Turnovské nádraží čeká miliardová proměna. Zmizí úvrať na Jičín, vzniknou nástupiště
Železniční stanice Turnov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
K velké modernizaci stanice má dojít v roce 2026.
K velké modernizaci stanice má dojít v roce 2026.
Přimlouval bych se za nějaký plánek stavby. Našlo by se něco?
Proklikněte se na zakázku na profilu zadavatele.
Tak tady se bude dělat kompletní rekonstrukce, aby se místo 40, kterými se vlak plouží od vjezdových návěstidel, mohlo dojíždět od Liberce kilem, od MSkály 65, od Prahy 70, aby se umožnily současné vjezdy, které teď nejdou a výrazně zkrátily staniční intervaly, aby se napřímo zapojila jičínka, opravil svršek a spodek, na který se pres 50 let nesáhlo, nebo most v havarijním stavu nad Přepeřskou, nemluvě o zlepšení v navazujících traťových úsecích. Ale lidi furt budou držkovat – proč už se to neudělalo dřív, že jsou to vyhozené prachy, že to mělo být bez podchodu. Fakt demence.
Lidi nedržkují kvůli rekonstrukci kolejiště a mostu. Lidi držkují kvůli nákladné stavbě podchodu a rekonstrukci nádražní budovy, která zdaleka v havarijním stavu není.
Jenže aby se mohly zavést vyšší rychlosti a bezúvraťově připojit jičínka, tak to jde bez podchodu dost těžko. A jemu logicky ustoupí i část baráku, která teď stejně parádu nedělá.
Tak jicinka lze zapojit i bez podchodu, na tom to závislé není, ale podchod je rozumné řešení,v té stanici je velký provoz a velká frekvence cestujících
Podchod je tam rozhodně zapotřebí. To byjste koukal jak jsou cestující při přechodu přes koleje neukazněni. Hrozí tam často srážka s osobami.
To jistě, ale v minimální rychlosti.
To byste se divil.
ono i 40 je dost, ale právě proto, aby tam nemuselo být jenom 40 se to bude předělávat, od Liberce bude nově 100 až k perónu, to ušetří dobrý 2minuty proti současnému stavu
Ta Budova byla dokonce nedávno rekonstruovaná
Takže zasypeme všechny podchody a budeme chodit přes koleje. A u budov počkáme na havarijní stavy, aby opravy byly daleko dražší. Případně je jako neopravitelné rovnou zbouráme.
Kdyby to bylo podáno hned tak výstižně, jak jste to napsal Vy, bylo by toho držkování méně.
Chce to klidek, jinak praskne cevka a rekonstrukce se nedockate😀
Když už bude nádraží rozkopané, udělají se jako příprava k elektrizace alespoň patky, aby se to pak nemuselo v budoucnu zase rozorávat?
Pro patky je připravený prostor, aby se rozorávat nemuselo.
Když je připraven jen prostor, tak se to rozorávat musí. Ale aspoň něco.
Nerozporuji, že si to Turnov zaslouží, ale proč se před 15-20 lety udělal ten paskvil, co je tam dnes? Za Rakouska se stavělo s perspektivou sto let.
Muj tip je: Dožilo to a bylo potřeba to narychlo alespoň nějak opravit.
Mohou sypaná nástupiště 0 cm nad temenem kolejnice dožít? Tam šlo o typickou modernizaci na úroveň snwění doby.
Sypaná nástupiště 0 cm nad TK? Já tedy na fotkách na mapy.cz vidím vyvýšená betonová nástupiště. A proč se to neudělalo před lety jinak? Tipuji, že to bylo dáno omezenými finančními prostředky. Na dráze hořelo téměř vše a všude, a tak bylo potřeba omezený finanční prostředky rozdělit na mnoho akcí.
Přesně, navíc, tehdy se prakticky nic jiného než peronizace a informační systém neudělalo, akce stála zlomek toho, co chystaný komplexní zásah. I tak to ale bylo vnímané jako velký pokrok, zvlášť poté, co 830 se dvěma bixy na osobnim
…nahradily 854, sic ještě se starým Btn 🙂
Za Rakouska se to patlalo všelijak. S větší perspektivou se stavělo v Německu a ještě víc ve Francii a Británii.
To jo třeba postavili Ferdinanda, aby za pár let zjistili, že jedna kolej nestačí a postavili druhou.
S přípravou, bez bourání domů při předem očekávaném zdvoukolejnění.
Tehdy to byl posun k lepšímu, ale podchod by stál moc peněz a nadchod který by byl levnější neprošel.
:DD
A skvělých březňáků 🙂
Dobrá zpráva, další nádraží bude opravené na současné standardy.
K fotkám: Víte, že takové Desiro má tabulkově průměrnou spotřebu 80l na 100km?? A jelikož jsou to už 20 let staré veterány z německých kolejí, nepřekvapilo by mě kdyby to třeba u Trilexu v těch kopcích na trase Liberec – Děčín bylo 100/100…
Jinými slovy žere to jak tank..
Co napsat nějaký článek o tom, jak moc „ekologická“ doprava to je… Hmm??
Jen doplním, že včera jsem mluvil na nádraží v Děčíně ve 20h s fírou od Trilexu (Desiro) a říkal, že včera tankoval po šichtě plnou, jel 7 krát jednotlivou jízdu ( buď Decin – Liberec nebo Liberec – Děčín) a musel dotankovat dalších 200 litrů, aby ve 20:43 mohl vyjet na další jízdu..
Když budeš počítat velmi úsporné osobní auto za 6l tak stačí cca 11 lidí a při obsazenosti automobilů 1,5 člověka to vyjde nastejno. Více cestujících už vyjde lépe. A nejde jen o spotřebu, ale i hluk a zábor veřejného prostoru atd.
Pardon, má to být cca 25 lidí.
No proto, 8-9 litrů nafty na 100 km žere Caravelle pro 9 lidí a plně obsazená.
No, s tím záborem veřejného prostoru to na této trati také není tak jednoznačné. Když zůstaneme u trasy Děčín-Liberec, tak si troufám tvrdit, že plocha zabraná dráhou na jeden ujetý osobokilometr a přepravený tunokilometr nákladu bude větší, než u silnice ve stejné trase. A i kdyby tou železnicí začlo jezdit více lidí, tak by to muselo být řádově, a musely by jezdit delší vlaky s menšími rozestupy (výhodněji by vyšlo dvoukolejné uspořádání). V současném stavu dva vlaky za dvě hodiny to tak není. Lépe je na tom železnice s místem na parkování, ale ty rozsáhlé plochy kolejišť je potřeba také… Číst vice »
A vy s osobákem jezdíte v kopcích za 5 na sto?
Hmm?
Octavia uveze namačkaných 5 lidí při průměru 5 l/100 km (ovšem plně naložená a v kopcích to bude o dost horší).
Desiro Classic má obsaditelnost 117 sedadel, plus stojící cestující.
I kdyby každé auto na silnici bylo obsazeno na maximum (což není), pořád ten motorák vyjde lépe. A čím větší ten motorák bude, tím efektivnější. Takže ano, i brejlovec se třemi vozy bude obvykle ekologičtější, než kdyby stejná skupina lidí jela auty každý sám nebo v malých skupinách.
Zase jeden projekt, který se tak dlouho rodil, až už je překonaný již v okamžiku přípravy… Kolik ze (nezávislých) hran bude v Turnově potřeba, až tady budou jezdit rychlíky hodné toho jména…? Podle mě tak 1 ostrov bude chybět.
Až tam budou zastavovat rychlíky toho jména, tak už bude připravovaná stavba zralá na další přestavbu. Čili jako utopené peníze to nevidím. Spíš mi vadí podchody i v tak malých vesnicích jako je Turnov, ale to by si měl ohlídat někdo jiný.
Turnov je plně srovnatelný s např. Českou Třebovou. Tam zpochybňujete podchody také?
Kolik vlaků projíždí skrz Turnov a kolik skrz Třebovou?
Ale podchody se nedělají pro lidi ve vlacích, ale pro lidi vystupující/nastupující/přestupující. Relevantnější otázka by spíše byla, kolik je přestupů v jedné či druhé stanici. Do Turnova jsou zaústěny 4 trati, ale do Třebové jen 3.
Myslím že podobný počet :p protože jeden směr Liberec druhý směr tanvald třetí směr Jičín/Pardubice a čtvrtý směr Mladá Boleslav/Praha
bude tam 6 nezávislých hran´, plánujete novou trať do Turnova nebo proč myslíte, že bude potřeba více? 2x vlak Liberec-Pardubice, 2x vlak v relaci Mladá Boleslav – Turnov a 1x vlak na Jíčín..to je potřeba 5 hran
2x (2 směry) rychlíky Praha – Tanvald, 2x rychlíky Pardubice – Liberec, to jsou 4 celé koleje. Rychlíky ani ve stejném směru nelze stavět za sebe na jedinou kolej, ježto ve směru Liberec – Pardubice a opačně budou mít více nakvap (po 38 km oproti 30-31 na Mladou Boleslav a Tanvald. Osobní vlaky do 4 směrů by při nejhorším na 1 kolej směstnat šly, ale skutečně při nejhorším, a je to bez jakékoli rezervy pro případ výluky některé koleje.
pořád nechápu vaši argumentaci, když tam budou 2+2 rychlíky ve směru MB-Tanvald a Pardubice-Liberec, tak o jakých dalších 4 osobácích pořád mluvíte? Tam bude vlak na Jíčín, nic dalšího, takže jedna hrana tam bude při běžném provozu pořád volná. Krom toho, že tenhle koncept není tak moc reálný..
Co všechno konkrétně by tam jezdilo?
Na Prahu, Žel. Brod i Liberec nutno uvažovat Os i R. Pravděpodobnost, že se to nepotká, se bude se zkracujícími se intervaly snižovat. A taky ne vždy třeba u Os půjde o rychlý obrat „vjede-odjede“, co třeba střídání motoráků na linkách? Pak třeba i pro ten Jičín budou třeba 2 hrany. Nebo odstavení na okrajích špičky apod.
proto tam bude i při max vytížení 1 hrana volná
Uvidíme za 20 let.
no jestli tam někdo přivede nějakou novou trať (i když mě moc nenapadá odkud?), tak přidělat nějaký nástupiště bude ta nejmenší investice, na vše ostatní tam bude místa dostatek..6hran, z toho na dvou kolejích cesťáky, takže tam lze nasázet i 8 souprav najednou
Ne, bude mekáč 🙂
Leták snese všechno, asi jako Hrádek n/N a Chrastava, kde se to neustále odkládá. Nyní se v obou stanicích investuje do opravy nosníků střechy, aby se to za rok za dva zbouralo.
Zeptejte se SŽ vím co se dozvíte 😀 Takové to s přehazovčkou. Manželé už jsou v důchodu, těžko to znovu otevřou.
Ve městech se podchody ruší a nahrazují úrovňovými přechody, železnice je zase o 40 let zpátky.
Takže dát na nádraží přechod, okolo něj postavit semafory a cestující by si mačkali tlačítka, když chtějí přejít?
Ne, normálně by šli, když nic nejede, vy ťululum.
A když b šli, tak by nemohlo nic jet, aby se nezopakovalo několik nepěkných nehod, kdy lidi vstoupili do kolejiště před průjezdem úplně jiného vlaku než byl ten jejich.
V Turnovem žádný vlak neprojíždí
Problém je právě v tom „když nic nejede“.
Cestující asi nebudou chodit na peron čtvrt hodiny před odjezdem vlaku ani 10 minut po jeho odjezdu.
A protože TU je uzlová stanice, tak se tam v jeden okamžik sjíždějí a zase rozjíždějí vlaky z/do několika směrů, a jako na potvoru, zrovna v ten samý čas se chtějí ti cestující špacírovat přes přechody.
Ve Zwieselu (Bay) se sjíždí na celou 4 vlaky ze 4 směrů, podchod tam není a úrovňový přechod vyhovuje.Vlaky do stanice přijíždí tak, že zastaví před přechodem. Po výměně cestujících se rozjedou přez již zcela volný přechod. Chce to víc myslet i šetřit.
je to vtip nebo jste slaboduchý?
Bez tlačítek, přechod ovládaný ZZ (stavěním cest a jízdou vlaku).
Ale jinak je to pro tohle nádraží blbost, při téhle intenzitě tam má být podchod.
> při téhle intenzitě tam má být podchod.
Což jsem chtěl naznačit.
Nemyslím ,že jde u autora komentáře předcházejícího o slaboduchost, spíše je to jedno z mnoha upozornění na nutnost změny paradigmatu, zde obvykle třeba prezentovaného hashtagem svobodaven. Ale pan Svoboda je malý pán a jen pracuje pro své chlebodárce. Úspěšně. Těm je totiž SŽ užitečná co „investiční agentura“ a to plní dokonale.
Ve městech jaksi nejezdí mnohasettunová monstra rychlostí až 160 km/h.
V Turnově si na železnici o rychlosti 160 km/h můžeme nechat jen zdát.
Příspěvek byl psán obecně proti podchodům. Proto jsem zmínil 160 km/h, což je obecné maximum na naší železnici. I když antipodchodáři by jistě byli proti podchodům i na VRT…
I „antipodchodáři“ (mezi které patřím i já) by jistě podchod na VRT pochopili, tam není o čem. Turnov je úplně jiný případ.
To v Turnově na nádraží též nejezdí vlaky 160km
Jenže auta jezdí podle rozhledu s povinností zastavit, tohle vlaky neumí a je snaha aby jezdily rychleji než 50 km/h, nezávisle na tom, na jakou kolej jedou, nemusí být dané pořadí vjezdu vlaků, které třeba při zpoždění komplikuje stavění vlakových cest.
50?
Pokud tam bude přechod, tak přes něj bude desítka.
Mám pocit, že rychlost se řídí rozhledovými poměry na přechodu a maximálně to může být 50 km/h. Když by tam bylo výstražné zařízení, tak 10 km/h je rychlost při jeho poruše (obdoba přejezdu).
Vlaky od Prahy na Liberec to neřeší 🙁
Řeší. Tedy pokud pojedete z Prahy přes Nymburk město a Jičín.
Nejezdí vlaky na Jičín z hlavaku ?
Překvapuje kolika lidem přijde v pohodě stav kdy se bez jakéhokoli zabezpečení (technického) chodí přes koleje ve stanici kam přijíždějí rychlíky a osobáky ze 4 směrů. Není to v pohodě. Ani provozně ani bezpečnostně. V pořádku je i to že se zbourá ta přístavba a nádraží se trochu otevře.
Ale je, jen blbec jde, když jede vlak. Je tam vidět na míle daleko. Nádraží otevřené taky je, neboť všechna zábradlí svedou lidi jen doprostřed nástupišť a tam je obrovský vestibul ven.
Nebývají tam mlhy a chumelenice? To pak ten vlak není ani slyšet. Viz mnohonásobný smrťák v Židenicích. Nechcete si to zopakovat, že ne?
Jenže kvůli blbci pak stojí doprava, Darwinova cena pro něj ostatním cestujícím nepomůže.
A všechny vlaky tam pokud vím zastavují..
Když tady kritizujete rekonstrukci, tak se pojďte podívat na nádraží. Jezdím do Turnova dost často jako průvodčí a značně si oddychnu. Nastupují zde stovky lidí do rychlíků i osobáků a často vznikají velmi nebezpečné situace v případě dobíhajících. Nejednou se nám stalo, že dobíhající nám doslova skočil pod vlak.
Koncepce přechodů bez podchodů je fajn na nějakém meším nádraží, ale ne v takovém uzlu jako je Turnov. Ale uznávám, že nechápu, proč k výstavbě podchodu nedošlo již s přwdchozí rekonstrukcí
Zas to tak nedramatizuj,co se tam kdy stalo.Driv nebyly podchody skoro nikde a žádná dramata se nekonala. A to byly jen sypané ostrůvky.
Právě že konala, tak nelžete.
Jo a kolik těch dramatu a smrťáku tam bylo?😀
Ona by většina lidí nedobíhala, kdyby je k tomu nenutily přestupy naplánované obvykle na jednotky minut a neustále zpožděné vlaky. Vy byste se nerozeběhl, když nemáte žádnou jistotu, že přípoj počká?
Z hlediska bezpečnosti není co řešit, podchod je bezpečnější a Turnov je dost frekventované nádraží. Ale pro spoustu lidí podchod taky znamená delší potřebný čas na přestup a ten si jaksi nevybírají. Vybrat si můžou maximálně to, že příště zvolí spolehlivější dopravní prostředek.
Dráha tu není jen pro nádražáky, měla by sloužit dobře i cestujícím.
ano, právě proto je potřeba aby byla pro ně i bezpečná..si tam běžte sednout na lavičku a chvílí koukejte..myslím, že nejdéle při druhé skupině, tam někdo skočí téměř pod vlak..osobně jsem tam jel zamráčou a lidi skákali do posledního metru a to má houkačku solidní, ale lidem to je jedno..
Zcela nesmyslna akce. Vypravni budova je celkem ve slusnem stavu, nastupiste i kolejiste take vypada celkem nove.
Furt predelavat uz predelane si opravdu ale opravdu nemuzeme dovolit.
Manekyn ven
Zcela nesmyslný příspěvek. Celá stanice krom nástupišť je ze 70. let bez nějaké větší rekonstrukce. Uvrať vlaků od Jičína měla být zrušena už dávno. Do vypravni budovy se bude sahat jen tam, kde se nic ještě nedelalo, proto se to jmenuje 3.etapa.
Tak to by byl průšvih. Z hlediska žádoucího provozního konceptu by se tam měly křižovat rychlíky dvou směrů, to jsou 4 koleje, takže ledaže by se při současné a opět plánované konfiguraci 5 kolejí s nástupišti 4 navazující zastávkové vlaky skládaly na jedinou zbývající kolej, což je spíše nouzovka než komfortní stav. Nemohly by pak dost dobře zastávkové vlaky směr Liberec – Stará Paka být průjezdné, a především při jakkoli výluce kterékoli z kolejí by to bylo nekomfortní zcela. Tam to chce z hlediska osobní dopravy spíš v zásadě jen dodělat 4. nástupiště včetně příchodu pro směr Jičín, a samozřejmě… Číst vice »
bude tam 6 kolejí, z toho 5 průběžných a 1 kusá
Což je málo.
naučte se počítat, nevím k čemu by tam mělo být potřeba 4+4, když se tam budu křižovat 4 rychlíky, tak tam nebudou osobáky, ale jen jeden na Jíčín..z toho vyplývá potřeba 5 hran..bude tam 6 a z toho na 1 možnost dvě soupravy, oproti současnému stavu, tam bude o hranu(kolej) navíc, druhé nástupiště bude mít 3 koleje
Aby tam na rychlíky nenavazovaly osobáky, to by bylo geniální; aby 10 minut před celou hodinou dojely osobáky, vycouvaly do depa nebo někam, aby tam tedy nebyly při kžižování rychlíků, a po rozjezdu rychlků se osobáky vrátily a rozvezly lidi do okolí, to už by bylo chytřejší, alew ne ideální. Plánovaný počet nástupišť prostě je kix.
pořád dokola nechápu co to máte za nápady? R a OS ve stejném směru nikdy nepojedou společně..k čemu by to jako bylo? Jakože by přijel Os od Liberce 5 minut před rychlíkem, tam se nechal předjet a 5minut po R pokračoval dále? A takto ve všech směrech? Vy jste upadl na hlavičku? Naopak celý koncept je stavěný tak, že v jednu hodinu se tam sjedou R a v druhou hodinu Os, mix co to bude samozrejmě bude jeste otazkou, ale na všechny možné varianty tam hrany jsou
Zcela zbytečný, všechny vlaky stojí a na nástupiště je nejrychlejší přesun z vlaku na vlak nebo na vlak a podchodem se cesta prodlouží a námaha se zvýší.
>všechny vlaky stojí
To je tam jako vyrobí a po 50 letech stání na místě zase tamtéž sešrotují?
Podle mého pozorování (pravda, pozoroval jsem v jiné stanici, ne přímo v Turnově) tam ty vlaky nejdříve PŘIJEDOU a po výměně cestujících zase ODJEDOU. No a během toho pohybu se přes tutéž kolej, po které právě jede vlak, přechází celkem obtížně.
Stalo se mi, že mi na 2. koleji ujel rychlík, protože mě před 1. kolejí zastavil výpravčí a vlak odjíždějící z 1. koleje, ale jinak by tam systém „vlaky přijedou, lidé si přejdou, a pak se vlaky začnou zase rozjíždět“ měl fungovat.
No vidíte, a kdyby tam byl podchod, tak byste ho třeba stihnul. 🙂
Systém „vlaky přijedou, lidé si přejdou, a pak se vlaky začnou zase rozjíždět“ může fungovat, pokud vlaky jezdí načas.
Když ale nějaký přijíždí později, tak už – podobně jako ve vašem případě – může ten systém narušit.
Přestupy lidí mezi vlaky a bezpečnost nA TOM PŘECHODU VÝPRAVČÍ CELKEM POHLÍDÁ, horší je to s lidmi doxíhajícími z města, což byl můj případ,.nebo od autobusu. Pro mladého člověka někdy může být úprk do podzemí, podchodem a zase nahoru rychlejší, obecně je to ale pomalejší a méně přehledné, jestli ještě někdo nepřestupuje. Zdá se mi, že už výpravší přicházejí na to, že je lepší, když vlak zastavují až za přejezdem.
A až tam bude dálkovka? Kdo to bude CELKEM hlídat?
To těžko .
Ano. Jedinou znatelnější výhodou je, že se od Jičína nebude hoblovat, případně ještě, že lidé nezmoknou. Zvláště ovšem nechápu novou budovu – nelze využít současnou? Přijde mi to jako rozhazování peněz na podružnosti.
Ty jsi neskutečně neznalý problematiky, ale máš hned jasno. Turnov potřebuje po všech stránkách modernizaci, současný stav je jedním z důvodů, proč tu v okolí nejdou vlaky zrychlit.
Stejně ty vlaky nezrychlí, jen to prodlouží dobu přestupu.
Navíc už teď se tam stává to, že přijíždí vlak od Prahy a vlak stejné kategorie a stejné společnosti odjíždí v tu stejnou chvíli, že cestující nestíhají přestoupit.
to je ale trochu problém té společnosti, nikoliv stanice..
krom toho myslím, že takovou situaci ani Turnov snad neumožňuje i proto je potřeba tu stanici předělat, protože současné vjezdy tam jsou nemožné, takže se tam věčně hnije na vjezdu v polích a pak se plazí 40…nově tam budou výměny až na 100km/h
Zatímco s podchodem akorát stihnou další vlak…
To není pravda vždy na sebe čekají.
Hele Joudo, ještě sem nikdy neviděl, že by lidé šli na nástupiště až ve chvíli, kdy už přijely všechny vlaky a odcházeli až ve chvíli, až všechny vlaky odjedou.
Něco takového se dá dělat ve stanici, kde odbočuje jedna trať a ten lokálkový motorák stojí sólo před budovou, pro zbytek stačí 1 ostrov. Kroměříž například.
Mně přijde podle diskusí o SŽ, že už se mělo ministerstvo dávno „rozhoupat“ udělat změny managementu včetně nového ředitele ! Co vy na to pane ministře Kupko? Nebo že by nějaká dohodička s ANO ?
Ministerstvu to takto nejspíš vyhovuje. Železnice je totiž priorita pouze v řečech politiků, reálně to tak bohužel není. K tomu je ideální držet si na SŽ neschopné vedení, které nedokáže připravit téměř žádnou velkou stavbu. Kdyby byl zájem železnici v ČR posunout kupředu, už dávno by došlo k výměně managementu po vzoru ŘSD.
To asi Turnov ztratí své kouzlo cestování do ráje 🙂
Do ráje to bude pohodlnější, Jičín bez úvratě. Ale jinak jo, možná stačilo dodělat přístřešky a opravit současnou budovu.
Takže se má kopat a v podstatně nic vylepšit. Proč potom vůbec kopat?
Český ráj není jen směr Jičín, ale i směr Malá Skála a Březina.
Co to melete . Český ráj sahá až soko Jičínu.
Aby si člověk toho ráje opravdu užil a vážil, měl by předtím projít (či projet) peklem! A tady je k dispozici zadarmo, tak proč ho rušit?
Hezky napsáno z nejhnusnějšího nádraží v krajském městě.
Ani nevíš, jak tě chápu.
Liberec taky nic moc 🙂
Zato Jihlava, Brno a Ústí jsou učiněná nádhera! Jen nedokážu stanovit jejich pořadí.
To je jednoduché: Úplně dole je Královopolské, kde na peroně není ani pragotron. Hned vedle něj Židenice a spolu s nimi Dolní. Hlavní nádraží už je opravené a tu VAPku by potřebovalo pravidelně, jinak zase zajde špínou. U dolního platí totéž, mínus napojení na MHD, které tam prakticky není. Líšeň má jen poloperony, ale dejme tomu. Horní Heršpice jsou na druhé straně štaflí, už jsme zase slezli dolů.
Zlín je na tom podobně s Heršpicema, dálkové vlaky zastavují jinde. ⚓️
Nejspíš Slatina, s tím, že předřečník neví, co je poloperonizace.
Mě to nějak nedává smysl, v současnosti je to jedno z nejpříjemnějších nádraží pro mě. Člověk nemusí běhat neustále schody nahoru dolů jak u podchodů a jelikož je to rekonstruované nedávno, tak to i hezky vypadá. Jedině snad ta úvrať… Akorát vyhozené peníze zase
podchody jsou sice náročnější, ale o mnoho bezpečnější a hlavně se mnohem zrychlí příjezdy a odjezdy vlaků, které nyní se musí plazit 40 km/h už od vjezdu a věčně tam stojí na vjezdu, protože nelze současné vjezdy..
„protože nelze současné vjezdy..“
No právě, tohle pravidlo je vykoupené nepěknou řádkou sražených lidí.
Jo a kolik že jich bylo v Turnově sražených?😀
Proč se to neudělalo s předchozí rekonstrukci? To je spíš něčí šlendrián….
Protože to takhle vyhovuje nejlépe. Pohodlne, rychle, přehledné, zadne schody a temná zákoutí.
Musíte vyrazit na hřbitovy a ptát se mrtvol. Poslední rekonstrukce stanice totiž proběhla před více než 50 lety. Kolejiště tam totiž, krom dvou kolejí nahrazených dočasnými nástupišti, zůstává stále středověké.
„krom dvou kolejí nahrazených dočasnými nástupišti“ – pravda, z jedné strany není třeba se divit, že si lidé všimli tří zvýšených a rozšířených nástupišť udělaných nedávno namísto čístí 3 kolejí (jedná se i o kolej a nástupiště u budovy), ale upozornění na celkový stav kolejiště je namístě. A od zrušení normálního provozu „jičínského“ nádraží včetně lávky k němu, zajíždění osobních vlaků od JIčína dopředu a posunovacího nádraží vzadu bude přes těch 50 let.
S tou která byla projektována někdy před rokem 2000? Protože tehdy to tak „stačilo“, tehdy vznikly i horší věci, jako třeba poloperonizovaný druhý koridor.
Jasně, koridor má prosím s Turnovem společného co? Projíždí tam nějaké vlaky bez zastavení? Jezdí se tam 160?
Společného s tím má to, jak jsme přistupovali k projektování železničních staveb kolem roku 2000. Místo poloperonizace si dosaďte cokoliv jiného z té doby na jakékoliv trati.
A co teprve neperonizovaný 1. koridor (ČT-Brno).
Protože by to bylo už tehdá o jiných penězích.
To ale není omluva. A teď, když se to bude celé předělávat to dohromady vyjde levněji?
Teď bych řekl, že je už nějaká představa, co s tou stanicí vůbec něco udělat. To co tam provedli byl spíš takový pokus (jedna z prvních takových úprav v tomto regionu obecně), jestli by to šlo takhle udělat, a časem se projevily jednotlivé neduhy tohoto řešení pro větší stanice.
Možná to vyjde levněji, protože se dá předpokládat třeba ZZ, které se dá dálkově ovládat (+ ETCS), což se třeba v minulosti takové nestavělo. Dál bych očekával přípravu na elektrizaci.
Nebijte mě. Úplně to tam neznám.
Jaká úvrať se má odstranit? Nějak to nechápu. To tam chybí nějaké výhybky nebo o co jde?
Bít Tě nikdo nebude, ale psát to vypadá, že umíš… Tak zkus napsat mapy.cz a pak nádraží Turnov a podívat se…
Jo jo. Už je mi to jasné. Taky se ti někdy stává, že mluvení (psaní) je rychlejší než mozek? 😀
Jasně, mozek v posteli a ruce u kompu, přispívající do diskuze.
Tak nějak…. Jsem po operaci kyčle a spát moc nejde kvůli bolestem. Tož sem prostě usednul k noťasu brzo.
Máš ten popel k dispozici? 🙂
Už to na mapách vidím. Sežeňte mi popel….
Nestačilo by jenom vyměnit kolejivo a udělat nové zabezpečovací zařízení?
Stačilo.
Jedete z Jičína. Vlak projede nádražím mimo peron a zastavuje kdesi až výhybkama. Pak se vrací k peronu.
A nestačilo by rovnou nedělat nic?
Za miliardu a kopec vyluk rozvrtat a trvale zkomplikovat přestupy a zdražit provoz.
Dobrá správa. Nepovedený revival.
Nu, tu „bezúvrať“ bych celkem bral, a podobně v Mladé Boleslavi od Mělníka (tam nástupiště + lávka), ale jinak souhlas. Nová budova je pak úplný úlet, baráků tam mají jak naděláno.
V Boleslavi nové nástupiště a lávka ke Mšence, která je zralá na zrušení a kraj ji postupně tlumí. To je fakt priorita pro rok 2317.
Mšenka v žádném případě není zralá na zrušení. Právě naopak, po dalších volbách bude připravena na obnovení plnohodnotného provozu, jako tomu bylo v letech 2018-2021 a tehdy byly vlaky využívané dost.
Hele dejte mi číslo na euro jackpot když už víte co bude po dalších volbách
Tak nevím, jestli odstranění úvratě náhodou neznamená to, že se na vlak do Jičína bude chodit až někde k Nudvojovicím. Dříve se také bez úvratě odjíždělo z nádraží místní dráhy. Jen se tam tehdy chodilo po lávce a ne podchodem.
neznamená, na jíčín se bude chodit cca na současné poslední nástupiště, trať od jíčína bude mít přeložku a kolejovou spojku
Takže se přetne cca 6 dlouhých kolejí používaných pro nákladní dopravu?
budou přeloženy na jíčínské zhlaví..byly k dispozici 2 varianty, jedna zachovala 2 koleje mezi nástupišti na maloskalské zhlaví, druhá vše přesunula na hruboskalské zhlaví, nevím teď která byla vybrána k realizaci, ale v zadávací dokumentaci to jistě bude
varianta s dvěmi kolejemi mezi nástupišti díky tomu posunula poslední nástupiště o něco dále než se nechází současné, pri variantě vše na hruboskalské zhlaví se musí předělat i most, aby se to tam nešlo, chce to projít zadavačku aby bylo jasno
Proboha proč,to nádraží je po rekonstrukci a celkem vyhovuje. Zbytečně budou muset lidi chodit do podchodu.
Ví vůbec Špatná Zpráva, že je tu hlavně od toho aby opravovala koleje? Zoufalost.
Snad jedině odstranění té úvratě.
Kdyby raději investovala do jičínky,zrychlit a dát dohromady. To přitáhne nové lidi a ne nějaké podchody.
Přesně, v Brodě se horolezí ze štěrku a tady, kde to docela prošlo nějakým pokrokem budeme vyhazovat miliardy… Proti modernizaci zhlaví bez signalistů nic nemám, ani proti rušení úvrati.
Souhlasím. V Turnově po 15 letech znova přestavba a u nás v Brodě jako v 19. století.
Jestli myslíte Brod Železný, tak tam mě taky překvapilo, že po zrušení jedné koleje se tam vysoké nástupiště nepostavilo.
Jestli myslíte Brod Havlíčkův, tak tam je 5. nástupiště taky ostudou a chtělo by to ještě jedno 6. ostrovní a 5. zvednout.
V Železném Brodě to širší nástupiště uprostřed nádraží je takové polovysoké, a jen jednostranně.
O jaké rekonstrukci hovoříte? Tam proběhla pouze rekonstrukce nádražní budovy a byly tam částečně vytrhány dvě koleje a místo nich byla nasypána dvě nástupiště. Kolejiště stanice a elektromechanické zabezpečovací zařízení jsou stále středověké.
Jičínku asi nejvíce zrychlí odstranění této úvratě a nová vozidla, obojí je na cestě.
Na Jičínce mají zůstat 814.2, pokud vím. Zrychlení bude jak bez úvratě, tak hlavně zabezpečením Rovenska a Hr.Skály (až – 5 min), tím sjedete pravidelný hodinový takt. Jestli ještě přibude zabezpečení nějakého přejezdu, tak to bude jen o stabilitě JŘ (řádově půlminutky)
bohužel tam zůstanou tyhle hrůzy a trať jak z doby výstavby, přitom ta trať má celkem potenciál..zvýšit traťovou rychlost a nasadit nové pesy by byl ideální stav, ale v současném stavu je zlatý klimatizovaný crossway na vedlejšá I/35..a to nemluvě až tam bude nová I/35 a D35..
Jaká nová vozidla na Jičínsku jsou na cestě?
Myslel jsem že PESY z velké objednávky pro Královéhradecký kraj, ale možná se pletu a na tuto trať jít nemají.
Tam není kde zlepšit parametry tratě? Samotná nová vozidla by neměla zachraňovat nedostatky kolejí pouhým propalováním více nafty, obojí by mělo jít souběžně.
Určitě je, otázka je jak a za kolik. Píšu jen že takové úpravy tratě stejně možná nezkrátí jízdní dobu tolik jako moderní nízkopodlažní vlaky a odstranění této úvratě.
Moderní vlaky jízdní dobu nezkrátí, protože ve stanicích déle otevírají a zavírají dveře.
To ve srovnání s Regionovou neplatí, tam nejdříve musím počkat až vlak zastaví, pak stisknout tlačítko, počkat na dveře a začít sestupovat po úzkých schodech. Za tu dobu jsem ze žraloka venku i s kolem.
😀
Turnov měl být už dávno předělán, natož Liberec, tam je to ještě horší. Sice tam nejsou ručně házený výměny, zato peróny katastrofa.
Kolik je to let, kdy se dělala poslední „velká modernizace“ s těmito nástupišti a úrovňovými přechody? A před tím se dělala „modernizace“ budovy už také několikrát. Častěji modernizují nádraží než tratě.
Mě jen přijde, že v (nejen) v Libereckém kraji investují do nádraží více než do tratí. A obávám se že to je nikoli kvůli potřebnosti, ale kvůli snadnosti přípravy investice. Možná by nebylo od věci (jako to je v některých zemích) aby osobní části stanice byly v určitém „spoluvlastnictví“ obce/města a hned by na rozhodování o účelnosti bylo více kritérií.
A hned by příprava rekonstrukce budovy trvala déle, nebo to je ten pravý důvod?
Odpověď je velmi jednoduchá. Je tam elektromechanické zabezpečovací zařízení, poslední rekonstrukce tam tudíž musela proběhnout naposledy před více než 50 lety. Zatím tam proběhla pouze rekonstrukce nádražní budovy, byly tam částečně vytrhány dvě koleje a místo nich byla dosypána dvě dočasná nástupiště. Kolejiště stanice zůstalo středověké. Proč se takto hloupě ptáte na něco, co je tak snadno dohledatelné?
Protože místo velkych PR o modernizaci tehdy, se to melo udělat najednou… Tedy hloupé je to, že se to prohlásilo za modernizaci, a přitom to byl paskvil….
Tehdy mělo, jenže neudělalo. Tím pádem to stále chybí, není-liž pravda?
Doufám,, že to nebude rekonstrukce ve stylu „vytrhat co nejvíc kolejí, přidat co nejvíc modrého zábradlí a zpříjemnit prostor na úroveň okresní márnice“.
Pamatují na původní nádraží, jak o víkendech voněly od stánku koňské buřty, čepoval se rohozec a nádraží bylo plné trampů a výletníků a bez zábradlí a kupodivu nikdo nespad pod vlak. A zřízenec roznášel tabulky s vlaky na stojany na nástupištích.
A co takhle připravit na dráty, přidat spojku Doubí – Příšovice a zrychlit úsek Turnov – Bakov alespoň na 120 (je tam hodně rovných úseků)?
Pokud se ovšem nezačne stavět něco nového mezi Libercem a Prahou.
Přesně
Zeptám se: To bylo v dobách, kdy byla ČSSR oplocená a ven mohl jen ten, kdo dostal opušťák, totiž výjezdní doložku a devizový příslib? Někteří nedostali … protože jejich známí byli v zahraničí, tak aby z lágru nezdrhli.
Vy už to nehulte. Pak ztrácíte schopnost číst a nepoznáte mírnou nadsázku a spíše nostalgický koment. Navíc trpíte únavou s neustálého komentování čehokoliv, což se projevuje v kvalitě vašich příspěvků.