egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Týden nepovedených přistání. Na Islandu přišel Boeing 757 o podvozek, v Rusku 737 dosedl na „břicho“

Boeing 737-500 po nepovedeném přistání v Usinsku. Foto: Twitter
Boeing 737-500 po nepovedeném přistání v Usinsku. Foto: Twitter

Po středeční nehodě společnosti Pegasus Airlines v Istanbulu zaznamenaly další dvě letecké společnosti velké komplikace při přistání. Nehody ruské společnosti UTAir a islandského dopravce Icelandair se na rozdíl od Pegasus Airlines obešly bez zranění a obětí na životech.

V sobotu došlo k nehodě Boeingu 757-200 na letišti v Keflavíku. Letoun registrace TF-FIA přistál z Berlína se 166 lidmi na palubě. Krátce po přistání došlo k podlomení pravé podvozkové nohy. Kvůli tomu si poškodil pravý motor, o který bylo letadlo částečně opřeno. Podle některých cestujících letadlo po prvním doteku ranveje nadskočilo a teprve poté přistálo. Server Aviation Herald upozornil na fakt, že podvozek letadla byl v půlce ledna letošního roku vyměněn. Od doby výměny za sebou mělo už 70 letů.

Poškozený podvozek Boeingu 757 v Keflavíku. Foto: Twitter
Poškozený podvozek Boeingu 757 v Keflavíku. Foto: Twitter

Šťastný konec měl i let Boeingu 737-500 registrace VQ-BPS společnosti UTAir na letu z Moskvy do Usinsku na severozápadě Ruska. Na palubě bylo 94 cestujících a šest členů posádky. Podvozek se zlomil ihned po přistání na obou stranách, letadlo se země dotklo těsně před zpevněným povrchem. Letadlo tak přistálo takzvaně „na břicho“ (belly landing). Boeing naštěstí nezačal hořet, všechny cestující se podařilo evakuovat. Video včetně evakuace je možné vidět také na stránkách ruské televize.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bart

Pane Sůro,
jen takový detail: fr24 i youtube mi říká, že se to stalo v pátek 7., a ne v sobotu 8.

Bart

(myslím tu nehodu na islandu.)

Captain777

QR 0289, Qatar Airways divert Vídeň. Bylo GA – silný vítr. U velkých letadel s tím takove promlémy nemame. Tam to sedne jedna radost.

Captain777

to je neco 🙁 #kapitan777

Generální mandatář

Proč létají Rusové s cizími Boeingy, když mají TU a IL? To nepochopím. Proč nesází na osvědčenou techniku?

Džamel

Tak zatím nemají nic, co by bylo použitelné a udržitelné finančně. I ten Suchoj SJ je propadák. Jsem zvědav, co nový Irkut, asi to bude podobné.

Martin z Moravy

Opět Boeing, jeden průser za druhým 🙈 Za chvíli na tom bude i Škoda se Zátopky lépe.

Jen tak

a?

Jiří Kocurek

Na Ukrajině to byl taky Boeing. Asi by se mělo přejít na vodíkem plněné vzducholodě. V tomto století ještě žádná nevybouchla.

Y.K.

Jo, taky myslím, že by se Boeing měl zamyslet, protože jako teréňák teda stojí za prd. Vyjetí z dráhy , sešup po srázu a nárz do zdi nevydrží, dosednutí do „oranice“ ve 270 km/h a vyhoupnutí na beton mu urazí podvozek. A sestřelí ho už dvěma zásahy rakety. Zesílit, pancéřovat, zodolnit. Nevadí, že to nebude schopné letu.

Zdeněk

Teď v Rusku to byla chyba pilota, ne letounu Boeing. Dosedl na zem ještě před pevným povrchem dráhy..

Josef Novák

Asi válečný pilot, zvyklý na nezpevněné povrchy. Blbý je, to to neřekl éru.

Y.K.

Uvidíme co řeknou reporty. Kdo ví jak ta dráha byla vyčištěná od sněhu a označená. Rozhodně tam nefungoval ILS ani PAPI, takže přistání bylo vizuální bez jediné kontrolní pomůcky. Aby to nakonec nebylo třeba tím, že nebylo rozumně vidět, kde je dosedová zóna a hranice RWY. Uvidíme. Hlavně že se nikomu nic nestalo.

Y.K.

Mimochodem na fotkách je dráha zjevně pokrytá sněhem.