egoe-plus
Infrastruktura Silnice

Tunel Hřebeč opraví slovensko-české sdružení Doprastav a MADOS MT, uzavírka potrvá 34 týdnů

Západní portál Hřebečského tunelu. Foto: Radek Bartoš / Wikimedia Commons
Západní portál Hřebečského tunelu. Foto: Radek Bartoš / Wikimedia Commons
Objízdná trasa povede po původní silnici přes Hřebečský zlom.

Sdružení firem Doprastav a MADOS MT získalo zakázku na opravu stavební a technologické části tunelu Hřebeč na silnici I/35. Akce výrazně omezí provoz na jedné z hlavních tras mezi Čechami a Moravou.

Vítězství sdružení vyplývá z údajů v registru smluv. Některé nabídky byly levnější, sdružení vyhrálo díky kombinaci ceny s délkou uzavírky a dobou záruky. Cena podle smlouvy je 107,5 milionu korun, odhadovaná cena byla 93 milionů korun.

O tom, kdy začne samotná oprava, se bude rozhodovat přespříští pondělí, kdy bylo svoláno jednání oddělení správy tunelů s vedením pardubické správy ŘSD a krajským úřadem. „Důvodem jednání je koordinace opravy s ostatními plánovanými opravami, které mohou být v kolizi s uzavírkou tunelu, která by měla trvat 34 týdnů,“ uvedla Kristýna Korenčíková z týmu komunikace ŘSD.

Hřebečský tunel je na silnici I/35 na trase ze Svitav do Moravské Třebové. Během celé akce bude tunel kompletně uzavřen. Objízdná trasa povede po silnici III/36826, což je bývalá silnice vedoucí přes Hřebečský zlom. Hřebečeský tunel byl otevřen v listopadu 1997, je dlouhý 354 metrů. V letech 2007–2009 byl částečně modernizován, došlo k doplnění bezpečnostního vybavení. K jeho modernizaci má dojít i nyní.

Důvodem modernizace je i zařazení do jiné bezpečnostní kategorie, vymění se tak částečně jeho technologická část. Bude provedena reinstalace videodetekce a kamerového systému, řídicího systému, požární ochrany a nového LED osvětlení včetně proměnného dopravního značení a světelné signalizace, odvětrání a vzduchotechniky. Současně dojde k opravě ostění tunelového tubusu a nového systému izolace proti vodě.

V rámci celé zakázky proběhnou ještě stavební a sanační práce na stabilizaci sesuvu u východní části portálu tunelu. Ty mohou ale probíhat nezávisle na stavbě bez uzavírky tunelu.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrJ

No neříkám, že to nejde efektivněji, ale ruku na srdce, je snad lépe to nechat koňovi s větší hlavou a pak naříkat, že tunel se musí kompletně rekonstruovat za desetinásobek nákladů? Jinak ta stará jednička je docela fajn, pokud se nevlečete za přeloženým kamionem. Na Panoramě takový je vidět…

Leoš

Pokud změna není vynucena změnou legislativy (požadavků), ta mi to přijde zbytečné. Tunel je v dobrém stavu. Čekám, že hlavním vylepšením bude úsekové měření rychlosti.

Picasso

Několik let jsem jezdil tou trasou a tunel byl snad častěji uzavřený, než otevřený.

Equinox

To je dobrý, takže z Olomouce do Liberce to bude trvat stejně dlouho jako na ukrajinsko-polské hranice 😀

Socha

Tak se stavte na objíždce na úzkorozchodku do Mladějova..odjezd každou druhou sobotu v 13:23..ale zpátky k autu teda pěšky, nebo si počkejte na letní prázdniny, to tam toho pojede více..viz.https://www.mladejov.cz/jarni-jizdy

Marty

Šílený na tak dlouho zavřít tento tunel, a ještě kvůli takovýmhle opravám, měli nejdřív postavit část dálnice, i když to bude náročný úsek a pak dělat toto. Myslím, že to tak nutné nebylo. 🙁

Dan

Prosím, nepište Hřebečský zlom, takový pojem neexistuje. S názvem Hřebeč se pojí název Hřebečovský hřbet.

Martin

Ano! A ten hřbet je vlastně jedna velká „kuesta“ jejíž součástí jsou i zlomové linie! Takže i když to není oficiální název, o zlom se rozhodně jedná!

Dan

Netvrdim, ze tam neni zlom, ale ze se nejmenuje Hrebecsky 🙂 Novinari vymysleji nove nazvy (mozna doufaji ze si toho nikdo nevsimne) a tupe to mezi sebou přebírají… ted je to neexistujici hrebecsky zlom, priste to muze byt jeste vetsi nesmysl:)

jmhad

Bude to levnější, betonárku mají hned pod kopcem

On.

Výrazně překročená odhadovaná cena a vůbec to není v titulku. Dokonce ani ŘSD není přejmenováno na ředitelství zdražení. 😁😁

Jaroslav

Je skandální, že tunel postavený teprve před 24 lety se stále opravuje. Dalších více než 100 milionů a skoro roční objiždky. Pro betonovou lobby je to opravdu dobrý, neustálý tunel na peníze. Někdo konkrétní v ŘSD by měl nést osobní odpovědnost za projekt, technický dozor, zár.dobu atd. Jak dlouho nám bude jedno jak se s penězi nás všech hospodaří, jak se rozkládají za bílého dne? Podobné opravy za stamiliony jsou i v Klimkovickém tunelu u Ostravy.

Pavel

No to máte tak. Na jednu stranu si lidé stěžují, jak se nic neudržuje a neopravuje. A to si stěžují celkem právem. Bouráme pár let staré mosty, protože údržba probíhala způsobem že jednou za rok po zimě po nich přejel zametací vůz.
Na druhou stranu tady máme např. tenhle tunel, který ŘSD průběžně opravuje, udržuje, modernizuje. On by těch co já vím, dvacet let bez údržby vydržel. Ale rekonstruovat tunel způsobem zbourat a postavit znovu, to asi moc nejde, že. No a lidé si stěžují taky.

Teď je teda otázka, co byste dělal vy?

Miroslav Zikmund

Po 24 letech je záruka jaksi mimo mísu, podobně řešit osobní odpovědnost …. ač jako laik, tak si dovoluji vyslovit názor, že na jakékoli stavbě nedokáže stavbyvedoucí či stavební dozor – byť by se jednalo o renomovaného odborníka se „znaleckým“ razítkem, pokud možno profesora v oboru betonové konstrukce a stavby – posoudit kvalitu právě dovezené várky betonu pouhým pohledem nebo pošťoucháním tyčí / kolíkem ….

Jaaaa

A proto se už za první republiky odebíraly z každé várky vzorky a posílaly na expertizu. A když beton nevyhovoval, tak pryč a znova.

Zas nedělejte z banálního řešení kovbojku. Ono by se jen muselo chtít.

PetrJ

Potvrzuji.

Kalanis

Ano a v továrně Richard jsou z tohoto postupu dodnes rozházené kostky. http://richard-1.com/v-podzemi-tovarny-richard-i/chodba-c-prvni-cast.html (zkušební bloky betonu)

Josef Petrák

To vybrali brzo, když ten tunel už dávno pro rekonstrukci zavřeli.

Jaromír Kobelka

Nezavřeli, su Třebovák a dnes t.j. 9.5 sem přes něj jel

Tady na Moravě

No uzasne, vic jak pul roku na opravu 354 metru dlouheho jednotubusoveho tunelu na jedne z nejvytizenejsich jednicek bez adekvatni objizdne trasy.
RSD klasika. Na D1 se sice snazi delat rekonstrukce „moderne“ se zachovanim 2+2 a co nejrychleji, ale zbytek site je mimo medialni zajem a tam je pristup stale hluboko v 90. letech. „Nejde to, neumime, nechceme…. „

milanek

Vždyť tam je stará jednička, neříkám, že je to stejná kvalita, ale dopravní zácpy neočekávám a adekvátní podle mě na těch půl roku je.

***** Petr

Plynulost bude . A u Tety na ovar a u cigára výhled na Moravskou Třebovou . To zase bude nával 🙂

Jenki

Do Tety se též těším 🙂

sss

Dobra volba jestli si chcete nechat vykrast auto xd

Jiří Kocurek

Proletěl jsem to pomocí panoramatu na mapách. Neviděl bych to tak černě. Domy jsou udrřované, v oknech mají záclony, živý plot je zastřižený…

Jiří Kocurek

Jak udělat časový harmonogram stavby, když nemám v rukou ani položkový výpis, natož zbytek prováděčky? Evidentně to dokážete, tak nám všem poraďte.

L. H.

Umíte jen kritizovat ostatní a sám neumíte nic. Prostě se to musí udělat a budeme to muset vydržet, ta vámi kritizovana objížďka se dá přežít.
Nebo jim můžete poradit jak to mají udělat, co?
Ale vy se staráte hlavně o moravskou národnost ve sčítání lidu, co?

Bednar

měli by byt podepsany lepe smlouvy,1/stanovený konec opravy,budeli dřív dostanou odměnu a za každý den zpoždění pokuta 2/oprava ma probíhat 24 denně
vemte si oprava obchatu Svitav ve 3 hodiny odpoledne uz nikdo nepracuje

L. H.

A co jako?

Tady na Moravě

Ajaj, husa zakejhala.