LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Tuzemský Alstom vede bývalý šéf ČD Kurucz, chce vyrábět vozidla i pro český trh

Jednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: AlstomJednotka Coradia iLint s vodíkovým pohonem. Foto: Alstom

Jednu z hlavních rolí při expanzi Alstomu na českém trhu má hrát podle Daniela Kurucze výrobní závod v České Lípě.

Jeden z největších výrobců železničních vozidel na světě má v Česku nového šéfa. Aktivity Alstomu nově vede Daniel Kurucz, který v minulosti působil i jako předseda představenstva Českých drah. Před nástupem do Alstomu pracoval v Kovosvitu Sezimovo Ústí.

Daniel Kurucz. Pramen: Alstom

Daniel Kurucz. Pramen: Alstom

„Jsem rád, že jsem zpět v železničním průmyslu,“ řekl Kurucz deníku Zdopravy.cz v prvním rozhovoru v nové funkci. Do jeho působnosti spadá kromě obchodu i závod v České Lípě, který zaměstnává 1 300 lidí. Svařovna, která dříve patřila pod Bombardier a spojením obou výrobců přešla pod Alstom, má hrát jednu z hlavních rolí při expanzi Alstomu v Česku.

Závod v České Lípě má zajištěné zakázky na několik let. Kolejová vozidla z tohoto závodu nyní míří zejména na francouzský, německý a rakouský trh. Firma nyní jedná o strategii, která určí, jaké bude další směřování závodu. „Rád bych, aby kolejová vozidla svařená v České Lípě v budoucnu jezdila také v Česku,“ řekl Kurucz.

Alstom je na českém trhu aktuálně přítomen hlavně v segmentu lokomotiv se stroji TRAXX. Je i jedním ze soutěžících na nové lokomotivy pro České dráhy. Nejnovější model MS3 jezdí ve zkušebním provozu u ČD Cargo a RegioJetu, stále ale není schválený. „Evropské schválení by mělo být do konce letošního listopadu, v Česku by pak mělo jít již jen o formalitu,“ dodal Kurucz.

Na českých kolejích chce dopravcům a objednatelům vysvětlovat i výhody vodíkových nebo dvouzdrojových vlaků. Do jejich pořizování se krajům nechce i kvůli vysokým nákladům. „Je potřeba porovnávat i náklady na infrastrukturu. Náklady na elektrifikaci tratí jsou vysoké, přitom lze bezemisní dopravu zavést nasazením takových jednotek,“ doplnil Kurucz.

Pro Alstom je v Česku aktuálně velkým byznysem instalace zabezpečovače ETCS, kde je hlavním dodavatelem hardwaru. „Česká vláda avizovala investice v objemu až 100 miliard do zabezpečení českých železničních tratí. Alstom je v tomto segmentu světová špička, budeme se snažit získat co největší podíl těchto zakázek,“ uzavřel Kurucz.

Tagy alstom Daniel Kurucz seznam
18 komentářů