U Hradčanské začne dvoutýdenní tramvajová výluka, změní provoz deseti linek

Tramvaj v zastávce Hradčanská. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj v zastávce Hradčanská. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Výluka bude bez náhradní autobusové dopravy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Ď za info o výluce.

Osasco

Nenastal již čas na systém tvrdších kolejnic a měkčích kol ?

původní Jakub P

„Současně se snažíme, aby i dopady na individuální automobilovou dopravu byly co nejmenší. Proto opravy kolejí trvají delší dobu. Pokud bychom si mohli např. dovolit uzavřít výjezd z Blanky na Prašném mostě na čtyři dny, tato doby by nám stačila na opravu tamní tramvajové křižovatky,“ uzavřel Jan Šurovský. Tohle uvažování je průšvih. Tramvaje jsou v té oblasti daleko důležitější pro řádově víc lidí, než průjezd pod auta, který maj navíc v podzemí dálnici za desítky miliard. Ale radši výrazně protáhnem výluku tramvají, než abychom zavřeli výjezd z tunelu, kterej se dá relativně snadno objet, na blbý 4 dny. Ono je… Číst vice »

medical examiner

Tak nějak…
Jak já se dostanu ze Smíchova na Thákurovu?
Buď 26, nebo metrem… 🙁

Roman Soudný

No fuj, metrem.

123

Autům tunel stačí a bez něj by stačilo i méně pruhů. Pokud by samozřejmě byl furt ten tunel volně průjezdný a ne, že se každou chvíli zavírá.

původní Jakub P

Ten tunel se zavírá právě proto, že těm autům nestačí. A nestačí jim, protože stavíme daleko lákavější infrastrukturu pro auta než pro všechny ostatní způsoby dopravy. Zejména v této části, kde mají auta na obě strany luxusní zkratky v podobě drahých tunelů, zatímco veškerá MHD tam míří jen radiálně a tangenty jsou ubohý.

123

.. s ním, samozřejmě.

Jiří Kocurek

Tak ta silnice stejěn musí zůstat v určité šířce, aby projeli hasiči. A hasiče sotva můžete poslat na místo tramvají nebo na kole. A šířka pro hasiče je holt větší než pro osobní auto.

původní Jakub P

Třeba od Prašňáku k vozovně jsou každým směrem dva pruhy pro auta a mezi tím tramvajové koleje, po kterých bez problému jezdí autobusy. A kde projede kloubovej bus, projedou i hasiči. U hradčanský je šířka tý ulice mezi kolejema na jedný straně a domama na druhý k 70 metrům. Takže jo, pro hasiče opravdu místa dost, nemusíte mít starost.

Nehledě na to, že v případě dost širokýho pruhu pro kola to můžou hasiči nebo sanitka klidně vzít jím. Lidi na kolech jim uhnou snáz a rychleji, než lidi v autech….

Jiří Kocurek

Mno takže ponechat 1 jízdní pruh každým směrem, aby se nemíchala kolona mezi tramvaje, z jednoho pruhu udělat cyklopruh a získáte když dobře 1,5 až 2 m v každém směru.
Náklady? Až bude potřeba reko ulice protože dožil povrch, dožily sítě… klidně, to beru. Ale dělat to jen proto, že se otevřela Blanka?

původní Jakub P

Ona většina té ulice se k otevření Blanky dělala fungl nově, protože výjezdy, nájezdy, i ty podchody na Prašňáku, dřív tam byly úrovňový přechody. V části byly stavební jámy tunelu, který se objížděly po dočasnejch nouzovejch komunikacích kolem. Povrch z doby před otevřením Blanky tam je , jestli vůbec, na velmi malým kousku. Ale stejně to vypadá, jak to vypadá.

Opravdu to není o praktických důvodech, je to čistě o přístupu „na času a pohodlí lidí, kteří jdou pěšky, jedou na kole, nebo jdou na MHD, nezáleží“.

medical_examiner

Humbuk…před Smíchovským nádražím taky jezdívají sanitky po tramvajovém pásu…

tarten

Saniťák to zkoušel i u Lotyšské 😀

V. K.

Je to úplně jednoduché. Fanatičtí řidiči nahlas řvou a tak se jich politici bojí, zatímco cestující v MHD se neozvou.

původní Jakub P

A nebo je nepoměrné zastoupení těch fanatických řidičů přímo mezi politiky.

medical_examiner

To spíš…

Martas

Na druhou stranu 3 dny jim trvala výměna větvení Vladimírova – Nuselská a tady budou najednou tvrdit, jak by zvládli za 4 dny celý úsek? A nebo zas myslí jen tu 1 křižovatku a stejně by pak celý úsek dělali těch 16 dnů?
Jinak určitě by bylo fajn, kdyby to šlo urychlit

Frantík

Na druhou stranu tam ty tramvaje taky jezdí furt…

medical_examiner

To tak u tramvají bývá.
Ale jsou i místa, kde je tramvajový provoz mnohem intenzivnější, např. Palackého náměstí.

Jeffer

Skutočne? Cez Hradčanskou 7 denných liniek a všetky jazdia po spoločnej konštrukcii od zjazdových výhybiek na jednej križovatke po rozjazdové na druhej.

Na Palačáku je to od Anděla 6 liniek, takže tento smer sa tej Hradčanské blíži, ale od Karláku „len“ 5, od Výtoně tiež 5 a od Jiráskova náměstí len 2.

To by som skôr povedal, že podobne ako Hradčanská je vyťažená Malostranská (7). No a potom Karlovo náměstí (dve vetvy 8 liniek a tretia na I. P. Pavlova „iba“ 6).