Týden přes Holíč, často s přestupem nebo autobusy. Spojení Praha – Bratislava čeká výluka
Nový most přes řeku Moravu mezi Lanžhotem a Kúty. Foto: ZSSK
Výluka potrvá do příštího čtvrtka.
Výluka potrvá do příštího čtvrtka.
Už som to tu spomínal, že odklonová trasa cez Holíč je málo priepustná, s telefonickým dorozumievaním a kľúčovým priemyslom v staniciach. Navyše v poslednú dobu začína byť nedostatok dopravných zamestnancov (minulý rok odišli silné ročníky do predčasného dôchodku), takže napríklad na Záhorí sa v noci ruší dopravná služba v Sekuliach. Následkom čoho kvôli možnému rezaniu perónov nebudú v stanici zastavovať večerné a skororanné osobáky smer Kúty…
Zajímalo by mě o jakém napojování nového mostu přes Moravu autor píše. Po novém mostě na druhé koleji se dávno jezdí, ten starý na první kolejí zatím pomalu rozřezávají a budují základy na malé mosty a propusti na slovenské straně (To co už SŽ na české straně dávno zvládla). Jinak se tam nic neděje a po novém mostu pro první kolej prozatím nikde ani známka.
Investigativni redakce by se mohla zamerit na to, kolik prace behem vyluky slovenska strana udela. Namety na dalsi clanky by byly hned.
Přes Hodonín a Holíč jezdily odklony už koncem února, naši prckové si zamávaly na fíry 24.2.
Tady je alespoň vidět, jak jsou ty odklonové trasy důležité. Sice se zpožděním, ale alespoň lze projet.
Pokud se Slováci nerozhoupou a sesype se jim tunel na hlavní nádraží v Bratislavě, tak bude nový most i ta odklonová trasa přes Holíč pro srandu králíkům.
Takováhle odklonová trasa https://mapy.cz/s/havanuneco by se využila denně, mohly by tam všecky nákladní vlaky a nemotaly by se na Hlavním. Využila by se 1000x víc než ta 1 kolej Hodonín-Holíč.
Je to v pláne, ale najskôr o 50 až 100 rokov….
Prečo by sa mali tunely zosypať? Tunel č.1 (pri pohľade z hl. stanice ľavý) prešiel v rokoch 1987 až 2007 (!) kompletnou rekonštrukciou, kedy boli vybúrané pôvodné kamenné steny a klenby, pričom bol rozšírený profil a zhotovený z betónu, takže teraz tade v pohode môžu aj nadrozmerné náklady. Teraz sa rekonštruuje aj druhý tunel. Mimochodom Vami spomenutá trasa bola plánovaná už za bývalého režimu ako Podkolibská spojka s tunelom Briežky. Jej vybudovaním by sa odstránilo úzke hrdlo bratislavského uzla. Mimochodom ako odklonová trať pre bratislavský uzol bola začiatkom osemdesiatych rokov elektrizovaná tzv. Hrbatá, čiže trať Kúty – Trnava, ktorá je… Číst vice »
„Teraz sa rekonštruuje aj druhý tunel.“
Vida, alespoň nějaké dobré zprávy, že se ŽSR nepochlubily.
Prostě Kocurkova moudra …neřešte to….
Mimochodem, tuhle trasu pro odklonu (aspoň malé množství) dnes používat nejde? Zas tak silná osobní doprava tam snad není, aby se tam nic neprotáhlo.
Na Hrbatej je cca dvojhodinový takt osobákov a nejaké tie manipuláky. Teraz sa najhoršie úseky dávajú do poriadku, aby po začatí reko trate 110 mohla poslúžiť odklonom. Problémom je však veľké stúpanie cez Malé Karpaty a obmedzená priepustnosť, keď v minulosti boli vytrhané takmer všetky výhybne.
Hoši tuší někdo, kdy už to konečně bude hotový?
Roky to budú. Tam je toľko prúserov, že až.
Další výluka 4 dny v Květnu 2024 a další budou následovat (zatím přesně nestanoveno) a pokud se ŽSR dohrabou k zahájení rekonstrukce Kúty – Bratislava (zjednodušeně řečeno), tak bude taky veselo…..
Kdyz pri ceste z Prahy pojedou spoje primo a pri ceste z Budapesti budou koncit v Breclavi, nebudou se v Madarsku hromadit vlaky?
Ne, pojede z Břeclavi za 2 hodiny do Prahy
vlaky skončí v Břeclavi, ale za hodinu pojede ta souprava v čase dalšího vlaku (+2h) do Prahy. Tedy oběh se nemění, jen se prodlužuje o 2 hodiny ve směru do Prahy.
Aha, uz to chapu, diky. A co to prinasi za vyhodu, ze z Breclavi to pojede “ob jeden” vlak? Nejaka provozni zaloha v pripade zpozdeni?
Normálně vlak z Blavy dojede do Břeclavi LL:04 a LL:07 pokračuje do Prahy. V sudou jede Railjet z Vídně. Během výluky přijede EC z Blavy do Břeclavi LL:53 a cestující můžou do Prahy pokračovat railjetem v SS:07. Souprava z Blavy pak odjede do Prahy LL:07 (o dvě hodiny posunuté). Výhoda je v tom, že na sever od Břeclavi se nic nemění a vlaky jezdí tak jako vždycky po hodině (proklad dvouhodinových taktů z Blavy a Vídně). Nevýhoda je, že cesta z Blavy do Prahy bude o hodinu delší, i když objízdná trase by teoreticky byla delší jen o 40min. Plus… Číst vice »
Diky za podrobne vysvetleni!
K tomu hodinovemu prodlouzeni misto 40 minut – v realu ty vlaky maji velmi casto vic nez 40 minut (uz z BA byva zpozdeni 15 minut bez problemu), takze to asi ani tak nevadi. Kazdopadne uz aby to bylo hotovy, kdyz teda timhle tempem budou v BA za deset let.
Těch 40 minut je opravdu teoretických.
Když jsem jel posledně v únoru odklonem, tak do Břeclavi včas (dokonce -1). Jenže úvrať a objíždělo se vlakovou, takže na odjezdu +15. V Hodoníně se objíždělo znovu, takže + dalších 20 minut. Do Kútů se nakonec přijelo +70.
Objíždí se proto, že nikdo nechce zaplatit druhou lokomotivu 2. firu, co by přetahoval Břeclav-Hodonín a zpět
Ilustrační foto slovensko-maďarského přátelství?
To jako vážne?
To právě nevím…
To je italie tvl..
OK, tak slovensko-italského přes Moravu v Lanžhotě? Záhada trvá…
Staví to firmy v konsorciu, jedna je slovenská, druhá italská.
https://zdopravy.cz/cesko-slovenska-vyluka-zacala-za-trinact-dni-pojedou-uz-po-novem-moste-pres-moravu-180393/
Aha, lepší než se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak…
Se Sovetskym svazem
Prisla bida na zem‘
Jak jinak celému národu říct : neznám rozdíl mezi horizontálním a vertikálním pruhem ve vlajce … ve škole jsem chyběl .