U Benešova začne stavba velké okružní křižovatky, hlavní tah čekají omezení

Úsek silnice I/3 Mirošovice - Benešov. Pramen: ŘSDÚsek silnice I/3 Mirošovice - Benešov. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dotáhlo do konce letitou přípravu stavby okružní křižovatky Červené Vršky na hlavním severo-jižním tahu I/3 na

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Pokud by byla již postavena D 3 přes Jílové a posázavské obce, tak tyto úpravy pozbývají smysl. Stát, ale D 3 z Prahy pod Miličín není schopen vyřešit za 30 let.

Hmoo Honza

Jestli je plan na tunel kolem zameckeho parku, pak kruhac před drahým tunelem nedáva smysl. Takže žádný tunel nebude….

Jirka

Tunel bude i tak, výstavba kruháče to neovlivní.

Michal

To s tím přeci nijak nesouvisí. Co si prostudovat dokumenty k danému tématu před tím, než začnete šířit bludy. Kruháč je jenom jedna část výsledného řešení, které zahrnuje severo-východní obchvat a spojení s D3.

Honza D.

Jakžtakž jsem schroupnul kruhák U topolu, ale Červevé Vršky by vzhledem k dopravní zátěži měly být mimoúrovňové. Zase o tolik dražší by to nebylo a pro bezpečnost a plynulost by to mělo velký přínos. Odpo jede velké množstí aut z PRG do BN. odbočují na první odbočce a po rekonstrukci budou mít přednost před auty z jihu, namnoze kamiony. Ty zpomalí či zastaví ve stoupání a na zdržení a komplikace je zaděláno… 🙁

Jirka

A ještě se to nebude hýbat, protože se zacpou další kruháky v Benešově.

Jan Neruda

Právě proto budou v další etapě přestavěny i křižovatky u rozvodny a Mlékárny. Pak víc lidí bude využívat tyto sjezdy do Benešova

Honza D.

A do té doby budou z KFC roznášet občerstvení do stojících automobilů. Pro tento případ je umístění provozovny dokonalé. 😉

Honza

Je pravdou, že když už občas nedej Bože musím cestovat přes tzv. dolní Čechy, tak raději jedu dolů po D4….

Honza D.

On také záleží na tom odkud se jede, člověk z Hostivaře bude mít asi jiné představy než kdyby bydlel na Stodůlkách.

Paja

To spíš záleží kam se jede. Já jsem jezdil i z Hostivaře po D4. Ale samozřejmě nejezdím do Tábora.

ČD4ever

Při tom provozu asfalt dlouho nevydrží, takže budou následovat opravy co 3 měsíce.

Hanzi

Ono je to dobře , že se nějaké úpravy rýsují. Dobudováním D3 se odvede tranzit ( který je na současné 1/3 silně zastoupen) ale i tak budou tyto úpravy dobře sloužit místnímu tranzitu. D3 vést ve stopě nynější silnice by byla největší blbost a dikybohu se od ní ustoupilo – napojit D3 u Mirošovic. Stačí se jet podívat do Deutsch kde A 93 se nápoji na A 9 ještě 40 km před Mnichovem a co to udělá.

Marek

možná kdyby se od toho neustoupilo, tak by alespoň něco bylo… Ten samý tranzit se totiž na tu dálnici napojuje i dnes, takže by se nic moc nezměnilo

Honza

Nedávno Němec dokončil rekonstrukci A9 od A93 na Mnichov na čtyř pruh, čili situace se zde výrazně zlepšila.

Greta

Středočeská D3 je ideál a ty bývají nedosažitelné. Nebude stát ani za 20 let.

Jirka

Tady je OK naprosto zbytečná. Navíc se do budoucna možná zruší až se postaví Václavická spojka a severní obchvat Benešova. D3 od Miličína je hodně vzdálená budoucnost. Stávající 2+1 od Benešova by se mělo zatím rozšířit na 2+2. Nešlo by ale o dálnici. Jednalo by se první třídu. Provoz tady bude i po dostavbě dálnice, protože tam bude samý tunel a pojede se pomalu. I/3 + D1 bude pro Benešováky rychlejší.

Radiátor

Spíš bych ocenil rozšíření na 3 pruhy někde na úseku Miličín – Benešov. Protože když člověk chytí kamion u Miličína a je hustší provoz tak se ho nejdříve zbaví až před Benešovem.

Rossec

Kruhový objezd na silnici 1třídy nemá co pohledávat.Řešit mimoúrovní.

Jirka

Obzvláště, když je tam mimoúrovňová křižovatka plánovaná – viz mapka a šedé čáry.

Poudy

Podívejte se do té mapy pořádně, žádná MÚK tam nikdy nebude. A Rossecu, pokud se podaří postavit D3, tak to bude úplně obyčejná dvojka a to bude mít potom Benešov luxusní dopravní řešení v porovnání s mnohými okresními městy

...

Úsek Benešov – Mirošovice zůstane I/3, II/603 tam kousek povede v peáži.

Jirka

Mezi těmi 2 šedými kruháky je šedá čára, tato silnice bude křížit I/3 mimoúrovňovně.

Desper

Najíždět tam je o život. Mimoúrovňová křižovatka by teda dávala větší smysl

svojsin

Jsem zvědaý, kdy v Benešově dodělají autobusák s podchodem na vlakáč….
Třeba to někdy nakonec bude.

KAREL61

Ahoj!Byl jsem v Benešově včera a vypadá to že podchod bude sloužit již v červnu 2020.Na silnici před nádražím již pokládají asfalt.Hezký den přeje Karel z Čerčan

Gale

Ta tam bude o pár metrů vedle – nová II/112, severní obchvat Benešova.
Ale už léta se plánuje kruháč tak tam bude kruháč a basta!

Tomáš Poledný

Já to taky nechápu. Ona vlastně tahle OK bude zbytečná.

Marek

Jestli je někde dálnice potřeba, tak právě tam, a ne kolem Kaplice… 🤦‍♂️

hoholu

jel jste tama někdy? ta několika kilometrová „vlna“ stoupání a klesání je fakt na zabití…

Tomáš Poledný

To sice ano, ale provoz kolem Benešova je několikanásobně větší.

Paja

Jenže to není jen o provozu. U Kaplice to je zase o bezpečnosti díky směrově dělené silnici. Každopádně tak jak tak, evidentně nejdůležitější je (ne)odpor místních. A mě nijak nemrzí, že I/3 je do Benešova zasekaná, když StČ kraj neudělal pro D3 vůbec nic. Mě vadí že to odnáší ty lidi co bydlí až za Benešovem, tzn. třeba tranzit z jižních Čech.

Marek

jel jsem tam mnohokrát. Silnice je tam široká a díky těm kopečkům i zábavná. Provoz sice občas hustější, ale rozhodně ne takový, abych stál v pomalu jedoucí koloně, jako úplně vždycky kolem Benešova

Paja

Za to je to tam věčně nějakej smrťák, na rozdíl od kolon u Benešova.

Marek

jakože nechci aby to vyznělo, že kritizuji dálnici k rakouským hranicím, kterou jsme už dávno slíbili… Mě jde ale o to, že mnohem více lidí z Budějovicka, Třeboňska a Táborska by pomohl úsek dálnice, který je naprosto v nedohlednu…

Paja

To beze sporu. Bohužel dálnice nebude a velkou vinu na tom má StČ kraj a tamní obyvatelé. A kruháky u Benešova tu situaci ještě zhorší. A to neberu do úvahy ani to, jak moc lidí po kruháku neumí jezdit a pak z toho vznikají nehody nebo nebezpečný situace a stres, který může další nehody produkovat jinde na cestě.

BND30

Třeba to zhoršení situace vyvolá tlak na řešení. A tím je dostavba D3…

Jirka

1) Je to drahé
2) Místní protestují

Do 10 let se nekopne.

noerf

Kdyby se urychlila výstavba D3 středními Čechami, kdy dojde k omezení provozu na I/3 v Olbramovicích a okolí Benešova a tyto obchvaty, kruhové křižovatky se stanou zbytečností. Jenže místo výstvavby dálnice, která stáhne většinu kamionů a aut mimo silnici I/3 a tyto města se pořád řeší vylepšní stavu, který je už minimálně deset let za hranou kapacity.

...

Ano. A tyhle křižovatky problém nevyřeší, ale naopak zhorší. Jediným řešením by byly křižovatky mimoúrovňové.

náhodný kolemjdoucí

Po celém úseku I/3 Mirošovice-Miličín jsou – až na pár místních komunikací – mimoúrovňové křižovatky (tak proč ausgerechnet u Benešova stavět kruháky). Na druhou stranu však nemají tak dlouhé připojovací pruhy, aby bylo najíždění i v hustém provozu bezpečné (komu to táhne, většinou tam nejezdí pod 100).
Vzhledem k tomu, že v Benešově těch aut najíždí a sjíždí mnohem víc než na ostatních křižovatkách, jsou ty kruháče podle mě lepší.

...

Jasně, ale prodloužit připojovací pruhy by nemuselo představovat zase takový problém.

Bram

Nejlepší by krom mimoúrovňových křižovatek bylo rozšíření silnice I/3 na čtyři pruhy. Ale klidně v nějaké redukované podobě, kdy by uprostřed nebyla svodidla (jen balisety jako dnes), nebyly odstavné pruhy a s mnoha místy, kde by se měřila rychlost, aby mnohé divoké jedince přešla chuť si z této silnice dělat dálnici. Jenže aby to nebylo tak jednoduché, tak třeba tento most https://mapy.cz/s/manubapake …….byl zrekonstruován (přesněji znovupostaven) tak, aby se pod něj čtyři pruhy nevešly. Prostě klasická česká naschválnost, jen aby tady nešel vybudovat čtyřpruh. Cpát tudy ale čtyřpruh v parametrech dálnice by byla chlívárna a patrně neprůchodná záležitost. Jenže toto… Číst vice »

Alpi

Ohledně výstavby D4 a D3 mám stejný dojem. Dostavět těch chybějících 25-30 km D4 do Písku nemůže být velký problém. Ano beru, že se na D4 nedají čerpat EU rozvojové fondy a proto PPP. Ale zároveň se opravdu nespěchá, aby se náhodou neukázalo že cesta z PH do ČB není po D4 rychlejší a dokonce levnější na výstavbu než D3. Jezdím tuhle trasu párkrát do měsíce a některé dny se už nyní ukazuje, že cesta po D4 a pak z Písku do ČB po E49 je rychlejší než alternativa přes D3 (D1, Mirošovice – Benešov – Miličín a pak D3).… Číst vice »

Paja

Jenže přiznejme si, ti řidiči tudy jezdí už teď. Akorát se v Budějcích potkají s těmi, co budou nově jezdit po obchvatu (D3). Takže ty intenzity by měly poklesnout tak jak tak. Čili dílčí zlepšení tam bude. A západní obchvat asi nebude, protože by se na Máji zbláznili.

Dusanh

Bydlím v dané vesnici s novým mostem (vlastně novými mosty, i na II/508 máme přes D1 nový 🙂 ). NAŠTĚSTÍ se to postavilo tak, aby se nevešel 4pruh. Protože ta D3-Z je jediné smyslupné řešení, na které je potřeba tlačit. Jestli se něco v dané souvislosti podělalo, tak to bylo nezlomení odporu Václavic. Díky nim je třeba zprovoznit komplet 0301-0305. Přitom stavět z Miličína k Václavicím (0305 a 0304) se mohlo už dávno a odpadl by děsný špunt za Benešovem (a nakonec by nebyly možná potřeba ty Olbramovice). Měla se jim zaplatit kanalizace, hasičárna, nové ulice, prostě cokoliv. Pár desítek… Číst vice »

žlutý klandr

Otázka zní, kam je tam nacpat :-(.

Paja

A je to pozoruhodné, protože ŘSD má mnoho zkušeností s tím, jak někde „dobře“ umístěným kruháčem naprosto zabít dopravní situaci (hlavně ve špičkách).

Lemmy

Nedávno vyprodukovali jednu OK „U topolu“ (který teda pro jistotu porazili) a tam se obavy ze zácp zatím nepotvrdily – a to k ní vede dvojpruh. Nicméně vedlejší směry jsou U topolu minimální a odbočení „vlevo“ nedává moc smysl.

Zatímco tady jede na Vlašim tak čtvrtina až třetina vozidel, takže třetina intenzity bude přes I/3 odbočovat doleva s předností v jízdě…

Honza D.

Jakžtakž jsem schroupnul kruhák U topolu, ale Červevé Vršky by vzhledem k dopravní zátěži měly být mimoúrovňové. Zase o tolik dražší by to nebylo a pro bezpečnost a plynulost by to mělo velký přínos. Odpo jede velké množstí aut z PRG do BN. odbočují na první odbočce a po rekonstrukci budou mít přednost před auty z jihu, namnoze kamiony. Ty zpomalí či zastaví ve stoupání a na zdržení a komplikace je zaděláno… 🙁