Turecký Otokar získal velkou zakázku na dodávku autobusů pro Bratislavu
Nový autobus Otokar Kent C pro Dopravný podnik Bratislava. Foto: DPB
První autobusy mají do slovenské metropole dorazit na přelomu roku.
První autobusy mají do slovenské metropole dorazit na přelomu roku.
Web Otokaru hovori o 40 kusoch
https://www.otokar.com.tr/haberler/guncel-haberler/otokar-slovakya-otobus-ihrac-edecek
Mesto bere uver na 70ks
Dalsia znacka autobusu pre DPB……
Tento autobus má podobně rozmístěné dveře jako např. Solaris nebo Mercedes. První dveře, pak velká mezera a kolem kloubů na krátkém úseku 3 dveře. Vypadá to divné a akorát to působí větší vytíženost a tlačenice v přední části vozu a druhých dveří.
V tomhle jsou dobré SOR, ty mají o dveře navíc a výměnu cestujích to urychluje.
Ale díky tomu kloubakum od Soru praskají rámy a tyče výztuhy pod vozem se měnily jak na běžícím pásu… SOR to bohužel nevymyslel jinak a když se objevil problém s rámy v Praze, tak na podvozek navařily tyč… A tak to praktikují vlastně dodnes, můžete vidět pod dveřma na podvozku. Ostatní výrobci volí cestu raději méně dveří a větší tuhost karoserie. NB 12 a 18 byl vlastně takovej experiment a když přišel poprvé do Prahy, měl asi 30 nedostatku, i vážných a v DP Praha ho upravovali za pochodu. Viz. Aktuální číslo DP kontaktu. NS 12 a 18 už s… Číst vice »
Len SOR praskal v zadnom clanku, kde ma rovnako dveri ako konkurencia.
Dveře navíc jsou Kotasův výmysl a neosvědčily se ani na 22Tr ani na motorizovaných maringotkách.
V čem se na Tr22 neosvěčily?
Ptám se čistě ze zvědavosti. Jako cestující mám Tr21 hodně a Tr22 docela rád. Ten průchod je těmi dveřmi u kloubu sice užší, ale jinak mi to nijak tragické nepřijde.
NB 12 mi z hlediska cestujíciho taky docela vyhovují. Jestli byl problém s tuhostí a praskáním karoserie, tak to už je jiná…
Pokud dveře posunete dopředu, pak zkrátíte snadno průchodný plně nízkopodlažní prostor v přední části vozu a prodloužíte mnohem hůře průchodný prostor v kloubu a nad střední nápravou. Proud cestujících procházejících předními dveřmi se navíc nedělí a tak je výhodnější ponechat delší prostor za nimi, než mezi dveřmi druhými a třetími, které vždy obsluhují prostor před i za nimi. SORy navrhuje „designér” takových kvalit, že dokázal navrhnout sedačky, ze kterých bez držení lidé padali (ty překližkové ve Škoda 15T). Naopak Solarisy a Mercedesy jsou na designové špičce a tak jsou navrženy mnohem logičtěji.