Tunel v rovině u ministrova bydliště bude ještě o 200 metrů delší, než se dosud uvádělo
Budování tunelu Ejpovice vrcholí. Autor: FB ministerstva dopravy ČR
Náklady na tunel v rovině se nyní blíží k šesti miliardám korun.
Nechci strašit, ale nejhorší by bylo, kdyby nakonec ta VTR vedla úplně jinde, a tím celá ta neuvěřitelně urputná, každodenní bitva NIMBY obyvatel Líbeznic, Kupky a dalších vlivných lidí, a celá vesnice přebudovaná v určité NIMBY vojsko, BY NAKONEC PŘILA VNIVEČ A NAJEDNOU BY TAM NEBYLO MOŽNO ZA NIC BOJOVAT.
Zřejmě nové „Husákovo ticho“, tentokrát Kupkovo.
Ano, jen kdo neví, ti mladší, okolo ÚV KSČ také hodili silnici do tunelu, protože soudruh měl rád klid.
Musím se jako bývalý zastupitel a místostarosta Líbeznic vyjádřit k zjevným nepravdám a domněnkám uvedeným v tomto článku. V roce 2002, kdy Líbeznice dokončovaly svůj územní plán, tak již tehdy byl do něj přidán koridor pro plánovanou VRT Praha – Drážďany. Podotýkám, že v té době Martin Kupka v obci ještě nebydlel. Oproti v současnosti navrhovanému stavu byl koridor o cca 200 metrů dál od Líbeznic a blíže k Hovorčovicům, kde tehdy ještě nestála zástavba v jihozápadní části obce. Tím, že Hovorčovice tehdy územní plán neměly, povolovala se tam zástavba jen na základě rozhodnutí Obecního úřadu, kde se to zrovna… Číst vice »
A kde je ta nepravda konkrétně?
V čem? V tom tvrzení, že si Kupka „něco zařídil“, což je tímto článkem podsouváno. Jenže on s tím nemá nic společného.
Pletete si fakta a podsouvání. Více přemýšlejte.
V článku je použitá mapa SŽ s uvedenou trasou, ale samotný mapový podklad není již roky aktuální. Schází tam rozsáhlá dostavba v Hovorčovicích při pohledu na mapu ne sever, a u nás v Líbeznicích zase na jihovýchod. Podle tohoto starého mapového podkladu se zdá, že je tam místa dost. Ale není tomu tak při pohledu na mapu aktuální.
T2ch aktuálních map ještě bude, to se budete divit. Vždyť se to všechno pak často všechno změní na poslední chvíli.
Titulek článku i jeho vlastní vyznění podsouvá takové to „ale kdo ví jak to vlastně bylo“. Jsem z Měšic a stejně jako panu Krausovi mi přijde důležité se proti vyznění článku ohradit.
Konkrétně ?
Pokud bude přístup SŽ u všech jiných obcí stejný jako nyní u Vás – nikdo nebude nic namítat …
Nevidíte ten zjevný paradox, že se po navýšení hlukových limitů tunel u Líbeznic prodlužuje a jinde se naopak tunely zkracují či ruší?
Navíc se dokonce odmítají realizovat valy či protihlukové stěny právě kvůli navýšeným hlukovým limitů?
Víte kdo pro navýšené hlukové mimojiné hlasoval?
Jsou pak obce NIMBY když trvají jen na dodržení dohod nebo dokonce na závažných podmínek z kolaudačního rozhodnutí?
Správně je závazná podmínka – provedla se automatická oprava
Kupka tam ještě nebydlel, ale to píšu dále, jk si může člověk pořídit nemovitost v místě, kde je v územní plánu namalovaná VTR. To je přeci úplně scestný čin, a pak lidé, kteří takto chybovali svou hrubou neznalostí se tomu diví, a jdou do boje proti této VTR. To je totiž stejně tak i problém D0 okolo Prahy.
Asi si mysleli:
“ No je to v ÚP, ale ono to asi nikdy nebude“.
Nebylo by tedy lepsi vest VRT kolem Libeznic a Baste z druhe strany? Je to kratsi.
I kdyby bylo lepší, tak MD nebude chtít opustit koridor v ZUR, který mám už schválený…
Nebylo, není kudy. Březiněves plánuje obchvat na své východní straně, takže mezi nimi a Bořanovicemi se to neprotáhne. A je také už výstavba mezi Bořanovicemi a Líbeznicemi. Tam se to také nevejde. Je tam ještě háj Beckov, kde by musela být trať také v tunelu. Navíc musí být zachovány minimélní poloměry oblouků, aby to byla ještě vysokorychlostní trať. Současný koridor je již někdy od roku 2002 uveden v zásadách územního rozvoje, takže obce při přípravě svých územních plánů jsou na to upozorněny, že se tam stavět nesmí.
Stavme podle platných norem, a ne podle toho, kdo kde bydlí, nebo to s námi půjde z kopce. Tento stát nemá peněz nazbyt, aby si toto mohl dovolit. Chovejme se ekonomicky.
A jak mám rozumět v tomto kontextu tomuto „vylepšení“?
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/brno-dalnice-d43-tunel-bystrc-zkraceni-kritika.A240418_790214_brno-zpravy_mos1
Ale !
Jasně, on se Kupka asi přizná jak Mirek Dušín, že nechtěl tunel u baráku.To je jasné jak facka, že bude mlžit, zapírat, dělat neviňátko a zdůvodňovat, že on nic, on muzikant.
Již za Císaře pána cesta obešla starostovo pole.
Nebylo by levnější přestěhovat pana ministra?
A co by se tím vyřešilo? Myslíte, že všichni ostatní občané obce by najednou skákali radostí, že místo tunelu budou mít něco jiného?
Nebuďte naivní 🙂
Nejme naivní a proto máte za svůj agresivní komentář 11 mínusů – prozatím.
6 plus máte os sousedů z těch vašichLíbeznic.
To můžete i přestěhovat letiště z Prahy do Pardubic. Velká blbost že? A postavit Maglev. 🙂 Možná tam budete rychleji jak z centra do Ruzyně.
I levněji?
Takže pan Kupka jako jakožto starosta Líbeznic v roce 2016 dělal přesně to proč byl zvolen, tedy komunální politiku a ochranu obyvatel obce. A v naprostém souladu s tehdy platnými normami vyměnil trasování zástavbou za tunel. A nyní se to někomu nelíbí a označuje to za papalášství? Jako pardon, ale tohle je jen pozůstatek dobře odvedené komunální politiky. Nic víc. Ten tunel tam s největší pravděpodobností prostě bude protože celé zastupitelstvo v minulosti a za minulé vlády ANO udělalo dobře svojí práci. A já jsem i přesvědčen, že přepracování na zářez a jeho vybudování by v tomto specifickém případě nebylo… Číst vice »
Pokud se bude postupovat i v ostatních případech v ČR stejně, pak je to OK
Pokud ten tunel byl zvolen dobře, proč se tedy (nadvakrát) prodlužuje? Vážně je tunel v rovině pod potokem dobrý nápad – nestačí zkušenost s D3 u Č.Budějovic..?
Pokud je takový tunel odsouhlasen u Líbeznic, proč není podobně povolen třeba v Rajhradě či kdekoliv jinde, kde má trať vést blíže obydlí?
Asi nemají v Rajhradě tak dobrý politiky. Holt někdo zařizuje pro veřejnost a někdo jen šňupe koks.
V Rajhradě je tunel už od začátku co si pamatuji. A byl i prodlužován.
A proč není i jinde. Třeba protože tam není potřeba na pár stovkách metrů stavět 5 mostů, akvadukt a pak případně ještě ekodukty?
Nebo protože tam VRT ještě nedosáhne takové rychlosti, aby nestačili protihlukové stěny nebo zářez.
Plus já jsem nikde nepsal, že byl již na začátku ten tunel zvolen dobře. To jste si tam dosadil vy.
A je zcela normální, že v průběhu projektování se věci mění. Téměř žádný projekt nezůstane beze změn při převádění z návrhu do projektu.
…. A je zcela normální, že v průběhu projektování se věci mění….
To je pravda. Zejména když se rozvolnily hlukové normy a stát jako dobrý hospodář, který jde příkladem, prověří, zda by nevyšlo snížení výšek PHS, zkrácení tunelů, snížení valů, atd. …
Ještě nějaké spekulace a vyprávění ???
Jestlipak by se Kupka jako lev bil za občany Líbeznic, kdyby tam nebydlel ? Jasně že ne.
Vy asi nevíte co znamená pojem zastupitelská demokracie co?
Jako že by si tam zvolili starostu, který by tam nebydlel? Berete na to něco?
Pouze apologetika nejhrubšího zrna
Nic horšího jsem ještě nečetl, než tu vaši apologetiku. Když to tak čtu, tak mě napadá jedině:
1. Předělat projekt přesně podle norem, – bez tunelu, potřebujeme peníze také na jiné věci než na Líbeznice.
2. Stavět podle norem, a ne podle vašeho NIMBY povídání.
Prosím o odkaz na ekonomnické posouzení, že v tomto případě je tunel dražší než všechny související stavby v jiné variantě, včetně budoucích nákladů v životním cyklu stavby…
Zdravím vás do těch vašich Líbezic. Nebudu vám posílat žádné odkazy, já jsem takový rozbor viděl na vlastní oči a vždy tady píšu o skutečných věcech.
Vy jste jen NIMBY.
Jeden z aspektů máte pode mnou propady rychlostí vlaku zpomalení a náledně zsse zrychlení vlaku.
https://www.libeznice.cz/sites/default/files/2024/05/2024_05_27_libeznicky_tunel_.pdf
str. č. 11 návrhová rychlost v tunelu 250 km/h.
Tzn. rychlostní propad vůči navazujícím úsekům o 70 km/h. Tzn. sotva (jestli vůbec) se vlak od Prahy rozjede na 320 km/h, tak bude snižovat rychlost na 250 km/h, no a těch 320 km/h pak bude stejně max. k Polepům, max. Trnovanům (dále ve Středohorském tunelu opět jen 250 km/h).
https://datashare.spravazeleznic.cz/index.php/s/OwqF7lDAz1HsKSr?path=%2F%C3%9ATS%20VRT%20Praha%20-%20Litom%C4%9B%C5%99ice%202014
Studujte a nespekulujte. Sice to není nejnovější, ale rychlost 320 je až za Líbeznicemi.
Pak o to méně sedí nedávný zdejší argument o tom, jak Líbeznická spojka by prý nemohla být realizována mj. kvůli nestejným rychlostem různých vlaků, přičemž při v(max) 250 km/h by to takový rozdíl nebyl.
Mmch. od roku 2014 se toho změnila taková fůra (vč. tohoto tunelu a vč. trasování u Ústí), že si nemůžu být jist, jestli zrovna toto mezitím také platí nebo už ne.
Myslíte? 250 v tunelu vs. 120 na trati 070? To by se mělo do Mělníka či Turnova vypravovat ICE?
Jaká bude konečná rychlost se ještě neví. Tolik nesmyslů, co je v projektech a jiné přípravné dokumentaci, by člověk jinde nenašel. To vůbec nemohu brát vážně. A jsem přesvědčen, že vy to víte také, a že těmi „fakty“ pouze kryjete politikum těch vašich Líbeznic.
Nejsem z Líbeznic.
Fakt mi nepřijde rozumné, aby tu byl zářez se zřízením 5 mostů pro silnice, jednoho akvaduktu pro Líbeznický potok a ještě se bral ohled na zachování prameniště vody pro Zlonín.
Nejužší prostor, kterým se ta trať musí prosmýknout (navíc v oblouku) je kousek od největší základní školy v celé republice a má cca 350 metrů šíře.
Jestli se v obdobných případech bude po celé ČR postupovat stejně, pak je to OK
350 m od školy není žádný problém. Ve městech jsou i ZŠ přímo „do ulice“.
Navíc provoz vlaků přeci bude tichý (srov. s argumentací jinde).
A co se týče výstavby, tak ta bude hlukově náročnější bez ohledu na to, jestli pak ten zářez zůstane otevřený či jestli bude překryt coby „hloubený tunel“.
Nemluvím ani tak o hluku jako o „dětském prostoru“. A navíc jste zapomněl ten prostor zmenšit na polovinu (trať určitě nepůjde krajem sousední obce) a ještě odečíst metry pro sklon zářezu.
Dětský prostor? To je to pole?
Jo. Možná se Vaše děti zdržují pouze na zahradě či balkoně, ale je spousta dětí, které to mají poněkud jinak. A jsou potom bez problémů soběstačné.
Voda přece teče z kohoutku, tak na co zachovávat prameniště, že? Opravdu je špatně, že se bere ohled na zájmy ostatních? Ta ruská mentalita vše na sílu je mi fakt vzdálená. 😉
od největší ZŠ v celé republice,…. to už je skutečně moc, nějak se do toho zaplétáte. Je vidět, že jste na ton tvrdě pracovali jako NIMBY a vymysleli spoustu pohádek. Proč jste si pořizovali nemovitosti v území. na kterém bylo jasné, že je v korelaci s nějakým budoucím dopravním tahem, Já bych takovou hloupost nikdy neudělal. Je dobré znát situaci, a potom až pořizovat nemovitost.
Nemám nemovitost v řešeném prostoru. A že je v Líbeznici největší ZŠ v republice není tak těžké zjistit.
Takovych tunelu proti hluku uz bylo, viz dalnicni obchvat Budejovic. Tunel to nejen prodrazil, ale i o nekolik let zdrzel, protoze vede po rovine pod potokem, kterej pochopitelne zacal prosakovat.
Kdyby nějaký ministr bydlel u 171, tak Berounský tunel už stojí.
Není tunel jako tunel
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=861408659358370&id=100064677310413
ODS se potřebuje přiživit.
Je to novodobý způsob tunelování a korupce.
Jako skeptik a odpůrce korupce a mafiánství různých škůdců pochopitelně souhlasím, ale máte pro své tvrzení nějaké reálné důkazy?
Samozřejmě že nemá. Jen dojmologii, nic víc. Jako většina zdejších „čtenářů“.
Milý Petře, některé věci jsou tzv. axioamatické, třeba že 1+1=2. Nebo byste mi naspal nějaké delší zdůvodnění??? Stejně tak korupce je neodmyslitelným a všude přítomným jevem současné civilizace na celém světě, akorát bych to nikdy nespojoval s nějakou stranou, firmou. Ano, pak v takovém případě jsou DŮKAZY NUTNÉ.
Stejně tak, když napíšete, že VĚTŠINA DISKUTUJÍCÍCH jsou …., měl byste vědět, že taková generalizace je nesprávná a primitivní. Víte sjou to často lidé starší než vy a s daleko vyšším vzděláním, i přehledem.
Aha. Takže v době kdy byl pan Kupka jen starostou za Líbeznice, tak doufal, že se dostane k moci po vládě ANO a proto si tento tunel připravil. Je to tak?
To překrucujete. Kupka především, a plno ostatních také jste si vůbec neměli pořizovat nemovitosti v území, kde v ÚP byla namalována VTR. Ale vy jste si je tam pane Matoušku pořídili. Je plno lepších míst než okolo VTR. Stačí ovládat geografii Prahy a okolí Prahy. Prostě vyznat se.
Čili to by bylo jen spravedlivé, kdyby se to řešilo podle platné hygienické normy.
Je někomu znám konkrétní (věcný)argument, proč tam nestačí zářez ? (resp. proč by zářez technicky nešel realizovat) ?
Technicky by zářez jistě realizovatelný byl, ale jde i o navazující opatření související zejména s (údajnou) hlučností provozu, které se místní lidé bojí. A zatím zjevně nikdo takové relevantní řešení nenavrhl a nedokázal veřejnosti náležitě presentovat.
Podle mě jediný vhodný argument je, že to je výhledově vhodná oblast k bydlení. Ne že by to nešlo se zářezem, ale mít tunel za barákem je přece jen lepší.
Samozřejmě že by tam šel zářez. Ale jeho velikost a složitost, by při shlédnutí evokovala otázku ,,proč proboha zde není hloubený tunel?”
Přes ten zářez by vedlo několik velkých mostů včetně akvaduktu pro potok. Dále by se vyřešila otázka ohledně stavebních uzávěr v obcích, ve směru k zářezu VRT. Udržovat hluboký zářez je taky celkem drahá záležitost.
Za to udržovat tunel je asi podle vás levné. Jde také o to, že se to dělá pro VTR, jízda tunelem je pomalejší a přitom méně efetivní, protože vlak musí nejdříve brzdit, a pak se zase rozjet na původní rychlost, navíc odpor vzduchu v tunelu je nesrovnatelně vyšší. Proto se tunely nestaví jen tak pro nic za nic, jak si představujete.
Kdyby byly Vinary (VRT Haná) co Líbeznice….
A napadlo někoho, že skutečně existují důvody pro tunelovou variantu? ČR zaostává za západními zeměmi také právě proto, jak lidé tady uvažují. Jakmile je něco jinak, než oni by chtěli (aniž by věci rozuměli), tak za tím vidí spiknutí, korupci a bůh ví co ještě. Podle článku se o tunelu rozhodovalo v letech 2016-2019, kdy MD ovládalo hnutí ANO. Myslíte, že by MD (a SŽ) vyhověla přání tehdy opozičnímu politikovi, který v dané obci je zastupitelem (a starostou)?
O. K., tím pádem ale může být delší tunel u Rajhradu (a i tak tam bude kratší než 3,4 km), stejně tak může být tunel namísto zářezu severně od Přerova atd.
Však u Rajhradu ten tunel už také prodlužovali a přidávali další protihlukové stěny. To, že se to Rajhradu stále nelíbí a podle mne si vymýšlí další nesmyslnosti je pak jejich problém.
Absolutně nechápu jak někdo může brát vážně argument, že VRT u Rajhradu rozdělí město na dvě poloviny. Když trať většinu trasy okolo obce vede v blízkosti existující dálnice a v místě zástavby již vede v tunelu.
Co o toho plete Rajhrad. S tom to tady není.
Rozhoduje se nyní, a to co píšete, je spekulativní.
President Pavel bydlí taky kousek od trati VRT, bude i tam tunel?
Černouček je daleko Igore… Ale Klečka z Mnetěše to určitě bude u sebe furt zkoušet prosadit. Je to takový tajný důvod, proč se angažuje v koridoru D8 a proč potřebuje tolik členských obcí. Jak píše sám na své stránce o sobě: „Věděl jsem, že malá obec proti velkému záměru nic nezmůže.“
Takže to není tajný, když to veřejně píše
Ze strany NPÚ bylo jen prodloužení tunelu Ledčice co nejblíže k terminálu Roudnice VRT shledáno jako akceptovatelné pro průchod VRT ochranným pásmem Národní kulturní památky Hora Říp
Doporučuji udělat tunel skrz Blanický kopec.
Abychom věděli, jak na tom je Veverka z Bytíšky.
Paralelně s tunelem (a z jeho rozpočtu) by šla postavit i ta vysněná kuželkářská dráha.
Jak za starých časů, vrchnost může vše.
Článek jednoznačně uvádí, že ministr na vedení trasy VRT nemá vliv. Tak co je to za výkřik?
Samozřejmě! Pravda je to, co se píše v novinách!
Tady nejsme v novin(k)ách .
„Vliv“ je přesně ta věc, kterou není potřeba jakkoliv dokumentovat, natož již zmiňovat v oficiálních materiálech.
S takovou paranoiou bych nechtěl každý den usínat.
VRT tunel byl vyjednan v letech 2016-2019 za ministrovani Toka a Kremlika (oba za ANO). Dalnicni tunel se postavil i na rovine u Ceskych Budejovic a Kupka tam nebydli. Dalnicni tunel pod udolim je navrzen místo zarezu ci povrchového vedeni i u Vinore. Ani tam Kupka nebydli. Ale fakta by samozrejme nemela vadit vytvoreni drasavého kobliharskeho pribehu.
Proces EIA bude již podle navýšených hlukových limitů…A podle nich žádný tunel není třeba…Pokud ho Kupka chtěl, neměl pro jejich zvýšení hlasovat
To si opravdu myslíte, že EIA bude řešit zdali místo tunelu nestačil zářez a že to tedy bude ještě ok v limitech?
Jelikož já si naopak myslím, že EIA bude řešit vliv aktuální verze, zdali další prodloužení toho tunelu by nepřineslo další užitek a pokud bude posuzovat zahloubenou variantu tak bude posuzovat zdali by byla lepší než tunel. Nebude vůbec řešit zdali by byla dostatečná.
To jsou pouze spekulace.
Nikdo by tímto případem neoperoval, pokud by SŽ zachovávala ROVNÝ PŘÍSTUP ve všech dalších případech, které mají stejné parametry, jako ta slavná Líbeznice, nebo dokonce i horší.
Proč se SZ handrkuje jak hokynář, kvůli vedení VRT v tunelu u Rajhradu a argumentuje tím, že by to bylo drahé?
U Líbeznice to snad bude levné?
https://zdopravy.cz/tunel-kvuli-zahradam-ci-trasy-pro-zver-jihomoravske-obce-sepisuji-pozadavky-na-stavbu-vrt-182183/
Jenže Kremlík ten tunel nařídil, protože chtěl udělat Kupkovi favour
Ať už je to jakkoliv, je škoda že kvůli tomuto tunelu se dříve plánovaná, či alespoň uvažovaná Líbeznická spojka nikdy nemůže realizovat.
Co je ta Líbeznická spojka? Nemyslíte náhodou Neratovickou spojku co si vymyslel CEDOP ve spolupráci s ROPIDem?
Líbeznickou (Neratovickou?) spojku prosazuje Hlavní město Praha a IPR – viz jejich aktuální studie k Terminálu Sever …
Rovněž ji prověřuje a doporučuje studie Metropolitního regionu z díly MMR
ROPID ani IDSK s tím určitě problém mít nebudou aby vznikla
Uz se stavi kapacitni pravobrezka od Podebrad pres Hradec do Chocne a tunel do Usti n. Orlici? Uz se stavi presmyk v Dluhonicich, a konecne se upravi presmyk v Hranicich po prevedeni Ferdinandky na pravostranny provoz pred vice nez 10 lety? Uz se koridorizuje trat z Velenic do Veseli nad Luznici a dela presmyk v Libni? Uz se stavi druhy elektrizovany zeleznicni tah smerem na JZ do Bavorska? Uz se stavi koridor mezi Brnem a Prerovem? Zrychli se koridorizace trati pres HavlBrod a Zdar, zadratovani trati do Jihlavy pres Trebic? Co hlizovska spojka, vsejanska spojka? Uz se odstranujici zbyvajici dva… Číst vice »
Zrovna „výjezd“ z Prahy přinejmenším k Roudnici (eventuálně Polepům) má smysl i z hlediska uvolnění dosavadní tratě od části tranzitních vlaků (případně namísto nich doplnit rychlé příměsto). O. K., jinou věcí je to „za každou cenu na 320 km/h“, aby tam i kvůli takto vysoké TR nakonec leccos jiného (pomalejšího) „nesmělo“ jezdit. P. S. Jestliže se tato trať nestaví, jak to že všechny vámi uvedené stavby už nejsou hotové? Takto to vypadá jako falešné dilema (mmch. zrovna drátizace t-226 sama o sobě nic moc nevyřeší – pro osobní dopravu přínos spíše nižší a pro nákladní dopravu je problémem jednokolejnost z… Číst vice »
Správa železnic se „finančním tunelem“ vyhnula zásadním překážkám pro vedení VRT. Jsem zvědavý, jak se s postupující stavbou VRT za 10 let promění žebříček „100 nejbohatších Čechů“
se dívím, že ten tunel neprodlouží rovnou až Drážďan 😀
Tam už nemá ministr domeček, tam tunel netřeba..
Nojo, ale co Vy víte, odkud bude další ministr dopravy? A ten další po tom dalším? A…. No, to je už asi jedno.
Pro případ všech budoucích konfliktních situací týkajících se jakékoliv síťové stavby se tak nabízí jednoduché řešení: stačí, aby u Vás měla bydliště libovolná politická persona – a je po problému! Jsme malá země a pro politicky angažované tu stejně není kam plivnout, takže vono to pude…
(Pro případ, že by počet vlivných poslanců, ministrů etc. navdory všem předpokladům nepostačoval, navrhuji zřídit institut tvz. plovoucího bydliště: když je možné měnit pohlaví pouhým prohlášením, tak proč ne právě bydliště?)
Možná si právě po přečtení vašeho příspěvku spousta slušných lidí řekla, že nemá cenu chodit do politiky a snažit se něco změnit k lepšímu. Stejně na něj paok nějakej Chcípák hodí jedovatou slinu… To jen kdybyste se pak divil, proč jsou v politice jenom samí splachovací…
Ta barva… ta by seděla.
Docela by mě zajímalo jak si představujete, že je složitý proces změny bydliště 🙂
Jelikož co si pamatuji je to jeden formulář 🙂
Tolik písmenek a na konci se dočteme, že tunel se navrhnul díky změně trasy. „původní trasa vedla od „ministrova bydliště“ výrazně dál než aktuální trasa nedávno zapracovaná do ZÚR Středočeského kraje.“…
Není pravda, železniční koridor vedl vedle ministrova bydliště i před 10.aktualizaci ZUR Středočeského kraje – ta změnila jen využití desítky let zaneseného koridoru pro VRT…
I proto MŽP vůbec u té aktualizace nepožadovalo vypracovat posouzení SEA – byla to „jen administrativní“ aktualizace ZUR Středočeského kraje
Kupka je výborný tiskový mluvčí ministerstva dopravy…
To docela sedí – viz třeba tohle parádní „mlžení“:
https://www.e15.cz/rozhovory/v-zabezpeceni-drah-jdeme-spravnym-smerem-rika-kupka-k-tragicke-nehode-v-pardubicich-1416369
– pokud to Liebreich příliš nezkreslil, tak je to docela drsně zavádějící zkreslování reality.
Na to bych si i vsadil, že to ten novinář trochu poupravil, pokud to nemá ten „klikací“ efekt. Ono se stačí podívat na články na seznamzprávy a dalších podobných webech
Sobectví jednoho „lepšočlověka“ znemožňuje realizaci celospolečensky prospěšné Líbeznické spojky
Tunel „Kupkovo ticho“
Na povrchu bude ideální místo na technopárty. 😆
dalo by se to nazvat jako ministrův tunel
Kupka je největší NIMBY!!!
Takže mělo zůstat „Původní trasa katastrem obce procházela v severovýchodním cípu. Vedla ale přímo přes zastavěná území obcí Měšice a Hovorčovice. Střety v území měla i při průchodu Letňany. (V Hovorčovicích vedla například přímo přes ČOV a v obou zmíněných obcích by muselo dojít k odstranění několika rodinných domů.)“?
Co je to za falešné dilema?
Proč nemůže zůstat současné trasování, ale bez toho zbytečného tunelu?
Je to už velmi hustě (a téměř souvisle) zastavěná oblast, takže trefit se tam s nějakou smysluplnou trasou pro rychlou železnici je určitě velký problém, ale skutečností zůstává, že zářez s dobrým přidaným odhlučněním (zemní valy s hustým porostem křoví) a dostatkem ekoduktů a přemostění pro umožnění snadného pohybu zvířat i lidí by asi stačil a byl hlavně mnohem levnější – železnice není dálnice ani co do „výroby“ hluku.
Protože tehdejší vedení Líbeznic vyměnilo přiblížení trati obci výměnou za tunelové vedení a SŽ a MD na to přistoupily. Celá ČR je hustě zastavěné území, kde nejsou (alespoň v centrální části) rozsáhlé neobydlené mýtiny a tak se musí hledat kompromisy. Obec neřekla ne, obec řekla ano, ale s tunelem a stát souhlasil. Kompromis mezi chtěným a možným.
Souhlas, ale šetřit je třeba vždy, samozřejmě ovšem nikoli stylem „ať to stojí, co to stojí“, a největší úsporou vždycky bylo NEPLÝTVAT – a kdyby bylo navrženo tomu adekvátní přijatelné řešení bez tunelu a někdo věrohodný by je tamním obyvatelům kvalifikovaně a pravdivě vysvětlil, možná by se ten původní kompromis mohl i změnit ve prospěch toho úspornějšího řešení.
A propos: a pak by stálo za to zřídit tam někde i „vyhlídkové“ odpočívadlo umožňující (nejen dětem) sledovat projíždějící vlaky – a takovou možnost tunel nenabízí …
A jaké je to adekvátní přijatelné řešení? Zářez, který omezí prostupnost krajiny a bude potřeba postavit i akvadukt? Nebo vedení po povrchu, které prostupnost krajiny omezí také a ještě přinese zvýšení hlučnosti? Mezi všemi těmi obcemi na sever od Prahy jsou prostupy cca 400 – 1000 metrů. To je prostě urbanizovaná krajina, do které se nová dopravní infrastruktura v nové stopě zapasovává velmi těžko.
Protože dohody by se měly dodržovat
A má autor titulku aspoň první stupeň základní školy?
Tak to je od pana ministra dopravy za ODS hezké, že se tak hezky postaral o svou obec. Ale obávám se, že v českých podmínkách se jedná pouze o virtuální úspěch, neb pochybuji, že ještě v tomto století by mohlo v Čechystánu dojít k tomu, že by se stavěl tunel rychlodráhy u Líbeznic. Však kdyby Čecháčkové nepodědili po onom „zaostalém“ habsburském mocnářství, kde byli jeho nejrozvinutější částí, nejhustší železniční síť v Evropě a kdyby jim ji nerozšířili za Protektorátu pro válečné účely Němci, tak dodnes jezdí po polních cestách. Ostatně jak Češi umí budovat dopravní infrastrukturu může sledovat posledních 35… Číst vice »
Všechno je špatně! Zpátky na stromy a začít znovu s pomocí Habsburků!
Zrovna s polským vyléváním asfalto-betonových lánů pro další auta by hezká nebyla. Proč ani neudržíme v použitelném stavu, co máme…
Trochu níže jsem se o vás mírně otřel, tak se to pokusím napravit.
S tou druhou větou máte bohužel naprostou pravdu.
V Česku se obecně neváží toho, co už stojí, protože údržba čehokoliv erárního, je na první pohled nedostatečná, nebo jen nárazová (zpravidla před významnými událostmi).
Odstraňování malých závad v zárodku moc nestojí, ale u nás se raději počká, „až to dozraje“ a oprava bude stát pár mega.
O tom tunelu se budou povídat železniční legendy.
Takový český Slavíč II 🙂
Báchorka o Slavíči je lež!!!
Tak schválně, kolik cajmrsků si ještě ODSka vymyslí, aby vybudování VRT co nejvíc zkomplikovala? Když už nemůžou proti zásadní železniční stavbě vystupovat přímo, tak budou alespoň zdržovat.
Pokud všechny obce, které jsou dotčené plány na stavbu VRT, budou po vzoru Líbeznic aplikovat stejný pozitivní přístup, tak by se nám v českém ďolíčku mohlo z plánovaných VRT stát české vysokorychlostní metro.
Vyjednavači SŽ s obcemi na trase budou teď mít ztíženou pozici.
Bude na ně dost betonu, při všech těch dálnicích a průběžné údržbě již postaveného?
Zdá se mi, že s vašimi dvěma oblíbenými slovy:
„DÁLNICE a BETON“ večer uléháte a ráno vstáváte.
Takových kolovrátků už tento web v diskuzích zažil…
No ať je klidně tunel u Líbeznic delší.
Ale potom by měla SŽ přestat křičet u Rajhradu apod., jak jsou tunely drahé a náročné…
přesně tak, u brna chtějí lidem stavět snad sedmimetrové nebo kolik PHS hned za domem a hle, jinde není problém
Přitom pokud by tam byl sypaný tunel (nebo jak se to jmenuje, když se tunel staví shora), tak by ve finále byl jen zvlněný terén.
Naprostý souhlas. Líbeznice není jediné místo, kde žijí lidé.
Pak se divíme, že lidi volí ANO. Tam aspoň podvědomně ví, že volí papaláše co rád hrabe pro sebe.
U ODS ve výsledku taky, jen jsou navíc pokrytci..
Tak povídejte. Co je na tomto papalášského?
ODS je synonymem kmotru a tunelu po celou svoji historii.
V tomhle porad hraje ANO jen okresni prebor.
No já bych teda řekl, že předseda nemajitel tam hraje minimálně extraligu nebo kontinentální ligu (neplést s KHL, tu nemám na mysli).
Já se nedivím té volbě. Jen se divím, čím vším si ji lidé před sebou ospravedlňují.
Takže když tehdy ministr z ANO odsouhlasil tunel v té trase, tak chtěl akorát obdarovat budoucího ministra z konkurenční strany?
Tunel je jistý, ale umístění trati kolem Litoměřice/Křešic ne a to nemluvím o pokračování přes středohoří a vlastně i kolem Chlumce.
Než tudy projede první vlak, pan ministr bude už v domově důchodců… s naslouchátkem…
Stavba je rozdělená na etapy a výstavba úseku Praha – „za Roudnicí“ může začít jindy (dřív) než úseků se Středohorským nebo Krušnohorským tunelem.
Může, ale když se neví kudy povede prostředek…
Podle vrstevnic to na rovinu uplne nevypada a mezi Líbeznicí a Měšicemi je mezi obytnou zástavbou cca 480m kde musí trať projít. Nemyslim ze by bylo realne aby tu trat prosla hlubokym zarezem. Takze zrovna tady ten tunel smysl ma.
To je 480m, nicméně co těch zbývajících 2920m?
Ta trať může mít až 40 promile stoupání, tady to vychází klidně i na úplný povrch.
Jenže je dán docela vysoký poloměr výškových oblouků, takže nemůžete udělat „hup“ kdekoliv.
A po kolika tam jsou ty vrstevnice? Tipuju po metru. Jestli vam hodne vrstevnic staci k zaveru, ze tam tunel smysl ma… Letme zmereni na mapy.cz ukazuje 30 m na cca 1200 m, takze 25 promile.
Úplná rovina tam rozhodně není, ale jsem přesvědčen, že řešení zářezem „prohloubeným“ souběžnými zemními valy s hustým porostem by možné bylo, a hlavně by bylo mnohem levnější a i pro cestující uživatelsky mnohem příjemnější než tunel.
Je to politicky neprijemná náhoda, že tieto zvýšené naklady vznikajú prave v mieste bydliska ministra dopravy. Ale je dôležite si uvedomiť, s akou obrovskou vlnou nimbizmu sa (nielen) projektované novostavby VRT na väčšine usekov v rámci ČR stretajú. Obrovské požiadavky dotknutych obcí – viď. len nedavno ale snáď najabsurdnejšia poziadavka, čo mohol aký nimbista vôbec dať na mladoboleslavsku na umelé zníženie rýchlosti na projektovanej novostavbe trate. Neznášam papalášizmus, a ak by sa spoľahlivo preukazalo, že nieže minister(obrany/vnutra/kultúry/skolstva/…), ale priam minister dopravy, ktorý by mal byt doslova propagatorom vystavby a modernizácie zeleznicnej konvencnej a VRT siete, nemilosrdne by som isiel do… Číst vice »
tak Kupka si jako starosta obce vyjednal tunel, když byl u vlády váš krajánek Babiš. Možná byste mohl rozvést, kde je ten papalášizmus. Kupka byl poslancem od 2017. A tunel byl vyjednaný 2016 – 2019. 2014 až 2019 byl ve vládě ČSSD a ANO ministr dopravy Ťok.
ja som nikoho z papalášizmu neobvinil, nie som ani autor článku. Naopak veď ešte môj názor pôsobí zmierňujúco vzhľadom na obsah tohto článku. Pre mňa je skôr zaujimavý postup v realizácii tychto stavieb. No a zvyšovanie nakladov a vznášanie ďalšich poziadavok tebto cieľ môzu oddiaľovať (ale pozor ja nepíšem len o tejto konkretnej stavbe). Praveze som nespajal prijatie týchto opatrení s politickou funkciou. Pretože ukáze až čas, ale kludne sa môze stať, že ďalším stavbám ak už konečne dôjde k realizácii (a dufajme že bude dochadzať k zahájeniam stavieb čim skôr) môžu byť dodatočné a nakladné opatrenia odklepnuté tiež a… Číst vice »
Kupka aspon vyjednal tunel, takovy jeho spolustranik Bem dokazal stavbu na domaci pude efektivne zlikvidovat
O tom se mluví už dlouho. Pak pár Mega na kozinu asi Kupku už nezabije…
Vy děláte, jako by to platil ze svého…..
Kompro?
Ne, pravda a fakta.
Vadí?
Ne, je mi to jedno. Ale proč se tam tedy vůbec píše o tom, že tam bydlí nějaký ministr?
Ano. Kompro-mis.
„Po dalším technickém šetření kvůli možným komplikacím a po jednání se správci komunikací se letos návrh prodloužil o cca 500 metrů na celkových 3 400.“
Tak o kolik?
Proč uvádíte 200 metrů i když to je starší informace.
„Již loni ale byl prodloužen o dalších 200 metrů kvůli křížení se silnicí I/9.“
Protože informace o prodloužení o 200 metrů loni byla zveřejněna až nyní.
A nemáte v tom případě v nadpisu časovou chybu?
Pokud se loni prodloužil o 200m a letos o 500m (o tomto jste psal cca před měsícem) na 3400m, ale do nadpisu dáte „o 200 metrů delší, než se dosud uvádělo“, tak dle toho by se prodlužoval už 3x, z toho jen letos nejdříve o 500m na 3400m a nyní (tj. dle vašeho „dosud“) o dalších 200m na 3600m? To asi ne.
Správně by tam mělo být něco ve smyslu:
„Tunel v rovině u ministrova bydliště se již loni prodloužil o 200 metrů, což se dosud nikde uvádělo“