Tutlání Správy železnic začala řešit Drážní inspekce. Pozdní nahlášení není u správce kolejí novinkou

Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171

Správa železnic nahlásila událost po více než 24 hodinách.

Mimořádnou událost z minulého týdne, kdy hradlařka pustila od obsazeného oddílu na trati Praha – Beroun další vlak a jen díky stržení trakčního vedení nedošlo ke srážce dvou vlaků, začne řešit Drážní inspekce. Bude přitom řešit nejen samotnou chybu zaměstnankyně v provozu, ale i způsob, jakým Správa železnic mimořádnou událost přes 24 hodin tajila.

Zahájení šetření potvrdil na dotaz deníku Zdopravy.cz generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Už na počátku týdne ministerstvo dopravy uvedlo, že Drážní úřad provede na základě události z minulého týdne státní dozor.

K události došlo ve čtvrtek na trati 171 z Prahy do Berouna. V zastávce Černošice – Mokropsy poškodilo stržené trakční vedení jednotku CityElefant. Zaměstnankyně Správy železnic na hradle Kazín poslala do obsazeného oddílu další osobní vlak. Ten do před ním stojící jednotky nenarazil díky tomu, že i u něj došlo ke stržení trakčního vedení. Vlaky od sebe dělilo zhruba sto metrů.

Ministerstvo kvůli utajování mimořádné události posílá do Správy železnic státní dozor

Správa železnic událost oznámila jako poruchu trakčního vedení, v hlášení o mimořádnostech nebylo ve čtvrtek ani slovo o tom, že došlo k jízdě vlaku do obsazeného oddílu. Drážní inspekce kvůli tomu vůbec nejela případ šetřit; poruchy trakčního vedení jsou na české železnici prakticky každodenní záležitostí. Oznámení o jízdě do obsazeného oddílu se v hlášeních objevilo až v pátek večer, poté, co deník Zdopravy.cz na událost upozornil.

„Budeme se potýkat s omezením, že jsme nebyli přítomni na místě mimořádné události, tedy jsme nemohli provést ohledání místa vzniku mimořádné události – v tomto budeme vycházet z podkladů provozovatele dráhy,“ uvedl Kučera.

Závěrečné zprávy Drážní inspekce ukazují, že nejde o první případ, kdy Správa železnic oznámila mimořádnost s velkým zpožděním. Například v roce 2021 oznámila Správa železnic vykolejení vlaku kvůli lomu výhybky v Náměšti nad Oslavou více než tři hodiny po události.

„Aktuálně řešíme červnovou událost ve stanici Chrudim,“ dodal Kučera. K události došlo v 6:19, nahlášena byla v 8:07. Vlak mezitím s vědomím osoby řídící drážní dopravu v dané stanici odjel.

Tagy drážní inspekce Správa železnic Trať 171 Praha - Beroun
28 komentářů