Tutlání Správy železnic začala řešit Drážní inspekce. Pozdní nahlášení není u správce kolejí novinkou
Poškozený sběrač a chyba hradlařky v Černošicích 22.8. 2024. Foto: FB Skupina Trať 171
Správa železnic nahlásila událost po více než 24 hodinách.
Tak schválně… Kdo první (SŽ, DÚ) se pokusí neohlášení MU „hodit“ na strojvedoucího ? Vždyť na místě byl „přece první…“
Tipnete si?
Co s tím má DU?
A proč by to měl dělat strojvedoucí?
Rozhodně by to měl dělat někdo za dopravce (ČD).
Tedy bude na další právničtinu, jestli ČD obhájí, že to ohlásily – pomocí smlouvy že to Spržel ohlašuje za ČD.
Ad „Proč by to…“
Předpis D1, Kapitola XVI, Čl. 445
Odst. 1 „Každý zaměstnanec (nebo osoba) ve smluvním vztahu k provozovateli dráhy nebo drážní
dopravy, který se svou pracovní činností podílí na provozování dráhy nebo provozování
drážní dopravy, je povinen neprodleně ohlásit na určené ohlašovací pracoviště vznik
mimořádné události, pokud tuto událost sám zjistil nebo se o ní věrohodně dozvěděl.“
Odst. 7 „Stopy po mimořádné události se musí ponechat nezměněny až do zahájení šetření
mimořádné události.“
Takže proto…
A jestli mají ČD se SŽ nějakou „ohlašovací smlouvu“ tak možná budeme svědky různých dohadů
Ředitel se svedomím by rezignoval hned a vzal by sebou zaměstnance co to měl nahlásiť na inspekci a neudělal to…
Chtít na tak frekventované trati a v tak husté zástavbě zatlouct to, že vlaky od srážky dělilo 100 m, nadto při existenci sociálních sítí ….. to vyžaduje buď neskutečnou aroganci nebo naivitu. Pokud, jak někteří píší, se to děje opakovaně, pak jde o problém systémový, vážící se k platnému systému bezpečnosti. Státní dozor, či ten, kdo je k tomu kompetentní (osvědčení o bezpečnosti vydává DÚ) se tipuji zaměří právě na nastavení systému bezpečnosti a asi řekne, že systém je O.K. a selhali jedinci. Což ono to tak nejspíše je. Druhá rovina je šetření samotné MU, to asi bude věc DI.… Číst vice »
Systém bezpečnosti u SŽ je nejvyšší úrovni. Jinak si nelze vysvětlit, že za dva měsíce se má na nejmenované trati spustit DOZ a mezi krajními stanicemi zůstane telefonické dorozumívání.
To už v roce 2003 udělala Dobrá správa při DOZkizaci úseku Zastávka – Tetčice, kdy v navazujícím úseku Tetčice – Střelice zůstalo (přinejmenším tedy dle všech následných dostupných map) telefonické dorozumívání, přestože v Tetčicích již od toho roku 2003 nebyli výpravčí.
P. S. kterou „nejmenovanou“ trať máte na mysli?
Tak ono to stěží může být jinak, to by se taky mohla zastavit veškerá doprava, bez osvědčení s kolem nepohne ani provozovatel dráhy ani dopravce.
To si politik nedovolí, vykoledoval by si přinejmenším stávku.
Zkusili to, snaha byla. Jen teda na špatném místě.
„Bizárd“? Co to je za slovo? Slušný bizár… 🙂
Prosím prosím, jedině bizár… Ano, často někde vidím, jak někdo kdo asi neumí napsat bizarní píše „bizardní“ (asi jim v hlavě fouká nějaký blizard), ale že to takhle pronikne i k tomu původnímu slovu, s tím jsme se asi ještě fakt nesetkal…
Největší bizár je, že používají na tak vytížené příměstské trati bábohradla, když dnes je dostupná mnohem levnější technika. spolehlivější, bez lidského činitele. Ale prostě ne, ono se to musí udělat všechno najednou. Teda tak úplně najednou ne, ETCS bude možná někdy jindy.
Navrhuji odebrat SŽ osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy….A Svoboda rezignovat!
spíš:
my jim rozumíme, ale my jim nevěříme
tak by to bylo přesnější…
Komedie. Kámoši se určo navzájem potopí…
SŽ ještě může použít výmluvu, že je „období dovolených“, tuhle kartu ještě Nela nehrála.
Nevíte co to bylo za zmiňovanou a pozdě nahlasenou MU v Chrudimi?
Stačí mrknout na web Drážní inspekce http://www.dicr.cz tam je všechno. Asi to bude MU z 10.06.2024 06:19
Co se tam jako stalo ? Nebo jak to myslíte ?
projeté navěstidlo.
To už je jen lapálie.
Opravte si „pustila od obsazeného oddílu“
Prosím, proč je nutná oprava? Mě to připadá v pořádku. Rád bych se něčemu přiučil, na dráze se přeci jen nepohybují tak dlouho.
Správně má být: pustila DO obsazeného oddílu, ne OD obsazeného oddílu.
Tak toho jsem si fakt nevšiml. Jsem úplně blbej. Velice děkuji za info.
To možná byla automatická oprava. Já tomu říkám automatická otrava.
Vědí pane inspektor, zrovna jsem jich šel vzbudit, když mě přistihli…
No a může s tím DI udělat něco víc, než jen konstatovat, že se to stalo? Podat na SŽ žalobu, nebo zajistit aby jim DÚ dal hodně vysokou pokutu, a odpovědní zaměstnanci aby přišli o papíry?
DI může zjistit proč se to tak stalo, tedy pokud to půjde. A jaké okolností k tomu vedly.
DÚ je nezávislý úřad, ten se rozhodne sám. Trestně-právní šetření (a případnou následnou žalobu) může prakticky iniciovat kdokoliv.
Pokud jde o minulost tak o moc víc nezmůže. Ale může navrhnout opatření, aby se tak nestalo příště. Nebýt té stržené troleje (třeba by tam ten vlak zastavil kvůli jiné poruše), možná by to skončilo hůř. Takže asi bude vyšetřovat co se stalo a proč se tak stalo a předpokládám že nepostačí, že hradlářka dala nějaký jiný signál, než měla. Na to by nebyla potřeba žádná komise.