Tunel u Konopiště: Silničáři se vydali cestou společného povolení, stavět se má od roku 2025

Budoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSDBudoucí podoba obchvatu Benešova, vizualizace. Pramen: ŘSD

Cílem je především rozšíření silnice na uspořádání 2+1, její zanoření pod okolní terén a částečné zakrytí.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
panda

D3 není a I/3 se rozkope…
No, to bude masakr!

Patrik

Zásadní je konečně postavit novou D3 z Phy okolo Jílového, Kamenného Přívozu a Maršovic, aby se konečně zmenšil hrůzný tlak na Posázaví u Čerčan, Poříčí nad Sázavou a Mrače. D3 ve stabilizované variantě by měla dostat absolutní prioritu, přičemž nějaký tunel u Konopiště bych řešil až po zprovoznění D3 z Phy do Tábora přes Kamenný Přívoz.

Tomáš Poledný

Jak to proboha mohla dostat zase Satra, která to totálně ale totálně minule pohnojila? To to bude nyní dělat zadarmo ne, nebo si namastí kapsu 2x za tu samou práci?
Zajímalo by mě jak ŘSD zdůvodnilo: Podle ŘSD to ale nebylo vinou firmy.
Protože to je šílený blábol. Satra zastupovala ŘSD v řízení a nebyla schopná soudu dodat dokumenty a naprosto rezignovala na domluvu se subjekty co podali stížnost. Soud je za to označil, že nejsou „babička z horní dolní“ (myslel ŘSD ale ta byla v zastoupení Satra). Tak mi vysvětlete jak za to Satra nemohla?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohleto je dost marnost.

Bram

Zase špatně. Místo mimoúrovňových křižovatek kruháče místo čtyřpruhu (bez odstavných pruhů) pouze třípruh. Přitom dálnice D3 v nejbližších dvaceti letech nebude. Po dostavbě D4 (místo plánovaného nesmyslného třípruhu) mezi Pískem a Českými Budějovicemi by D3 od Nové Hospody do Prahy nebyla ani potřeba…

Hajnej

Jasně, na Táborsko se bude jezdit po D4…

David

Jestli potřebuji na Stodůlky, Dejvice víc než třeba na Jizak … Navíc přes Benešov je to snadno taky půl hodina navíc.

Bram

Nikoliv, jezdilo by se po kombinaci na čtyřpruh rozšířené silnice č. 3 části dálnice D3. Máš opravdu zapotřebí ze sebe dělat hloupého?!?

Martin Peterka

Zkapacitnění I/3 na čtyřpruh je neprosaditelné, obce kolem trasy i Středočeský kraj to rezolutně odmítly. Není to ani v krajských Zásadách územního rozvoje, rovnou na to můžete zapomenout.

Bram

Ten čtyřpruh by byl hodně redukovaný, dá se v podstatě už nakreslit na současnou silnici č. 3 mezi Benešovem a Mirošovicemi. Samozřejmě by to znamenalo omezení rychlosti na 80 km/h, zákaz jízdy nákladních vozidel v levém pruhu, mnoho kamer atd.. Viz dosud nepřestavěné úseky silnice I/48 mezi Bělotínem a Příborem. Silnice by byla dostatečně kapacitní, což by bylo velice přínosné. Alespoň mezi Bystřicí a Mirošovicemi by to bylo žádoucí již před lety.

ZBmaster

D1 je na hranici kapacity Miro – Praha!!!
Pořád do kola.
Jedině řešení je dálnice D3.

Bram

Která ale v nejbližších dvaceti letech zprovozněna určitě nebude.

Jiří Kocurek

O čtyřpruhu na I/3 lze směle napsat totéž.

watslaw

No a proč se asi ty úseky I/48 přestavují? Protože na tom nedálničním čtyřpruhu je hodně nehod. Když už čtyřpruh, tak se vyplatí najít i ten půlmetr na středová svodidla, sem tam odstavný záliv a mimoúrovňová křížení (aspoň jako D35 okolo Litovle).

Petr

Dálnice D3 bych řekl, že za 20 let bude 😉 dokonce bych si troufnul říct, že by to kolem roku 2030 mohlo klidně být. Jeslti zvolí dostavbu jako u D4 formou PPP tak by to mohlo fungovat. Koukám jak blázen jak to u D4 všechno rychle jde stavět

DavidS

U D3 není hlavní problém samotná stavba, ale povolovací proces. PPP řeší financování stavby.

libor

někdy si říkám, kdyby byla hotová D3 a D4. kolik tudy bude jezdit aut? Ano, je to vlastně obchvat Bene. Ale má smysl dělat takové stavby na silnici, která třeba časem padne do kategorie druhé třídy? Nehledě na to, že se to budou dělat za současného provozu, kdy si tento úsek zaslouží spíš dálnici. proč se prostě nepostaví D3 od jihu po Benešov (Václavice) napojí na I/3 a zbytek hold až někdy…Řeší se Miličín, řeší se Benešov, kde jsou dva úžasné kruháče a historické a strašné MUK…

LKB

Podle me je propustnost uzemi, kde chybi mimourovnove krizeni chodcu s I/3, natolik zasadni, ze opakovanou diskuzi, zda I/3 prestavet, povazuji za nadbytecnou. Proste je potreba to postavit. A jeste by bylo vhodne oba kruhove objezdy prestavet na MUK.

Sch

Souhlasím, současná stará a úzká silnice tvoří výraznou bariéru v území a nová širší silnice bude díky novým mimourovnovym křížením pro chodce daleko přístupnější.

libor

pak je právě otázkou, proč tam dělali ty kruháče, když z toho chtějí zároveň udělat dopravní tepnu… teď se vyhodí miliardy, aby se pak stejně postavila dálnice… neříkám, že trojka u benešova je super, ale je skutečně toto řešení?

libor

ještě bych toto pochopil, kdyby se postavilo před 20-ti lety. ale řešit to nyní s výhledem na 2030?

Jan Neruda

Odpovím jen na první větu: pokud se současná I/3 změní na silnici II. třídy, moc jich neubyde. Je tady velmi silný provoz kamionů, které na ní po změně nebudou platit mýto, takže budou i nadále jezdit tudy. Osobáků ubyde víc, ale kamiony po novém úseku D3 jezdit nebudou.
Pokud by ale nechali kategorii I. třídy, ubyde odhadem 60-70% aut

Georg

to ze nejde zpoplatnit dvojka je administrativni blbost vyresitelna behem par mesicu.

Mirek

Mirošovice – Benešov zůstane jako jednička, tedy s mýtem. Pořád to bude významný směr a dálnice vedená 20 kilometrů stranou na Prahu není úplně paralelní cesta.

Kusi

Já si myslím, že hlavně jde o rozmělnění dopravy. Jezdím dost často do Prahy autem a od Mirošovic do Prahy je to už dneska mazec. Dříve psali, že ŘSD D3 vede jinudy, aby tomuto úseku D1 ulevili.

PetrH

To je docela smutné. Aut potom opět přibyde a výsledkem budou dvě ucpané dálnice a zničený kus přírody. A to ukončení D3 na okruhu je vtipné. Ale prý okruh veškerou dopravu odvede někam do pryč, tak to asi bude stačit.

libor

si nemyslím, že dostavba dálnice přivede nová auta. takto to moc nefunguje. možná se stáhnout z jiných okresek, ale generovat nová auta to nebude…

PetrH

Ale bude. D3 umožní dojíždění do Prahy z větší vzdálenosti.

Jiří Kocurek

A proč vlastně nezakázat Praze dojíždět na vesnice? Když nemá dojíždět vesnice do Prahy, tak rovný metr, ne? 😀

Martin Peterka

Škoda, doufal jsem, že realizace této stavby bude pozastavena do doby dokončení D3. Třípruh ukončený kruháčem pouze zhorší už tak tragickou dopravní situaci na I/3.

Erik

To je naprosto sileny.. verejne prospesna stavba, zacne stavet v roce .. no doplnte si sami po vsech odvolanich atd. A delka vystavby.. budeme radi, za dokonceni 2030. Naprosto sileny. Vratit se do prvni republiky a stavet hned.

PetrH

A že se toho za první republiky postavilo… O dálnicích jen mluvili několik let a donucení k tomu byli až za druhé republiky odstoupením území a ztrátou některých komunikací.
Teď jsem četl Mnichovský komplex, vřele doporučuji. Píše se tam, jak jsme teoreticky plánovali ústup armády na Slovensko. Reálně k tomu nebyly postaveny žádné komunikace. Místo toho se stavěla jen velká česká zeď opevnění, kam šla většina armády. Takže typický český šlendrián, kdy se nevědělo ani, co chceme, hlavně, že se nalily peníze do betonu a hlavně někomu.

Libcha

A kruhace zůstanou. Facepalm.

Kebab

2+1, aby se líp stálo před dalším kruhákem.

Leinad

Stát se bude, když trotly bude bavit blokovat. Nezipovat. „Předjíždět“ někoho stejně rychlého(to dělají i osobáky). Tranzit přes obce.

MHD

Ať tam alesponudělají pořádný odstavný pruh, aby se z toho časem dal udělat čtyřpruh

Jarda

zbytečné, 4pruh bude potom dálnice 😉 tohle je jen znouzeřešení, než se postaví a aby nebylo tak ucpané město.

MHD

Z praxe už máme zkušent na jak dlouhou dobu taková provizoria vznikají. Jsou to i desítky let.

Vojtechh

Ano, ale lepsi 4-pruhove nez 3-pruhove provizorium zvlaste na desitky let.. Navic pri neschopnosti RSD viz. 10 let nedodelana D3 pred Taborem.

Georg

neni nad to pridat dvoupruh, ktery ukoncim na kruhaci. takhle siroka dira a tunel je v tomto miste zbytecna – az bude dalnice, zvladna to dvoupruh v pohode.

Georg

*pridat tripruh

Bobek

Vždyť jsou v hlavním směru dvoupruhové i ty kruháče (teda Vršky na jih ne přímo, ale to taky odpovídá zájmu). No a až někdy možná snad bude ta dálnice, tak se to vždycky dá přemalovat na dvoupruh s odstavnými, IZS tu „přebytečnou“ šířku ocení.

Martas

Myslím, že na úseku Olbramovice-Mirošovice (D1) bude provoz i po zprovoznění D3. Ono I třeba z Tábora a Českých Budějovic pokud pojedete třeba do Jizerek, tak po opadnutí provozu na silnici I/3 bude zhruba stejně rychlé se dostat na křížení D1xD0 jako po D3 (při doržování rychlosti).

Petr

Část provozu na současné silnici zůstane a tady se vyřeší levá odbočení a přebíhání lidí přes vozovku do parku

Tomáš Poledný

Tak on většinou ten přidaný pruh je nájezd nebo sjezd ze silnice. Označit tohle za 2+1 je trochu mimo.

Kruháče konečně pryč??

Panebože oni s tím nedali pokoj?? „Pokud tam udělají 4 pruhy a hlavně odstraní ty příšerné kruhové objezdy tak ano ae dělat tunel jen na tři pruhy je na defenestraci! Alespoň ty kruháče snad zmizí?? To že vůbec vznikly vznikly je absurdistán největšího kalibru..
Hlavně tam vedle jsou dva mimoúrovňové sjezdy takže kruháče nejsou vůbec potřeba a stačí tam zakázat všude jen odbočení doleva!

Frantisek

Takže místo aby alespoň tranzit využil přestavěnou železnici, zakážete kvůli němu odbočovat z hlavní silnice přímo a bude potřeba jezdit auty delší trasy, prima. 🙂