Turecký Otokar získal velkou zakázku na dodávku autobusů pro Bratislavu

Nový autobus Otokar Kent C pro Dopravný podnik Bratislava. Foto: DPBNový autobus Otokar Kent C pro Dopravný podnik Bratislava. Foto: DPB

První autobusy mají do slovenské metropole dorazit na přelomu roku.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter

Mesto bere uver na 70ks

PeterC.

Dalsia znacka autobusu pre DPB……

Cestující, teď ale doma

Tento autobus má podobně rozmístěné dveře jako např. Solaris nebo Mercedes. První dveře, pak velká mezera a kolem kloubů na krátkém úseku 3 dveře. Vypadá to divné a akorát to působí větší vytíženost a tlačenice v přední části vozu a druhých dveří.

Jan

V tomhle jsou dobré SOR, ty mají o dveře navíc a výměnu cestujích to urychluje.

Vaaa

Ale díky tomu kloubakum od Soru praskají rámy a tyče výztuhy pod vozem se měnily jak na běžícím pásu… SOR to bohužel nevymyslel jinak a když se objevil problém s rámy v Praze, tak na podvozek navařily tyč… A tak to praktikují vlastně dodnes, můžete vidět pod dveřma na podvozku. Ostatní výrobci volí cestu raději méně dveří a větší tuhost karoserie. NB 12 a 18 byl vlastně takovej experiment a když přišel poprvé do Prahy, měl asi 30 nedostatku, i vážných a v DP Praha ho upravovali za pochodu. Viz. Aktuální číslo DP kontaktu. NS 12 a 18 už s… Číst vice »

Jezo

Len SOR praskal v zadnom clanku, kde ma rovnako dveri ako konkurencia.

Khufu

Dveře navíc jsou Kotasův výmysl a neosvědčily se ani na 22Tr ani na motorizovaných maringotkách.

Cuba

V čem se na Tr22 neosvěčily?

Ptám se čistě ze zvědavosti. Jako cestující mám Tr21 hodně a Tr22 docela rád. Ten průchod je těmi dveřmi u kloubu sice užší, ale jinak mi to nijak tragické nepřijde.

NB 12 mi z hlediska cestujíciho taky docela vyhovují. Jestli byl problém s tuhostí a praskáním karoserie, tak to už je jiná…

Khufu

Pokud dveře posunete dopředu, pak zkrátíte snadno průchodný plně nízkopodlažní prostor v přední části vozu a prodloužíte mnohem hůře průchodný prostor v kloubu a nad střední nápravou. Proud cestujících procházejících předními dveřmi se navíc nedělí a tak je výhodnější ponechat delší prostor za nimi, než mezi dveřmi druhými a třetími, které vždy obsluhují prostor před i za nimi. SORy navrhuje „designér” takových kvalit, že dokázal navrhnout sedačky, ze kterých bez držení lidé padali (ty překližkové ve Škoda 15T). Naopak Solarisy a Mercedesy jsou na designové špičce a tak jsou navrženy mnohem logičtěji.