U Blatné srazil vlak traťové dělníky, dva mrtví

Foto ze zásahu IZS u srážku vlaku s osobami u Bělčic, části obce Závišín. Zdroj: HZS Jihočeského krajeFoto ze zásahu IZS u srážku vlaku s osobami u Bělčic, části obce Závišín. Zdroj: HZS Jihočeského kraje

Další dva jsou těžce zranění.

231 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kakamil

Ne mi líto, že musím oznámit smutnou zprávu, ale bohužel další z postižených zaměstnanců zemřel v nemocnici..tato tragická událost má bohužel již tři oběti..😪

Trumway

Z toho mínusu ode mě si nic nedělejte a neberte ho sobně. Prostě jen tohle je zpráva, kterou jsem zrovna nechtěl slyšet a dávat palec nahoru pod takové sdělení? To nejde.

rypous

Smutný,moc smutný..je mi to upřímně líto

RudolfL

No nikdo tu nepíše nic o bezpečnostní hlídce, která dostatečně včas oznámí příjezd vlaku…a to z obou stran pracovního místa. Tak že asi pochybení ze strany traťovky….?

Betliar

Bude to mít dopad na vedení SŽ? Po Svobodovo ETCS je to další velký průser.

asdf

Proč? Že traťovka nebo řízení provozu dlabe na základní předpisy (zatím nevíme kdo chyboval)? Za to management nemůže.

Je to jak chtít sundat ministra dopravy za to že nějakej vohnout pojede 200 km/h v autě a nabije si rypák.

David Peca

Jako že nejvyšší management nemá zodpovědnost za dodržování bezpečnosti práce v jakékoliv firmě? Teď nemluvím o SŽ, ale tohle je jedna z nejdůležitějších věcí, která se řeší dnes a denně.

Jeffer

Praktické skúsenosti: Pendolíno v protismerných oblúkoch na výjazde z Českého Brodu smerom na Úvaly bolo počuť až keď sa vynorilo z posledného oblúku a to by prípadnej osobe v koľajisku zostávalo len pár sekúnd na šípku z násypu (rýchlosť okolo 120 km/h). Alebo 810 niekde na hornom Pacifiku (tuším okolo Sázavy): schovaná za oblúkom a za skalou bola tiež počuť prakticky až keď sa z oblúku vynorila a opäť zostávalo len pár sekúnd (rýchlosť okolo 40 km/h). V oboch prípadoch sa človek, ktorý stojí a sleduje prevádzku, stihne z koľaje dostať. Človek otočený ku vlaku chrbtom a sklonený nad náradím… Číst vice »

krteček

Jen upozorňuji autora článku, že Bělcice jsou mezi Blatnou a Březnicí! Upřímnou soustrast pozůstalým a brzké uzdravení zraněným.

Vlastimil Kocurek

To zranění byli ve vážném stavu, tak přát jim BRZKÉ uzdravení je ne moc chytré.

Kuzma

Vlastimile, jak to jen napsat trochu slušně…… vy budete evidentně hova.o bez špetky sociálního cítění.
Vždy a za jakýchkoliv okolností se přeje co nejrychlejší uzdravení bez zbytečných komplikacím.
Co přejete vy těm zraněným chlapům snad ani nechci vědět.

Trumway

To, že je někdo ve vážném stavu ještě neznamená, se podaří tento stav zvrátit.Víte, ne nadarmo se říká, že naděje umírá poslední. Těžko by se to říkalo, kdyby to nebyla pravda.

Trumway

Mimochodem těch věcí při nichž se člověk chytá za hlavu tam je spousta. Třeba je tam řečeno, že ti pracovníci přeslechli signalizační zařízení a je předmětem vyšetřování proč a proč neutekli. Mohl by mi někdo říci zda traťoví dělníci používají nějaká signalizační zařízení? A nebo reportérka myslela zvuk signalizačního zařízení od toho přejezdu kde je jen výstražný kříž?

asdf

Co zařízení ZAV? (zařízení automatického varování/výstrahy, byť jsem ho zatím viděl jen u soukromých firem).

Trumway
Kuzma

Taky mě to zarazilo, zvláště když v pozadí stojí odstavená Regína, ale manipulační vlak a manipulační jízda holt někomu přijde jako jedno a to samé.

Projektant

Stačí jízda po spádu, vítr, déšť, nebo napadený sníh (tlumí), na dvoukolejné trati průjezd vlaku v opačném směru a vlak neslyšíte. Při vyšší rychlosti je zase vlak slyšet jen v malém předstihu. Pouze na sluch se rozhodně spoléhat nedá.

Marek Kubík

Něco podobného se před několika měsíci stalo dnes bývalému kolegovi, kácel s dalšími u trati když se najednou přiřítil Brejlovec ČD Cargo a málem ho srazil. Naštěstí se nikomu nic nestalo, nevím jak dopadlo další vyšetřování.

Mengo

Nikdo nepotrebuje zadnou aplikaci. Staci kdyz umisti zableskove svetlo ktere navesti praci na trati na zabrzdnou vzdalenost. Tak to je uvedeno v D1. Kopac uz asi neni ale nejsem si jisty

hsnm

Kopáč už opravdu není.

jackbrno

A k tomu by měla každopádně být ještě i rozkaz, aby s tím fíra počítal a to zábleskové světlo hledal. Upřímě, to co používají kolem Brna traťaři jako zábleskové světlo, je zoufalost. Malý žlutý terčík s krabičkou na akumulátor, ledabyla pohohený vedle koleje a to co má být jakože zábleskové světlo, je jedna slabě blikající LEDka. Tohle člověk snadno přehlédne, i když to hledá.

jackbrno

…ledabyle pohozený…

Král Šumavy

Už někde psaly ,že pracovaly s hlučným nářadím takže ho neslyšeli . Je tam dost ostrej a tahlej oblouk takže ten vlak slyšet je ( kór regína ) dost .

JanJanJan

Stačí podbíječka a neslyšíš nic.

Trumway

No podbíječka tam asi nebyla když ta Regionova neměla jiné vozidlo před sebou na trati. Nepsalo se nikde o žádném jiném vozidle např. o MUVce . Navíc ta trať je jednokolejná.

bkv

Podbíječka může být i ruční nářadí.

Béda

Tzv. ruční motorová kobra. Ta vydává rachotu, že neslyšíte ještě týden.

petr

no,když vím,jak to na dráze chodí,milion předpisů,podpisů,papírů..hlídáního a pod,k tomuhle snad ani nemohlo dojít.každopádně tady někdo něco ojebal,nebo někdo na něco zapoměl!no,průser je to pořádnej

GreenBitch

V dnešní době různých technických vymožeností, kdy i přes mobil lze sledovat pohyb osob, mi přijde jako nemožné, aby se něco takového stalo. GPS už má dneska i obojek pro psa a my nejsme schopni zabezpečit pracovní četu na trati?

Tomas

no, stavet bezpecnost lidi a zeleznice zrovna na gps… to je takove to reseni “z obyvaku to vypada strasne jednoduse”…

Martin

Tak se raději nebude dělat vůbec nic….

Jan

Jak nedelat nic? Na draze funguji bezpecnostni předpisy který když se dodrží tak se nemuze nic stat..

Olfi

Ano. Podle hesla nejbezpečnější vlak je ten co zůstane v depu – kdyby se dodržovali všechny předpisy, tak z toho depa nic nevyjede. 🙂

Olfi

* dodržovaly

GreenBitch

Já GPS uvedl jako příklad. Byla to první věc, která mě napadla. Nebo do mapy můžete označit místo (úsek), kde bude vykonávaná nějaká činnost, mapa bude sdílená napříč (výpravčí, strojvedoucí atd.). Věřím, že řešení by se jistě našlo.

jackbrno

A tu mapu má kdo a kde?

Trumway

Vlaky jdou sledovat také v aplikaci SŽ. Bohužel zdaleka ne všechny tam jsou . Zejména ne manipulační a další. Omezuje se to jen na osobní co jezdí podle jízdního řádu. A proto bych nikdy na takovou aplikaci nespoléhal.

Lukáš

Aplikace také nemá reálnou ale jen přibližnou polohu, jedná se o grafické zobrazení polohy dle jízdního řádu+zpoždění z kontrolních bodů. Díky tomu jde často vidět že jsou třeba 2 vlaky proti sobě na jednokolejném úseku i když ani jeden nevyjel z původní stanice.

Jeffer

Možno si dokážete predstaviť, že je niečo iné verzia aplikácie, ktorú SŽ vystavuje verejne a niečo iné verzia aplikácie, ktorú má pre svoje interné potreby. Výpravcovia, dispečeri a ďalší majú prístup k plnej verzii, kde sú všetky vlaky. Viem si predstaviť, že by plnú verziu šotouši ocenili (ja určite 😉 ), ale zase chápem, že pre BFU je lepšie mať mapku prehľadnejšiu a bez vlakov, ktoré sa cestujúceho netýkajú. I keď by ma zaujímala štatistika používania GRAPPu – či to nakoniec nie sú len šotouši, ktorí ho majú otvorený a BFU stačí údaj o meškaní v IDOS / Můj vlak… Číst vice »

Trumway

Ano, souhlasím. Ale není to to, co jsem chtěl říci.

Tuzemák

Škoda že nikoho nenapadne, provázat ty tablety, co mají mít tu navigaci u strojvedoucích s nějakou formou online o aktualizaci aspoň přes 4G sít. Ta je snad všude a snad ty jejich tablety mají SIMky? Jestli se něco nezměnilo měly na tu jejich „navigaci“ najíždět ČD a ČD Cargo. Stačilo by třeba ráno před směnou naplánovat místo,čas od-do a hned by to na danném úseku mohlo strojvedoucímu vyskočit na tabletu-pozor za kilometr práce v kolejišti. Ideálně aby to šlo zadat z tabletu/mobilu toho co má na trati zodpovědnost za ty lidi. Věřím že tu bude spoustu toho jak to nejde,… Číst vice »

jackbrno

Navigaci v tabletu mají zatím pouze u ČDC. V osobce zatím nic.

Tuzemák

Aha, takže zase dlabou na bezpečnost. Taky logika, dvě vlastně stejné/dceřinné firmy a obě s takovým rozdílným přístupem k bezpečnosti. Poslední verzi jsem četl, že na tu „navigaci“ měli právě najíždět i u ČD a pak nějak ticho po pěšině. U ČD funguje tedy ten tablet, co je vidět někdy v TV, jak? Jen jako nějaká aktualizovaná forma sešitů? Tedy jen to co bylo na papíře je teď v tabletu? A jaká je třeba odezva od fírů u Carga na tu jejich verzi „navigace“, pomáhá jim to? Ještě dotaz mají vůbec ty tablety i SIM-kartu? Doufám, že někoho při nákupu… Číst vice »

jackbrno

To moc nepomůže, protože jak bylo zmíněno, nejedná se o reálnou, ale pouze vypočítanou polohu vlaků.

Trumway

A ještě jedna věc. Třeba v takovém údolí (např. v úseku Libštát – Stará Paka) i ty osobní vypadnou a vypadají, že stojí i když ve sktečnosti jedou ; – )

GreenBitch

Jak jsem psal výše, GPS není jediné řešení. Zastávám heslo „Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody“. Kde je vůle, tam se řešení vždycky najde.

Vlastimil Kocurek

Skvěle, o to jde.

jackbrno

Problém je, že to všechno stojí peníze a ne málo. Ono udělat se dá dnes technicky prakticky cokoliv, ale kdo to zaplatí? A taky je potřeba to zapracovat do legislativy, což taky není jen tak.

PepaM

Na to není potřeba žádná aplikace, ta technická vymoženost může být i vcelku primitivní: https://www.youtube.com/watch?v=2Johv1QSlF8

jackbrno

Jakože všechny vlaky budou mít v kabině velký displej, kde se budou promítat pozice všech osob pracujících na trati?

OndraG

Vzhledem k tomu, že dělám bezpečáka, nechtelrbyvh být v kůži toho, který bude dělat záznam o úrazu a už vůbec ne v kůži toho, který má za ty chlapy zodpovědnost.

Jiří Melich

No, pokud mám správné informace, tak ten, kdo měl odpovědnost, nejel domů v sanitě 🙁

Lukáš

Bylo by super alespoň sdílet na nějaký zdroj, já se nerad chytám věcí, které jsou řečeny ve stylu jedna bába povídá

Ketchup1970

Ale v té černé ?

Trumway

Ať si o mě myslí kdo chce co chce…Neznal jsem ty chlapi, ale i tak myslím na ně a na jejich rodiny a blízké. Teď nezbývá než doufat, že ti dva co nyní bojují jsou bojovníci a tenhle boj vyhrají a pokud možno bez vážných trvalých následků. Moc to jim a jejich rodinám přeji. Dvě svíčky zapáleny spolu s františkem s vůní uhlí a síry ze Sammel Edition n.11 (86 1744-1) co schovávám na opravdu výjimečné chvíle .A teskná melodie Railroad worksong zní už asi po desáté.
https://www.youtube.com/watch?v=Ez2bo7DAEnE

Trumway

*chlapy

Vlastimil Kocurek

Mně by zajímalo, a rád bych se dozvěděl, jaká systémová opatření budou přijata, aby se podobná situace už nemohla opakovat. Nebo nebudou přijata žádná ?? Lidský život nemá žádnou cenu ?? Nevím už přesně, ale obdobná situace se stala letos i na dálnici.
Nadstandardně odškodnit pozůstalé rodiny, které myslím, nebudou nijak bohatě, aby se jejich dětem umožnilo studium, a nemusely kopat na kolejích v ohrožení života.

percula

Vy jste byl na místě , nebo uz četl závěr z šetření, že víte že budou potřebovat systémová opatření?

zyx

Na druhou stranu, to nedávné neštěstí na dálnici podle zatím zveřejněných informací ukazuje, že „přísné bezpečnostní standardy“ jsou poněkud zvláštní.

petr

to ani člověk nemusí,to z toho prostě automaticky vyplývá!

percula

Mně nějak ne, když nevím co se přesně stalo a proč.

Vlastimil Kocurek

Přesně se stalo, že byli zabití dva lidé, a další dva bojují o život v nemocnici. Proč je druhá věc, to nám ukáže jaká opatření přijmout.

bkv

Takže nakonec odpovídáte stejně jako percula. Je potřeba zjistit co se stalo a až poté rozhodovat o nějakých systémových opatřeních

Vlastimil Kocurek

To snad ani není pravda, co píšete. Došlo k havárii nebo nedošlo ????? Došlo, a proto musejí být udělána systémová opatření, např. jejich zdvojení, nebo ztrojení. Lidský život za to stojí. K vašemu komentáři by slušelo říci No comment.

bkv

Tak dle současné znalosti věci nějaké systémové opatření navrhněte.

Filip Jirsák

Pokud lidský život stojí za jakékoli opatření, pak se od zítřka nesmí hnout ani kolo – ani na železnici, ani na silnici. Protože o kdybyste ta opatření zdesateronásobil, pořád tam bude nějaké nenulové riziko.
Systémová opatření má smysl dělat tehdy, pokud šlo o systémové selhání. Pokud šlo o výjimečné selhání jednotlivce nebo výjimečnou shodu náhod, žádné systémové opatření nepomůže. Letadla mají ještě lepší zabezpečení, než železnice, a i tak občas nějaké letadlo spadne.

jackbrno

Když někdo poruší už tak hodně přísné předpisy ohledně práce na trati, tak si můžeš být jistý, že jejich zpřísnění už jen zkomplikuje práci, ale budou se porušovat i tak.

petr

no,systémová opatření budou zajímavá!!!

Lukyn

Ono tu systémová opatření jsou, blikačka před pracovním místem, zpravení o neoznačeném pracovním místě v rozkaze, popřípadě mít na každou stranu jednoho pracovníka co upozorní ostatní. Já jsem za celý rok byl zpraven rozkazem o pracovním místě (které nebylo dlouhodobé) dvakrát, a to ještě v obou případech na rovném přehledném úseku. Blikačku jednou, človeka předem vickrát ale zase spíše na dlouhodobějších stavbách. Nemůžu soudit, jak to bylo zde, ale když se řítím v oblouku 160 a za ním v nepřehlednem místě stojí někdo v oranžové metr a půl od koleje, a jenom tak otráveně zvedne ruku, jakože by ji radši… Číst vice »

jackbrno

Jenže na tohle už systémová opatření existují. Speciálně na práci na trati jsou hodně přísné předpisy se stanovením povinností, co kdo přesně má dělat a hlídat a pokud se to dorží, tak se nic takového nemůže stát. Ale bohužel, pokud se někdo (a v tomto případě netušíme zatím kdo) na dodržení nějakého předpisu vykašle, tak to bohužel může dopadnout tragicky. Další zpřísnění předpisů jejich porušování nijak nezabrání.

Lysimachia

To tam brzy nedaleko přibude asi další pomníček. 🙁
https://mapy.cz/s/buvohahasa

Upřímnou soustrast pozůstalým.

Lukáš

Opět se zde objevují odborníci, co neví co se na místě přesně stalo ale přesto ví, kdo za to může a jak to „napravit“. Alespoň počkejte až budou nějaké další informace a neobviňujte fíru/výpravčího/…, který třeba za to ani nemůže a je akorát z celé situace logicky dost ve stresu.

Už je mi z tohoto opakovaného věštění místních diskutujících zle, nikdo by úmyslně (pokud to má v hlavě v pořádku) nechal 4 lidi přejet vlakem tak alespoň počkejte na nějaké první informace.

jackbrno

Nikdo je úmyslně vlakem přejet nenechal, ale celkem jistě někdo úmyslně porušil nějaký předpis, protože ty jsou na tyhle práce už tak přísné, že pokud se dodrží, je nehoda prakticky vyloučena.

RadkaS

Hrozné. Upřímnou soustrast pozůstalým.

Jirka

Podle fotky stojí vlak snad 100 metrů za místem srážky. Jak dlouho trvá zastavit prázdnou regioboudu při 50 km/h?

Král Šumavy

Vzhledem k profilu tratě ,úleku atd je docela možné že začal brzdit až těsně po srážce , ona ta Regina zas tak super nebrzdi a jestli tam dal hned rychločinné brzdění mohlo se mu to svézt takže těch +- 100m je tak akorad . Víc bude v závěrečné zprávě MU od DI . Na kterou jsem sám velmi zvědav . Protože pracovníky jak SŽ tak soukromých firem potkávám na trati spoustu bez toho abych o nich byl zpraven , a neví o nich ani výpravčí nebo dispečer . A tahle smutná událost to snad může změnit .

David

Dovolím si souhlasit. Málo kdy jsem zpraven rozkazem a jsou dny, kdy není stanice bez pracovníků v kolejišti, které odháním až houkačkou.Tohle je smutná událost, ale že se něco takového stane lze očekávat a vidím to jako systémovou chybu.

petr

no to brždění opravdu není bůchvíjaké…každopádně pracovníci sž jsou lidé znalí provozu a rizik..tam nutně musel někdo něco opomenout.ale koukám že úsek to byl přehledný..že by je z dálky neviděl?houkání apod

Král Šumavy

No přehledný … z Bělčic je to v zařezu skály a pak mezi polema tahlej a ostrej oblouk a je tam pár přejezdů . Ale budeme si muset počkat na závěrečnou zprávu .

Trumway

Nevím a je mi to jedno. Mě by spíš zajímalo to, o čem se nikde nic nepíše a sice zda vlak najel do celé skupiny a nebo tam bylo pracovníků více. Jediné z čeho lze částečně odvodit, že tam mohlo být pracovníků více je to, že byla vyžádána psychologigká intervence ale ta mohla být vyžádána klidně jen pro strojvedoucího.

Jiří Kocurek

Těch otázek je moc, ale raději počkat až se z toho zúčastnění zbrchají. Dva bohužel už ne 🙁

Leštění

Nešlo by u takovýchto zpráv vypnout diskusi? Aby sem nemohl psát svoje nesmysly kdejaký idiot.

Trumway

Když si jeden idiot článek přečetl nebylo mu z toho čtení zrovna dobře. Když si přečetl diskuzi začal přemýšlet kde jeproblém. A proč o tom ten idiot přemýšlí? Protože si vzpomněl na včerejší situaci kdy bylo předem oznámeno, že na nově zrekonstruovaném nádraží má dojít v 17.00 ke změně provozu kdy všechny vlaky mají zastavovat u 1.nástupiště a jen vlaky jedoucí ve směru na Jaroměř a jichž se týká křižování jedou z 2. nástupiště. No a jak to bylo hodinu po oznámeném čase změny? Lidé co čekali na vlak jedoucí do Jaroměře na 2. nástupišti byli překvapení když se oba… Číst vice »

Chleba Nakup

Diskuze nevypínat, snad jste dost zralý na to, abyste si přečetl i pár nesmyslů, ne?

MHD

Souhlas. Raději strpět a odfiltrovat pár nesmyslů, než zažít preventivní cenzuru.

IGCT

Diskuze jsou plné nesmyslů i tak. A bohužel je generální ředitel SŽ čte a populisticky zařizuje podle toho. Což je hodně špatně. Protože zdejší diskuzující o dráze a provozu z profesního hlediska neví vůbec nic….

Trumway

Že zdravím.
Pamatuje jak se na železnici dříve upozorňovali strojvůdci před nebezpečím na tratí? Já osobně bych tam dal kopáče. Ale když nebyl kopáč udělalo se to jinak. Jak?
https://www.youtube.com/watch?v=PY9Hv98yI1U
Ovšem dnes už je jiná doba a máme různé vymoženosti. Třeba takové sanitky si už umí samy přepínat semafory. V případě vlaku by stačil vysílač ve vlaku a přijímač (nejaký hvízdák) v kapse. Když máme technologie jak detekovat blesky několik vetřin předtím než udeří proč bychom nemohli detekovat blížící se vlaky?

Trumway

A sakryš teď koukám že tam mám chybu. Mělo být Pamatujete. Dvě chybějící písmena a co to dokáže udělat.

Jiří Kárný

Takže buď SŽ nezpravila fíru nebo spoléhá na osekané předpisy z hlediska bezpečnosti, kde je primární rychlost a plnění GVD a pak občas někdo umře?
Nejhorší firma v ČR.

JirkaD

Blábol do tmy?V čem jsou osekané předpisy? Prostě lidská chyba a uvidí se z čí strany.Doporučuju vysadit drogy nebo naopak nevysazovat léky.

Pospíšil

Osekané předpisy? Naše drážní předpisy nejsou osekané, ale příšerně přebobtnalé a extrémně složité.

Radek Novotný

Bože, vy jste 3,14ča 😀

Trumway

Tady by měl někdo jít fofrem zatopit, aby měl v popelníku dost popela pro případ, že se ukáže, že vše bylo zcela jinak.

thebearspook

Mluvčí Správy železnic Pavel Tesař posléze potvrdil, že muži byli jejich zaměstnanci. „Pracovali a srazil je vlak, který mířil do depa,“ uvedl Tesař. Dodal, že přesné příčiny tragédie jsou předmětem dalšího vyšetřování.

Jirka

Pří té rychlosti se asi bohužel věnoval víc mobilu, než řízení.

Lukáš

Samozřejmě, vy jste to celé určitě viděl na živo a víte přesně co se stalo!

Ivan_pha

To je fakt domněnka odborníka. Jistě jste tam byl, viděl a víte jak se to stalo.

Možná je fakt od věci ty diskuze u takových článků vypnout.

Chleba Nakup

Další takový vypínač! To se hned to, co podle vás není správné, musí vypnout?

Trumway

Pro vypínání nejsem, ale uznejte sám, že někteří lidé by měli mít taky nějakou soudnost.

Milan

To je pech, všemohoucí SŽ v rámci úspor zrovna vloni v létě vymazala výstražný terč „kopáč“ ze svých předpisů… Dnes by tato návěst mohla zachránit nejeden život…

Jiří Kocurek

To jako vážně? Jako by někdo zjednodušil pravidla provozu odstraněním značky „Práce na silnici“ z vyhlášky.

Vašek

Výstražný terč jsem za 40 let ježdění viděl asi 10x. Musel se totiž odnést a umístit na obě strany od pracovního místa, teď nevím, asi na 400 metrů a to bylo moc práce. Na vícekolejných tratích bylo jejich umístění dle předpisu úplná věda. Na tratích, co jsem jezdil v poslední době, se vůbec už neumisťoval. Proto zmizel z předpisu.

Jiří Kocurek

„a to bylo moc práce“

A teď víme, proč se to dělalo. Je to max 15 minut chození.

Leštění

Jediný důvod proč byl koláč zrušen, byl ten že existují jiné navesti stejného nebo obdobného významu a tedy byl duplicitní.

Ares

A používají se ty návěsti?

Vašek

O tom s Vámi nepolemizuji. Jen jsem uvedl, jak to bylo v praxi. Současně s umístěním ,,kopáče“ se vlak zpravoval rozkazem ,,V“, s kilometrickou polohou. Chytřejší rozhodli, že zpravení rozkazem stačí a terč netřeba. Taková je skutečnost a myslet si o tom můžeme, co chceme.

Jiří Kocurek

Čímž vznikl řetězec, ve kterém jsou 4 články a chyba kteréhokoliv z nich znamená chybu celku: Výpravči (ne)zapomene, přenos informace – nebude zmatečná, fíra nezapomene. To jsou tři, ten čtvrtý článek spočívá v tom, zda se to výpravčí vůbec dozví.
„Kopáč“ vedle trati byl dle mého názoru alespoň jakás-takás pojistka, pro případ, že kterýkoliv z těch 4 článků selže. Reflexní vesty .. jsou na kolejích vidět pozdě.

Vašek

Souhlasím. Riziko na minimum by omezila bezpečnostní hlídka každé pracovní čety. Jenže vstupují do hry ,,neprůstřelné“ argumenty proti: nejsou lidi, na to nejsou peníze,……… Třeba teď budou. Bohužel se vždy musí stát nějaký obrprů…….

Laborec425

Přesně tak. Nahoře platy neskutečně vysoké, běžní zaměstnanci povyházení nebo s velice nízkými platy.
Např. mě na SŽ už drží jen režijka (kterou využívám na 99%) a pak už vypadnu, až se nenápadně zruší zcela.

Granja

Souhlas.

Vašek

To souhlasím. Většina z té desítky byla koncem osmdesátek. A převážně na Moravě. ( Vsetín, Valmez).

Granja

A ruční návěstí náhodou nebyl? (Podobně jako „P“ a „K“?

Vašek

Samozřejmě, že byl i jako ruční návěst dávaná výpravčím. Dnes by ji neměl kdo dávat. Nádraží jsou pustá, zamřížovaná.

qěcy

Nemohla. Protože i ten terč je jen lidský faktor.

Vašek

Technická poznámka: Bělčice nejsou na trati Strakonice – Blatná, ale na trati Blatná -Březnice. To ale nic nemění nic na tragičnosti celé události. Upřímnou soustrast pozůstalým a pokud možno brzké uzdravení zraněným.

Zdeněk

Chudak strojvedouci… :/

A uprimnou soustrast blizkym od tech pracovniku.

Vapch

Byla to jen otázka času. Současné nastavení ochrany pracovníků ve trati je tragické. Stejně jako zpravování strojvedoucích. V posledních měsících se celkem často setkávám se situací, kdy vyjedu z oblouku, a kolem trati (a po trati) se motají oranžové vesty, o kterých nejsem zpraven ani ústně, ani návěstí, ani rozkazem. Překvapení a šok , často mi ještě půl hodíny poté srdce tluče jako zběsilé.
Nikdo z fírů nechce nikoho přejet…

bob

Mne by zajímalo, jaká je pak běžná praxe, když se musí najít obětní beránek.
Doplní se dodatečně rozkaz nebo podsune někam papír s pozdější připomínkou „tady to bylo jasně napsané, nečetl jste to“?

JirkaD

Už jste někde někdy viděl podstrčené rozkazy ?A zažil jste vyšetřování?Kdyby jo tak se omluvíte

percula

Zažil v 90 letech a bylo mi z toho dost zle, byl to i jeden z duvodu proc jsem na draze skoncil .Snad je nyní drazni inspekce aspoň nestranna.

Dejv

Dodatečně se rozkaz doplnit dá i nedá. Vysvětlil mi to kdysi jeden kontrolor SŽ. Od jisté doby, každá změna v rozkaze je zaznamenána tak, že je ihned vidět kdo, kde a kdy změnu provedl. Jednu kopii má fíra, originál SŽ.

praktik

Není problém vyhotovit písemný rozkaz dodatečně a podpis přijímajícího fingovat (a je to logická přirozená obrana viníka), ale když tekla krev, tak už to není žádná legrace a při vyšetřování se na takové „levárny“ většinou stejně přijde, takže to takového viníka stejně nezachrání. Ale z pohledu psychologie je takové jednání pochopitelné.

Výpravčí

Souhlasím. Bohužel tyto partyzánské akce nejsou hlášeny ani výpravčím. Sám kolikrát čumím, co si a nejen TO, ale i ostatní firmy dovolí……

Ervan

A řekněte B.Hele.teď nevotravujte,mám dopravu,nemám na Váš čas a náladu,stejně tam nic nedèláte,jste za korunu drahý atd
,to je zase.moje praxe.s výpravčíma,uznávám že ne u všech,jsme holt.jen lidi.

Granja

A je takový problém říci: No tak já/my si počkám/e až budete mít čas.?

David Peca

Jsou dvě možnosti:
1) je to pochybení výpravčích, dispečerů atd…
2) je to pochybení zaměstnanců na trati – něco nesplnili.
Hlásíte tyto věci svému nadřízenému?

libcha

3) je to pochybení těch, kdo nastavují pravidla a postupy bezpečnosti při provádění údržby tratí

David Peca

Který postup stanoví podmínky pro práci na, širé trati bez hlídky, popř. zpravení strojvedoucího?

Jiří Melich

Bé je správně…

Vašek

Párkrát se mi stalo, že jsem na poslední chvíli ,,vyhoukal“ partu vymetající výhybky od sněhu. Volal jsem výpravčímu, ať si je srovná. Odpověď byla:,, Já ani nevím, že tam někdo vymetá. Je to soukromá firma, přijedou autem na zhlaví a nikomu se neohlásí“. Co k tomu dodat?

David Peca

Pokud tam lezou bez informováni správce infrastruktury, tak je to jejich riziko. V podstatě by se to mělo oznámit Policii. Asi se smejete, ale nemají tam o své vůli co dělat. Ale v tomto případě šlo o chlapy že Správy železnic, traťové dělníky se zkouškami, ne?

Vašek

Vůbec se nesměju a přiznám se, že mne to i napadlo. Ale pak jsem si uvědomil, že bych ve svém volnu šel sepisovat nějaké protokoly na Policii a zase jsem vychladl.

Jirka P

A policie by dělala co? Tohle je přece přinejhorším porušením drážních předpisů, které policie neřeší. Podobně jako neřeší projetí stůj.

David Peca

Nevím, co dělá Policie při neoprávněném pohybu osob v kolejišti. Podle mě je legitimují a zeptá se, co tam dělají. Pokud odpoví, že jim tam mistr dal práci na výřezu větví, může se Policie zeptat mistra proč neinformoval správce infrastruktury. Přece nejde jen tak přijít a začít pracovat v provozované koleji.

Jirka P

Zeptat se jich samozřejmě můžou. Ale oni tam přece nejsou neoprávněně, pouze MOŽNÁ porušili předpisy SŽ. Nějak „řešit“ je můžou těžko.

Filip Jirsák

Jsou tam neoprávněně. Pokud nejsou na místě veřejnosti přístupném, pak se tam mohou pohybovat jedině v případě, že mají souhlas provozovatele dráhy.

Jirka P

Ale ten přeci mají, když si u nich tentýž provozovatel objednal nějaké práce. V opačném případě by šlo o nepoctivé jednání SŽ.

Tady jde jenom o to, že někdo snad nezavolal na lampárnu podle vnitřního předpisu. A to opravdu policie neřeší. Nehledě na to, že třeba na tu lampárnu zavolal.

David Peca

Ale objednávka nestačí. je třeba dodržovat interní předpisy. Systémově je vše ošetřeno. problém vznikne, když lidé nedělají to, co mají.

Filip Jirsák

Pokud si u nich někdo objedná nějaké práce, možná jim spolu s tím dá i nějaké oprávnění. Ale to oprávnění pravděpodobně nebude „lezte si do kolejí jak chcete, kdy chcete a kde chcete“. To oprávnění klidně může být „před každým započetím prací v kolejích nás musíte informovat“. A nebo to dokonce může být tak, že před každou prací musí oprávnění získat.

MTl

Že máte naprostou pravdu a jak může výpravčí ovlivnit soukromou firmu o které ani neví.

VitoS

Mám jako strojvedoucí stejné zkušenosti. Ani výpravčí přední ani zadní stanice nevěděli o pracovnících na trati…

David

Mají dělníci nějaké zabezpečení? Ve Švýcarsku jsem si všiml, že když je někde nějaká byť malinká stavba, tak mají majáky, které je upozorní na blížící se vlak. Jak to funguje u nás?

Leštění

Mají takové jaké jim vedení zařídí. Takže nějaké spolecnosti mají celkem sofistikované zabezpečení, ale některé skoro nic tedy jen ro co je povinné.

Jan

Možná se pletu, ale minimálně jeden by měl hlídat jestli něco nejede tzv. Bezpečnostní hlídka.

Ivan_pha

Když není vidět, tak spíše dva na predsunite. Ale dost se na to víme co…

jal

Byl to vlak mimo pravidelné spoje, tipuji, že to bylo tím
„soukromá firma, přijedou autem … a nikomu se neohlásí“ Tudíž: teď nic nepojede, makejte ….

Ivan_pha

Byly to zaměstnanci SŽ.

Ketchup1970

A chápete rozdíl mezi švýcarským a českým?

Vašek

Není třeba trmácet se do Švýcarska, stačí přejít hranici do Bad Schandau. Pracovní čety mají své hlídky, pokud práce trvají déle, mají technické zařízení, které spouští vlak. Koleje jsou vyklizené včas, němečtí strojvůdci ani nehoukají. Není potřeba. Zažil jsem, že jeden dělník pracoval a střežila ho tříčlenná hlídka. Vlak mohl přijet ze tří směrů.
U nás vlétnete do stanice a vidíte v kolejích vystrčené zadky. Dupnete na houkačku a čekáte, jestli to stihnou.

IGCT

Ano, výpočet doby pro bezpečné vyklizení pracoviště je v předpisu BP1 blbost nadruhou.

Granja

Pevně věřím, že někdo z DI to tady čte. Je to horší než jsem čekal.

David

Jsem zvědav, jestli odbory zase nic – jejich hlavní příčina vzniku v minulém století byla bezpečnost zaměstnanců.

hank

Omyl hned dvakrát. Odbory vznikly už v předminulém století a bezpečnost práce byla jen jednou částí z celého souhrnu zájmů zaměstnanců, které odbory hájily; stejně důležité byly přinejmenším platy a pracovní doba.

Elb

Včera tu místní odborníci psali, jak že se nemůže při rychlosti 80km/h a přestavbě trati u Berouna nic stát, dneska dva smrťáci u vlaku, co jel polovinu té rychlosti.

Jiří Kocurek

Psalo se o tom, že se nesmí zavazet v průjezdném profilu provozované koleje.

Twix

To jste si jen spletl rychlost v koleji na které se pracuje s rychlostí v sousední koleji. Ta se při provozu 80 km/h obvykle oddělí plůtkem od té vyloučené koleje.

Mengo

Bohuzel to bylo otazkou casu. Nevim jak na miste nestesti ale uz stalo ze z niceho nic tratovka na trati a clovek o tom nevi vubec. Drive se upozornivalo i na pochuzkare na trati ale dnes ?? Velka tragedie pro mnoho lidi dnes.

Ares

Také mi přijde, že tohle se vůbec neřeší. Hlavně že máme haldu předpisů a k ničemu.

kubisek

Předpisy jsou od toho, aby bylo co porušovat…..

David Peca

Důležité je kdo to neřeší.

JirkaD

Na pochůzkáře se nikdy neupozorňovalo a o traťovce na trati se vždy ví.Co počkat až se bude vědět víc místo rádoby chytráků?

Tomáš Záruba

Plus denní piskacek jen na rozkaz.

Doctor

V minulém týdnu tam probíhali výlukové práce, snad nějaké dodělávky ?
Veliké neštěstí. Jsem zvědav na výsledky šetření.
Upřímnou soustrast pozůstalým !

Mystifying oracle

Práce se primárně vedly na stavbě nové zastávky Závišín a přilehlém PZZ , které jsou asi dalších 500 metrů po směru jízdy Reginy.

Gwann

Tragedie.

Jen by mne zajimalo, jak se tam mohl soupravovy vlak dostat, kdyz tam cosi provadela tratovka. Minimalne mel jet pomalu, aby pracovniky stihli zmizet. Vedel to?

qěcy

Standardně je možné se v trati hrabat za provozu (do traťové rychlosti asi 120). Upřímně, já bych to zatrhl. Nicméně legální to je. Kdyby aspoň byly ve dnešní době povinností ZAV (zařízení automatického varování). Protože dnes je dovoleno na trati i pouhé střežení hlídkou, bez informování o jízdách vlaků. Na některých tratích ve velmi silném provozu se tohle praktikuje běžně a z pohledu obsluhy dráhy mi to přijde úplně zvrácené.

qěcy

Zvrácené i ve verzi, kdy opraváři vyžadují info o jízdě vlaků v nějakém extra silném provozu.

Jiří Kocurek

On ten model švýcarského sýra má své opodstatnění. O tomhle měl být fíra zpraven, že jsou pracovníci na trati a kde, to je prostě základ.

qěcy

Dejme tomu, nikoliv však za cenu zastavování vlaků a nošení kusů papíru. Tím ale řešíte jen to, že má firma houkat. Ne to, že se ti opraváři musejí nějak hlídat a včas vyklidit kolej. To je zas druhá půlka problemu.

Jiří Kocurek

Právě proto má být chyba jednoho ještě jištěná postupem druhého. Čili fíru má výpravčí zpravit telefonicky (GSM-R, TSR). Pracoviště si mají pracovníci označit, kdyby náhodou fíra informaci nedostal.
Blbé je, pokud tam naběhli a nikomu nic neřekli.

Jiří Kocurek

Tím teda nechci předjímat ničí chybu, jen že taková možnost existuje. Škoda 2 životů, snad se z toho ti dva těžce zranění nakonec vykřešou.

světelný výstražný terč

Fíra má být o pracovním místě zpraven rozkazem.

qěcy

Já bych to pojistil ještě dalšími deseti. A s pořádaným vopruzem pro všechny.
:⁠-⁠P

Hasler

Je to děs. V dobách technických doprovodů na 680 jsme s fírou projížděli obloukem před Přeloučí a při průjezdu kolem krakorce měli zaměstanci AŽD co dělat, aby stihli uskočit. Výpravčí o nich věděl, leč mu tvrdili, že se budou pohybovat na krakorci a ne dole u krabice. S fírou jsme z toho měli fajn směnu…

praktik

Někdo zjevně na něco zapomněl a neudělal všechno, co měl – a tentokrát to, bohužel, nedopadlo dobře …

Komik

Ano tragédie
Vlak se tam dostal po kolejích, zřejmě byl zaveden, měl jízdní řád a byl někým vypraven – výpravčím SŽ. Takže asi chyba u SŽ. Otázka však je, co dělala bezpečnostní hlídka a zda výpravčí vůbec věděl o práci na trati – zdali to někdo ofiko ohlásil. Je spousta smluvních firem které nic neřeknou a jdou na trať pracovat, nebo jdou v jiný čas.
A k věděl to? Počítám že ne, žádný fíra schválně nikoho nepřejíždí.

Vid

Od 1.7.22 by měl být strojvedoucí zpraven o pracovním místě na trati písemným rozkazem. Konečně se to dalo do předpisů. Takže to bude asi první, co by mělo DI zajímat jestli ho měl. Ale je klidně možné, že o pracovnících na trati nevěděl ani výpravčí. I když toto se stává hlavně u externích firem, že se vrtaji v trati a nikdo o nich neví. Toto prý byli pracovníci SŽ.

světelný výstražný terč

A neplatí to pouze v případě, že je pracovní místo označeno světelným výstražným terčem?

qěcy

O světelném zervi se bohuzel musí firma vlaků upravit v poslední stanici, což je podle mě zvrhlé, vždyť to není ani tak ohrožující situace, jako plánované vypnutí PZZ, o kterém se zpravuje ve zpravovací stanici.

světelný výstražný terč

Souhlas, je to zvrhlé. Ale pokud neměli terč, výpravčí/dispečer o pracovním místě fíru zpravovat nemusí…

Vid

V čl.165 je, že o kolíku i terči musí být strojvedoucí zpraven písemným rozkazem. A jednou z těchto věcí snad být místo zabezpečeno musí. Jinak to nedává smysl. A v rozkaze se píše o pracovním místě.

qěcy

Snad…

Vid

Takže pokud firma řekne, že má zabezpečeno místo hlídkou, tak nic dalšího instalovat nemusí a strojvedoucí ani rozkaz nedostane. Tak to je super.

SVT

Musí. Svetelný výstražný terč – v tomto případě…

Vid

Ale o umístění světelného výstražného terče musí být strojvedoucí informován písemným rozkazem. To je v D1 napsáno jasně. Ohledně toho zabezpečení pracovního místa jen hlídkou jsem v D1 pro dopravce nic nenašel. Se mi moc nechce věřit, že je to možné, jak tu někteří tvrdí.

defortT

Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace zařízení automatického varování (dále jen „ZAV“),
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo
od dopravního zaměstnance,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté
bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně). článek 11 odst. 11 Bp1

defortT

pardon to je starší verze nová je: Zajištění bezpečnosti pracovního místa je možné následujícími způsoby:
• na základě signalizace TWS typu ATWS nebo SCWS,
• na základě informací o plánované jízdě vozidel přes pracovní místo od dopravního zaměstnance,
• na základě signalizace TWS typu LOWS,
• na základě informací od bezpečnostní hlídky (včetně předsunuté bezpečnostní hlídky) o jízdě vozidel prostřednictvím telekomunikačního zařízení nebo osobně,
• na základě smyslů vedoucího prací (vizuálně).

MTl

Tratovka běžně se vrtá na trati i podbiji a výpravčí to kolikrát neví. Fira tím pádem taky ne.

MTl

Jen většinou jeden z nich hlídá

qěcy

Mno… jestli vono to náhodou není trošku složitější.

Vid

Já v poslední době dostavám občas rozkazy, že v určité km poloze je pracovní místo. A i ve škole nám bylo řečeno, že na pracovní místo musí být rozkaz. Hlavní by měla být bezpečnost, takže zpraveni rst je nedostatečné. Signál není 100%, na stanovištích některých lokomotiv je hluk a odvadi to pozornost od sledovani tratě. Také mě potěšilo, že od 1.7.22 nejde žádný rozkaz zrušit RST. Takže pokud chce SŽ opravovat trať za provozu, budou se nosit rozkazy. Třeba se to po téhle tragedii zakáže. Já budu jen rád. Taky už mi párkrát dělníci uskakovali před vlakem.

Kdo já

Na kolejích se veselé dělá, rozkaz žádný a když je protroubím tak se ještě blbě dívají. Většina, ani neví,že mají zvednou ruku, to zase celkem dodržují vesty SŽ. Jenom pokud si myslí že když ji zvednou 20 metrů přede mnou…, a proto troubim ,ať to mám zapsané v rychloměru, pro takové smutné případy.
Ale jinak souhlas, volám výpravčímu co tam dělají v km, a on o nikom neví.

Ervan

Prosím jaká bez.hlidka,když jsou na trati 4 dělnici,kdyby dělal.Špatná komunikace s traťové dispečer,jestli měl daný bezp.štitek tak jde sedět.
.

MTl

Jenže štítek se dává ve stanici. Tzn od vjezdového k vjezdovemu návěstidlu.

Ervan

To určitě nemyslíte vážně,BŠ se dá dát i po telefonu

Ervan

A i na.mezistaniční úsek

Ivan_pha

Neznáte očividně předpisy. Firma mohla sdělit, že se hlídá a pak se na to vykašlat. Nebo se ani nenahlasit.

Mohla to být samo i chyba vypravciho, teď vestime z koule.

Ervan

Pokud se na to vykašlal ia nenahlásili se tak je to na nich,pokud zavedli BŠ tak jde dispečer do tepláky,není jiné cesty.

Stan

Nesmysl. Je jedno, kolik je tam dělníků. Jeden z nich vždycky musí být vedoucí práce, je na něm, jak zajistí ochranu pracoviště a nese zodpovědnost. A tady to evidentně podělal. Dispečer, pokud něco sám nezvoral, je úplně v klidu.

glosátor

Úplně v klidu ten dispečer asi nebude, i kdyby měl sám svědomí čisté jako alabastr: vy byste byl úplně v klidu, kdyby vám v rajónu došlo k tuplovanému smrťáku, i když byste na tom neměl ani trochu viny? To máte tedy hodně hroší kůži …

Stan

Tak bylo to myšleno především tak, že za to nepůjde bručet a nebudou ho trápit výčitky svědomí do konce života.

Ale jako jo, asi už jsem dost otupělý ze všech těch masakrů ve zprávách a podobně. Vzalo by mě to pokud bych je znal, pokud bych byl přímo u toho nebo pokud bych na to měl díl viny. Ale jinak asi moc ne a to se na těch kolejích taky občas pohybuju a uvědomuju si, že udělat chybu můžu i já.

Trumway

„Ale jako jo, asi už jsem dost otupělý ze všech těch masakrů ve zprávách a podobně. “

TAk to si jenom myslíte.

Ervan

Co podělal ,jo spolehl se na dispečera,pokud Teda zavedl BŠ

Stan

Zavedení BŠ mimo dopravnu automaticky neznamená vyrozumívání o jízdě vlaků a nezbavuje to vedoucího prací odpovědnosti. Ale ano, pokud to domluvené měli a podělal to dispečer, tak to půjde primárně za ním.

Ervan

Nechci se přít nejsem dopraváká,ale já při nahláséní BŠ si s výpravčim dohodnu vyrozumění mob.tel. a funguje to.Vždy mu jeho hlášení zopakuji a zatím nebyl nikdy problém.

Stan

Neříkám, že to nejde, ale vyrozumívání je povinné jen v některých případech a někdy je to taky pěkně nepraktické. Ale hlavně, i když si to domluvíš, pořád je to lidskej faktor a pokud si trochu ceníš svýho života a životů svých podřízených, tak se na to nebudeš spoléhat úplně bezvýhradně. Na přejezdu se taky rozhlídneš i když je tam zab. zař.

qěcy

Stačí dva, jeden hlídá, druhý dělá. Toť předpisy.

Ervan

Ano,předpisy jsou psaný někým kdo v provozu nikdy.nedělal,hlídka předsunutá hlídka a např.jsou práce kde.1 zaměstnanec neudělá nic,jo když bylo u party15lidí tak to šlo,dnes ne

Ervan

Ano to je i logické,ale pak by byla výluka i na pravidelnou údržbu,já nastupoval a u okrsku bylo 15 lidí + pochůzkáři2,dnes máme 3 lidi a 1 pochůzkáře,úsek 2× delší,nikoho to nezajímá,věk pracovníků ani nemá cenu.řešit,peníze taky ne!

glosátor

Z webu ČD (o mimořádnostech v provozu):
Střet vlaku Sv 98034 s osobou v kolejišti.
Probíhá vyšetřování mimořádné události.

A odkaz na web PID:
https://pid.cz/mimoradnost/?id=25484-2

SaulGoodman

Nebyla to smluvní firma, ale zaměstnanci SŽ:
https://x.com/jirisvoboda_cz/status/1709146009136157050?s=20

Komik

Tím hůř, SŽ by melo vědět co a jak. D1 je společná

Ivan_pha

Tohle rozhodně nemusela být chyba SŽ. Když pracují v koleji a sdělí, že mají hlídky, výpravčí tam může pustit vlak. Takže klidně mohla být jejich hlídka nevhodně blízko umístěna, mohla čučet do mobilu nebo se někdo vykecaval na rádiu, a je průser.

Ondřej

Tak potom je to taky chyba SŽ, jejich to byli zaměstnanci..

Komik

Ale v koleji pracovali, podle článku a Twitteru Svobody, pracovníci SŽ.Tak jsem to alespoň pochopil.

Ivan_pha

Ano, teď už to víme.

Uvidíme co vyšetří.

Honza R.

Na téhle trati vlak rychle jet ani nemůže. Jestli si to dobře pamatuji, je zde maximální rychlost 50 km/h. A kousek před místem nehody (podle fotky HZS) je několik pískáčků.
Bohužel místo je v lesním úseku a ostrém pravém oblouku.
Mimochodem, platí ještě tento předpis?
Op16/41. Vedoucí práce je povinen označit pracoviště na širé trati varovnými návěstidly dle předpisu ČD D1. Varovná návěstidla se umísťují před pracovní místa na širé trati k zajištění bezpečnosti zaměstnanců na pracovním místě.

AP AZ

SŽ D1

MTl

Dávno ne vyšlo několik nových bp1 a teď se to rozdělilo na bp1, bp2 a bp3

qěcy

Ano, velmi nízká rychlost a stejně…

Za mne zakázat. Protože při práci v provozované koleji hraje lidský faktor velkou roli vždy, ať to pojistím jakýmkoliv předpisovým nařízením.

Laborec425

Před asi dvěma lety jsme byli na trati u Písku a byla ranní mlha a projel rychlík od Prahy a strojvedoucí ani netušil, že projel kolem pracujících zaměstnanců. Bylo vidět, že čumí do mobilu a houknutí žádné, nic.. a takovéhle třeba i dvě nebo tři chyby, když se sejdou.. neštěstí je na světě.

Vid

Taky bych to zakázal. Mohlo by se na některých tratích dělat v noci, když tam nejezdi vlaky. Muvkou si můžou dovézt osvětlovací techniku. Někde se to tak dělá. Snad se to po této tragedii bude konečně řešit.

Stan

Klidně i zakázat, já bych byl pro, ale když řekneš A, je potřeba říct i B, tedy jak a kdy se budou dělat všechny ty práce, které se dnes dělají za provozu.

qěcy

Ve výlukách.
A pokud ne, tak ať si vlaky kvůli rozkazům V, či Pv stojej. Však někdo to tak evidentně chce, ne? Za směnu souhrnné zpoždění klidně 100 minut.

Trumway

Vzhledem k tomu, že je to v oblouku a je tam přejezd zabezpečený jen křížem proto bych tam pískáčky čekal.

qěcy

To je mi líto. Příčina mě zajímá z profesionálního pohledu.

Milan Fox

Bělčice jsou mezi Blatnou a Březnicí.. Ne jak uvádíte na trati Strakonice – Blatná.
Nicméně je to strašné neštěstí.

AP AZ

P1329

praktik

No, pokud dělali něco v koleji hned poblíž toho lesa kus před tím vámi označeným přejezdem = asi někde tady:
49.4817670N, 13.8785910E
a vlak na ně vylítl z toho lesa, tak moc šancí neměli (spíš žádnou) – to nebylo moc času ani na uskočení pro toho, kdo by stál vně koleje …
Nechtěl bych být na jejich místě – a už vůbec ani na místě toho strojvedoucího (ten musí být na blázinec) …