Ne mi líto, že musím oznámit smutnou zprávu, ale bohužel další z postižených zaměstnanců zemřel v nemocnici..tato tragická událost má bohužel již tři oběti..😪
Z toho mínusu ode mě si nic nedělejte a neberte ho sobně. Prostě jen tohle je zpráva, kterou jsem zrovna nechtěl slyšet a dávat palec nahoru pod takové sdělení? To nejde.
No nikdo tu nepíše nic o bezpečnostní hlídce, která dostatečně včas oznámí příjezd vlaku…a to z obou stran pracovního místa. Tak že asi pochybení ze strany traťovky….?
Betliar
1 rok
Bude to mít dopad na vedení SŽ? Po Svobodovo ETCS je to další velký průser.
Jako že nejvyšší management nemá zodpovědnost za dodržování bezpečnosti práce v jakékoliv firmě? Teď nemluvím o SŽ, ale tohle je jedna z nejdůležitějších věcí, která se řeší dnes a denně.
Jeffer
1 rok
Praktické skúsenosti: Pendolíno v protismerných oblúkoch na výjazde z Českého Brodu smerom na Úvaly bolo počuť až keď sa vynorilo z posledného oblúku a to by prípadnej osobe v koľajisku zostávalo len pár sekúnd na šípku z násypu (rýchlosť okolo 120 km/h). Alebo 810 niekde na hornom Pacifiku (tuším okolo Sázavy): schovaná za oblúkom a za skalou bola tiež počuť prakticky až keď sa z oblúku vynorila a opäť zostávalo len pár sekúnd (rýchlosť okolo 40 km/h). V oboch prípadoch sa človek, ktorý stojí a sleduje prevádzku, stihne z koľaje dostať. Človek otočený ku vlaku chrbtom a sklonený nad náradím… Číst vice »
krteček
1 rok
Jen upozorňuji autora článku, že Bělcice jsou mezi Blatnou a Březnicí! Upřímnou soustrast pozůstalým a brzké uzdravení zraněným.
Vlastimile, jak to jen napsat trochu slušně…… vy budete evidentně hova.o bez špetky sociálního cítění.
Vždy a za jakýchkoliv okolností se přeje co nejrychlejší uzdravení bez zbytečných komplikacím.
Co přejete vy těm zraněným chlapům snad ani nechci vědět.
To, že je někdo ve vážném stavu ještě neznamená, se podaří tento stav zvrátit.Víte, ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední. Těžko by se to říkalo, kdyby to nebyla pravda.
Mimochodem těch věcí při nichž se člověk chytá za hlavu tam je spousta. Třeba je tam řečeno, že ti pracovníci přeslechli signalizační zařízení a je předmětem vyšetřování proč a proč neutekli. Mohl by mi někdo říci zda traťoví dělníci používají nějaká signalizační zařízení? A nebo reportérka myslela zvuk signalizačního zařízení od toho přejezdu kde je jen výstražný kříž?
Taky mě to zarazilo, zvláště když v pozadí stojí odstavená Regína, ale manipulační vlak a manipulační jízda holt někomu přijde jako jedno a to samé.
Projektant
1 rok
Stačí jízda po spádu, vítr, déšť, nebo napadený sníh (tlumí), na dvoukolejné trati průjezd vlaku v opačném směru a vlak neslyšíte. Při vyšší rychlosti je zase vlak slyšet jen v malém předstihu. Pouze na sluch se rozhodně spoléhat nedá.
Marek Kubík
1 rok
Něco podobného se před několika měsíci stalo dnes bývalému kolegovi, kácel s dalšími u trati když se najednou přiřítil Brejlovec ČD Cargo a málem ho srazil. Naštěstí se nikomu nic nestalo, nevím jak dopadlo další vyšetřování.
Mengo
1 rok
Nikdo nepotrebuje zadnou aplikaci. Staci kdyz umisti zableskove svetlo ktere navesti praci na trati na zabrzdnou vzdalenost. Tak to je uvedeno v D1. Kopac uz asi neni ale nejsem si jisty
A k tomu by měla každopádně být ještě i rozkaz, aby s tím fíra počítal a to zábleskové světlo hledal. Upřímě, to co používají kolem Brna traťaři jako zábleskové světlo, je zoufalost. Malý žlutý terčík s krabičkou na akumulátor, ledabyla pohohený vedle koleje a to co má být jakože zábleskové světlo, je jedna slabě blikající LEDka. Tohle člověk snadno přehlédne, i když to hledá.
No podbíječka tam asi nebyla když ta Regionova neměla jiné vozidlo před sebou na trati. Nepsalo se nikde o žádném jiném vozidle např. o MUVce . Navíc ta trať je jednokolejná.
Tzv. ruční motorová kobra. Ta vydává rachotu, že neslyšíte ještě týden.
petr
1 rok
no,když vím,jak to na dráze chodí,milion předpisů,podpisů,papírů..hlídáního a pod,k tomuhle snad ani nemohlo dojít.každopádně tady někdo něco ojebal,nebo někdo na něco zapoměl!no,průser je to pořádnej
GreenBitch
1 rok
V dnešní době různých technických vymožeností, kdy i přes mobil lze sledovat pohyb osob, mi přijde jako nemožné, aby se něco takového stalo. GPS už má dneska i obojek pro psa a my nejsme schopni zabezpečit pracovní četu na trati?
Já GPS uvedl jako příklad. Byla to první věc, která mě napadla. Nebo do mapy můžete označit místo (úsek), kde bude vykonávaná nějaká činnost, mapa bude sdílená napříč (výpravčí, strojvedoucí atd.). Věřím, že řešení by se jistě našlo.
Vlaky jdou sledovat také v aplikaci SŽ. Bohužel zdaleka ne všechny tam jsou . Zejména ne manipulační a další. Omezuje se to jen na osobní co jezdí podle jízdního řádu. A proto bych nikdy na takovou aplikaci nespoléhal.
Aplikace také nemá reálnou ale jen přibližnou polohu, jedná se o grafické zobrazení polohy dle jízdního řádu+zpoždění z kontrolních bodů. Díky tomu jde často vidět že jsou třeba 2 vlaky proti sobě na jednokolejném úseku i když ani jeden nevyjel z původní stanice.
Možno si dokážete predstaviť, že je niečo iné verzia aplikácie, ktorú SŽ vystavuje verejne a niečo iné verzia aplikácie, ktorú má pre svoje interné potreby. Výpravcovia, dispečeri a ďalší majú prístup k plnej verzii, kde sú všetky vlaky. Viem si predstaviť, že by plnú verziu šotouši ocenili (ja určite 😉 ), ale zase chápem, že pre BFU je lepšie mať mapku prehľadnejšiu a bez vlakov, ktoré sa cestujúceho netýkajú. I keď by ma zaujímala štatistika používania GRAPPu – či to nakoniec nie sú len šotouši, ktorí ho majú otvorený a BFU stačí údaj o meškaní v IDOS / Můj vlak… Číst vice »
Škoda že nikoho nenapadne, provázat ty tablety, co mají mít tu navigaci u strojvedoucích s nějakou formou online o aktualizaci aspoň přes 4G sít. Ta je snad všude a snad ty jejich tablety mají SIMky? Jestli se něco nezměnilo měly na tu jejich „navigaci“ najíždět ČD a ČD Cargo. Stačilo by třeba ráno před směnou naplánovat místo,čas od-do a hned by to na danném úseku mohlo strojvedoucímu vyskočit na tabletu-pozor za kilometr práce v kolejišti. Ideálně aby to šlo zadat z tabletu/mobilu toho co má na trati zodpovědnost za ty lidi. Věřím že tu bude spoustu toho jak to nejde,… Číst vice »
Aha, takže zase dlabou na bezpečnost. Taky logika, dvě vlastně stejné/dceřinné firmy a obě s takovým rozdílným přístupem k bezpečnosti. Poslední verzi jsem četl, že na tu „navigaci“ měli právě najíždět i u ČD a pak nějak ticho po pěšině. U ČD funguje tedy ten tablet, co je vidět někdy v TV, jak? Jen jako nějaká aktualizovaná forma sešitů? Tedy jen to co bylo na papíře je teď v tabletu? A jaká je třeba odezva od fírů u Carga na tu jejich verzi „navigace“, pomáhá jim to? Ještě dotaz mají vůbec ty tablety i SIM-kartu? Doufám, že někoho při nákupu… Číst vice »
A ještě jedna věc. Třeba v takovém údolí (např. v úseku Libštát – Stará Paka) i ty osobní vypadnou a vypadají, že stojí i když ve sktečnosti jedou ; – )
Jak jsem psal výše, GPS není jediné řešení. Zastávám heslo „Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody“. Kde je vůle, tam se řešení vždycky najde.
Problém je, že to všechno stojí peníze a ne málo. Ono udělat se dá dnes technicky prakticky cokoliv, ale kdo to zaplatí? A taky je potřeba to zapracovat do legislativy, což taky není jen tak.
Jakože všechny vlaky budou mít v kabině velký displej, kde se budou promítat pozice všech osob pracujících na trati?
OndraG
1 rok
Vzhledem k tomu, že dělám bezpečáka, nechtelrbyvh být v kůži toho, který bude dělat záznam o úrazu a už vůbec ne v kůži toho, který má za ty chlapy zodpovědnost.
Ať si o mě myslí kdo chce co chce…Neznal jsem ty chlapi, ale i tak myslím na ně a na jejich rodiny a blízké. Teď nezbývá než doufat, že ti dva co nyní bojují jsou bojovníci a tenhle boj vyhrají a pokud možno bez vážných trvalých následků. Moc to jim a jejich rodinám přeji. Dvě svíčky zapáleny spolu s františkem s vůní uhlí a síry ze Sammel Edition n.11 (86 1744-1) co schovávám na opravdu výjimečné chvíle .A teskná melodie Railroad worksong zní už asi po desáté. https://www.youtube.com/watch?v=Ez2bo7DAEnE
Mně by zajímalo, a rád bych se dozvěděl, jaká systémová opatření budou přijata, aby se podobná situace už nemohla opakovat. Nebo nebudou přijata žádná ?? Lidský život nemá žádnou cenu ?? Nevím už přesně, ale obdobná situace se stala letos i na dálnici.
Nadstandardně odškodnit pozůstalé rodiny, které myslím, nebudou nijak bohatě, aby se jejich dětem umožnilo studium, a nemusely kopat na kolejích v ohrožení života.
To snad ani není pravda, co píšete. Došlo k havárii nebo nedošlo ????? Došlo, a proto musejí být udělána systémová opatření, např. jejich zdvojení, nebo ztrojení. Lidský život za to stojí. K vašemu komentáři by slušelo říci No comment.
Pokud lidský život stojí za jakékoli opatření, pak se od zítřka nesmí hnout ani kolo – ani na železnici, ani na silnici. Protože o kdybyste ta opatření zdesateronásobil, pořád tam bude nějaké nenulové riziko.
Systémová opatření má smysl dělat tehdy, pokud šlo o systémové selhání. Pokud šlo o výjimečné selhání jednotlivce nebo výjimečnou shodu náhod, žádné systémové opatření nepomůže. Letadla mají ještě lepší zabezpečení, než železnice, a i tak občas nějaké letadlo spadne.
Když někdo poruší už tak hodně přísné předpisy ohledně práce na trati, tak si můžeš být jistý, že jejich zpřísnění už jen zkomplikuje práci, ale budou se porušovat i tak.
Ono tu systémová opatření jsou, blikačka před pracovním místem, zpravení o neoznačeném pracovním místě v rozkaze, popřípadě mít na každou stranu jednoho pracovníka co upozorní ostatní. Já jsem za celý rok byl zpraven rozkazem o pracovním místě (které nebylo dlouhodobé) dvakrát, a to ještě v obou případech na rovném přehledném úseku. Blikačku jednou, človeka předem vickrát ale zase spíše na dlouhodobějších stavbách. Nemůžu soudit, jak to bylo zde, ale když se řítím v oblouku 160 a za ním v nepřehlednem místě stojí někdo v oranžové metr a půl od koleje, a jenom tak otráveně zvedne ruku, jakože by ji radši… Číst vice »
Jenže na tohle už systémová opatření existují. Speciálně na práci na trati jsou hodně přísné předpisy se stanovením povinností, co kdo přesně má dělat a hlídat a pokud se to dorží, tak se nic takového nemůže stát. Ale bohužel, pokud se někdo (a v tomto případě netušíme zatím kdo) na dodržení nějakého předpisu vykašle, tak to bohužel může dopadnout tragicky. Další zpřísnění předpisů jejich porušování nijak nezabrání.
Opět se zde objevují odborníci, co neví co se na místě přesně stalo ale přesto ví, kdo za to může a jak to „napravit“. Alespoň počkejte až budou nějaké další informace a neobviňujte fíru/výpravčího/…, který třeba za to ani nemůže a je akorát z celé situace logicky dost ve stresu.
Už je mi z tohoto opakovaného věštění místních diskutujících zle, nikdo by úmyslně (pokud to má v hlavě v pořádku) nechal 4 lidi přejet vlakem tak alespoň počkejte na nějaké první informace.
Nikdo je úmyslně vlakem přejet nenechal, ale celkem jistě někdo úmyslně porušil nějaký předpis, protože ty jsou na tyhle práce už tak přísné, že pokud se dodrží, je nehoda prakticky vyloučena.
RadkaS
1 rok
Hrozné. Upřímnou soustrast pozůstalým.
Jirka
1 rok
Podle fotky stojí vlak snad 100 metrů za místem srážky. Jak dlouho trvá zastavit prázdnou regioboudu při 50 km/h?
Vzhledem k profilu tratě ,úleku atd je docela možné že začal brzdit až těsně po srážce , ona ta Regina zas tak super nebrzdi a jestli tam dal hned rychločinné brzdění mohlo se mu to svézt takže těch +- 100m je tak akorad . Víc bude v závěrečné zprávě MU od DI . Na kterou jsem sám velmi zvědav . Protože pracovníky jak SŽ tak soukromých firem potkávám na trati spoustu bez toho abych o nich byl zpraven , a neví o nich ani výpravčí nebo dispečer . A tahle smutná událost to snad může změnit .
Dovolím si souhlasit. Málo kdy jsem zpraven rozkazem a jsou dny, kdy není stanice bez pracovníků v kolejišti, které odháním až houkačkou.Tohle je smutná událost, ale že se něco takového stane lze očekávat a vidím to jako systémovou chybu.
no to brždění opravdu není bůchvíjaké…každopádně pracovníci sž jsou lidé znalí provozu a rizik..tam nutně musel někdo něco opomenout.ale koukám že úsek to byl přehledný..že by je z dálky neviděl?houkání apod
No přehledný … z Bělčic je to v zařezu skály a pak mezi polema tahlej a ostrej oblouk a je tam pár přejezdů . Ale budeme si muset počkat na závěrečnou zprávu .
Nevím a je mi to jedno. Mě by spíš zajímalo to, o čem se nikde nic nepíše a sice zda vlak najel do celé skupiny a nebo tam bylo pracovníků více. Jediné z čeho lze částečně odvodit, že tam mohlo být pracovníků více je to, že byla vyžádána psychologigká intervence ale ta mohla být vyžádána klidně jen pro strojvedoucího.
Když si jeden idiot článek přečetl nebylo mu z toho čtení zrovna dobře. Když si přečetl diskuzi začal přemýšlet kde jeproblém. A proč o tom ten idiot přemýšlí? Protože si vzpomněl na včerejší situaci kdy bylo předem oznámeno, že na nově zrekonstruovaném nádraží má dojít v 17.00 ke změně provozu kdy všechny vlaky mají zastavovat u 1.nástupiště a jen vlaky jedoucí ve směru na Jaroměř a jichž se týká křižování jedou z 2. nástupiště. No a jak to bylo hodinu po oznámeném čase změny? Lidé co čekali na vlak jedoucí do Jaroměře na 2. nástupišti byli překvapení když se oba… Číst vice »
Diskuze jsou plné nesmyslů i tak. A bohužel je generální ředitel SŽ čte a populisticky zařizuje podle toho. Což je hodně špatně. Protože zdejší diskuzující o dráze a provozu z profesního hlediska neví vůbec nic….
Že zdravím.
Pamatuje jak se na železnici dříve upozorňovali strojvůdci před nebezpečím na tratí? Já osobně bych tam dal kopáče. Ale když nebyl kopáč udělalo se to jinak. Jak? https://www.youtube.com/watch?v=PY9Hv98yI1U
Ovšem dnes už je jiná doba a máme různé vymoženosti. Třeba takové sanitky si už umí samy přepínat semafory. V případě vlaku by stačil vysílač ve vlaku a přijímač (nejaký hvízdák) v kapse. Když máme technologie jak detekovat blesky několik vetřin předtím než udeří proč bychom nemohli detekovat blížící se vlaky?
A sakryš teď koukám že tam mám chybu. Mělo být Pamatujete. Dvě chybějící písmena a co to dokáže udělat.
Jiří Kárný
1 rok
Takže buď SŽ nezpravila fíru nebo spoléhá na osekané předpisy z hlediska bezpečnosti, kde je primární rychlost a plnění GVD a pak občas někdo umře?
Nejhorší firma v ČR.
Tady by měl někdo jít fofrem zatopit, aby měl v popelníku dost popela pro případ, že se ukáže, že vše bylo zcela jinak.
thebearspook
1 rok
Mluvčí Správy železnic Pavel Tesař posléze potvrdil, že muži byli jejich zaměstnanci. „Pracovali a srazil je vlak, který mířil do depa,“ uvedl Tesař. Dodal, že přesné příčiny tragédie jsou předmětem dalšího vyšetřování.
Jirka
1 rok
Pří té rychlosti se asi bohužel věnoval víc mobilu, než řízení.
Pro vypínání nejsem, ale uznejte sám, že někteří lidé by měli mít taky nějakou soudnost.
Milan
1 rok
To je pech, všemohoucí SŽ v rámci úspor zrovna vloni v létě vymazala výstražný terč „kopáč“ ze svých předpisů… Dnes by tato návěst mohla zachránit nejeden život…
Výstražný terč jsem za 40 let ježdění viděl asi 10x. Musel se totiž odnést a umístit na obě strany od pracovního místa, teď nevím, asi na 400 metrů a to bylo moc práce. Na vícekolejných tratích bylo jejich umístění dle předpisu úplná věda. Na tratích, co jsem jezdil v poslední době, se vůbec už neumisťoval. Proto zmizel z předpisu.
O tom s Vámi nepolemizuji. Jen jsem uvedl, jak to bylo v praxi. Současně s umístěním ,,kopáče“ se vlak zpravoval rozkazem ,,V“, s kilometrickou polohou. Chytřejší rozhodli, že zpravení rozkazem stačí a terč netřeba. Taková je skutečnost a myslet si o tom můžeme, co chceme.
Čímž vznikl řetězec, ve kterém jsou 4 články a chyba kteréhokoliv z nich znamená chybu celku: Výpravči (ne)zapomene, přenos informace – nebude zmatečná, fíra nezapomene. To jsou tři, ten čtvrtý článek spočívá v tom, zda se to výpravčí vůbec dozví.
„Kopáč“ vedle trati byl dle mého názoru alespoň jakás-takás pojistka, pro případ, že kterýkoliv z těch 4 článků selže. Reflexní vesty .. jsou na kolejích vidět pozdě.
Souhlasím. Riziko na minimum by omezila bezpečnostní hlídka každé pracovní čety. Jenže vstupují do hry ,,neprůstřelné“ argumenty proti: nejsou lidi, na to nejsou peníze,……… Třeba teď budou. Bohužel se vždy musí stát nějaký obrprů…….
Přesně tak. Nahoře platy neskutečně vysoké, běžní zaměstnanci povyházení nebo s velice nízkými platy.
Např. mě na SŽ už drží jen režijka (kterou využívám na 99%) a pak už vypadnu, až se nenápadně zruší zcela.
Technická poznámka: Bělčice nejsou na trati Strakonice – Blatná, ale na trati Blatná -Březnice. To ale nic nemění nic na tragičnosti celé události. Upřímnou soustrast pozůstalým a pokud možno brzké uzdravení zraněným.
Zdeněk
1 rok
Chudak strojvedouci… :/
A uprimnou soustrast blizkym od tech pracovniku.
Vapch
1 rok
Byla to jen otázka času. Současné nastavení ochrany pracovníků ve trati je tragické. Stejně jako zpravování strojvedoucích. V posledních měsících se celkem často setkávám se situací, kdy vyjedu z oblouku, a kolem trati (a po trati) se motají oranžové vesty, o kterých nejsem zpraven ani ústně, ani návěstí, ani rozkazem. Překvapení a šok , často mi ještě půl hodíny poté srdce tluče jako zběsilé.
Nikdo z fírů nechce nikoho přejet…
Mne by zajímalo, jaká je pak běžná praxe, když se musí najít obětní beránek.
Doplní se dodatečně rozkaz nebo podsune někam papír s pozdější připomínkou „tady to bylo jasně napsané, nečetl jste to“?
Dodatečně se rozkaz doplnit dá i nedá. Vysvětlil mi to kdysi jeden kontrolor SŽ. Od jisté doby, každá změna v rozkaze je zaznamenána tak, že je ihned vidět kdo, kde a kdy změnu provedl. Jednu kopii má fíra, originál SŽ.
Není problém vyhotovit písemný rozkaz dodatečně a podpis přijímajícího fingovat (a je to logická přirozená obrana viníka), ale když tekla krev, tak už to není žádná legrace a při vyšetřování se na takové „levárny“ většinou stejně přijde, takže to takového viníka stejně nezachrání. Ale z pohledu psychologie je takové jednání pochopitelné.
A řekněte B.Hele.teď nevotravujte,mám dopravu,nemám na Váš čas a náladu,stejně tam nic nedèláte,jste za korunu drahý atd
,to je zase.moje praxe.s výpravčíma,uznávám že ne u všech,jsme holt.jen lidi.
Jsou dvě možnosti:
1) je to pochybení výpravčích, dispečerů atd…
2) je to pochybení zaměstnanců na trati – něco nesplnili.
Hlásíte tyto věci svému nadřízenému?
Párkrát se mi stalo, že jsem na poslední chvíli ,,vyhoukal“ partu vymetající výhybky od sněhu. Volal jsem výpravčímu, ať si je srovná. Odpověď byla:,, Já ani nevím, že tam někdo vymetá. Je to soukromá firma, přijedou autem na zhlaví a nikomu se neohlásí“. Co k tomu dodat?
Pokud tam lezou bez informováni správce infrastruktury, tak je to jejich riziko. V podstatě by se to mělo oznámit Policii. Asi se smejete, ale nemají tam o své vůli co dělat. Ale v tomto případě šlo o chlapy že Správy železnic, traťové dělníky se zkouškami, ne?
Vůbec se nesměju a přiznám se, že mne to i napadlo. Ale pak jsem si uvědomil, že bych ve svém volnu šel sepisovat nějaké protokoly na Policii a zase jsem vychladl.
Nevím, co dělá Policie při neoprávněném pohybu osob v kolejišti. Podle mě je legitimují a zeptá se, co tam dělají. Pokud odpoví, že jim tam mistr dal práci na výřezu větví, může se Policie zeptat mistra proč neinformoval správce infrastruktury. Přece nejde jen tak přijít a začít pracovat v provozované koleji.
Ale ten přeci mají, když si u nich tentýž provozovatel objednal nějaké práce. V opačném případě by šlo o nepoctivé jednání SŽ.
Tady jde jenom o to, že někdo snad nezavolal na lampárnu podle vnitřního předpisu. A to opravdu policie neřeší. Nehledě na to, že třeba na tu lampárnu zavolal.
Pokud si u nich někdo objedná nějaké práce, možná jim spolu s tím dá i nějaké oprávnění. Ale to oprávnění pravděpodobně nebude „lezte si do kolejí jak chcete, kdy chcete a kde chcete“. To oprávnění klidně může být „před každým započetím prací v kolejích nás musíte informovat“. A nebo to dokonce může být tak, že před každou prací musí oprávnění získat.
Mám jako strojvedoucí stejné zkušenosti. Ani výpravčí přední ani zadní stanice nevěděli o pracovnících na trati…
David
1 rok
Mají dělníci nějaké zabezpečení? Ve Švýcarsku jsem si všiml, že když je někde nějaká byť malinká stavba, tak mají majáky, které je upozorní na blížící se vlak. Jak to funguje u nás?
Není třeba trmácet se do Švýcarska, stačí přejít hranici do Bad Schandau. Pracovní čety mají své hlídky, pokud práce trvají déle, mají technické zařízení, které spouští vlak. Koleje jsou vyklizené včas, němečtí strojvůdci ani nehoukají. Není potřeba. Zažil jsem, že jeden dělník pracoval a střežila ho tříčlenná hlídka. Vlak mohl přijet ze tří směrů.
U nás vlétnete do stanice a vidíte v kolejích vystrčené zadky. Dupnete na houkačku a čekáte, jestli to stihnou.
Omyl hned dvakrát. Odbory vznikly už v předminulém století a bezpečnost práce byla jen jednou částí z celého souhrnu zájmů zaměstnanců, které odbory hájily; stejně důležité byly přinejmenším platy a pracovní doba.
Elb
1 rok
Včera tu místní odborníci psali, jak že se nemůže při rychlosti 80km/h a přestavbě trati u Berouna nic stát, dneska dva smrťáci u vlaku, co jel polovinu té rychlosti.
To jste si jen spletl rychlost v koleji na které se pracuje s rychlostí v sousední koleji. Ta se při provozu 80 km/h obvykle oddělí plůtkem od té vyloučené koleje.
Mengo
1 rok
Bohuzel to bylo otazkou casu. Nevim jak na miste nestesti ale uz stalo ze z niceho nic tratovka na trati a clovek o tom nevi vubec. Drive se upozornivalo i na pochuzkare na trati ale dnes ?? Velka tragedie pro mnoho lidi dnes.
V minulém týdnu tam probíhali výlukové práce, snad nějaké dodělávky ?
Veliké neštěstí. Jsem zvědav na výsledky šetření.
Upřímnou soustrast pozůstalým !
Práce se primárně vedly na stavbě nové zastávky Závišín a přilehlém PZZ , které jsou asi dalších 500 metrů po směru jízdy Reginy.
Gwann
1 rok
Tragedie.
Jen by mne zajimalo, jak se tam mohl soupravovy vlak dostat, kdyz tam cosi provadela tratovka. Minimalne mel jet pomalu, aby pracovniky stihli zmizet. Vedel to?
Standardně je možné se v trati hrabat za provozu (do traťové rychlosti asi 120). Upřímně, já bych to zatrhl. Nicméně legální to je. Kdyby aspoň byly ve dnešní době povinností ZAV (zařízení automatického varování). Protože dnes je dovoleno na trati i pouhé střežení hlídkou, bez informování o jízdách vlaků. Na některých tratích ve velmi silném provozu se tohle praktikuje běžně a z pohledu obsluhy dráhy mi to přijde úplně zvrácené.
Dejme tomu, nikoliv však za cenu zastavování vlaků a nošení kusů papíru. Tím ale řešíte jen to, že má firma houkat. Ne to, že se ti opraváři musejí nějak hlídat a včas vyklidit kolej. To je zas druhá půlka problemu.
Právě proto má být chyba jednoho ještě jištěná postupem druhého. Čili fíru má výpravčí zpravit telefonicky (GSM-R, TSR). Pracoviště si mají pracovníci označit, kdyby náhodou fíra informaci nedostal.
Blbé je, pokud tam naběhli a nikomu nic neřekli.
Je to děs. V dobách technických doprovodů na 680 jsme s fírou projížděli obloukem před Přeloučí a při průjezdu kolem krakorce měli zaměstanci AŽD co dělat, aby stihli uskočit. Výpravčí o nich věděl, leč mu tvrdili, že se budou pohybovat na krakorci a ne dole u krabice. S fírou jsme z toho měli fajn směnu…
Ano tragédie
Vlak se tam dostal po kolejích, zřejmě byl zaveden, měl jízdní řád a byl někým vypraven – výpravčím SŽ. Takže asi chyba u SŽ. Otázka však je, co dělala bezpečnostní hlídka a zda výpravčí vůbec věděl o práci na trati – zdali to někdo ofiko ohlásil. Je spousta smluvních firem které nic neřeknou a jdou na trať pracovat, nebo jdou v jiný čas.
A k věděl to? Počítám že ne, žádný fíra schválně nikoho nepřejíždí.
Od 1.7.22 by měl být strojvedoucí zpraven o pracovním místě na trati písemným rozkazem. Konečně se to dalo do předpisů. Takže to bude asi první, co by mělo DI zajímat jestli ho měl. Ale je klidně možné, že o pracovnících na trati nevěděl ani výpravčí. I když toto se stává hlavně u externích firem, že se vrtaji v trati a nikdo o nich neví. Toto prý byli pracovníci SŽ.
O světelném zervi se bohuzel musí firma vlaků upravit v poslední stanici, což je podle mě zvrhlé, vždyť to není ani tak ohrožující situace, jako plánované vypnutí PZZ, o kterém se zpravuje ve zpravovací stanici.
V čl.165 je, že o kolíku i terči musí být strojvedoucí zpraven písemným rozkazem. A jednou z těchto věcí snad být místo zabezpečeno musí. Jinak to nedává smysl. A v rozkaze se píše o pracovním místě.
Ale o umístění světelného výstražného terče musí být strojvedoucí informován písemným rozkazem. To je v D1 napsáno jasně. Ohledně toho zabezpečení pracovního místa jen hlídkou jsem v D1 pro dopravce nic nenašel. Se mi moc nechce věřit, že je to možné, jak tu někteří tvrdí.
Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace zařízení automatického varování (dále jen „ZAV“),
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo
od dopravního zaměstnance,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté
bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně). článek 11 odst. 11 Bp1
pardon to je starší verze nová je: Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace TWS typu ATWS nebo SCWS,
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo od dopravního zaměstnance,
• na základě signalizace TWS typu LOWS,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel prostřednictvím telekomunikačního zařízení nebo osobně,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně).
Já v poslední době dostavám občas rozkazy, že v určité km poloze je pracovní místo. A i ve škole nám bylo řečeno, že na pracovní místo musí být rozkaz. Hlavní by měla být bezpečnost, takže zpraveni rst je nedostatečné. Signál není 100%, na stanovištích některých lokomotiv je hluk a odvadi to pozornost od sledovani tratě. Také mě potěšilo, že od 1.7.22 nejde žádný rozkaz zrušit RST. Takže pokud chce SŽ opravovat trať za provozu, budou se nosit rozkazy. Třeba se to po téhle tragedii zakáže. Já budu jen rád. Taky už mi párkrát dělníci uskakovali před vlakem.
Na kolejích se veselé dělá, rozkaz žádný a když je protroubím tak se ještě blbě dívají. Většina, ani neví,že mají zvednou ruku, to zase celkem dodržují vesty SŽ. Jenom pokud si myslí že když ji zvednou 20 metrů přede mnou…, a proto troubim ,ať to mám zapsané v rychloměru, pro takové smutné případy.
Ale jinak souhlas, volám výpravčímu co tam dělají v km, a on o nikom neví.
Nesmysl. Je jedno, kolik je tam dělníků. Jeden z nich vždycky musí být vedoucí práce, je na něm, jak zajistí ochranu pracoviště a nese zodpovědnost. A tady to evidentně podělal. Dispečer, pokud něco sám nezvoral, je úplně v klidu.
Úplně v klidu ten dispečer asi nebude, i kdyby měl sám svědomí čisté jako alabastr: vy byste byl úplně v klidu, kdyby vám v rajónu došlo k tuplovanému smrťáku, i když byste na tom neměl ani trochu viny? To máte tedy hodně hroší kůži …
Tak bylo to myšleno především tak, že za to nepůjde bručet a nebudou ho trápit výčitky svědomí do konce života.
Ale jako jo, asi už jsem dost otupělý ze všech těch masakrů ve zprávách a podobně. Vzalo by mě to pokud bych je znal, pokud bych byl přímo u toho nebo pokud bych na to měl díl viny. Ale jinak asi moc ne a to se na těch kolejích taky občas pohybuju a uvědomuju si, že udělat chybu můžu i já.
Zavedení BŠ mimo dopravnu automaticky neznamená vyrozumívání o jízdě vlaků a nezbavuje to vedoucího prací odpovědnosti. Ale ano, pokud to domluvené měli a podělal to dispečer, tak to půjde primárně za ním.
Nechci se přít nejsem dopraváká,ale já při nahláséní BŠ si s výpravčim dohodnu vyrozumění mob.tel. a funguje to.Vždy mu jeho hlášení zopakuji a zatím nebyl nikdy problém.
Neříkám, že to nejde, ale vyrozumívání je povinné jen v některých případech a někdy je to taky pěkně nepraktické. Ale hlavně, i když si to domluvíš, pořád je to lidskej faktor a pokud si trochu ceníš svýho života a životů svých podřízených, tak se na to nebudeš spoléhat úplně bezvýhradně. Na přejezdu se taky rozhlídneš i když je tam zab. zař.
Ano,předpisy jsou psaný někým kdo v provozu nikdy.nedělal,hlídka předsunutá hlídka a např.jsou práce kde.1 zaměstnanec neudělá nic,jo když bylo u party15lidí tak to šlo,dnes ne
Ano to je i logické,ale pak by byla výluka i na pravidelnou údržbu,já nastupoval a u okrsku bylo 15 lidí + pochůzkáři2,dnes máme 3 lidi a 1 pochůzkáře,úsek 2× delší,nikoho to nezajímá,věk pracovníků ani nemá cenu.řešit,peníze taky ne!
Z webu ČD (o mimořádnostech v provozu):
Střet vlaku Sv 98034 s osobou v kolejišti.
Probíhá vyšetřování mimořádné události.
—
A odkaz na web PID: https://pid.cz/mimoradnost/?id=25484-2
Tohle rozhodně nemusela být chyba SŽ. Když pracují v koleji a sdělí, že mají hlídky, výpravčí tam může pustit vlak. Takže klidně mohla být jejich hlídka nevhodně blízko umístěna, mohla čučet do mobilu nebo se někdo vykecaval na rádiu, a je průser.
Na téhle trati vlak rychle jet ani nemůže. Jestli si to dobře pamatuji, je zde maximální rychlost 50 km/h. A kousek před místem nehody (podle fotky HZS) je několik pískáčků.
Bohužel místo je v lesním úseku a ostrém pravém oblouku.
Mimochodem, platí ještě tento předpis?
Op16/41. Vedoucí práce je povinen označit pracoviště na širé trati varovnými návěstidly dle předpisu ČD D1. Varovná návěstidla se umísťují před pracovní místa na širé trati k zajištění bezpečnosti zaměstnanců na pracovním místě.
Před asi dvěma lety jsme byli na trati u Písku a byla ranní mlha a projel rychlík od Prahy a strojvedoucí ani netušil, že projel kolem pracujících zaměstnanců. Bylo vidět, že čumí do mobilu a houknutí žádné, nic.. a takovéhle třeba i dvě nebo tři chyby, když se sejdou.. neštěstí je na světě.
Taky bych to zakázal. Mohlo by se na některých tratích dělat v noci, když tam nejezdi vlaky. Muvkou si můžou dovézt osvětlovací techniku. Někde se to tak dělá. Snad se to po této tragedii bude konečně řešit.
Klidně i zakázat, já bych byl pro, ale když řekneš A, je potřeba říct i B, tedy jak a kdy se budou dělat všechny ty práce, které se dnes dělají za provozu.
Ve výlukách.
A pokud ne, tak ať si vlaky kvůli rozkazům V, či Pv stojej. Však někdo to tak evidentně chce, ne? Za směnu souhrnné zpoždění klidně 100 minut.
No, pokud dělali něco v koleji hned poblíž toho lesa kus před tím vámi označeným přejezdem = asi někde tady:
49.4817670N, 13.8785910E
a vlak na ně vylítl z toho lesa, tak moc šancí neměli (spíš žádnou) – to nebylo moc času ani na uskočení pro toho, kdo by stál vně koleje …
Nechtěl bych být na jejich místě – a už vůbec ani na místě toho strojvedoucího (ten musí být na blázinec) …
Ne mi líto, že musím oznámit smutnou zprávu, ale bohužel další z postižených zaměstnanců zemřel v nemocnici..tato tragická událost má bohužel již tři oběti..😪
Z toho mínusu ode mě si nic nedělejte a neberte ho sobně. Prostě jen tohle je zpráva, kterou jsem zrovna nechtěl slyšet a dávat palec nahoru pod takové sdělení? To nejde.
Smutný,moc smutný..je mi to upřímně líto
No nikdo tu nepíše nic o bezpečnostní hlídce, která dostatečně včas oznámí příjezd vlaku…a to z obou stran pracovního místa. Tak že asi pochybení ze strany traťovky….?
Bude to mít dopad na vedení SŽ? Po Svobodovo ETCS je to další velký průser.
Proč? Že traťovka nebo řízení provozu dlabe na základní předpisy (zatím nevíme kdo chyboval)? Za to management nemůže.
Je to jak chtít sundat ministra dopravy za to že nějakej vohnout pojede 200 km/h v autě a nabije si rypák.
Jako že nejvyšší management nemá zodpovědnost za dodržování bezpečnosti práce v jakékoliv firmě? Teď nemluvím o SŽ, ale tohle je jedna z nejdůležitějších věcí, která se řeší dnes a denně.
Praktické skúsenosti: Pendolíno v protismerných oblúkoch na výjazde z Českého Brodu smerom na Úvaly bolo počuť až keď sa vynorilo z posledného oblúku a to by prípadnej osobe v koľajisku zostávalo len pár sekúnd na šípku z násypu (rýchlosť okolo 120 km/h). Alebo 810 niekde na hornom Pacifiku (tuším okolo Sázavy): schovaná za oblúkom a za skalou bola tiež počuť prakticky až keď sa z oblúku vynorila a opäť zostávalo len pár sekúnd (rýchlosť okolo 40 km/h). V oboch prípadoch sa človek, ktorý stojí a sleduje prevádzku, stihne z koľaje dostať. Človek otočený ku vlaku chrbtom a sklonený nad náradím… Číst vice »
Jen upozorňuji autora článku, že Bělcice jsou mezi Blatnou a Březnicí! Upřímnou soustrast pozůstalým a brzké uzdravení zraněným.
To zranění byli ve vážném stavu, tak přát jim BRZKÉ uzdravení je ne moc chytré.
Vlastimile, jak to jen napsat trochu slušně…… vy budete evidentně hova.o bez špetky sociálního cítění.
Vždy a za jakýchkoliv okolností se přeje co nejrychlejší uzdravení bez zbytečných komplikacím.
Co přejete vy těm zraněným chlapům snad ani nechci vědět.
To, že je někdo ve vážném stavu ještě neznamená, se podaří tento stav zvrátit.Víte, ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední. Těžko by se to říkalo, kdyby to nebyla pravda.
Děkuji za upozornění.
To je v pořádku. Víte co je mnohem horší? Když reportér nerozezná nákladní vlak od osobního viz. video
https://cnn.iprima.cz/obrovska-tragedie-na-kolejich-vlak-v-belcicich-srazil-ctyri-lidi-dva-z-nich-stret-neprezili-413812?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
Mimochodem těch věcí při nichž se člověk chytá za hlavu tam je spousta. Třeba je tam řečeno, že ti pracovníci přeslechli signalizační zařízení a je předmětem vyšetřování proč a proč neutekli. Mohl by mi někdo říci zda traťoví dělníci používají nějaká signalizační zařízení? A nebo reportérka myslela zvuk signalizačního zařízení od toho přejezdu kde je jen výstražný kříž?
Co zařízení ZAV? (zařízení automatického varování/výstrahy, byť jsem ho zatím viděl jen u soukromých firem).
Díky. Jak to vypadá u SŽ asi nic takového ještě není.
https://www.spravazeleznic.cz/dodavatele-odberatele/technicke-pozadavky-na-vyrobky-zarizeni-a-technologie-pro-zdc/varovne-systemy
Taky mě to zarazilo, zvláště když v pozadí stojí odstavená Regína, ale manipulační vlak a manipulační jízda holt někomu přijde jako jedno a to samé.
Stačí jízda po spádu, vítr, déšť, nebo napadený sníh (tlumí), na dvoukolejné trati průjezd vlaku v opačném směru a vlak neslyšíte. Při vyšší rychlosti je zase vlak slyšet jen v malém předstihu. Pouze na sluch se rozhodně spoléhat nedá.
Něco podobného se před několika měsíci stalo dnes bývalému kolegovi, kácel s dalšími u trati když se najednou přiřítil Brejlovec ČD Cargo a málem ho srazil. Naštěstí se nikomu nic nestalo, nevím jak dopadlo další vyšetřování.
Nikdo nepotrebuje zadnou aplikaci. Staci kdyz umisti zableskove svetlo ktere navesti praci na trati na zabrzdnou vzdalenost. Tak to je uvedeno v D1. Kopac uz asi neni ale nejsem si jisty
Kopáč už opravdu není.
A k tomu by měla každopádně být ještě i rozkaz, aby s tím fíra počítal a to zábleskové světlo hledal. Upřímě, to co používají kolem Brna traťaři jako zábleskové světlo, je zoufalost. Malý žlutý terčík s krabičkou na akumulátor, ledabyla pohohený vedle koleje a to co má být jakože zábleskové světlo, je jedna slabě blikající LEDka. Tohle člověk snadno přehlédne, i když to hledá.
…ledabyle pohozený…
Už někde psaly ,že pracovaly s hlučným nářadím takže ho neslyšeli . Je tam dost ostrej a tahlej oblouk takže ten vlak slyšet je ( kór regína ) dost .
Stačí podbíječka a neslyšíš nic.
No podbíječka tam asi nebyla když ta Regionova neměla jiné vozidlo před sebou na trati. Nepsalo se nikde o žádném jiném vozidle např. o MUVce . Navíc ta trať je jednokolejná.
Podbíječka může být i ruční nářadí.
Tzv. ruční motorová kobra. Ta vydává rachotu, že neslyšíte ještě týden.
no,když vím,jak to na dráze chodí,milion předpisů,podpisů,papírů..hlídáního a pod,k tomuhle snad ani nemohlo dojít.každopádně tady někdo něco ojebal,nebo někdo na něco zapoměl!no,průser je to pořádnej
V dnešní době různých technických vymožeností, kdy i přes mobil lze sledovat pohyb osob, mi přijde jako nemožné, aby se něco takového stalo. GPS už má dneska i obojek pro psa a my nejsme schopni zabezpečit pracovní četu na trati?
no, stavet bezpecnost lidi a zeleznice zrovna na gps… to je takove to reseni “z obyvaku to vypada strasne jednoduse”…
Tak se raději nebude dělat vůbec nic….
Jak nedelat nic? Na draze funguji bezpecnostni předpisy který když se dodrží tak se nemuze nic stat..
Ano. Podle hesla nejbezpečnější vlak je ten co zůstane v depu – kdyby se dodržovali všechny předpisy, tak z toho depa nic nevyjede. 🙂
* dodržovaly
Já GPS uvedl jako příklad. Byla to první věc, která mě napadla. Nebo do mapy můžete označit místo (úsek), kde bude vykonávaná nějaká činnost, mapa bude sdílená napříč (výpravčí, strojvedoucí atd.). Věřím, že řešení by se jistě našlo.
A tu mapu má kdo a kde?
Vlaky jdou sledovat také v aplikaci SŽ. Bohužel zdaleka ne všechny tam jsou . Zejména ne manipulační a další. Omezuje se to jen na osobní co jezdí podle jízdního řádu. A proto bych nikdy na takovou aplikaci nespoléhal.
Aplikace také nemá reálnou ale jen přibližnou polohu, jedná se o grafické zobrazení polohy dle jízdního řádu+zpoždění z kontrolních bodů. Díky tomu jde často vidět že jsou třeba 2 vlaky proti sobě na jednokolejném úseku i když ani jeden nevyjel z původní stanice.
Možno si dokážete predstaviť, že je niečo iné verzia aplikácie, ktorú SŽ vystavuje verejne a niečo iné verzia aplikácie, ktorú má pre svoje interné potreby. Výpravcovia, dispečeri a ďalší majú prístup k plnej verzii, kde sú všetky vlaky. Viem si predstaviť, že by plnú verziu šotouši ocenili (ja určite 😉 ), ale zase chápem, že pre BFU je lepšie mať mapku prehľadnejšiu a bez vlakov, ktoré sa cestujúceho netýkajú. I keď by ma zaujímala štatistika používania GRAPPu – či to nakoniec nie sú len šotouši, ktorí ho majú otvorený a BFU stačí údaj o meškaní v IDOS / Můj vlak… Číst vice »
Ano, souhlasím. Ale není to to, co jsem chtěl říci.
Škoda že nikoho nenapadne, provázat ty tablety, co mají mít tu navigaci u strojvedoucích s nějakou formou online o aktualizaci aspoň přes 4G sít. Ta je snad všude a snad ty jejich tablety mají SIMky? Jestli se něco nezměnilo měly na tu jejich „navigaci“ najíždět ČD a ČD Cargo. Stačilo by třeba ráno před směnou naplánovat místo,čas od-do a hned by to na danném úseku mohlo strojvedoucímu vyskočit na tabletu-pozor za kilometr práce v kolejišti. Ideálně aby to šlo zadat z tabletu/mobilu toho co má na trati zodpovědnost za ty lidi. Věřím že tu bude spoustu toho jak to nejde,… Číst vice »
Navigaci v tabletu mají zatím pouze u ČDC. V osobce zatím nic.
Aha, takže zase dlabou na bezpečnost. Taky logika, dvě vlastně stejné/dceřinné firmy a obě s takovým rozdílným přístupem k bezpečnosti. Poslední verzi jsem četl, že na tu „navigaci“ měli právě najíždět i u ČD a pak nějak ticho po pěšině. U ČD funguje tedy ten tablet, co je vidět někdy v TV, jak? Jen jako nějaká aktualizovaná forma sešitů? Tedy jen to co bylo na papíře je teď v tabletu? A jaká je třeba odezva od fírů u Carga na tu jejich verzi „navigace“, pomáhá jim to? Ještě dotaz mají vůbec ty tablety i SIM-kartu? Doufám, že někoho při nákupu… Číst vice »
To moc nepomůže, protože jak bylo zmíněno, nejedná se o reálnou, ale pouze vypočítanou polohu vlaků.
A ještě jedna věc. Třeba v takovém údolí (např. v úseku Libštát – Stará Paka) i ty osobní vypadnou a vypadají, že stojí i když ve sktečnosti jedou ; – )
Jak jsem psal výše, GPS není jediné řešení. Zastávám heslo „Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody“. Kde je vůle, tam se řešení vždycky najde.
Skvěle, o to jde.
Problém je, že to všechno stojí peníze a ne málo. Ono udělat se dá dnes technicky prakticky cokoliv, ale kdo to zaplatí? A taky je potřeba to zapracovat do legislativy, což taky není jen tak.
Na to není potřeba žádná aplikace, ta technická vymoženost může být i vcelku primitivní: https://www.youtube.com/watch?v=2Johv1QSlF8
Jakože všechny vlaky budou mít v kabině velký displej, kde se budou promítat pozice všech osob pracujících na trati?
Vzhledem k tomu, že dělám bezpečáka, nechtelrbyvh být v kůži toho, který bude dělat záznam o úrazu a už vůbec ne v kůži toho, který má za ty chlapy zodpovědnost.
No, pokud mám správné informace, tak ten, kdo měl odpovědnost, nejel domů v sanitě 🙁
Bylo by super alespoň sdílet na nějaký zdroj, já se nerad chytám věcí, které jsou řečeny ve stylu jedna bába povídá
Ale v té černé ?
Ať si o mě myslí kdo chce co chce…Neznal jsem ty chlapi, ale i tak myslím na ně a na jejich rodiny a blízké. Teď nezbývá než doufat, že ti dva co nyní bojují jsou bojovníci a tenhle boj vyhrají a pokud možno bez vážných trvalých následků. Moc to jim a jejich rodinám přeji. Dvě svíčky zapáleny spolu s františkem s vůní uhlí a síry ze Sammel Edition n.11 (86 1744-1) co schovávám na opravdu výjimečné chvíle .A teskná melodie Railroad worksong zní už asi po desáté.
https://www.youtube.com/watch?v=Ez2bo7DAEnE
*chlapy
Mně by zajímalo, a rád bych se dozvěděl, jaká systémová opatření budou přijata, aby se podobná situace už nemohla opakovat. Nebo nebudou přijata žádná ?? Lidský život nemá žádnou cenu ?? Nevím už přesně, ale obdobná situace se stala letos i na dálnici.
Nadstandardně odškodnit pozůstalé rodiny, které myslím, nebudou nijak bohatě, aby se jejich dětem umožnilo studium, a nemusely kopat na kolejích v ohrožení života.
Vy jste byl na místě , nebo uz četl závěr z šetření, že víte že budou potřebovat systémová opatření?
Na druhou stranu, to nedávné neštěstí na dálnici podle zatím zveřejněných informací ukazuje, že „přísné bezpečnostní standardy“ jsou poněkud zvláštní.
to ani člověk nemusí,to z toho prostě automaticky vyplývá!
Mně nějak ne, když nevím co se přesně stalo a proč.
Přesně se stalo, že byli zabití dva lidé, a další dva bojují o život v nemocnici. Proč je druhá věc, to nám ukáže jaká opatření přijmout.
Takže nakonec odpovídáte stejně jako percula. Je potřeba zjistit co se stalo a až poté rozhodovat o nějakých systémových opatřeních
To snad ani není pravda, co píšete. Došlo k havárii nebo nedošlo ????? Došlo, a proto musejí být udělána systémová opatření, např. jejich zdvojení, nebo ztrojení. Lidský život za to stojí. K vašemu komentáři by slušelo říci No comment.
Tak dle současné znalosti věci nějaké systémové opatření navrhněte.
Pokud lidský život stojí za jakékoli opatření, pak se od zítřka nesmí hnout ani kolo – ani na železnici, ani na silnici. Protože o kdybyste ta opatření zdesateronásobil, pořád tam bude nějaké nenulové riziko.
Systémová opatření má smysl dělat tehdy, pokud šlo o systémové selhání. Pokud šlo o výjimečné selhání jednotlivce nebo výjimečnou shodu náhod, žádné systémové opatření nepomůže. Letadla mají ještě lepší zabezpečení, než železnice, a i tak občas nějaké letadlo spadne.
Když někdo poruší už tak hodně přísné předpisy ohledně práce na trati, tak si můžeš být jistý, že jejich zpřísnění už jen zkomplikuje práci, ale budou se porušovat i tak.
no,systémová opatření budou zajímavá!!!
Ono tu systémová opatření jsou, blikačka před pracovním místem, zpravení o neoznačeném pracovním místě v rozkaze, popřípadě mít na každou stranu jednoho pracovníka co upozorní ostatní. Já jsem za celý rok byl zpraven rozkazem o pracovním místě (které nebylo dlouhodobé) dvakrát, a to ještě v obou případech na rovném přehledném úseku. Blikačku jednou, človeka předem vickrát ale zase spíše na dlouhodobějších stavbách. Nemůžu soudit, jak to bylo zde, ale když se řítím v oblouku 160 a za ním v nepřehlednem místě stojí někdo v oranžové metr a půl od koleje, a jenom tak otráveně zvedne ruku, jakože by ji radši… Číst vice »
Jenže na tohle už systémová opatření existují. Speciálně na práci na trati jsou hodně přísné předpisy se stanovením povinností, co kdo přesně má dělat a hlídat a pokud se to dorží, tak se nic takového nemůže stát. Ale bohužel, pokud se někdo (a v tomto případě netušíme zatím kdo) na dodržení nějakého předpisu vykašle, tak to bohužel může dopadnout tragicky. Další zpřísnění předpisů jejich porušování nijak nezabrání.
To tam brzy nedaleko přibude asi další pomníček. 🙁
https://mapy.cz/s/buvohahasa
Upřímnou soustrast pozůstalým.
Opět se zde objevují odborníci, co neví co se na místě přesně stalo ale přesto ví, kdo za to může a jak to „napravit“. Alespoň počkejte až budou nějaké další informace a neobviňujte fíru/výpravčího/…, který třeba za to ani nemůže a je akorát z celé situace logicky dost ve stresu.
Už je mi z tohoto opakovaného věštění místních diskutujících zle, nikdo by úmyslně (pokud to má v hlavě v pořádku) nechal 4 lidi přejet vlakem tak alespoň počkejte na nějaké první informace.
Nikdo je úmyslně vlakem přejet nenechal, ale celkem jistě někdo úmyslně porušil nějaký předpis, protože ty jsou na tyhle práce už tak přísné, že pokud se dodrží, je nehoda prakticky vyloučena.
Hrozné. Upřímnou soustrast pozůstalým.
Podle fotky stojí vlak snad 100 metrů za místem srážky. Jak dlouho trvá zastavit prázdnou regioboudu při 50 km/h?
Vzhledem k profilu tratě ,úleku atd je docela možné že začal brzdit až těsně po srážce , ona ta Regina zas tak super nebrzdi a jestli tam dal hned rychločinné brzdění mohlo se mu to svézt takže těch +- 100m je tak akorad . Víc bude v závěrečné zprávě MU od DI . Na kterou jsem sám velmi zvědav . Protože pracovníky jak SŽ tak soukromých firem potkávám na trati spoustu bez toho abych o nich byl zpraven , a neví o nich ani výpravčí nebo dispečer . A tahle smutná událost to snad může změnit .
Dovolím si souhlasit. Málo kdy jsem zpraven rozkazem a jsou dny, kdy není stanice bez pracovníků v kolejišti, které odháním až houkačkou.Tohle je smutná událost, ale že se něco takového stane lze očekávat a vidím to jako systémovou chybu.
no to brždění opravdu není bůchvíjaké…každopádně pracovníci sž jsou lidé znalí provozu a rizik..tam nutně musel někdo něco opomenout.ale koukám že úsek to byl přehledný..že by je z dálky neviděl?houkání apod
No přehledný … z Bělčic je to v zařezu skály a pak mezi polema tahlej a ostrej oblouk a je tam pár přejezdů . Ale budeme si muset počkat na závěrečnou zprávu .
Nevím a je mi to jedno. Mě by spíš zajímalo to, o čem se nikde nic nepíše a sice zda vlak najel do celé skupiny a nebo tam bylo pracovníků více. Jediné z čeho lze částečně odvodit, že tam mohlo být pracovníků více je to, že byla vyžádána psychologigká intervence ale ta mohla být vyžádána klidně jen pro strojvedoucího.
Těch otázek je moc, ale raději počkat až se z toho zúčastnění zbrchají. Dva bohužel už ne 🙁
Nešlo by u takovýchto zpráv vypnout diskusi? Aby sem nemohl psát svoje nesmysly kdejaký idiot.
Když si jeden idiot článek přečetl nebylo mu z toho čtení zrovna dobře. Když si přečetl diskuzi začal přemýšlet kde jeproblém. A proč o tom ten idiot přemýšlí? Protože si vzpomněl na včerejší situaci kdy bylo předem oznámeno, že na nově zrekonstruovaném nádraží má dojít v 17.00 ke změně provozu kdy všechny vlaky mají zastavovat u 1.nástupiště a jen vlaky jedoucí ve směru na Jaroměř a jichž se týká křižování jedou z 2. nástupiště. No a jak to bylo hodinu po oznámeném čase změny? Lidé co čekali na vlak jedoucí do Jaroměře na 2. nástupišti byli překvapení když se oba… Číst vice »
Diskuze nevypínat, snad jste dost zralý na to, abyste si přečetl i pár nesmyslů, ne?
Souhlas. Raději strpět a odfiltrovat pár nesmyslů, než zažít preventivní cenzuru.
Diskuze jsou plné nesmyslů i tak. A bohužel je generální ředitel SŽ čte a populisticky zařizuje podle toho. Což je hodně špatně. Protože zdejší diskuzující o dráze a provozu z profesního hlediska neví vůbec nic….
Že zdravím.
Pamatuje jak se na železnici dříve upozorňovali strojvůdci před nebezpečím na tratí? Já osobně bych tam dal kopáče. Ale když nebyl kopáč udělalo se to jinak. Jak?
https://www.youtube.com/watch?v=PY9Hv98yI1U
Ovšem dnes už je jiná doba a máme různé vymoženosti. Třeba takové sanitky si už umí samy přepínat semafory. V případě vlaku by stačil vysílač ve vlaku a přijímač (nejaký hvízdák) v kapse. Když máme technologie jak detekovat blesky několik vetřin předtím než udeří proč bychom nemohli detekovat blížící se vlaky?
A sakryš teď koukám že tam mám chybu. Mělo být Pamatujete. Dvě chybějící písmena a co to dokáže udělat.
Takže buď SŽ nezpravila fíru nebo spoléhá na osekané předpisy z hlediska bezpečnosti, kde je primární rychlost a plnění GVD a pak občas někdo umře?
Nejhorší firma v ČR.
Blábol do tmy?V čem jsou osekané předpisy? Prostě lidská chyba a uvidí se z čí strany.Doporučuju vysadit drogy nebo naopak nevysazovat léky.
Osekané předpisy? Naše drážní předpisy nejsou osekané, ale příšerně přebobtnalé a extrémně složité.
Bože, vy jste 3,14ča 😀
Tady by měl někdo jít fofrem zatopit, aby měl v popelníku dost popela pro případ, že se ukáže, že vše bylo zcela jinak.
Mluvčí Správy železnic Pavel Tesař posléze potvrdil, že muži byli jejich zaměstnanci. „Pracovali a srazil je vlak, který mířil do depa,“ uvedl Tesař. Dodal, že přesné příčiny tragédie jsou předmětem dalšího vyšetřování.
Pří té rychlosti se asi bohužel věnoval víc mobilu, než řízení.
Samozřejmě, vy jste to celé určitě viděl na živo a víte přesně co se stalo!
To je fakt domněnka odborníka. Jistě jste tam byl, viděl a víte jak se to stalo.
Možná je fakt od věci ty diskuze u takových článků vypnout.
Další takový vypínač! To se hned to, co podle vás není správné, musí vypnout?
Pro vypínání nejsem, ale uznejte sám, že někteří lidé by měli mít taky nějakou soudnost.
To je pech, všemohoucí SŽ v rámci úspor zrovna vloni v létě vymazala výstražný terč „kopáč“ ze svých předpisů… Dnes by tato návěst mohla zachránit nejeden život…
To jako vážně? Jako by někdo zjednodušil pravidla provozu odstraněním značky „Práce na silnici“ z vyhlášky.
Výstražný terč jsem za 40 let ježdění viděl asi 10x. Musel se totiž odnést a umístit na obě strany od pracovního místa, teď nevím, asi na 400 metrů a to bylo moc práce. Na vícekolejných tratích bylo jejich umístění dle předpisu úplná věda. Na tratích, co jsem jezdil v poslední době, se vůbec už neumisťoval. Proto zmizel z předpisu.
„a to bylo moc práce“
A teď víme, proč se to dělalo. Je to max 15 minut chození.
Jediný důvod proč byl koláč zrušen, byl ten že existují jiné navesti stejného nebo obdobného významu a tedy byl duplicitní.
A používají se ty návěsti?
O tom s Vámi nepolemizuji. Jen jsem uvedl, jak to bylo v praxi. Současně s umístěním ,,kopáče“ se vlak zpravoval rozkazem ,,V“, s kilometrickou polohou. Chytřejší rozhodli, že zpravení rozkazem stačí a terč netřeba. Taková je skutečnost a myslet si o tom můžeme, co chceme.
Čímž vznikl řetězec, ve kterém jsou 4 články a chyba kteréhokoliv z nich znamená chybu celku: Výpravči (ne)zapomene, přenos informace – nebude zmatečná, fíra nezapomene. To jsou tři, ten čtvrtý článek spočívá v tom, zda se to výpravčí vůbec dozví.
„Kopáč“ vedle trati byl dle mého názoru alespoň jakás-takás pojistka, pro případ, že kterýkoliv z těch 4 článků selže. Reflexní vesty .. jsou na kolejích vidět pozdě.
Souhlasím. Riziko na minimum by omezila bezpečnostní hlídka každé pracovní čety. Jenže vstupují do hry ,,neprůstřelné“ argumenty proti: nejsou lidi, na to nejsou peníze,……… Třeba teď budou. Bohužel se vždy musí stát nějaký obrprů…….
Přesně tak. Nahoře platy neskutečně vysoké, běžní zaměstnanci povyházení nebo s velice nízkými platy.
Např. mě na SŽ už drží jen režijka (kterou využívám na 99%) a pak už vypadnu, až se nenápadně zruší zcela.
Souhlas.
To souhlasím. Většina z té desítky byla koncem osmdesátek. A převážně na Moravě. ( Vsetín, Valmez).
A ruční návěstí náhodou nebyl? (Podobně jako „P“ a „K“?
Samozřejmě, že byl i jako ruční návěst dávaná výpravčím. Dnes by ji neměl kdo dávat. Nádraží jsou pustá, zamřížovaná.
Nemohla. Protože i ten terč je jen lidský faktor.
Technická poznámka: Bělčice nejsou na trati Strakonice – Blatná, ale na trati Blatná -Březnice. To ale nic nemění nic na tragičnosti celé události. Upřímnou soustrast pozůstalým a pokud možno brzké uzdravení zraněným.
Chudak strojvedouci… :/
A uprimnou soustrast blizkym od tech pracovniku.
Byla to jen otázka času. Současné nastavení ochrany pracovníků ve trati je tragické. Stejně jako zpravování strojvedoucích. V posledních měsících se celkem často setkávám se situací, kdy vyjedu z oblouku, a kolem trati (a po trati) se motají oranžové vesty, o kterých nejsem zpraven ani ústně, ani návěstí, ani rozkazem. Překvapení a šok , často mi ještě půl hodíny poté srdce tluče jako zběsilé.
Nikdo z fírů nechce nikoho přejet…
Mne by zajímalo, jaká je pak běžná praxe, když se musí najít obětní beránek.
Doplní se dodatečně rozkaz nebo podsune někam papír s pozdější připomínkou „tady to bylo jasně napsané, nečetl jste to“?
Už jste někde někdy viděl podstrčené rozkazy ?A zažil jste vyšetřování?Kdyby jo tak se omluvíte
Zažil v 90 letech a bylo mi z toho dost zle, byl to i jeden z duvodu proc jsem na draze skoncil .Snad je nyní drazni inspekce aspoň nestranna.
Dodatečně se rozkaz doplnit dá i nedá. Vysvětlil mi to kdysi jeden kontrolor SŽ. Od jisté doby, každá změna v rozkaze je zaznamenána tak, že je ihned vidět kdo, kde a kdy změnu provedl. Jednu kopii má fíra, originál SŽ.
Není problém vyhotovit písemný rozkaz dodatečně a podpis přijímajícího fingovat (a je to logická přirozená obrana viníka), ale když tekla krev, tak už to není žádná legrace a při vyšetřování se na takové „levárny“ většinou stejně přijde, takže to takového viníka stejně nezachrání. Ale z pohledu psychologie je takové jednání pochopitelné.
Souhlasím. Bohužel tyto partyzánské akce nejsou hlášeny ani výpravčím. Sám kolikrát čumím, co si a nejen TO, ale i ostatní firmy dovolí……
A řekněte B.Hele.teď nevotravujte,mám dopravu,nemám na Váš čas a náladu,stejně tam nic nedèláte,jste za korunu drahý atd
,to je zase.moje praxe.s výpravčíma,uznávám že ne u všech,jsme holt.jen lidi.
A je takový problém říci: No tak já/my si počkám/e až budete mít čas.?
Jsou dvě možnosti:
1) je to pochybení výpravčích, dispečerů atd…
2) je to pochybení zaměstnanců na trati – něco nesplnili.
Hlásíte tyto věci svému nadřízenému?
3) je to pochybení těch, kdo nastavují pravidla a postupy bezpečnosti při provádění údržby tratí
Který postup stanoví podmínky pro práci na, širé trati bez hlídky, popř. zpravení strojvedoucího?
Bé je správně…
Párkrát se mi stalo, že jsem na poslední chvíli ,,vyhoukal“ partu vymetající výhybky od sněhu. Volal jsem výpravčímu, ať si je srovná. Odpověď byla:,, Já ani nevím, že tam někdo vymetá. Je to soukromá firma, přijedou autem na zhlaví a nikomu se neohlásí“. Co k tomu dodat?
Pokud tam lezou bez informováni správce infrastruktury, tak je to jejich riziko. V podstatě by se to mělo oznámit Policii. Asi se smejete, ale nemají tam o své vůli co dělat. Ale v tomto případě šlo o chlapy že Správy železnic, traťové dělníky se zkouškami, ne?
Vůbec se nesměju a přiznám se, že mne to i napadlo. Ale pak jsem si uvědomil, že bych ve svém volnu šel sepisovat nějaké protokoly na Policii a zase jsem vychladl.
A policie by dělala co? Tohle je přece přinejhorším porušením drážních předpisů, které policie neřeší. Podobně jako neřeší projetí stůj.
Nevím, co dělá Policie při neoprávněném pohybu osob v kolejišti. Podle mě je legitimují a zeptá se, co tam dělají. Pokud odpoví, že jim tam mistr dal práci na výřezu větví, může se Policie zeptat mistra proč neinformoval správce infrastruktury. Přece nejde jen tak přijít a začít pracovat v provozované koleji.
Zeptat se jich samozřejmě můžou. Ale oni tam přece nejsou neoprávněně, pouze MOŽNÁ porušili předpisy SŽ. Nějak „řešit“ je můžou těžko.
Jsou tam neoprávněně. Pokud nejsou na místě veřejnosti přístupném, pak se tam mohou pohybovat jedině v případě, že mají souhlas provozovatele dráhy.
Ale ten přeci mají, když si u nich tentýž provozovatel objednal nějaké práce. V opačném případě by šlo o nepoctivé jednání SŽ.
Tady jde jenom o to, že někdo snad nezavolal na lampárnu podle vnitřního předpisu. A to opravdu policie neřeší. Nehledě na to, že třeba na tu lampárnu zavolal.
Ale objednávka nestačí. je třeba dodržovat interní předpisy. Systémově je vše ošetřeno. problém vznikne, když lidé nedělají to, co mají.
Pokud si u nich někdo objedná nějaké práce, možná jim spolu s tím dá i nějaké oprávnění. Ale to oprávnění pravděpodobně nebude „lezte si do kolejí jak chcete, kdy chcete a kde chcete“. To oprávnění klidně může být „před každým započetím prací v kolejích nás musíte informovat“. A nebo to dokonce může být tak, že před každou prací musí oprávnění získat.
Že máte naprostou pravdu a jak může výpravčí ovlivnit soukromou firmu o které ani neví.
Mám jako strojvedoucí stejné zkušenosti. Ani výpravčí přední ani zadní stanice nevěděli o pracovnících na trati…
Mají dělníci nějaké zabezpečení? Ve Švýcarsku jsem si všiml, že když je někde nějaká byť malinká stavba, tak mají majáky, které je upozorní na blížící se vlak. Jak to funguje u nás?
Mají takové jaké jim vedení zařídí. Takže nějaké spolecnosti mají celkem sofistikované zabezpečení, ale některé skoro nic tedy jen ro co je povinné.
Možná se pletu, ale minimálně jeden by měl hlídat jestli něco nejede tzv. Bezpečnostní hlídka.
Když není vidět, tak spíše dva na predsunite. Ale dost se na to víme co…
Byl to vlak mimo pravidelné spoje, tipuji, že to bylo tím
„soukromá firma, přijedou autem … a nikomu se neohlásí“ Tudíž: teď nic nepojede, makejte ….
Byly to zaměstnanci SŽ.
A chápete rozdíl mezi švýcarským a českým?
Není třeba trmácet se do Švýcarska, stačí přejít hranici do Bad Schandau. Pracovní čety mají své hlídky, pokud práce trvají déle, mají technické zařízení, které spouští vlak. Koleje jsou vyklizené včas, němečtí strojvůdci ani nehoukají. Není potřeba. Zažil jsem, že jeden dělník pracoval a střežila ho tříčlenná hlídka. Vlak mohl přijet ze tří směrů.
U nás vlétnete do stanice a vidíte v kolejích vystrčené zadky. Dupnete na houkačku a čekáte, jestli to stihnou.
Ano, výpočet doby pro bezpečné vyklizení pracoviště je v předpisu BP1 blbost nadruhou.
Pevně věřím, že někdo z DI to tady čte. Je to horší než jsem čekal.
Jsem zvědav, jestli odbory zase nic – jejich hlavní příčina vzniku v minulém století byla bezpečnost zaměstnanců.
Omyl hned dvakrát. Odbory vznikly už v předminulém století a bezpečnost práce byla jen jednou částí z celého souhrnu zájmů zaměstnanců, které odbory hájily; stejně důležité byly přinejmenším platy a pracovní doba.
Včera tu místní odborníci psali, jak že se nemůže při rychlosti 80km/h a přestavbě trati u Berouna nic stát, dneska dva smrťáci u vlaku, co jel polovinu té rychlosti.
Psalo se o tom, že se nesmí zavazet v průjezdném profilu provozované koleje.
To jste si jen spletl rychlost v koleji na které se pracuje s rychlostí v sousední koleji. Ta se při provozu 80 km/h obvykle oddělí plůtkem od té vyloučené koleje.
Bohuzel to bylo otazkou casu. Nevim jak na miste nestesti ale uz stalo ze z niceho nic tratovka na trati a clovek o tom nevi vubec. Drive se upozornivalo i na pochuzkare na trati ale dnes ?? Velka tragedie pro mnoho lidi dnes.
Také mi přijde, že tohle se vůbec neřeší. Hlavně že máme haldu předpisů a k ničemu.
Předpisy jsou od toho, aby bylo co porušovat…..
Důležité je kdo to neřeší.
Na pochůzkáře se nikdy neupozorňovalo a o traťovce na trati se vždy ví.Co počkat až se bude vědět víc místo rádoby chytráků?
Plus denní piskacek jen na rozkaz.
V minulém týdnu tam probíhali výlukové práce, snad nějaké dodělávky ?
Veliké neštěstí. Jsem zvědav na výsledky šetření.
Upřímnou soustrast pozůstalým !
Práce se primárně vedly na stavbě nové zastávky Závišín a přilehlém PZZ , které jsou asi dalších 500 metrů po směru jízdy Reginy.
Tragedie.
Jen by mne zajimalo, jak se tam mohl soupravovy vlak dostat, kdyz tam cosi provadela tratovka. Minimalne mel jet pomalu, aby pracovniky stihli zmizet. Vedel to?
Standardně je možné se v trati hrabat za provozu (do traťové rychlosti asi 120). Upřímně, já bych to zatrhl. Nicméně legální to je. Kdyby aspoň byly ve dnešní době povinností ZAV (zařízení automatického varování). Protože dnes je dovoleno na trati i pouhé střežení hlídkou, bez informování o jízdách vlaků. Na některých tratích ve velmi silném provozu se tohle praktikuje běžně a z pohledu obsluhy dráhy mi to přijde úplně zvrácené.
Zvrácené i ve verzi, kdy opraváři vyžadují info o jízdě vlaků v nějakém extra silném provozu.
On ten model švýcarského sýra má své opodstatnění. O tomhle měl být fíra zpraven, že jsou pracovníci na trati a kde, to je prostě základ.
Dejme tomu, nikoliv však za cenu zastavování vlaků a nošení kusů papíru. Tím ale řešíte jen to, že má firma houkat. Ne to, že se ti opraváři musejí nějak hlídat a včas vyklidit kolej. To je zas druhá půlka problemu.
Právě proto má být chyba jednoho ještě jištěná postupem druhého. Čili fíru má výpravčí zpravit telefonicky (GSM-R, TSR). Pracoviště si mají pracovníci označit, kdyby náhodou fíra informaci nedostal.
Blbé je, pokud tam naběhli a nikomu nic neřekli.
Tím teda nechci předjímat ničí chybu, jen že taková možnost existuje. Škoda 2 životů, snad se z toho ti dva těžce zranění nakonec vykřešou.
Fíra má být o pracovním místě zpraven rozkazem.
Já bych to pojistil ještě dalšími deseti. A s pořádaným vopruzem pro všechny.
:-P
Je to děs. V dobách technických doprovodů na 680 jsme s fírou projížděli obloukem před Přeloučí a při průjezdu kolem krakorce měli zaměstanci AŽD co dělat, aby stihli uskočit. Výpravčí o nich věděl, leč mu tvrdili, že se budou pohybovat na krakorci a ne dole u krabice. S fírou jsme z toho měli fajn směnu…
Někdo zjevně na něco zapomněl a neudělal všechno, co měl – a tentokrát to, bohužel, nedopadlo dobře …
Ano tragédie
Vlak se tam dostal po kolejích, zřejmě byl zaveden, měl jízdní řád a byl někým vypraven – výpravčím SŽ. Takže asi chyba u SŽ. Otázka však je, co dělala bezpečnostní hlídka a zda výpravčí vůbec věděl o práci na trati – zdali to někdo ofiko ohlásil. Je spousta smluvních firem které nic neřeknou a jdou na trať pracovat, nebo jdou v jiný čas.
A k věděl to? Počítám že ne, žádný fíra schválně nikoho nepřejíždí.
Od 1.7.22 by měl být strojvedoucí zpraven o pracovním místě na trati písemným rozkazem. Konečně se to dalo do předpisů. Takže to bude asi první, co by mělo DI zajímat jestli ho měl. Ale je klidně možné, že o pracovnících na trati nevěděl ani výpravčí. I když toto se stává hlavně u externích firem, že se vrtaji v trati a nikdo o nich neví. Toto prý byli pracovníci SŽ.
A neplatí to pouze v případě, že je pracovní místo označeno světelným výstražným terčem?
O světelném zervi se bohuzel musí firma vlaků upravit v poslední stanici, což je podle mě zvrhlé, vždyť to není ani tak ohrožující situace, jako plánované vypnutí PZZ, o kterém se zpravuje ve zpravovací stanici.
Souhlas, je to zvrhlé. Ale pokud neměli terč, výpravčí/dispečer o pracovním místě fíru zpravovat nemusí…
V čl.165 je, že o kolíku i terči musí být strojvedoucí zpraven písemným rozkazem. A jednou z těchto věcí snad být místo zabezpečeno musí. Jinak to nedává smysl. A v rozkaze se píše o pracovním místě.
Snad…
Takže pokud firma řekne, že má zabezpečeno místo hlídkou, tak nic dalšího instalovat nemusí a strojvedoucí ani rozkaz nedostane. Tak to je super.
Musí. Svetelný výstražný terč – v tomto případě…
Ale o umístění světelného výstražného terče musí být strojvedoucí informován písemným rozkazem. To je v D1 napsáno jasně. Ohledně toho zabezpečení pracovního místa jen hlídkou jsem v D1 pro dopravce nic nenašel. Se mi moc nechce věřit, že je to možné, jak tu někteří tvrdí.
Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace zařízení automatického varování (dále jen „ZAV“),
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo
od dopravního zaměstnance,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté
bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně). článek 11 odst. 11 Bp1
pardon to je starší verze nová je: Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace TWS typu ATWS nebo SCWS,
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo od dopravního zaměstnance,
• na základě signalizace TWS typu LOWS,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel prostřednictvím telekomunikačního zařízení nebo osobně,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně).
Tratovka běžně se vrtá na trati i podbiji a výpravčí to kolikrát neví. Fira tím pádem taky ne.
Jen většinou jeden z nich hlídá
Mno… jestli vono to náhodou není trošku složitější.
Já v poslední době dostavám občas rozkazy, že v určité km poloze je pracovní místo. A i ve škole nám bylo řečeno, že na pracovní místo musí být rozkaz. Hlavní by měla být bezpečnost, takže zpraveni rst je nedostatečné. Signál není 100%, na stanovištích některých lokomotiv je hluk a odvadi to pozornost od sledovani tratě. Také mě potěšilo, že od 1.7.22 nejde žádný rozkaz zrušit RST. Takže pokud chce SŽ opravovat trať za provozu, budou se nosit rozkazy. Třeba se to po téhle tragedii zakáže. Já budu jen rád. Taky už mi párkrát dělníci uskakovali před vlakem.
Na kolejích se veselé dělá, rozkaz žádný a když je protroubím tak se ještě blbě dívají. Většina, ani neví,že mají zvednou ruku, to zase celkem dodržují vesty SŽ. Jenom pokud si myslí že když ji zvednou 20 metrů přede mnou…, a proto troubim ,ať to mám zapsané v rychloměru, pro takové smutné případy.
Ale jinak souhlas, volám výpravčímu co tam dělají v km, a on o nikom neví.
Prosím jaká bez.hlidka,když jsou na trati 4 dělnici,kdyby dělal.Špatná komunikace s traťové dispečer,jestli měl daný bezp.štitek tak jde sedět.
.
Jenže štítek se dává ve stanici. Tzn od vjezdového k vjezdovemu návěstidlu.
To určitě nemyslíte vážně,BŠ se dá dát i po telefonu
A i na.mezistaniční úsek
Neznáte očividně předpisy. Firma mohla sdělit, že se hlídá a pak se na to vykašlat. Nebo se ani nenahlasit.
Mohla to být samo i chyba vypravciho, teď vestime z koule.
Pokud se na to vykašlal ia nenahlásili se tak je to na nich,pokud zavedli BŠ tak jde dispečer do tepláky,není jiné cesty.
Nesmysl. Je jedno, kolik je tam dělníků. Jeden z nich vždycky musí být vedoucí práce, je na něm, jak zajistí ochranu pracoviště a nese zodpovědnost. A tady to evidentně podělal. Dispečer, pokud něco sám nezvoral, je úplně v klidu.
Úplně v klidu ten dispečer asi nebude, i kdyby měl sám svědomí čisté jako alabastr: vy byste byl úplně v klidu, kdyby vám v rajónu došlo k tuplovanému smrťáku, i když byste na tom neměl ani trochu viny? To máte tedy hodně hroší kůži …
Tak bylo to myšleno především tak, že za to nepůjde bručet a nebudou ho trápit výčitky svědomí do konce života.
Ale jako jo, asi už jsem dost otupělý ze všech těch masakrů ve zprávách a podobně. Vzalo by mě to pokud bych je znal, pokud bych byl přímo u toho nebo pokud bych na to měl díl viny. Ale jinak asi moc ne a to se na těch kolejích taky občas pohybuju a uvědomuju si, že udělat chybu můžu i já.
„Ale jako jo, asi už jsem dost otupělý ze všech těch masakrů ve zprávách a podobně. “
TAk to si jenom myslíte.
Co podělal ,jo spolehl se na dispečera,pokud Teda zavedl BŠ
Zavedení BŠ mimo dopravnu automaticky neznamená vyrozumívání o jízdě vlaků a nezbavuje to vedoucího prací odpovědnosti. Ale ano, pokud to domluvené měli a podělal to dispečer, tak to půjde primárně za ním.
Nechci se přít nejsem dopraváká,ale já při nahláséní BŠ si s výpravčim dohodnu vyrozumění mob.tel. a funguje to.Vždy mu jeho hlášení zopakuji a zatím nebyl nikdy problém.
Neříkám, že to nejde, ale vyrozumívání je povinné jen v některých případech a někdy je to taky pěkně nepraktické. Ale hlavně, i když si to domluvíš, pořád je to lidskej faktor a pokud si trochu ceníš svýho života a životů svých podřízených, tak se na to nebudeš spoléhat úplně bezvýhradně. Na přejezdu se taky rozhlídneš i když je tam zab. zař.
Stačí dva, jeden hlídá, druhý dělá. Toť předpisy.
Ano,předpisy jsou psaný někým kdo v provozu nikdy.nedělal,hlídka předsunutá hlídka a např.jsou práce kde.1 zaměstnanec neudělá nic,jo když bylo u party15lidí tak to šlo,dnes ne
Ano to je i logické,ale pak by byla výluka i na pravidelnou údržbu,já nastupoval a u okrsku bylo 15 lidí + pochůzkáři2,dnes máme 3 lidi a 1 pochůzkáře,úsek 2× delší,nikoho to nezajímá,věk pracovníků ani nemá cenu.řešit,peníze taky ne!
Z webu ČD (o mimořádnostech v provozu):
Střet vlaku Sv 98034 s osobou v kolejišti.
Probíhá vyšetřování mimořádné události.
—
A odkaz na web PID:
https://pid.cz/mimoradnost/?id=25484-2
Nebyla to smluvní firma, ale zaměstnanci SŽ:
https://x.com/jirisvoboda_cz/status/1709146009136157050?s=20
Tím hůř, SŽ by melo vědět co a jak. D1 je společná
Tohle rozhodně nemusela být chyba SŽ. Když pracují v koleji a sdělí, že mají hlídky, výpravčí tam může pustit vlak. Takže klidně mohla být jejich hlídka nevhodně blízko umístěna, mohla čučet do mobilu nebo se někdo vykecaval na rádiu, a je průser.
Tak potom je to taky chyba SŽ, jejich to byli zaměstnanci..
Ale v koleji pracovali, podle článku a Twitteru Svobody, pracovníci SŽ.Tak jsem to alespoň pochopil.
Ano, teď už to víme.
Uvidíme co vyšetří.
Na téhle trati vlak rychle jet ani nemůže. Jestli si to dobře pamatuji, je zde maximální rychlost 50 km/h. A kousek před místem nehody (podle fotky HZS) je několik pískáčků.
Bohužel místo je v lesním úseku a ostrém pravém oblouku.
Mimochodem, platí ještě tento předpis?
Op16/41. Vedoucí práce je povinen označit pracoviště na širé trati varovnými návěstidly dle předpisu ČD D1. Varovná návěstidla se umísťují před pracovní místa na širé trati k zajištění bezpečnosti zaměstnanců na pracovním místě.
SŽ D1
Dávno ne vyšlo několik nových bp1 a teď se to rozdělilo na bp1, bp2 a bp3
Ano, velmi nízká rychlost a stejně…
Za mne zakázat. Protože při práci v provozované koleji hraje lidský faktor velkou roli vždy, ať to pojistím jakýmkoliv předpisovým nařízením.
Před asi dvěma lety jsme byli na trati u Písku a byla ranní mlha a projel rychlík od Prahy a strojvedoucí ani netušil, že projel kolem pracujících zaměstnanců. Bylo vidět, že čumí do mobilu a houknutí žádné, nic.. a takovéhle třeba i dvě nebo tři chyby, když se sejdou.. neštěstí je na světě.
Taky bych to zakázal. Mohlo by se na některých tratích dělat v noci, když tam nejezdi vlaky. Muvkou si můžou dovézt osvětlovací techniku. Někde se to tak dělá. Snad se to po této tragedii bude konečně řešit.
Klidně i zakázat, já bych byl pro, ale když řekneš A, je potřeba říct i B, tedy jak a kdy se budou dělat všechny ty práce, které se dnes dělají za provozu.
Ve výlukách.
A pokud ne, tak ať si vlaky kvůli rozkazům V, či Pv stojej. Však někdo to tak evidentně chce, ne? Za směnu souhrnné zpoždění klidně 100 minut.
Vzhledem k tomu, že je to v oblouku a je tam přejezd zabezpečený jen křížem proto bych tam pískáčky čekal.
To je mi líto. Příčina mě zajímá z profesionálního pohledu.
Bělčice jsou mezi Blatnou a Březnicí.. Ne jak uvádíte na trati Strakonice – Blatná.
Nicméně je to strašné neštěstí.
P1329
No, pokud dělali něco v koleji hned poblíž toho lesa kus před tím vámi označeným přejezdem = asi někde tady:
49.4817670N, 13.8785910E
a vlak na ně vylítl z toho lesa, tak moc šancí neměli (spíš žádnou) – to nebylo moc času ani na uskočení pro toho, kdo by stál vně koleje …
Nechtěl bych být na jejich místě – a už vůbec ani na místě toho strojvedoucího (ten musí být na blázinec) …