V České Třebové se srazily dva nákladní vlaky. Strojvedoucí vyskočil, škoda 150 milionů korun

Srážka nákladních vlaků v České Třebové. Foto: Drážní InspekceSrážka nákladních vlaků v České Třebové. Foto: Drážní Inspekce

Provoz osobních vlaků není omezen.

203 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rzc

Myslim, ze mame viteze v kategorii „Skokan roku“.

Petr Šimral

Myslím, že vítězství v této kategorii si železnice úplně nepřála…

Michal Němčanský

V článku nepřesnost – 62102 je Břeclav-ČT – v Třebové končí – nemohl odjíždět. Mašina pak většinou na 101 zpět do Břeclavi. Stalo se to pár minut po jeho příjezdu. Štěstí, že to neschytal někdo při odvěšování…

kade

konkrétně 9 minut … žejo, počítám, že standardní postup je, že po odstoupení vlakové loko pak soupravu převezme záloha a přetáhne k rozřazení přes pahrbek?

Michal

Po prijezdu se fira vyvesi, zajisti soupravu, odevzda vlak. dokumentaci a odstoupi po jizni spojovaci do odj. skupiny …

kade

díky, tak jsem si to představoval… no ještě že byl krátký a skoro prázdný, i když vždycky to může být horší i lepší..

Petr Šimral

Ono by to asi KADE bylo úplně jedno… Projektil IDSC zastavil na cca sto metrech. Kdyby na končícím vlaku byly vlaky plně ložené na litině, zastavil by na sedmdesáti?

kade

no je to vlastně fakt, možná by to bylo víc rozsekaný, ale to už je v takové situaci jen taková pocitová záležitost, o život šlo naštěstí v jiném momentě

DeMiKu

Pro upřesnění v Třebové ve vjezdové odvěšuje a zajišťuje soupravu posunovač (štěstí že tam zrovna nebyl). Pak se pokračuje severní nebo jižní spojovací do odjezdové skupiny. Papíry se odevzdávají na tranzitu před odjezdovou skupinou.

Radimesus

To už také neplatí. Vyvešuje se strojvedoucí a zajišťuje strojvedoucí

Radimesus

Tak tím bych si nebyl tak jistý, že veze 101, která jezdí v noci. Jezdila v poledne, ale to už neplatí. Jen takový detail…

1766

Co to znamena pro dopravce, pokud se prokaze vina na jeho strane? Nepokrytou skodu bude muset uhradit? Vectron ELL je pojisteny, odpovednosti pojistka pokryje skodu do sve vyse, zbytek pujde na jeho vrub?

off

Přesně tak. Obecně každý odpovídá za škodu, kterou způsobil.

libor

tak snad má pojištění ( něco jako povinné ručení). ne? Já mám na osobák krytí 150 mil. Kč (mám raději více, kdybych někdy naboural 810), tak na vlak to snad nebude problém…

Alan 101

Postrádám informaci, koho byl ten vlak do kterého IDS náboural. Děkuji tomu kdo to ví 👍

Martin

To je spoušť….kdo tohle uklidí….

Aral

Jaden vlak narazil do druhého vlaku ze zadu.

Ještě že se nejedná o osobní vlaky, to by byla tragédie jak ze starého filmu:

https://youtu.be/cciPVk3SbPQ?feature=shared

Petr

…no právě vy kdo jezdíte 2500tun nekovové špaliky,krásně promrzlé obalené a tedy neučinné dokad se neprohřejou,ale to by musel brzdit už do kopce,soudím,že jel od Olomouce,kdyby jel ze Svitav tam by se prohřáli,myslím,že zastavit chtěl ale ty okolnosti,no viník je jasnej to se na něj sesypou různé směrnice brzdové a D1,joo v létě de o prd tam prostě po chvíli špalky zaberou…ale omrzlé se udělá led mezi kolem a špalkem….a nic….dlouho nic,nezávidím mu…chytil se..okolnosti..

Martin Toman

Soudíš a myslíš, ale špatně. Tak to nebylo.

Libor

ETCS! Už aby to naladili…

Marty

No je vidět že víš úplné prd, tady by ani trojité ETCS nepomohlo

libor

Dobrá, tak jim zakažte používání netu na telefonech. Čumí do toho a nevěnuje se řízení…

Marty

Jste úplně mimo, příčina nehody je úplně jiná

Jirka P

Háj ve Slezsku?

Pavel Skládaný

Nesprávný způsob jízdy, nepřizpůsobení rychlosti stavu kolejnic, mobily, tablety, těšení se na maminu, obalené brzdy, zamrzlé potrubí…? V mém okolí hypotéza stíhá hypotézu, vedou se vzrušené diskuse, snažím se lidi uklidňovat, ať vyčkají oficiálního sdělení Drážní inspekce.

Martin Max

Člověče.Drtivá většina z nás je na mašině na netu pouze když ve vhodné chvíli koukne do nějaké provozní aplikace, příp komunikuje s dispečery. Nekomentujte věci kterým nerozumíte, nebudete pak za rohatý zvíře.

Granja

Tak jste si hloupě kopnul a můžete jít spát. Dobrou noc.

Martin H.

Marně přemýšlím nad nějakým vhodným, ale slušným, expresivním označením, kterým bych dokázal dostatečně popsat komplexní kvalitu vaší osobnosti. Bohužel mě napadají samé sprosťárny, takže si to radši odpustím, rád bych sem aspoň občas něčím přispěl…

kade

a co nějaká kontrola brzdné křivky…? Nebo už rovnou předjímáte selhání brzdové soustavy?

Y.K.

Proč by nepomohlo zabránit projetí vjzedového návěstidla? To by mě fakt zajímalo.

Pavel Skládaný

Na to musí být magnet PZB 2000 Hz + funkční vlaková brzda.

Petr Šimral

Na to třeba stačí ETCS L2 v úseku instalované a pravda „funkční samočinná brzda“…

TaurusPKPCI

Souhlas. ETCS L2, už aby to bylo povinné, alespoň na hlavních tratích

Petr Šimral

A proč si to myslíte?

Luboš

Že Zadulky do vjezdu je 60, pak 30….. Té osmdesátce nějak nerozumím. Pravda je to kopec dolu, stahovačka a za zadkem cca 2500t. Kolega jek kaskadér, klobouk dolu….ale jinak má asi velký problém. No, stalo se, hlavně zdraví.

Y.K.

„Podle nepotvrzených informací…“

Nokkonen

Jak se vyskakuje v 80km/h z lokomotivy. To může bejt rád že žije.

Rychloběžka

Lepší vyskočit v 80 km/h a dolámat se, než se nechat zažíva slisovat při nárazu na stanovišti.

Granja

Pokud se nemýlím u Velkých Levárů před nárazem do Wap(ek), vyskočila 1 osoba ve 120 km/h do keřů při trati a přežila (asi jí to politicky myslelo), zatímco druhá utekla do strojovny a bohužel nepřežila.

Vašek H

Na druhé straně vah ale zase máte darwinovu cenu 2001, kdy po selhání brzd u svého dodávkového vozu vyskočil horlivý řidič ven, čímž si myslel, že sebestředně uteče smrti a nechá 8 dalších pasažérů ve voze bídně zahynout. Jenomže vtip byl v tom, že zatímco dodávku dokázal spolujezdec na předním sedadle záhy bezpečně zabrzdit, tak náš povedený řidič-útěkář si rozbil dopadem na vnější tvrdou zem hlavu a vyřadil tak své geny z populace.
https://darwinawards.com/darwin/darwin2001-27.html
Takže skočit nebo neskočit, Toť otázka…

Jarda

To by mě taky zajímalo.

Cestovatel z Vysočiny

Asi ho zachránil sníh

Komik

Jak říkal Donutil, otevřeš dveře, zrekognoskuješ terén a hópneš

dopravopat

V tej tme pochybujem že niečo videl. Proste skočil, čo mu zachránilo život.

none

Otevres dvere a skocis. Ty to ale nezkousej.

Pavel Skládaný

Mně ta rychlost 80 km/h přijde jako pohádka. To by musel předtím na Zádulce projet výhybku, která v odbočném směru umožňuje 50 km/h. Tady něco nehraje.

Projektant

na Zádulce je 1:12-500, tedy 60 km/h

Pavel Skládaný

Asi jste lépe informován než Petr Šimral, který avizoval 1:9, tj. 50 km/h. Pak už by průjezd bez vykolejení patrně možný byl.

Petr Šimral

To je v pohodě. Ona ta „šedesátková pětistovka tam opravdu je, nicméně na celém zhlaví na vjezdu pod klesáním (z paměti) 18 promile jsou třístovky…
Třístovkou jsem „bohužel“ projel rychlostí 82 km/h soupravou 781 + 30 Wap bez vykolejení a poškození výhybek…

Martin H.

Pravda. Ona ta technika někdy hrozně snese. Při extrémním zatížení je to individuální co ještě vydrží. Mimo jiné vozy že Střelic které ujely a skončily v Brně na hlavním se měli pohybovat rychlostí přes 100 km/h a přesto dokázaly projet nejen 60 odbočku Státní silnice, ale prokličkovat 30kové zhlaví v Brně na hlavním byť tam už jely asi pomaleji…

Raudnitzer

Spis je zajimave jak na tom vectronu odletelo to zadni stanoviste, pattex to neudrzel?

Matty

A není to tak schválně, aby to odletělo, v rámci větší bezpečnosti?

JanJanJan

Je to schválně.

Petr Šimral

Není to schválně. Ale představte si otevírák na skleněné lahve. Na to to stanoviště stavěné opravdu není…

kade

Není to schválně. Někde to už zaznělo (buď níže tady nebo na káčku), cílem konstrukce opravdu není, aby se strojvedoucí během nehody ocitl v karbrioletu, to odlítlé bylo zadní stanoviště, které nejspíš dostalo nějakou „řeznou“ ránu z boku od některého z poletujících vozů… Čelní stanoviště zůstalo jak mělo (i přes ty hromady fotek na žádných z těch běžně kolujících nebylo, je to trochu znát z těch dronovek na novinkách.cz)

Martin Toman

Kdyby vlítnul 80 do Zádulky, vysypal by se už tam. Tam by stačilo i 60.

Konstatování wjecy

Nesmysl, tam je 60 vexl

Marty

Jenomže on přijel od Třebovic

kade

od Třebovic přijel jen ten první

Martin Toman

Spi dál.

Pája

Je to samozřejmě čistě Vaše věc, ale osobně si myslím, že byste neměl před psaním příspěvků pít. Jinak mně by teda víc zajímalo zdraví zraněného strojvedoucího. Kor teď před Vánoci. Určitě na něj doma někdo čeká.

JiVe

Kolik odhadujete škodu? 200?

Martin Toman

Přihořívá.

Han van Meegeren

150, jak se píše, to rozhodně nebude.

Ivan_pha

Minimálně. Dvě loko na odpis, kdoví kolik vozů, škoda na DI…

vbb

A ta druhá loko na odpis je která?

Romanero

V noci přehlédnul červenou? To by mě zajímalo jak, krom toho, že se nevěnoval řízení..

Romanero

Když vidím tu cisternu a rychlost 80km/h, to mohl být předčasný silvestr 🙄

Jiří Kocurek

To teda jo, i s pořádným bolehlavem.

Standardní věty o nebezpečnosti
H225 Vysoce hořlavá kapalina a páry
H319 Způsobuje vážné podráždění očí
H336 Může způsobit ospalost nebo závratě

Leinad

A vážně měl červenou a před tím výstrahu(nebo závažnější)?

Y.K.

Na konci noci, po té co ji prořídil. To může vysvětlovat lecos.

Krysa350

Dotaz, je to 193 276?

Martin Toman

Je. Teda byla.

Krysa350

Běž u píva nadávat ještě na dálnice a politiku.

Martin Hochman

Jasně. A protože na dráze nemáme takové jako jsi ty, je vážných nehod na dráze za rok cca 0-5. Zatímco na silnicích kde se vyskytují takové kapacity jako jsi ty, jsou vážných nehod řádově tisíce a mrtvých vyšší stovky. Škoda, že nemůžu použít nějaké expresívní výrazy, o nějakých těch přiléhavých názvech pro tebe bych věděl….

Jiří Kocurek

Ten vožralej z pendolína byl teeda řidič na silnici jo?

Hovada tam máte taky, tak to nesvádějte na silnici.

Martin Hochman

Selhání člověka není vyloučeno nikde. Ale pán na nás (myslím železnici obecně) tak nějak nakydal a objektivní to nebylo ani trochu. A jak je to v rozporu s tím co jsem napsal?

Premek

Tak jim jděte ukázat, jak se to dělá.

Martin H.

Naštěstí tam nemáme moc takových, jako jsi ty. Ubožáky, kteří kydají hnůj, když sami nemají schopnosti, ani dost inteligence, k nějakému reálnému hodnocení situace.Tak jako ty se vyjadřují převážně jedinci, kteří na dráhu chtěli, ale zpravidla byli odmítnuti z důvodu mentální nezpůsobilosti. Že jsem trefil? Ani nemusíš odpovídat, stačí přečíst tvé příspěvky.. 🤣🤣🤣

Stráťa

Tak si mimo nehodovosti ještě porovnejte ty prázdné koleje a silnice kde jezdí jedno auto za druhým.

Martin H.

Víš člověče. Ono je to spíš o výběru jedinců a disciplíně. Každý strojvedoucí, který sám sedne za páky musel projít sítem zdravotnich a psychologických testů a složit velkou spoustu zkoušek. Což sice nevylučuje jeho chybu, ale aspoň snižuje její pravděpodobnost.Zřejmě jste v životě neřídil vlak. Vůbec nemáte páru o tom, jak obrovský rozdíl oproti autu to je. Vlastně porovnávate dva úplně rozdílné vesmíry. A zatímco většina strojvedoucích jsou i řidiči, tak většina řidičů nejsou strojvedoucí, takže absolutně netuší o čem mluví, stejně jako vy. To, že papíry na auto, náklaďák , bus dneska dostane každej trotl je na silnicích dobře… Číst vice »

Granja

Výstižně, pravdivě popsáno.

Stráťa

To nejsou blbé keci ale realita.Dosahovat bezpečnost dopravy tím že dopravu odmítnu není žádné velké umění. Nehodovost na železnici je nízká jenom díky velké opatrnosti za cenu tragické propustnosti tratí, a mizernému podílu na přepravní práci, kterou si na silnici nemůžeme dovolit. „Železnice“ řekne nemáme kapacitu zatímco „silnice“ poptávku po dopravě neodmítá a jede po ní vše co potřebuje. Stejné je to s výběrem jedinců. Věřím že nehodovost by podstatně klesla pokud by po silnici jezdili pouze profesionální řidiči ale není to slučitelné s realitou. Zatímco železniční doprava si může dovolit luxus být plně profesionální tak silniční doprava si musí… Číst vice »

Martin H.

Ty asi opravdu nechápeš, že jak na silnici, tak na dráze platí nějaké fyzikální zákony, které určují vozidlům nějaké vlastností, takže je na dráze vlastně podobně plno, jako na silnicích. Jen těch trotlů, kteří nemají pud sebezáchovy a klidně riskují životy své i ostatních je tam podstatně míň. Jestli tohle nechápeš, tak sorry, ale další diskuze nemá smysl…

Cupra

To jsem na ten Pejanovo cabview zvědavej. Sice budu muset přetočit ty dezolatské řeči, ale to nějak zvládnu. (černý humor v příspěvku)

korda

Doufám že Pejan to nebyl.

Krysa350

Nebyl.

Cupra

Samozřejmě také doufám

Tumor2017

Pejanovi je 30 let??

Ian

taky doufám, že Pejanovo natáčení neskončilo dnes ráno

Kuko

někde psali třicetiletý strojvedoucí, to na pejana neodpovídá

Roman Svačina

Nekovové špalíky LL v kombinaci se sněhem? Nevím, ale to bylo hned to první co mě napadlo…

Martin Hochman

Člověče blbě nespekuluj. Včera jsem celej den jezdil na prašanu a všechno brzdilo normálně. On musel výrazně snižovat rychlost už chvilku předtím, takže ze stovky na 30 ok a pak mu selže brzda že 30 na 0? To nezní moc pravděpodobně, že?

Roman Svačina

No právě že LL špalíky při nižších rychlostech fakt nebrzdí… No uvidíme na závěry.

Jakub

No tyhle nový obilnaky mají kompozity K
Ne LL

Pavel P.

V textu je uvedeno „ke srážce mělo dojít při rychlosti kolem 80 km/h“. Na první pohled to vypadá, že brzdy vypověděly službu už když se snažil zpomalit.
Ostatně Vectron by při nehodě ve 30km/h nevyskočil z kolejí (TSI má jako scénář náraz do vagonu při 36 km/h)

Martin H.

Tvrzení o nevyskočení vectrona z kolejí je naivní. Stačí, aby náraz nebyl stoprocentně čelní a všechno bude jinak. Reálné podmínky nehody nejsou laboratoř. Jak je taky psáno i jinde v této diskuzi, vletět na Zádulce 80 do odbočky a ještě projet touto rychlostí zhlaví na vjezdu to nezní moc reálně. Ono k tomu rozsahu nehody v podstatě stačí, aby ten jedoucí vlak nebrzdil. Ty ložené vozy pak krásně jedou a protlačí čelo hodně daleko. Obrovský vliv mělo taky to, jestli byl stojící vlak zabržděn průběžně, nebo nebyl.

Leinad

Ze stovky EDB a nemusí vědět nic o brzdách. 😀

Petr Šimral

Jasan. 2500 tun a klesání od Zádulky něco pod 20 promile, předtím od vrcholu nějakých 7 promile…
A stejnosměr, takže EDB 2600 kW…

Bubák2003

A to ještě musí na Zádulce shodit cepy,takže EDB off,bo “C” verze a navíc,pokud to jelo tak rychle namísto 30,tak se divím,že se nevybulil už pod mostem.Kolegy je mi líto….

Petr Šimral

Celé vjezdové zhlaví včetně výhybky na Zádulce je překvapivě na padesátku, takže to tak překvapivé není, že tam projel.

Martin H.

To asi za těch okolností nebude pravda, že?

Pohádkář

Jj, 2600 tun za prdelí, 20 promil klesání a ještě prašan na kolejích 🤦🏻‍♂️ .. dej si hadr na čelo

Jiří Kocurek

Proč má někdo protřebu vymýšlet příčinu v něčem, co dřív nebylo… takové nehody byly i bez LL špalíků, bez 5G a bez internetu.
Dokonce i bez polovidičů, i bez elektřiny: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_ve_Vranovic%C3%ADch

Ivan Heczko

Ty vozy jsou všechny moderní a mají špalíky typu K.

Marty

Nech si kecy ty nádhero a podívej se na silnice co se děje

Fsp

Chyba systému

Trumway

Víte co? Nejdřív by to chtělo se naučit to slovo správně napsat.Nebo snad ve slově Eisenbahn vidíte někde M?

David

Zdravím,
ano, to prznění slov písmenem „M“ je zajímavý fenomén. Třeba při diskuzích o problematice jízdních dokladů se občas stane, že člověk využívající režijních výhod je označen jako „režiMkář“. 🙂

David

Okoloiduci

Alebo na Vaclávaku protestujúci s ceduľkami „haMba“

Jan T.

Taky Dombas, i když jde o nížiny kolem přítoku Donu, řeku Doněc.

Amper77

Za to může Tichý Dom. Vždy si na něj vzpomenu a spletu to, no 🙂

RSDr. Josef M.

RežiMkář je podmnožina režijkáře, co se mu používání bezplatného jízdního dokladu stalo režiMem.

A. Mikulka

Občas je to ale úmyslné.

thebearspook

To je jak DoMbas, všichni jsou stejně chytří.

Jarek

Může dát někdo odkaz na mapu kde se to stalo?

Slothmaster
Trumway

PAk jsou informace v článku mimo
„Ke srážce dvou nákladních vlaků došlo dnes ráno u odbočky Zádulka v České Třebové.“

https://mapy.cz/zakladni?source=area&id=1430071&ds=1&x=16.4772916&y=49.8605305&z=16

milan

Není daná odbočka logicky tento – https://mapy.cz/s/lahapusome vjezd do obvodu stanice Česká Třebová, a není rozdíl „V odbočce“ a „U odbočky“ – resp, „ZA odbočkou“?

Slothmaster

Za Zádulkou projel vjezdové návěstidlo do vjezdové skupiny a zezadu narazil do 62102, který přijel od Třebovic

marek hudec

odbocka je Zadulka….na mape je Zadolka….

Jaaa

To je nějaká novinka, vždycky to byla „Zádulka“. Nicméně je to asi zkomolené přes němčinu.

Martin

Autobusova zastavka se jmenuje take dle mapy „V Zadolkach“

Martin

Jen zel. odbocka je nazvana Zadulka.

Pavel Skládaný

Co je na mapě, není rozhodující. Dle jízdního řádu se tato dopravna už sto let jmenuje Odb. Zádulka.

Jarek

Dle mapky stanic přepodkládám že projel návěstidlo Z – L

Milan

Toho strojvedoucího je mi líto,a přeji mu ať se stoho dostane ve zdraví v pořádku, ale IDS je firma kde se zrovna moc nedodržuje drážní zákon, !!! , příklad nástup ve 20h Děčín – vlak přijede v 1h ráno, , 400-500km jede třeba 11h, to je od nástupu 16 h, ale počitačově se píše nástup v 1h, tak že v tu chvíli může strojvedoucí jet dalších 13h, pak min.odpocinek 7h, i na lok a spět do Děčína 500km zase přes noc, pak se nedivím, že jede a mačká, mikrospánek je …….je to vše o lidech, že jsou ochotní pro peníze… Číst vice »

asdf

V tomhle nemůžu soudit, ale s lidma z IDS se vždy po dopravní stránce dobře spolupracuje. Dodržují podmínky sjednaného posunu, znají předpisy, místní podmínky je nezaskočí…

Nejhorší zkušenosti mám s BF Logistics, ti dokáží nahlásit ukončení posunu a za chvíli se ještě rozjet a podobné prasárničky.

Milan

Tadle nehoda není, o spolupráci s výpravčím, ale úplně o jiném a tomu rozumí jen strojvedoucí . A z mojí skušenosti , 95 % spolupráce s výpravčím stanice je perfektní.

Jiří Kocurek

Drážní zákon? Škoda, že na dráze neplatí zákonník práce upravující délku směny i přestávky. Co dělají odbory?

Karel

Ne škoda, ale nutnost. V elektrárně také nejde vypnout proud a jít domů, když něco nejde podle plánu.

Jan T.

Když něco nejde podle plánu, tak je to nějaká výjimečná havárie a ne běžný provoz, tam se normálně pracuje na směny.

Martin H.

Na to jste přišel jak? On totiž platí, jen některé firmy a jedinci ho tak trochu obchází…

IGCT

Troufám si říct, že většina firem obchází zákoník práce. A papír snese všechno. Je tomu nás zkrátka jeden velký švarcsystém.

MTl

Jseš mimo tam naopak dost dodržují. Příklad Kolín vlaky stojí 3h ráno a firum konci směna, ano vlaky se nerozejdou dokud nejsou strojvedoucí nahrazení protože i když několik hodin jen stali v mašině doběhla jim směna a oni nejsou ve stanici kde je měli vystřídat. Dost komplikace dovést tam lidi na střídání ale nikdo si netroufne říct dojeďte do stanice, protože nikdo neví jestli na trati nebude skokan nebo na přejezdu debil.

Ludva

Ať se na fota dívám jak dívám, tak depo tam nevidím. Vypadá to spíše na vjezdovou skupinu a to depo opravdu není. Proto to nemá vliv na osobní dopravu.

Ludva

A jestli se mohu zeptat, je to na té vjezdové skupině?

Jonáš

Proč?

Lukáš Chytil

Podle fotek to vypadá, že vlak projel vjezd do Vjezdové skupiny a napasoval to do nákladního vlaku, který tam stál.

ondra

skoda,že neměl na své straně štěstí a na té vjezdové koleji zrovna stál další příjezdový vlak,začasté tyto koleje vjezdové jsou poměrně prázdné,dál by ho snad zastavilo další stůj na trpasličím návěstidle/pokud se tedy neprokáže selhání průběžné brzdy,jak už někdo v diskuzi poznamenal/

Slothmaster

Nevím jestli to spíš nebylo štěstí. Už předtím projel nejspíš žlutým mezikružím a stůj aniž by ho to nějak zbrzdilo..
Kdyby tam nic nestálo, tak to skončilo skokem přes hrb a rozmetáním celého spádoviště

Martin H.

Na to, že nebrzdil na mezikruží, případně, že si nevybavil VZ, jste přišel jak?

V79

Podle zatím dodaných fotek vidím, že bylo taky celkem štěstí, že se „nevysypal“ ten kontejner s tou chemií (jen teda na mobilu nevidím, co dobrého veze). Ale ono už i tak bude asi dost problémů s tím, dát ho zpět na vagón (vypadá to, že je z části mimo patky)..
Jinak samože štěstí, že to všichni přežili..vše ostatní jsou jen plechy a dá se to řešit a vyřešit..

Václav

UN 1173 Ethylacetát

hank

Vozí se i horší věci.

Zabezpečovač

Tady je vidět k čemu jsou zabezpečovače – k čemu .)

Marana_CZE

Ale jen ten náš :). ETCS by pravděpodobně dokázalo všemu předejít.. (Tedy záleží jestli nešlo o vadu na soupravě)

medical examiner

Jojo…to by totiž nejezdilo vůbec nic…

Marana_CZE

Ano, protože ve všech státech kolem nás ETCS nefunguje :). Naprosto upřímně, Uničovka je první trať s výhradním provozem ETCS, tak se dá očekávat, že tam budou chyby. Ono totiž najít každou chybu v programu simulací nelze. I takové LZB, už mělo pár svých chybek, které nikdo nečekal. Tak neplašte :). Během pár měsíců se všechny chyby vyladí a bude se jezdit dále. Pro rejpaly o bezpečnosti, to dělá přesně co má, v případě chyby/neošetřené situace to vlak zastaví, tak jako má každý správný zabezpečovač 🙂

milan

… „chybkami LZB“ myslíte např. i tu situaci, že kvůli pískování HV dokázalo signalizovat reálně obsazenou kolej/ůsek jajko kolej/úsek volnou/volný – nedokázalo si „uvědomit“ že když vlak z koleje/úseku nevyjel, tak je totální nesmysl, aby se z něj někam vypařil?

Radek

A jako na Westbahn Vídeň – St. Pölten je co? Tam je Etcs L2 už aspoň 5 let ve výhradním provozu

Lukáš F.

Jo, ale tam to nedělalo AŽD. U nás zase musíme jít českou cestou, za těžké prachy znovu vynalézat kolo a řešit všechny počáteční bolesti, které v tom Rakousku už mají dávno vyřešené.

Jan

On asi měl na mysli jediný výhradní provoz v ČR.
Jinak je těch výhradních provozů v Evropě už docela dost.

Marana_CZE

Ta první část je samozřejmě ironie. Ano v Evropě i u sousedů je už několik výhradních provozů pod ETCS. Jestli to myslíte k té druhé, tak to přirovnám k něčemu. To že si soused udělá řidičský průkaz a naučí se řídit snad znamená, že i Vy (jako jeho soused) umíte řídit? To, že to mají někde jinde hnedka neznamená, že to musí fungovat i u nás, zvlášť ve velikosti projektu jako je ETCS, kdy kvůli právě tlaku na bezpečnost, může dělat bordel i taková kravina jako výměna komponent.

Ares

No jasně ty rozumbrado.

Sériový jezdec

A kóduje to tam vůbec?

Jzms

Ne

Slothmaster

Vjezdové návěstidlo, které projel, ano.

Jzms

Omlouvám se, vjezd koduje

Y.K.

Což ukazuje k čemu ten náš systém je (pokud někde je). Pomůcka bdělému strojvedoucímu, zabezpečovací funkce na „lidské výpadky“ skoro nula.

Jiří Kocurek

Ano, zabezpečuje až po projetí stůj. Ale ne všude, viz Praha 2013 a odjezd proti stůj.
https://www.zelpage.cz/zpravy/8654?oddil=3&lang=cs

A na důkaz toho, že jsou žárovky k ničemu zacvakal naprázdno vypínačem. .. žárovka tam nebyla.

Sériový jezdec

No tak on očividně bdělý byl, když celý oddíl k vjezdu mačkal. Nechápu, jak to mohl takhle projet, když mu na opakovači svítila červená. Kdyby bdělý nebyl a třeba zkolaboval, tak by ho to po chycení červeného kódu zastavilo.

Y.K.

To že někdo mačká živák, ještě neznamená, že je dostatečně bdělý (není to poprvé).

Nechápe se to ze židle odpočatému snadno, předsatava hodiny brzy ráno v rámci noční se to chápe mnohem snáze.

Sériový jezdec

Tož já chápu, že na kódu chrápal. Ale potom projel výstrahu a vjel do oddílu s červenou. Tudíž mu zavřískal Mirel, který musel vybavit. Na opakovači mu svítila červená a musel začít mačkat. A vzhledem k tomu jakou rychlostí údajně vletěl do stanice, tak musel na Mirelu buď zmáčknout manuál, nebo si zvýšit rychlost. Jinak by ho odpálil kvůli křivce. A podobné stavy nad ránem znám velice dobře, také jsem strojvedoucí. Na téhle situaci mě zaráží právě to, že přenos kódu měl, dokonce i lokomotivu s Mirelem, který musel obsloužit.

Y.K.

Njn, chápu, já hodnotím jen potenciál situace. Co na tom stanovišti reálně dělal a jak reagoval na návěsti a to co tam prováděl s Mirelelm pochopitelně nikdo nevíme.

Jzms

Proti červené rychlost na mirelu nezvysite, v manuálu se můžete promackat i ve stovce za červenou. Rychlost to hlídá až když jedete po čtyřicet ,ale proklikat se dá taky sice jen čtyřicítkou, ale dá. A jde to i u ETCS, když bude fira chtít

Woolbudewoolem

Soudím jíné podle sebe? To, že ty chrápeš na mašině, neznamená, že to tak dělají i jiní. Pokud vyskočil, tak asi nechrápal, ale věděl, že pro zastavení vlaku už víc udělat nemůže, že? A tak nebylo proč by se tam zdržoval. Jak by tomu více pomohly 4Mirely a 5 ETCESů?

Konstatování wjecy

Soudím jíné podle sebe? To, že ty chrápeš na mašině, neznamená, že to tak dělají i jiní. Pokud vyskočil, tak asi nechrápal, ale věděl, že pro zastavení vlaku už víc udělat nemůže, že? A tak nebylo proč by se tam zdržoval. Jak by tomu více pomohly 4Mirely a 5 ETCESů?

hsnm

jj

Pezos

Jo, soudruzi, nám se žádný blbý počítač nebude plést do toho, kolik lidí pozabíjíme!

John

Proč to musel být zrovna tento Vectron?

Joe

No bože, tak si IDS najme jiného a dá ten polep jinam. Nebo si běžte stoupnout do šotofronty ke kovošrotu, třeba dostanete kousek polepu na památku.

Ian

chudák John 🙂 ale musel jsem se teda zasmát 🙂

medical examiner

Že jo…proč to nemohl být nějaký prastarý vrak ze Scheißewerke…

Ondra L.

Jiste, zraneny strojvedouci by sice byl asi mrtvy, ale hlavne ze bysme se zbavili prastaryho vraku…

Pavel Skládaný

Strojvedoucí před nárazem vyskočil a kvalita deformačních zón staré/nové lokomotivy patrně neměla na následky vliv.

dopravopat

Pri pohľde na lokomotívu musel mať fíra obrovské šťastie, že vyviazol živý. Prajem mu skoré uzdravenie. Z materiálneho hľadiska je to raidny masaker, snáď to nebude s lokomotívou také zlé ako na prvý pohľad vyzerá.

PvvS

Že by zapůsobily deformační zóny ? Jet tam něco jako laminátka, tak se hasiči ani nemusej snažit ..

Y.K.

Tak tak. Je vidět, že to sice oddtrhlo plášť kabiny se vším pultem a tak, ale rám kolem stanoviště strojvedoucího a jeho prostor na přežití zůstal.

none

A pomohlo by to v této rychlosti?

Pavel Skládaný

Strojvedoucí tam vůbec nebyl (neb vyskočil), pohled na lokomotivu je zcela ihelevantní, čtěte pozorněji.

Anonym

Silná sluneční magnetická bouře?

David

Tak i dálnice byla zavřená, ale tam to nebylo tak hrozný

Giorgio Cadorini

Podíval jsem se na GRAPP po osmé hodině, po rozkliknutí ikonky mimořádnosti na mapě, psal v položce Informace pro cestující: provoz osobní dopravy je bez omezení, ale v položce Dopad na cestující: provoz zastaven (tučně). Co tedy platí?

kokodak8

Osobní doprava bez větších omezení. Nákladní jezdí jen mimo zasazený obvod.

maaaca

Projel jsem okolo kolem sedmé a ničeho si nevšiml…

banán

Ještěže nikdo nezahynul.Vectrona vem čert,stejně je to ošklivá lokomotiva

P_V

Ještě že to byl Vectron, který splňuje ty nové požadavky na crash bezpečnost. Jinak by to mohlo být horší.

shirokko

Jo, to je vidět na třetí fotce. 🙂

Marana_CZE

Ano je, kabina se odtrhla jak měla a nezůstala na místě jako třeba u 151, celá rozdrcená, po takové nehodě 🙂

banán

Ono taky záleží jakou rychlostí narazil a dost pochybuju že to byla rychlost lokomotivy jež táhla rychlík comenius a narazila ve studénce r.2008 do mostu.Myslím že tehdá by vectron nevypadal o mnoho lépe

jal

Podle fotky šel náraz trochu z boku, tudíž se odtrhla. Ale co ty věci ze stanoviště natlačené na pult? Na tom stanovišti asi fíra nebyl, to by ho dostávali ven po kouskách.

banán

Kabina se utrhla protože náraz šel z boku,být to náraz čelní bykabina vypadala jinak

Michal Němčanský

Nehoda podobná té ve Studénce se stala v dubnu 2020 v Německu. Také spadl most před vlak. Strojvedoucí v kabině Traxxu zahynul.
https://www.tagesanzeiger.ch/bls-gueterzug-kracht-in-brueckenteil-570615957585

banán

V situaci jaká byla ve Studénce,kdyby fíra zůstal v kabině byl by mrtev ať už by měl lokomotivu jakoukoliv.A lokomotiva by šla do šrotu zrovna jako tehdy 151.U dnešní nehody hasiči říkali že kdyby fíra nevyskočil neměl šanci přežít a bylo by mu houbeles platný že lokomotiva splnuje TSI

Michal Němčanský

No já si nejsem jistý, jestli ta odpáraná kabina byla na čele vlaku.

Johnny Cash

První Vectron kompletně do šrotu?

vasek.beroun

Přišroubují zpět stanoviště a jede se dál.

Tonda Sehnal

Těch je už nejméně deset, jen co jsem zaregistroval. První byl v Polsku asi 3 roky po uvedení.

Mates

Prvý? Už ich tam zopár išlo. Naposledy ten z Chorvátska napríklad.