Tunely Ejpovice se prodraží, cena už překročila pět miliard. Osvětlení se soutěží zvlášť
Stavba tunelů Ejpovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Úsek třetího koridoru Rokycany – Plzeň včetně tunelů Ejpovice nebude pro stát taková láce, jak se zdálo při otevírání cenových
Milane, dnešní doba vůbec není nakloněna elektrizaci. Jen se podívej, co jezdí na asi posledně zelektrizovaném úseku hlavních tratí mezi Chomutovem, Karlovými Vary a Chebem. Mimo „vyhlídkových“ pražských rychlíků jen samé motoráky a to i na velké vzdálenosti. A takových tratí je mnohem mnohem více. Motorových jednotek je všelijakých spousta, ale žádná lehká elektrická neexistuje. Takže pochybuji, že domažlická trať se drátů někdy dočká, i když by si to samozřejmě zasloužila. Domažlice je skutečně krásné unikátní město s množstvím památek, ale ze všech 4 stran tam vedou trakčně slabé jednokolejky, ač ve všech východiskových bodech těchto tratí (Regensburg, Plzeň, Klatovy,… Číst vice »
Pro pana T A to těch 7 minut v Plzni je málo nebo moc? Z toho příspěvku jsem to nepochopil. Lokomotivy (AC242 na universální 363) se měnily možná první tři, čtyři roky po elektrizaci tratě z Berouna, dokud ještě nebyl dostatek 363, teď už se nemění hodně dlouho. Takže technologicky 7 min. je asi moc, ale pokud těch 7 minut má být na krácení zpoždění, tak je to dost málo. Měl by tam stát aspoň 15 minut, aby se to pravidelné zpoždění (z obou směrů) nepřenášelo dále. A vy snílci, co byste chtěli jet z Prahy do Plzně 40 minut,… Číst vice »
Při tunelování se háže stamiliony a miliardama, kvůli úspoře možná 8 minut (a zároveň za cenu zhoršení obslužnosti obcí na původní trati), ale 12 minut čekání při přepřehání v Plzni, kvůli chybějící elekrizaci směrem na Domažlice, bude ještě na léta. Přitom elekrizace by přinesla nejen zrychlení, ale i nižší provozní náklady. Údržba tunelu naopak provozní náklady zvýší.
No jo, ale kdyby jsme nějakou stavbu podmiňovali další stavbou, tak nikdy nepostavíme nic.
No tak nižší provozní náklady určitě ne pro SŽDC a je otázkou, jestli u dopravců ano.
Pokud se ma nekdy postavit VRT Praha-Plzen, tak se musi zacit po castech, ono pak cesta z Prahy do Plzne za 30-40min. vlakem neni vubec k zahozeni… jasne, ze na kratnem useku je to treba jen 8min…
Pokud si dobře vzpomínám, tak při výběru pokračování západočeské trasy pro spojení s Německem přes Plzeň v 90. letech minulého století hrál dost velkou roli „souboj“ Bavorů s Berlínem: Bavoři (pochopitelně) upřednostňovali spojení přes Domažlice (čehož pohotově zneužili v Plzni jako jednoho z argumentů pro zbytečnou elektrizaci trati do Klatov jako přípravy odklonové trati pro umožnění přestavby domažlické trati na „koridor“), ale „Berlín“ s tím nesouhlasil a upřednostnil spojení přes Cheb (zda a kdo i z ČR si v tom tenkrát „přihřál polívčičku“, nevím), kvůli čemuž byla v ČR přednostně „modernizována“ trať Plzeň – Cheb: Češi přitom Němcům „mazali med… Číst vice »
Z Prahy do Chebu je pobyt v Plzni 7 min. Ještě loni zde ČD měnily jednu elektrickou lokomotivu za jinou… Nevzpomínám si, jestli je v ČR jiná stanice (kromě Praha hl.n.), kde by vlak stál luxusních 7 min. Expres Praha – Cheb: 219 km, 2h 54 min – co k tomu dodat, průměrná rychlost prakticky 70 km/h a většina trati je již po modernizaci…
VRT a postupné vylepšování fajn, ale priority by podle mě měly být jinak, elekrizace celé sítě pro dálkovou dopravu je základ, dieselová trakce dává smysl maximálně pro lokálky, navíc bez nákladní dopravy
T: Jste dost mimo. Žádná lokomotiva se u chebských R neměnila, jen se držela poloha pro uzel v X:00 souběžně s uzlem v Rokycanech v X:30, což díky Ex vrstvě není třeba.
Začít stavět VRT tak, že do její části přeložím trasu pro R a Os (!), moc šťastné není. 🙂
Martin 12. 2. 2018 (23:09):
No, pokud si správně vzpomínám, tak nějakou dobu se v Plzni skutečně přepřahávalo i u chebských rychlíků …
To přepřahání není zase tak daleká minulost… a proč tedy, když už se ani nepřepřahá je pobyt v Plzni luxusních 7 min? 3 – 4 min by nestačily?
Vata na průsery ze 171?
„Zakázka má hodnotu 138 milionů a je vedena jako podlimitní.“
Rétorická otázka: jak může být zakázka za >100M podlimitní? Jak vysoký je onen „limit“?
Zajímavý přístup jak efektivně hospodařit s veřejnými prostředky..
Neberte mě, prosím, za slovo, ale myslím, že limit je někde kolem 140 milionů.
Finanční limit pro určení nadlimitní veřejné zakázky na stavební práce činí 149 224 000 Kč.
Vzhledem k tomu, že dnes podobná nařízení vychází z evropských, tak hádám, že limit bude stanoven v Euro. Tudíž bude v Kč pohyblivý.