽ nepřekračujte rychlost 50 km/h, ve vybraných úsecích 65 km/h….
Srandičky srandičky, ale „někdo“ si to přečte a iniciativně s tím fakt přijde…
Což bude průser, protože podobný nápravový tlak mají i jiné prázdné vozy. Fyzika se neptá, jestli jsou pro přepravu A, B nebo ZZ Top.
To už existuje dlouho (i když myslím na 90)
Existuje to dlouho na 80 a 100, vzniklo to po vykolejil autovozů v Olomouci, proto ironicky píšu co nás asi čeká
čistě teoreticky – dal by se RJ1050 protáhnout z Golčova třeba dieselem kratší trasou ??
– a neřešme prosím úvrať a objíždění soupravy mašinou…
např. Světlá n/S – Rataje – Kolín
nebo ze Světlé až do Čerčan a rovnou do Phy
Nešlo, protože přechodnost…
Posázavským Pacifikem asi ne, spíš to vzít z HavlBrodu nahoru na Chrudim.
Lokomotivu na to máte? Žádáme cestující aby si vlak vytlačili.
Psal teoreticky 😉
Jo, depo havlbrod nemá ani toho „kocoura“.
Už je vidím, jak to ČD nadšeně samy nabízejí… Vectron tam nemá přechodnost, takže vypojit ze soupravy do Pardubic bude muset přeletět.
to by byly velmi cenné fotky , regio jet s pěti žlutými vagony , vectron a brejlovec z kds v Ratajich . myslim ze i kdyby to bylo možné tak by zpoždění bylo možná větší než když se vrátí do Brna.
Přes Čerčany vyzkoušeno praxí, Brňenský drak a dobrý strojvedoucí.
Kampak se poděly ty peníze z neudržovaných lokálek ? Asi budeme muset budovat bytelnější modrá zábradlí, aby kaštanstvo bylo lépe chráněno před vykolejenými vozidly.
U tohoto asi fíra blbě pozná, že mu něco vzadu vypadlo, jak se tak dívám – vozy lehké, běží po štěrku, dokud se to o něco nevzpříčí, jedeme dál…
To musí být asi hluk okolo té ocelové orby, kdyby to jelo zastavěným územím. Ale zrovna na Kutnou Horu to zase tak osídlené není.
Doufám že cestující z 1050 (která si veze 5h) dostali možnost přestoupit v Golčově na ČD které to vyřešili autobusama…pokud ne tak se ukazuje naprostá neschopnost RJ řešit cokoliv…
V Golcove Jenikove, preprahli masinu nedovolili nikomu vystoupit. Dalo se az Svetla nad Sazaviu po vlastni ose nebo Havlbrod take po vlastni ose. Jinak zpet do Brna a nahradni trasou.
Spíš nechápu, to nefunguje mezi ČD a RJ nějaká horká linka, vždyť šlo o jednu soupravu lidí, ČD mezi tím převezli mezi Čáslaví a Kolínem 8 spojů. To RJ nebo ČD nemá zájem na takové spolupráci. Zároveň to budí pro nás na lince R9 otázky, jak bude RJ zabezpečovat NAD, až bude linku mít na starosti.
Stejně jako na R8, blbě. Ti co mají autobusy pro Jančura jezdit budou jenom když jik zaplatí předem a vlastní busy pošle jenom když nebudou mít co dělat.
Tak to by měla SŽ v rámci boje proti třídnímu nepříteli dělat na trati 300 nikoliv 2 výluky ročně, ale nejméně 20. Aby se ukázalo, že Jančura nezvládá mimořádnosti, zatímco tady ČD sehnaly hrbadou SORku, jedeme do Vyškova.
Jednoduše, počká až ji ČD zavedou u regionální dopravy a bude vesele parazitovat. Jako to dělá jinde.
A štíplistci ČD uznávají Žluté jízdenky, aniž by se firmy domluvily a ČD dostaly zaplaceno?
Ne, jednoduše tam RJ pošle svoje cestující a když se vám tam nahrne několik stovek lidí, tak je těžko budete lustrovat… Tedy můžete, ale jednak se vše ještě víc zdrží, a jednak riskujete, že neodejdete ve zdraví, pokud někoho do busu nepustíte/vykážete ven. A zaměstnanci RJ se při mimořádnostech příliš nerozpakují cestujícím říct, že NAD zajišťují ČD. Hlavně aby se jich zbavili.
Asi jako mezi Kolínem a ÚnL. Tam se pres pět hodin nejezdilo. Závazková linka a provoz odvolan. Nezájem.
O třídu lepší dopravce.
Ale byl levnější a není modrý a nemá systémové specialisty na nábřeží.
Ona ta lace musí mít důvod. Krom odrbavani zaměstnanců, menší prezameatnanosti a zkorumpovanosti…i low cost reseni
Ex 1050- opět se ukázala „operativnost*dopravce RJ pri reseni mimoradnosti.Misto zavedení NAD přes vyloučené místo a nasazení záložní soupravy z Kolína do Prahy táhne cestující zpět přes Bo a Čt se zpožděním téměř 5.hodin aktuálně.
Hlavně, že má zase plnou hubu keců, jak tu ČD v budoucnu nebude, ale není schopen se postarat o cestující z jednoho jediného vlaku při mimořádnosti…
Ať si to užijí. Pokud tu CD nebude, se žlutým jezdit nebudu a konečně si pořídím gumokol. Jen se musím snažit, aby byl i s ridicem
Tak řidičák dneska dostane každý blbec, to zvládnete. 😛
Ty prázdné autovozy jsou pěkní potížisté.
To je fakt. Kolik se smí s touhle řadou, pokud nejsou ložené? Mám pocit, že 90, ale jistě to nevím…
Na mnoha úsecích tratí mají sníženou rychlost rychlostníky. Maximálku nevím.
80 mimo koridor, 100 na koridoru, ale často jsou osazeny rychlostníky R, samozřejmě na 80. Netřeba zmiňovat, že na Západ od ČR nic jako snížení rychlosti na 80 pro autovozy neexistuje.
V Anglii se řešilo něco podobného, akorát šlo o lehké kontejneráky. Omezení rychlosti určitě bylo mezi možnostmi reakce.
Ani na Slovensku (Kůty – Děvínska n. Ves-Vajnory). A to tam mají „tankodrom“ o kterém se v ČR ani nezdá! 😀
Samozřejmě, že existuje 🙂
Dělá se to snížením rychlosti v JŘ.
V Ebule bude inverzní rychlost pro některé vlaky a z 95% to bude mezi Vorsignalem a Hauptsignalem kvůli brzdění, ne kvůli stavu infrastruktury. Pokud jsou do Drážďan inverzní rychlosti u nákladů, pak je to mezi Krippenem a DSA, kdy jsou ty Wiederholery, směrem z Drážďan typicky DPI mezi Gbf a perónem od toho Zsig.
Tak to se divim, že se něco podobného nestalo už dřív. Tenhle úsek je echt tankodrom už léta letoucí, ostatně asi jako všechny nereko úseky na téhle trati. 🤡 #správaoranišť #flikujeme
přesně tak, před pár lety tam musela být i pomalá jízda, než to dali alespoň trochu do kupy. je vlastně docela zázrak, že se to v tomto místě nestalo už dřív a že se to nestalo už víckrát.
Ono těch PJ bylo víc. Nejvíc mi uvázla v paměti PJ 30km/h někdy v roce 2015 přes přejezd na spojce Starý Kolín – Libenice. Otravné jak pro cestující a fíry, tak i pro řidiče. 🙄 Než se tam proplazil náklad… 🙃
Není to tak hrozný! Toto vypadá na technickou závadu.
A naco by tam dělali rekonstrukci? Argumenty znáte: Vyhozené peníze, protože se rychlost nezvýší.
A je pravidelné podbíjení a vůbec údržba totéž, co rekonstrukce?
K vykolejení nákladního vlaku slovenské společnosti Lokorail dnes došlo mezi Kolínem a Kutnou Horou u Hlízova..
Na fotkách je Kutná Hora hl.n.
V Hlízově žádné výhybky nejsou.
Při vší úctě, tohle opravdu se nedá nazvat novinařinou…
A ten vlak zastavil na fleku, hned po vykolejení? O tom jsem ještě neslyšel.
Eschede… 🙂
Studénka… ale obojí je dost blbý příklad a nepřijde mi to vtipné.
První telefonáty na tísňovou linku o problémech s vlakem byly již z Hlízova.
Z Hlízova volali nějací pozorní kolemjdoucí?
Kdybyste slyšel, jaký dokáže skákající vlak po pražcích dělat rachot, asi byste pochopil. On tam také občas někdo bydlí
A co je na větě špatně? Prostě vlak vykolejil mezi Kolínem a Kutnou Horou, kousek od zastávky Hlízov. A vykolejit se dá i tam, kde nejsou výhybky.
Při vší úctě, text se dá pochopit i bez navážení se do autora.
Tak navážení se do autora jistě je nepřiměřené. Ovšem Vaše poznámka mi zas přijde trochu hloupá, protože když se vykolejí tam, kde nejsou výhybky, tak jak se ty výhybky poničí? Ovšem těžko z textu poznat, kde to tedy vypadlo, nejspíš na kolínském zhlaví Kutné Hory, proto je taky náhradní doprava už z Čáslavi (?) Proč do toho pletou Hlízov, je fakt zvláštní.
Jak se poničí? Třeba tak, že ty vypadlé vozy do těch výhybek dojedou, nebylo by to poprvé, kdy vlak po vykolejení jel ještě několik kilometrů.
Asi tak, že je nápravami vylámete, jak přes ně skákáte
Protože vlak vykolejil na širé trati a výhybky poničil až v té Kutné Hoře? Třeba…
Takže v čem je má poznámka hloupá?
V článku se píše, že to jelo 4 km mimo koleje.
Vypadnul už v Hlízově, tohle jsou fotky z Hory, kam dojel. Co se na tom nedá pochopit?
Při vší úctě vlak vykolejil v Hlízově a jel 4 km do Kutné Hory, kde poškodil výhybky.
A v Hlízově vypadl na čem? Kritizovaný stav svršku nebo závada na vagonu?
Mimořádná událost se vyšetřuje.
Také jsem na to čučel! A to tam jezdím x let
za předním oknem.
V Hlízově ty vykolejené vagóny zničily šrouby upevňujicí kolejnice k pražcům, v délce stovek metrů se to muselo vyměnit. Dál až do KH už ničily jen betonové pražce.
Čím to bylo? Závadou na voze?
DI nám to za půl roku poví.
Bylo to rozbité
Kdepak. Bylo to pokažené. Až potom se to rozbilo :o)
Kluk se tudy kolem 17. h. vracel ze školního výletu, naštěstí to stihl 🙂
Jinak ta trať tady není úplně v dobrém stavu, navíc značný provoz. Nechápu, že stát, potažmo SŽ, hraje tuhle ruskou ruletu, spojení mezi Čechami a Moravou dlouhodobě visí na vlásku.
Připomíná mi to starší reklamní slogan nad dálnicí na výjezdu z Prahy na Chodově: „Účelem D1 je zabránit Pražákům dostat se na Moravu“ 🙂
Ovšem do Brna chce každý, proto se na něj stojí fronty.
https://www.mediaguru.cz/clanky/2012/09/mosty-pro-reklamni-kampane-jak-jich-vyuzit/
Zrovna jsem hledal nějaké statistiky a narazil jsem na pravděpodobnost nehody na železnici. U vlaku je nižší pravděpodobnost nehody než u auta, dokonce i počet mrtvých je menší. A teď vážení přátelé počítejte se mnou. 4 vykolejené vagony, to je nehoda 8 kamionů mimo silnici. A to znamená 8 řidičů bez vozidla s možností zranění. Tam kde by se nyní na dálnici vytvořila mnohakilometrová kolona než vozidla odklidí, na železnici se pošlou vlaky po jiné koleji, případně nazpět. U vlaku je pravděpodobnost zranění strojvůdce násobně menší. Jaká je asi u ocelového autovagonu pravděpodobnost, že začne hořet? 0 přátelé, čistá 0.… Číst vice »
🤦♂️ Nepružnost, neumí just in time / just in sequence dodávky, koleje nejsou zdaleka všude, takže nutnost překládky (další zdržení) . Tohle firmy zajímá. Ne to, co uvádíte vy.
Ano, firmy to nezajímá, ale to neznamená, že je to v pořádku. A následky bude řešit kdo? Lidem ty kamiony vadí ale firmy to nezajímá. Soudruhy taky nezajímalo jak se má běžný občan. Chamtivce taky nezajímá, že ostatní nemají základní potřeby. Někteří zaměstnavatele taky nezajímají prac. podmínky pracujících. Je to OK?
A JIT je po koronaviru mrtvý, dnes jede Greendeal a Ekoudržitelnost.
Ani firmy za to nemůžou, jediným viníkem toho, že jsou firmy nuceny využívat kamiony místo vlaku jsou politici, kteří rozhodují o dopravní politice EU a tím pádem kam se směrují dotace. Pokud se na železnici dotuje pouze osobní doprava a nákladní jen tam, kde jí to škodí (např automatické spřáhlo, rušení nákladišť vleček a podobně), těžko můžeme po železnici chtít nějaký just in time a vůbec jakoukoli pružnost a spolehlivost a to jsou přesně ty vlastnosti dopravy, které nejvíc přepravce zajímají.
Ani Grendeal, ani „ekoudržitelnost“ nemají s ochranou přírody nic společného. To za prvé. Koronavirus na JIT nic nezměnil, pořád se vyrábí stejným způsobem, jako dřív. To za druhé. A za třetí – napište rovnou, že máte prostě rád vlaky a chcete, aby jich jezdilo hodně. Schovávat se za „argumenty“, které používáte, je ne věrohodné. Opravdu vám blaho ostatních tak moc leží na srdci?
Nemálo lidí má osypky z toho, že se něco děje bez (jejich) dozoru a touží po rozhodovacích pravomocech, které jim dovolí vzít někoho pod krkem a ovládat. Záminka se hodí jakákoliv, vč. toho, že autobus spotřebuje 5x víc nafty než 810.
To samozřejmě nepopírám ale EU taky valí ve velkým řeči o ekologii železniční dopravy. A i sám Velký žluťák Jančura cosi takového pípnul.
Řeči se vedou, voda teče….
Na každém šprochu, …
https://www.cdcargo.cz/documents/10179/3682745/Cargovak_2023_05.pdf/ae989d91-1e9f-4573-b079-32eeb3875dbb
Tady si můžete přečíst, že zákazníci mají tendenci tvořit zásoby. Prosím neuvádějte hned první dezinformaci o JIT, kterou jste slyšel.
A jaká je asi pravděpodobnost, že to zasáhne do profilu druhé koleje a po ní pojede 120/hod osobní vlak, dřív než se zajistí celkový stop? To už asi taková sláva a bezpečnost nebude…
Také minimální, např. Oproti tomuhle http://krimi.mnoho.info/2222
Opravil bych titulek na „v Kutné Hoře“. Dle fotek to je přímo ve stanici, pokud teda neoral kolejiště kilometr a půl.
Oral. Už od Hlízova.
…. ale málo. Kolečko se mu, polámalo.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=9341790699225288&set=p.9341790699225288&type=3
A nebudou ty dalkove spoje nakonec odkolnem pres CT v Brne driv?
Budou, pokud se příliš nezdrží ve výluce kolem Brandýsa nad Orlicí.
To jako cestující, co sedí v tom RegioJetu, a jedou do Kolína, tak pojedou zpět do Brna a potom přes Třebovou do Kolína? Nebo pojede zpět soupravove a cestující také pojedou busem?
Podle dostupných informací byly vozy prázdné, což u autovozů může být už tak problém….
Navíc trať na Kutnou Horu není úplně v kondici.
To spolu přímo souvisí. Bohužel.