Tunel Hřebeč opraví slovensko-české sdružení Doprastav a MADOS MT, uzavírka potrvá 34 týdnů
Západní portál Hřebečského tunelu. Foto: Radek Bartoš / Wikimedia Commons
Objízdná trasa povede po původní silnici přes Hřebečský zlom.
No neříkám, že to nejde efektivněji, ale ruku na srdce, je snad lépe to nechat koňovi s větší hlavou a pak naříkat, že tunel se musí kompletně rekonstruovat za desetinásobek nákladů? Jinak ta stará jednička je docela fajn, pokud se nevlečete za přeloženým kamionem. Na Panoramě takový je vidět…
Pokud změna není vynucena změnou legislativy (požadavků), ta mi to přijde zbytečné. Tunel je v dobrém stavu. Čekám, že hlavním vylepšením bude úsekové měření rychlosti.
Několik let jsem jezdil tou trasou a tunel byl snad častěji uzavřený, než otevřený.
To je dobrý, takže z Olomouce do Liberce to bude trvat stejně dlouho jako na ukrajinsko-polské hranice 😀
Tak se stavte na objíždce na úzkorozchodku do Mladějova..odjezd každou druhou sobotu v 13:23..ale zpátky k autu teda pěšky, nebo si počkejte na letní prázdniny, to tam toho pojede více..viz.https://www.mladejov.cz/jarni-jizdy
Šílený na tak dlouho zavřít tento tunel, a ještě kvůli takovýmhle opravám, měli nejdřív postavit část dálnice, i když to bude náročný úsek a pak dělat toto. Myslím, že to tak nutné nebylo. 🙁
Prosím, nepište Hřebečský zlom, takový pojem neexistuje. S názvem Hřebeč se pojí název Hřebečovský hřbet.
Ano! A ten hřbet je vlastně jedna velká „kuesta“ jejíž součástí jsou i zlomové linie! Takže i když to není oficiální název, o zlom se rozhodně jedná!
Netvrdim, ze tam neni zlom, ale ze se nejmenuje Hrebecsky 🙂 Novinari vymysleji nove nazvy (mozna doufaji ze si toho nikdo nevsimne) a tupe to mezi sebou přebírají… ted je to neexistujici hrebecsky zlom, priste to muze byt jeste vetsi nesmysl:)
Bude to levnější, betonárku mají hned pod kopcem
Výrazně překročená odhadovaná cena a vůbec to není v titulku. Dokonce ani ŘSD není přejmenováno na ředitelství zdražení. 😁😁
On je trošku rozdíl ve čtyřnásobku a navýšení o 15 %..
Je skandální, že tunel postavený teprve před 24 lety se stále opravuje. Dalších více než 100 milionů a skoro roční objiždky. Pro betonovou lobby je to opravdu dobrý, neustálý tunel na peníze. Někdo konkrétní v ŘSD by měl nést osobní odpovědnost za projekt, technický dozor, zár.dobu atd. Jak dlouho nám bude jedno jak se s penězi nás všech hospodaří, jak se rozkládají za bílého dne? Podobné opravy za stamiliony jsou i v Klimkovickém tunelu u Ostravy.
No to máte tak. Na jednu stranu si lidé stěžují, jak se nic neudržuje a neopravuje. A to si stěžují celkem právem. Bouráme pár let staré mosty, protože údržba probíhala způsobem že jednou za rok po zimě po nich přejel zametací vůz.
Na druhou stranu tady máme např. tenhle tunel, který ŘSD průběžně opravuje, udržuje, modernizuje. On by těch co já vím, dvacet let bez údržby vydržel. Ale rekonstruovat tunel způsobem zbourat a postavit znovu, to asi moc nejde, že. No a lidé si stěžují taky.
Teď je teda otázka, co byste dělal vy?
Po 24 letech je záruka jaksi mimo mísu, podobně řešit osobní odpovědnost …. ač jako laik, tak si dovoluji vyslovit názor, že na jakékoli stavbě nedokáže stavbyvedoucí či stavební dozor – byť by se jednalo o renomovaného odborníka se „znaleckým“ razítkem, pokud možno profesora v oboru betonové konstrukce a stavby – posoudit kvalitu právě dovezené várky betonu pouhým pohledem nebo pošťoucháním tyčí / kolíkem ….
A proto se už za první republiky odebíraly z každé várky vzorky a posílaly na expertizu. A když beton nevyhovoval, tak pryč a znova.
Zas nedělejte z banálního řešení kovbojku. Ono by se jen muselo chtít.
Potvrzuji.
Ano a v továrně Richard jsou z tohoto postupu dodnes rozházené kostky. http://richard-1.com/v-podzemi-tovarny-richard-i/chodba-c-prvni-cast.html (zkušební bloky betonu)
To vybrali brzo, když ten tunel už dávno pro rekonstrukci zavřeli.
Nezavřeli, su Třebovák a dnes t.j. 9.5 sem přes něj jel
No uzasne, vic jak pul roku na opravu 354 metru dlouheho jednotubusoveho tunelu na jedne z nejvytizenejsich jednicek bez adekvatni objizdne trasy.
RSD klasika. Na D1 se sice snazi delat rekonstrukce „moderne“ se zachovanim 2+2 a co nejrychleji, ale zbytek site je mimo medialni zajem a tam je pristup stale hluboko v 90. letech. „Nejde to, neumime, nechceme…. „
Vždyť tam je stará jednička, neříkám, že je to stejná kvalita, ale dopravní zácpy neočekávám a adekvátní podle mě na těch půl roku je.
Plynulost bude . A u Tety na ovar a u cigára výhled na Moravskou Třebovou . To zase bude nával 🙂
Do Tety se též těším 🙂
Dobra volba jestli si chcete nechat vykrast auto xd
Proletěl jsem to pomocí panoramatu na mapách. Neviděl bych to tak černě. Domy jsou udrřované, v oknech mají záclony, živý plot je zastřižený…
Jak udělat časový harmonogram stavby, když nemám v rukou ani položkový výpis, natož zbytek prováděčky? Evidentně to dokážete, tak nám všem poraďte.
Umíte jen kritizovat ostatní a sám neumíte nic. Prostě se to musí udělat a budeme to muset vydržet, ta vámi kritizovana objížďka se dá přežít.
Nebo jim můžete poradit jak to mají udělat, co?
Ale vy se staráte hlavně o moravskou národnost ve sčítání lidu, co?
měli by byt podepsany lepe smlouvy,1/stanovený konec opravy,budeli dřív dostanou odměnu a za každý den zpoždění pokuta 2/oprava ma probíhat 24 denně
vemte si oprava obchatu Svitav ve 3 hodiny odpoledne uz nikdo nepracuje
A co jako?
Ajaj, husa zakejhala.