Tunel Hřebeč opraví slovensko-české sdružení Doprastav a MADOS MT, uzavírka potrvá 34 týdnů

Západní portál Hřebečského tunelu. Foto: Radek Bartoš / Wikimedia CommonsZápadní portál Hřebečského tunelu. Foto: Radek Bartoš / Wikimedia Commons

Objízdná trasa povede po původní silnici přes Hřebečský zlom.

Sdružení firem Doprastav a MADOS MT získalo zakázku na opravu stavební a technologické části tunelu Hřebeč na silnici I/35. Akce výrazně omezí provoz na jedné z hlavních tras mezi Čechami a Moravou.

Vítězství sdružení vyplývá z údajů v registru smluv. Některé nabídky byly levnější, sdružení vyhrálo díky kombinaci ceny s délkou uzavírky a dobou záruky. Cena podle smlouvy je 107,5 milionu korun, odhadovaná cena byla 93 milionů korun.

O tom, kdy začne samotná oprava, se bude rozhodovat přespříští pondělí, kdy bylo svoláno jednání oddělení správy tunelů s vedením pardubické správy ŘSD a krajským úřadem. „Důvodem jednání je koordinace opravy s ostatními plánovanými opravami, které mohou být v kolizi s uzavírkou tunelu, která by měla trvat 34 týdnů,“ uvedla Kristýna Korenčíková z týmu komunikace ŘSD.

Hřebečský tunel je na silnici I/35 na trase ze Svitav do Moravské Třebové. Během celé akce bude tunel kompletně uzavřen. Objízdná trasa povede po silnici III/36826, což je bývalá silnice vedoucí přes Hřebečský zlom. Hřebečeský tunel byl otevřen v listopadu 1997, je dlouhý 354 metrů. V letech 2007–2009 byl částečně modernizován, došlo k doplnění bezpečnostního vybavení. K jeho modernizaci má dojít i nyní.

Důvodem modernizace je i zařazení do jiné bezpečnostní kategorie, vymění se tak částečně jeho technologická část. Bude provedena reinstalace videodetekce a kamerového systému, řídicího systému, požární ochrany a nového LED osvětlení včetně proměnného dopravního značení a světelné signalizace, odvětrání a vzduchotechniky. Současně dojde k opravě ostění tunelového tubusu a nového systému izolace proti vodě.

V rámci celé zakázky proběhnou ještě stavební a sanační práce na stabilizaci sesuvu u východní části portálu tunelu. Ty mohou ale probíhat nezávisle na stavbě bez uzavírky tunelu.

Tagy Doprastav Hřebečský tunel I/35 MADOS MT Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top Tunel Hřebeč
31 komentářů