U Dynína na 4. koridoru už se jezdí dvoukolejně, rychlost se bude postupně zvyšovat

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Správa železniční dopravní cesty završuje stavbu na 4. koridoru v úseku Ševětín – Dynín. Na novém koridoru už se jezdí

Správa železniční dopravní cesty završuje stavbu na 4. koridoru v úseku Ševětín – Dynín. Na novém koridoru už se jezdí po dvou kolejích, rychlost je nicméně zatím omezena na 50 kilometrů za hodinu.

Bude se ale postupně zvyšovat. Od 10. září se má zvýšit na 80 kilometrů v hodině a od 1. října na 100 kilometrů v hodině. Ještě letos pak má být povoleno maximum, kterým je 160 kilometrů v hodině. „Předpoklad zavedení plné traťové rychlosti je 15. prosince 2019,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová. Definitivně pak má být stavba ukončena v lednu, což odpovídá harmonogramu.

Čtyřkilometrový úsek Dynín – Ševětín navazuje na severu na už hotovou část z Veselí nad Lužnicí k Dynínu. Úplnou proměnou procházejí stanice Neplachov a Dynín. Na jihu se pak má úsek v budoucnu napojit na novostavbu Nemanice – Ševětín, jejíž součástí budou i dva dlouhé tunely. Tím se čtvrtý koridor napojí na České Budějovice.

Na koridoru probíhají i dvě další velké stavební akce: Vršovice – Hostivař a Votice – Sudoměřice. Těsně před zahájením pak je úsek Soběslav – Doubí. Když se odmyslí výše zmíněné tunely NemaŠe, které se začnou stavět až v první polovině 20. let, budou v září všechny úseky 4. koridoru hotovy či ve výstavbě.

Náklady na úsek Ševětín – Dynín jsou zhruba 600 milionů korun bez DPH, stavbu provádí sdružení firem AŽD Praha, Subterra a Elektrizace železnic Praha.

Tagy 4. koridor Ševětín - Dynín SŽDC
58 komentářů