Tuzemský Alstom vede bývalý šéf ČD Kurucz, chce vyrábět vozidla i pro český trh

Jednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: AlstomJednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: Alstom

Jednu z hlavních rolí při expanzi Alstomu na českém trhu má hrát podle Daniela Kurucze výrobní závod v České Lípě.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

Nadřízeným pana Kurucze je bývalý regionální ředitel ALSTOMU pro Španělsko+Portugalsko, od jara 2020 (v průběhu fúze s Bombardier) dostal na starost Polsko, ČR, Maďarsko,…

Zajímavé je, že když po roce od jeho převedení do našeho regionu, přišla řeč na nabízených vláčcích ALSTOMu pro polské cestující, tak mluvil o pendolínech. Nikoliv o dvoupatrových vagoncích.
https://www.youtube.com/watch?v=cAyInoynB6E

Axel

Zatímco v sousedním regionu ALSTOMu (Německo, Rakousko, Švýcarsko) intenzivně prodávají dvoupatrové elektrovagonky
https://www.alstom.com/press-releases-news/2021/3/alstom-supply-double-decker-trains-regional-transport-lower-saxony

Axel

Osobně bych si tipl, že se zintenzivní lítý boj o nové lokotky. Alstom napne síly, aby prodával v našem regionu mnohem víc.

Nejen těch až 90ks + až 50ks pro ČD, ale taky o dodávky na Ukrajinu ohlášené na jaře, do Maďarska (viz halasné ohlášené navýšení dodávek do Evropy z maďarské fabriky na podvozky)

A Siemens tomu chce čelit https://www.siemens.cz/press/siemens-mobility-zaklada-v-cr-oddeleni-pro-schvalovani-kolejovych-vozidel-pro-cely-svet

Krušnohorec

Dan Kurucz ještě dříve šéfoval Synthesii a ještě dříve byl generálem Sandviku Chomutov.

xyz

A také je jedním z několika investujících do firmy HP Next s.r.o., který se nyní domáhá své pohledávky v rámci insolvenčního řízení. Domáhaná částka z jeho strany je cca 20 mil. Kč.

Dalšími přihlášenými jsou např. Pavel Nedvěd, Zdeněk Grygera, Jiří Trvaj či Jiří Welsch.

Karl vB.

Stručný výtah z jeho kariéry: 1991 – Lagermax 1997 – 1999 – Fujifilm 2003 – Sandvik AB Chomutov 2011 – 2013 Agrofert Holding – (Synthesia, Precheza, Fatra, VUOS. Precheza TongLing) 2013, 04 – České dráhy, výkonný ředitel pro provoz a techniku 2013, 07 – České dráhy, člen představenstva 2013, 10 – České dráhy, náměstek generálního ředitele pro ekonomiku a techniku, předseda dozorčí rady ČD Cargo, DPOV, ČD Telematika, a Výzkumného ústavu železničního 2014, 02-11 – České dráhy, generální ředitel a předseda představenstva 2018 – 2019 – Vítkovice Heavy Machinery – generální ředitel 2020 – 2021 – MAS Kovosvit Sezimovo Ústí… Číst vice »

Tomáš

…. prostě Borec! 😁

Axel

Jestli Alstom chce aby čeští pasažéři jezdili ve vagoncích zčásti vyrobených ve fabrice v České Lípě, tak se podívejme co vyráběla dle poslední výročky za rok 2019… nevyrábí se kompletní vagonek, nýbrž jde o subdodávky .. přehled 4 nejvýznamnějších (které tvořily 94% objemu produkce českolipské fabriky): a) Omneo – dvoupatrový elektrovagonek, vyráběný od 2012 pro SNCF v počtu necelých pětistovek kousků b) jednopatrový elektrovagonek Talent 3 (sice jej bude prodávat/vyrábět CAF, ale subdodávky pro CAF ještě pár roků by měla být povinnost Alstomu) c) jednopatrový elektrovagonek Francilien z roku 2009, vyráběný pro SNCF, v počtu necelých čtyř stovek, který však… Číst vice »

Gargy

Zavolám do Bohnic ať vám vezmou telefon..nebo vypnou Wi-Fi.elektrovagonku

Axel

Osobně si myslím, nákup nových elektrovagonků od ALSTOMu asi „nehrozí“ ve větším množství.

To už spíš je pravděpodobnější import použitých elektrovagonků zejména z Francie, zejména dvoupatrových (zčásti za CityElefanty)… Otázkou je, ale tempo ETCS v ČR.

Konkrétně např. firmy od CSG/CE Industries (nástupci fy Vítkovická doprava) by mohly být spolupracujícím partnerem pro ALSTOM, při importu do ČR… Např. vzhledem k vazbám Tatrovky na NEXTER/KNDS.

Poté co by odkoupili/nepřátelsky převzali část specializované firmy v ČR, např. část/celou ČMŽO-E https://www.cmzo-e.cz/realizace/misto/warszawa/17

Marty

Máte pravdu, je to pako

Axel

Jakože jsem „pako“, když si myslím, že perspektivu pasažérským nádražákům, pomůže zajistit, když přestanou dodržovat ty své nefunkční pravidla typu:
např. §1 Vždycky se to tak dělalo
nebo §4 Není na to předpis
?

A jako svoji prioritu k cestujícím si dají „náš zákazník, náš pán“ namísto předsudečné/arogantní představy, že cestující oceňují, když pasažérští nádražáci se k nim chovají ve stylu:
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
?

On první

Proč by kraje měli připlácet za dražší vlaky, když drahou infrastrukturu dodá stát. Opět se ukazuje nevýhoda rozdělení malého státu na ještě menší knížectví.

Kubrt

Řídit místní dopravu z ministerstva nefunguje. Ale samozřejmě intenzivní koordinace aktivit mezi objednavateli, dopravci a správou infrastruktury je žádoucí.
Pokud by se chtěl někdo dovolávat unitární a státní železnice, zavzpomínejte na ČSD v časech normalizace. Tam ten nesoulad mezi infrastukturou a vozidly byl taky značný.

MartinS.

Tak to je snad jedno, jestli za dražší vlaky bude připlácet stát nebo kraje… to jsou pořád jedny peníze, které se vyberou na daních… jen kraje tuší trochu lépe, kde je co potřeba a co tolik potřeba není, než ministerstvo… nové vlaky jsou každopádně dražší… cena se musí rozpočítat do odpisů… a je jedno jedno jestli tu cenu zvýší zabezpečení… duální pohon nebo něco jiného… prostě dražší než současné ojetiny to bude vždycky…

Jiří Kocurek

Dovedete si představit, že by veškeré silnice patřily státu a Nábřeží (Ministerstvo dopravy) by zajišťovalo veškerou osobní i nákladní dopravu vč. vožení hnoje na pole, neboť traktor tu silnici přejíždí napříč?

xyz

A v Rakousku či Švýcarsku (kde ve druhém jmenovaném jsou některé kantony ještě o dost menší než kraje u nás) to podle vás taky je problémem?

Nebo kde byste viděl rozdíl?

tarten

Rozdíl je vždycky především v lidech.