Týden do otevření Západního okruhu. Dvoumiliardový obchvat Plzně si bude možné nejprve projít
Testování autobusu na Západním okruhu Plzně. Foto: PMDP
Po okruhu budou jezdit tři nové autobusové linky.
Po okruhu budou jezdit tři nové autobusové linky.
Centrum se zaplni jinymi auty jako vsude ve svete.
Skvělá zpráva pro Plzeň, protože tohle bylo potřeba jako sůl. Jsem ale ještě zvědavý na další vývoj:
1) Uleví se Klatovské nebo se stane „efekt Blanka“, kdy po čase přibyde aut, že nikdo nepozná rozdíl?
2) Stále se (i po této dostavbě) uvažuje o té hrůze alá magistrála okolo Škodovky Korandovou ke Kalikováku a dál paralelně s alejí Kilometrovkou k lékařské fakultě?
Nájezd z Křimic na Regensburskou směr Bory pro kamiony malý rádius kamion zasahuje do průběžného pruhu a tím ohrožuje a omezuje volně projíždějící auta od Globusu.
Pravda měl tam být větší rádius, není pro ně ani možnost se pak rychle rozjet a zařadit se.
Ten oblouk se musí i s osobákem projíždět tak, že se nalepím na levou čáru a pak by to snad i s návěsem vyjít mohlo. Projektant by měl rozdávat manuál jak ten oblouk projet každýmu kdo tam zamíří. Trochu se děsím toho, jak budou vypadat ty ostatní nájezdy i sjezdy.
„Západní okruh je naše největší a nejnáročnější dopravní stavba“ …. teď je ale postavená jenom POLOVINA, jenom 2 pruhy ze 4 …. tož dopravní stavaři Plzně , vyhrňte si rukávy a pusťte se do díla …. kdy budou hotové CELÉ 4 pruhy ???
tak ono je to taky o penízkách… ono to snad více vede po mostech než někde v polích…
ono je to hlavně o lidech, někde to jde, někde nejde. zajímavé je proč vlastně to nestaví ŘSD , ale město Plzeň a kraj ??
Až kraj někde najde „zbytečné“ cca 2 mld. Kč
Buďte rád za dva pruhy, kraj Praha s cca dvojnásobným rozpočtem jako Plzeňský nestaví v tomto směru vůbec nic, ale za to má 3 mld. na novou filharmonii, tj. dotování zábavy pro pár jednotlivců.
Podle zatížení silnic je katastrofální spíše východní část města. Vylepšení Jateční silnice a obchvat mimo Bolevecký rybník je sice impozantní, ale neřeší vůbec nic. Začátek a konec této komunikace se zase dostane do stejných nezměněných míst. Třeba vyloženě zádržná křižovatka na ulici Plaská, Studentská, kde dopravní inženýři si opravdu mákli. Návaznost na Rokycanskou je také perla v křížení komunikací. Nejhorší není jen ten výsledek, ale cena za takové dílo a přijaté dotace. Opustit Plzeň směrem na Prahu je zážitek. Doprava v Plzni není na jednu připomínku, ale na sepsání celé knihy. „ Kdo je vrah plynulé dopravy Plzeň“.
Tak taky už jsou plány na nové komunikace, které by většinu těchhle neduhů, které zmiňujete, měly řešit. Stačí se podívat na mapu ŘSD.
Akorát to nesmíte jako Plzeňák zkoumat moc dopodrobna, protože pak se ve vás smísí něco jako nechápavost nad ignorací projektanta a vztek, přičemž se vkrádají myšlenky z jakých podkladů asi projektant neplzeňák vycházel, jak kvalitní a aktuální ty podklady byly?
Na Prahu je to špatný jen z Lochotína, jinak na D5 3 sjezdy ze severu, východu i jihu. Ten objezd Boleváku výrazně pomohl, zrychlil a odstranil úzká hrdla-podjezd pod tratí. Jo chybí průtah 20 od Bílé Hory na Světovar. A teď je na čase zkultivovat Klatovskou a udělat z dálnice bulvár…
Chybí tomu jedna věc (která je kompletně mimo stavbu): Na D5 rameno umožnující jízdu od Losiné přímo směrem na Rozvadov (bez tohoto ramena pojedou auta ve směru České Budějovice – Karlovy Vary stále přes město, protože málokdo, nepotahne-li ho takto navigace, bude sjíždět dolů na silnici II/180 a „otáčet se do protisměru“).
Jinak toto by mohlo oddálit/zcela ekonomicky zneefektivnit průtah Plzní (viz odkaz), což by dle mého názoru bylo pro město přínosem.
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/I27/i27-plzen-sukovaborska?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
ta rampa se snad plánuje, je třeba si ale všimnout, jak na silnici I/20 na jih od Plzně vůbec nic neprobíhá. Snad až od Písku na jih se vážně chystá, jinak snad i ten obchvat Sedlice je v nedohlednu… prostě to nyní není priorita nebo se možná čeká, zda nenastane nějaký zásadní zlom a udělá se tam fakt dálnice…
no a kdyby se dodělal komplet průtah I/20 Plzní, pak směr ČB-K.Vary (Most) je jasný přes Plzeň…
Co? Jasně, že jde sjet z I/20 od Losiné na D5. Akorát je to přes dva kruháče, ale přes město se opravdu nemusí. Navigace to normálně ukazuje a cedule taky, takže sorry, ale přes město to vezme jen úplnej jantar.
Jasně že to jde, ale právě přes dva kruháče to není příliš kapacitní (zvláště pak, když se tam plete i jiný silný dopravní proud) a to je ten problém. Každopádně pokud se změní dopravní značení (a navigační cedule nebudou táhnout do města), tak jedině dobře.
otočit do protisměru na Rozvadov se dá přes dvě kruhové křižovatky u Olympie. Přímé mimoůrovňové napojení by bylo rozhodně lepší , to by ovšem dopravní inženýři museli přemýšlet hlavou …
třeba až se bude řešit čtyřpruh na jih od dálnice, třeba někomu cvakne a tu rampu tam dodělá… Nějaký základ tam snad je 🙂
Tak na D5 asi podobné rameno nevznikne, spíše se postaví stavby
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/I20/i20-plzen-jasminovajatecni
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/I20/i20-plzen-jatecni-na-roudne
A to jsou super paskvily nebo měl projektant i dost nahouby podklady. Slušnej matroš co v tom Sudopu hulí.
Plzen – mesto kde chodci a cykliste jsou obcane 2. kategorie. Jit pesky od ICE Arena do Globusu je velmi nebezpecne. Misto pro prechazeni u vyjezdu z parkoviste od areny je velmi spatne reseno. Takove nebezpecne vyjezdy jsem myslel, ze se v Evrope jiz vubec nedelaji. Omyl! U nas to udelali a jeste se poplacaji po ramenou jaci to jsou borci.
Tak si kup auto 😀
nebo šalinkartu 😀
Z ICE areny prece zadne MHD nejede. Nehlede na to ze globus je 400 m pesky, pokud Vas nesrazi auto.
Tak když jde o život, tak běžtě po chodníku. A nebo jeďte linkou 30 jednu zastávku, když jde opravdu o život.
https://mapy.cz/s/bupokotome
Pokračování od kruháče ke Globusu, já tam vidím chodník! https://mapy.cz/s/gemerutapu
Spoiler: Šalinkarta v Plzni neplatí. S tímto odpudivým slovem běžte oxidovat do nejmenovaného města.
Haha, tuten odpudivej jazyk
Je to spatne postavene. Je to jenom dalsi podnet jezdit vsude autem, protoze alternativa je utrpeni. A kvalita zivota tim v Plzni klesa.
Nojono, a proč potřebujete do Globusu? Jsou i jiná místa…
Mesto, kde jediny bezpecny komfortni zpusob dopravy je auto je podle Vas dobre? Asi jste nikdy nezil ve Skandinavii nebo v Zapadni Evrope
Tak to vemte ke křižovatce, chodník tam je. Jezdím kolem po Plzni a cyklostezky podle všech řek jsou super a v centru jste hned. Kvůli jednomu přechodu nesuďte celé město.
Hodně důležitá stavba a díky za ni. Každopádně nezbývá než doufat, že ten předpokládaný odhad zatížení 20 tisíc aut je nadsazený, jinak to bude hned od spuštění kolabovat. 20 tisíc aut/24 hodin nemá dvoupruhová komunikace o šířce 7,5 m šanci pojmout, to jsou intenzity na čtyřpruh.
proč to postavili tak úzký?
Protože to nebylo ochotno postavit ŘSD, to si přes zamítavé stanovisko MMP i ÚMO3 tlačí severojižní průtah…
Dle rozměrů nadjezdů je tam snad příprava na doplnění dalších dvou pruhů někdy v budoucnu? 🙂
Někde je ( mosty, přeložky sítí), někde ne (napojení u Globusu, připojovák od Křimic směr BP)
Ale tak aspoň něco, a snad třeba za 10 let se dostaví druhá půlka.
Prima, víc takových.
Tato stavba má velký potenciál. A určitě bude využívaná. Ale má jeden velký problém a to je okružní křížovatka u Makra která nemá šanci 10k až 20k aut denně navíc unést.
Už nyní v dopravní špičce se na tomto kruhovém objezdu tvoří dlouhé kolony se zdržením klidně 15-30 minut. A když se přímo na kruhovém objezdu stane nehoda tak to je teprve masakr.
Celé se to mělo koordinovat s ŘSD které mělo ten kruhový objezd předělat.
Taky se s tím počítá
https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/I26/i26-plzen-ok-domazlicka-folmavska?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Přesně tak, jen ŘSD na to potřebuje 10 let příprav….aby udělali jednu křižovatku 😉
A snad by ten kruháč měl při té úpravě dostat světla, i když to z toho dokumentu neplyne… Ale zvažovalo se to…
Škoda že to bude úrovňové, když i v blbých Varech u Globusu se plánuje mimoúrovňový podjezd kruháče v hlavním směru…
> i když to z toho dokumentu neplyne…
A to přesto, že přímo v tom dokumentu je napsáno „Zásadní změnou oproti stávajícímu stavu je řízení provozu světelnou signalizací.“?
Takový nárůst dopravy tam určitě nebude-spíš část aut, co směruje do centra, najede na nový obchvat.
Blbý je že je tam 6 větví, z toho se normální křizovatka udělat nedá, Už teď jsou z obchvatu připojení ve 2 pruzích, horší bude najet na obchvat, musí se z prostředního a není tam moc místa. A pak se ještě naučit jezdit na kruháčích s 3 pruhy….
…s čímž má bohužel 75% držitelů ŘP velikej problém.