U D8 přibyla místa pro kamiony, končí jedenáctikilometrové omezení

Odpočívka Siřejovice na D8 po rozšíření. Foto: ŘSDOdpočívka Siřejovice na D8 po rozšíření. Foto: ŘSD

Dvě velké novinky jsou od tohoto týdne na dálnici D8 z Prahy do Drážďan. U Siřejovic došlo k rozšíření odstavené

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LWQ

Intenzivne zatizena D8 TIR … Protoze vlaky v Ceskem podani nejsou konkurence schopne. Tak jasne, investovat desitky a stovky milionu do parkovist, misto do infrastruktury v podobe modernich trati atp. Logicke.

mirekk

Jedno parkovací místo přišlo na 1 milion Kč. Napadla mě taková myšlenka, proč si velcí dopravci nepostaví vlastní odpočívky, na nichž by ostatním umožnili parkovat za poplatek? Oproti železniční dopravě,kde se za všechno platí jsou silniční dopravci tímto zvýhodněni z peněz daňových poplatníků

Martin V.

Něco jako je v Ostrovačicích? https://www.d-1.cz/cz.html
Je pravda, že je to u nás ojedinělý projekt, chtělo by jich mít mnohem víc.

Mech

Možnost tu je od roku 2004, a vznikly jich jednotky, viditelně to není pro soukromé investory zajímavé. Jen málo řidičů kamionů, zejména těch z východu, chce za platit za parkování a dodatečné služby. Návratnost investice v desítkách miliónů je tak velmi dlouhá.

Jiří Kocurek

Problém je v tom, že stát nařídil povinné přestávky. Tudíž je povinnen umožnit tyto přestávky…. Ukládání nesplnitelných povinností patrí do sadomasochitického salónu, ne do legislativy.

Martin V.

Jak starý byl ten vyměňovaný asfalt? Ještě původní z roku 1998, tedy 21 let? Předpokládám s obnovovanou obrusnou vrstvou. Nebo se to měnilo v minulosti už víc do hloubky? A drobná připomínka k těm odpočívkám: Uvažuje ŘSD aspoň o reaktivaci malých odpočívek na D1, které před lety uzavřeli, protože se jim nechtělo se o ně starat? Tam by logicky odpadly problémy s pozemky. 🙂 Pro kamiony sice žádný přímý přínos, ale pokud některé osobáky budou upřednostňovat tato menší klidnější místa, o to víc prostoru zbude na velkých odpočívkách pro kamiony. A třeba na D1 u Kochánova směrem na Prahu (naproti… Číst vice »

Martin z Ostravy

K těm malým, tak jak bylo popsáno to určitě nejde. Máme tady nějaké předpisy konkrétně ČSN 73 6101 a vyhlášku 104/1997 SB. kterou musí ŘSD dodržovat při projekci a hlavně je vyžadují dotčené orgány státní správy, a Vámi uvedené místa je nesplňují. Stejně jako je liché si myslet, že osobní vozy zabírají místa nákladním a jejich přesunem na ty staré malé se něco změní i kdyby, půjde o jednotky míst pro kamiony, při stovkovem deficitu. Je potřeba rozšířit stávající odpočívky a budovat kapacitní na nových dálnicích. Případně se zamyslet nad celkovým fungováním ekonomiky, jestli je opravdu třeba vozit vzhůru dolů… Číst vice »

Jiří Kocurek

Návrat k plánovanému hospodářství? Kilo banánů na osobu a rok?

jirka

no to bolsewicke planovani je tu od 1918. Na D5 znicili stoupaci pruh, provoz zhoustl, autonehody narostly. Ale maji na to vyhlasku a Normu. Autor Tok a Kroupa