Jeden průšvih. D35 stažená do jednoho pruhu a napojení na D11 se STOPkou. Kolona na 2 hod.
Oprava je sice nutná, ale kdo vymejšlí tydle zlomyslný dopravní opatření…….. Jestli nějaký zakulený ekolog…..
Červ
2 let
Sobota 27.8. 17:20 …. na stavbě se nehne ani myš …. a kecy o „technologické přestávce“ neberu, na víc než polovině stavby ne dálnice naprosto netknutá.
Zbyněk
2 let
Dle plánovače mapy.cz jsou uzavřené sjezdy na D11 EXIT84 Sedlice ve směru HK-Opatovice a Opatovice-PHA.
Aplikace dopravniinfo.cz mě tamtudy posílá. Nahlášeno na dispečink, prý je to opravdu uzavřené.
Ondřej
2 let
Tak to má být 👍
Luke
2 let
Už bylo na čase, ale rovnou ji rozšířte na 3+3, ptž s prodlužováním D11 a D35 už teď lze pociťovat nárůst tranzitu této alternativní dálnice k D1. Nerad bych za pár let četl, že se musíme opět obrnit trpělivosti z důvodu zkapacitnění D11 na odpovídající počet pruhů .
původní Jakub P
2 let
To máme nějakých 16 km dálnice, zprovoznění v první dekádě, to znamená maximálně 20 let, náklady 243 milionů, to mi dává minimálně 3/4 milionu korun na km a rok provozu. Navíc k běžné údržbě. A to s poznámkou, že to vydrželo víc, než čekali.
Chápu, že je to potřeba a jsou to úseky, který jsou a byly nutný. Dává to naprosto smysl.
Jen to ukazuje, že postavit dálnici je drahá sranda a provozovat a udržovat postavenou dálnici je ještě dražší sranda. Kéž by se na to myslelo při plánování toho, že chceme dálnice úplně, ale úplně všude…
Jinak je to teda asi 2 kč/km na vozidlo a kilometr při 10000 vozidlech za den, jedno zda kamion nebo osobák. A protože je tam provoz asi 40.000 vozidel za den (sčítání 2020), tak 50 haléřů na kilometr a vozidlo. Při spotřebě 5 litrů na 100 km a spotřební dani 12 kč/litr je to 60 hal kilometr. A spotřeba 5 l/100 km na dálnici je výrazně podhodnocená. Takže státní kasa je v plusu. A nezkoušejte lhát v tom smyslu, že spotřební daň není příjem státního rozpočtu. DPH jsem do toho ani nepočítal… PS: Pijete kafe? Vozí se do ČR, nebo… Číst vice »
Zkuste si cvičit chápání psaného textu. – jo, jsou tu tací, co by nejradši dálnici snad fakt do každé Lhoty, nebo aspoň každé druhé -psal jsem, že zrovna tyhle úseky jsou pochopitelný a potřebný – stejně jako jste nezapočítal všechny příjmy státní kasy z toho provozu (nejen DPH, ani mýto, dálniční známky, daně z příjmu nákladních dopravců, atd.), na druhou stranu ani zdaleka to nejsou všechny výdaje. Tedy prohlášení o tom, že je tady v plusu je komplet na vodě, realita je taková, že z toho, co jsme tady dohromady napsali, se to nedá určit ani omylem, k tomu by… Číst vice »
V tomto konkrétním úseku, který patří spíš k těm vytíženějším. A čistě ta jedna velká oprava, na všechny ostatní náklady s tou dálnicí a provozem aut související moc nezbyde, to musí pokrývat ty další příjmy z nich, nebo je třeba to dotovat. Což je, vzhledem k tomu, že se jedná o jeden konkrétní, poměrně důležitý a vytížený úsek a jednu jeho opravu, dohromady detail, který nic nemění na tom, že nejen stavba, ale i provoz a údržba dálnic jsou drahá sranda a že bychom si měli proto dobře rozmýšlet, kde se je vyplatí stavět a kde všude na to vůbec… Číst vice »
Tuhle krizovatku by meli zbourat a celou postavit znova. Uz nyni to je kapacitni hrdlo a do budoucna bude jeste vetsi.
Karel Mio
2 let
Je chvályhodné, že ŘSD zde chce „zajistit špičkovou kvalitu dálnice“. Pro to by mělo upřít pozornost na MÚK Sedlice, protože ta významem v rámci naší sítě brzy bude odpovídat třeba křížení D1xD35 u Lipníka n/B., kde je super kapacitní rozplet.
Křižovatka u Lipníka je podstatně jednodušší, řeší pouze 4 směry, Sedlice řeší 6 směrů. Lipník má kolektorové uspořádání 2+2+2+2, protož jsou tam na D1 tři křižovatky na 1,6 km. Toto uspořádání by hodně pomohlo na D0 mezi D5 a Ořechem, a snad se toho v podobě 2+3+3+2 dočkáme na D1 v Brně.
U Ořecha by se nabízelo přinejmenším propojit odbočovací/připojovací pruh mezi blízkými exity Ořech a Jinočany. Zvlášť když podoba průjezdu od exitu Jinočany do obce Jinočany je tak různě nestálá v čase a tudíž docela dost aut použije D0 jen mezi těmito dvěma exity a musí se řadit na 500 metrů do proudu. Minulý rok se stavěla nová PHS u Ořecha a sjezd byl několik týdnů rozkopán a uzavřen, čekal jsem že se při tom aspoň prodlouží ten odbočovací pruh stavěný podle norem roku 1982, ale bohužel… Někdy před měsícem byly připojovací pruhy na obou nájezdech (v opačném směru) zkráceny patníky… Číst vice »
„Časový harmonogram celé opravy byl zkrácen na minimum při zachování maximální úrovně bezpečnosti silničního provozu,“ dodala Drkulová.
Opravdu je to minimum, takže se bude pracovat nonstop? Nebo je to minimum, které navrhl zhotovitel tj. 6 týdnů.
W14
2 let
Wow, tady je fakt vidět, že aspoň někde se přemýšlí. Pokud mě tady teda diskutující neznamenají důkazy, že je to špatně.
Jeden průšvih. D35 stažená do jednoho pruhu a napojení na D11 se STOPkou. Kolona na 2 hod.
Oprava je sice nutná, ale kdo vymejšlí tydle zlomyslný dopravní opatření…….. Jestli nějaký zakulený ekolog…..
Sobota 27.8. 17:20 …. na stavbě se nehne ani myš …. a kecy o „technologické přestávce“ neberu, na víc než polovině stavby ne dálnice naprosto netknutá.
Dle plánovače mapy.cz jsou uzavřené sjezdy na D11 EXIT84 Sedlice ve směru HK-Opatovice a Opatovice-PHA.
Aplikace dopravniinfo.cz mě tamtudy posílá. Nahlášeno na dispečink, prý je to opravdu uzavřené.
Tak to má být 👍
Už bylo na čase, ale rovnou ji rozšířte na 3+3, ptž s prodlužováním D11 a D35 už teď lze pociťovat nárůst tranzitu této alternativní dálnice k D1. Nerad bych za pár let četl, že se musíme opět obrnit trpělivosti z důvodu zkapacitnění D11 na odpovídající počet pruhů .
To máme nějakých 16 km dálnice, zprovoznění v první dekádě, to znamená maximálně 20 let, náklady 243 milionů, to mi dává minimálně 3/4 milionu korun na km a rok provozu. Navíc k běžné údržbě. A to s poznámkou, že to vydrželo víc, než čekali.
Chápu, že je to potřeba a jsou to úseky, který jsou a byly nutný. Dává to naprosto smysl.
Jen to ukazuje, že postavit dálnici je drahá sranda a provozovat a udržovat postavenou dálnici je ještě dražší sranda. Kéž by se na to myslelo při plánování toho, že chceme dálnice úplně, ale úplně všude…
On někdo chce dálnici úpně všude, tedy do každé Lhoty?
Jinak je to teda asi 2 kč/km na vozidlo a kilometr při 10000 vozidlech za den, jedno zda kamion nebo osobák. A protože je tam provoz asi 40.000 vozidel za den (sčítání 2020), tak 50 haléřů na kilometr a vozidlo. Při spotřebě 5 litrů na 100 km a spotřební dani 12 kč/litr je to 60 hal kilometr. A spotřeba 5 l/100 km na dálnici je výrazně podhodnocená. Takže státní kasa je v plusu. A nezkoušejte lhát v tom smyslu, že spotřební daň není příjem státního rozpočtu. DPH jsem do toho ani nepočítal… PS: Pijete kafe? Vozí se do ČR, nebo… Číst vice »
Zkuste si cvičit chápání psaného textu. – jo, jsou tu tací, co by nejradši dálnici snad fakt do každé Lhoty, nebo aspoň každé druhé -psal jsem, že zrovna tyhle úseky jsou pochopitelný a potřebný – stejně jako jste nezapočítal všechny příjmy státní kasy z toho provozu (nejen DPH, ani mýto, dálniční známky, daně z příjmu nákladních dopravců, atd.), na druhou stranu ani zdaleka to nejsou všechny výdaje. Tedy prohlášení o tom, že je tady v plusu je komplet na vodě, realita je taková, že z toho, co jsme tady dohromady napsali, se to nedá určit ani omylem, k tomu by… Číst vice »
Z toho co jsem napsal plyne, že velká oprava po cca 20 letech provozu se bez problému zaplatí jen z vybrané spotřební daně.
V tomto konkrétním úseku, který patří spíš k těm vytíženějším. A čistě ta jedna velká oprava, na všechny ostatní náklady s tou dálnicí a provozem aut související moc nezbyde, to musí pokrývat ty další příjmy z nich, nebo je třeba to dotovat. Což je, vzhledem k tomu, že se jedná o jeden konkrétní, poměrně důležitý a vytížený úsek a jednu jeho opravu, dohromady detail, který nic nemění na tom, že nejen stavba, ale i provoz a údržba dálnic jsou drahá sranda a že bychom si měli proto dobře rozmýšlet, kde se je vyplatí stavět a kde všude na to vůbec… Číst vice »
Nemáte chybu v řádu? Jsem si to cvičení udělal taky a vyšlo mi 5 haléřů na vzkm….
A nějak jste v těch příjmech zapomněl na známky a mýto, ne?
https://ctrlv.cz/OP2D
Tuhle krizovatku by meli zbourat a celou postavit znova. Uz nyni to je kapacitni hrdlo a do budoucna bude jeste vetsi.
Je chvályhodné, že ŘSD zde chce „zajistit špičkovou kvalitu dálnice“. Pro to by mělo upřít pozornost na MÚK Sedlice, protože ta významem v rámci naší sítě brzy bude odpovídat třeba křížení D1xD35 u Lipníka n/B., kde je super kapacitní rozplet.
Křižovatka u Lipníka je podstatně jednodušší, řeší pouze 4 směry, Sedlice řeší 6 směrů. Lipník má kolektorové uspořádání 2+2+2+2, protož jsou tam na D1 tři křižovatky na 1,6 km. Toto uspořádání by hodně pomohlo na D0 mezi D5 a Ořechem, a snad se toho v podobě 2+3+3+2 dočkáme na D1 v Brně.
U Ořecha by se nabízelo přinejmenším propojit odbočovací/připojovací pruh mezi blízkými exity Ořech a Jinočany. Zvlášť když podoba průjezdu od exitu Jinočany do obce Jinočany je tak různě nestálá v čase a tudíž docela dost aut použije D0 jen mezi těmito dvěma exity a musí se řadit na 500 metrů do proudu. Minulý rok se stavěla nová PHS u Ořecha a sjezd byl několik týdnů rozkopán a uzavřen, čekal jsem že se při tom aspoň prodlouží ten odbočovací pruh stavěný podle norem roku 1982, ale bohužel… Někdy před měsícem byly připojovací pruhy na obou nájezdech (v opačném směru) zkráceny patníky… Číst vice »
Vsak jasne, ale Sedlice mely byt za me proste reseny trianglem jako v civilizovane zemi.
Znamena co, prosim?
„Časový harmonogram celé opravy byl zkrácen na minimum při zachování maximální úrovně bezpečnosti silničního provozu,“ dodala Drkulová.
Opravdu je to minimum, takže se bude pracovat nonstop? Nebo je to minimum, které navrhl zhotovitel tj. 6 týdnů.
Wow, tady je fakt vidět, že aspoň někde se přemýšlí. Pokud mě tady teda diskutující neznamenají důkazy, že je to špatně.
*neukamenují (sry za autokorekci)