Tunel Bílina zasáhne do ochranného pásma zdroje kyselky, Děti Země chtějí posouzení variant

Bílina a silnice I/13. Pramen: Město BílinaBílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina

Jako nejlepší dopravní řešení ŘSD vyšel čtyřpruhový tunel, což ministerstvo dopravy schválilo loni v září.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Myslím, že teď vstoupil do hry pragmatický důvod, který může být opravdu problém. Ty dvě pakáž bandy jsou značná nepříjemnost, ale jde se tím prokousat, byť dlouho a s mnoha úskalími. Teď však stát (jedno zda MZdr, správce léčivých vod, s výhledem na hlubší rozbor ze strany báňského úřadu a opravdu i skutečně zaintersovaná osoba) se bojí o pitnou vodu. A na to slyší opravdu kdekdo, zvláště v těchto klimaticky ne zcela přívětivých letech. Můžeš mít desítky posudků o tom, že se tyto dva problémy (tunel pod povrchem a ložiska hluboko pod spoustou sedimentů) míjí, ale přijde někdo jen s… Číst vice »

V. F.

Jasný, kolem roku 2050 se tunelu dočkají děti, co se v blízké budoucnosti narodí 😀
Ale možná už v té době bude hotový aspoň pražský okruh.

Gejza

Mě by zajímalo, proč má spolek někde od Brna potřebu řešit obytnou pohodu obyvatel Bíliny v průběhu výstavby. Ten Patrik už fakt neví, na čem by se seberealizoval.
Mimochodem by mě zajímalo, jestli v Bílině vůbec někdy byl a zdali si uvědomuje obytnou pohodu za dnešního stavu.

PvvS

Tomu jde jen o prachy. Jak je dostane, tak dá pokoj..

thecubas

Miroslav Patrik se v Bílině narodil a v 80. letech zde navštěvoval gymnázium.

ksz

K čemu posouzení ? Ať napíšou rovnou, že jsou proti (jako proti čemukoliv jinému).

Jeřdno

Chtějí to samé, co ministerstvo zdravotnictví., tenhle krok si opravdu nezaslouží kritiku. Ať ŘSD tu stavbu dobře připraví, vypořádá se s očekávanými námitkami dopředu, a pak uvidíme jak to bude vypadat s těmi neočekávanými.
Ale zasáhnout ochrané pásmo a nečekat, že se proti tomu někdo ozve, by bylo naivní, ne?

Josef Petrák

Tak ŘSD vždy jde jak buldozer tou nejvíc konfliktní variantou a diví se, že lidi protestují.

ksz

To jako že když to posouzení dopadne pro tuto variantu dobře, že nebudou dělat problémy ? ROFL

K.S.

Otázka je jak moc to pásmo zasáhnou, přece jenom je rozdíl mezi tím jít středem a někde o metr líznout roh.

Vladimír

To je právě největší problém spolků, jako Děti Země.
Blokují výstavbu všeho z principu a když už jsou jejich námitky oprávněné, nikdo jim nevěři, protože se dříve totálně zdiskreditovali.

Gwann

Vám přijde tunel v ochranném pásmu zdroje minerální vody jako ideální nápad?

Diesel

Přerov obchvat už je de facto hotová věc tudíž je čas se zaměřit na něco jiného vid Patriku?

Josef Petrák

“Ze stejných důvodů požaduje důkladné posouzení a hydrogeologický průzkum i ministerstvo zdravotnictví, konkrétně Český inspektorát lázní a zřídel.”

A na ministerstvu to taky dělají, protože chtějí jen komplikovat stavbu obchvatu?

Gwann

A petrolheadi dorazili…

Vše vyasfaltovat, bez ohledu na následky.

V. K.

K čemu minerálka. Česko potřebuje víc asfaltu.

Koro

Další ve sbírce, čeho se nedožiju.

BeHe

Kolik vám je?

Panoramix

Podle informací výrobce Bílinské kyselky se tato čerpá z vrtu hlubokého téměř 200 metrů a nad ním je spousta nepropustného podloží. Opravdu toto může mělce založený hloubený tunel nějak narušit? Spíše se zase jedná o klasickou zdržovací taktiku Dětí Země, dokud z toho něco nevytřískají. Smutné. ☹️

IvoK

Na druhou stranu ochranná pasma nejsou cucaná z prstu. Nejsem přívržencem DZ, ale řešení ostrou tužkou vzbuzuje obavy. Na druhé straně snad na ŘSD nejsou blázni (ale kdo ví)

Zbyněk

Po „úspěšném tažení“ ŘSD přes sesuvné území ve Středohoří bych od ŘSD čekal cokoli.

Adamgolias

Vy jste hydrogeolog?

Vojta

Tak to by mělo být mimojiné předmětem toho posouzení, ne?

Josef Petrák

Přesně. Kdyby to měli posouzené na papíře, nikdo nebude pochybovat, že to neudělali.

Paolo

Sabotáže veřejných investic pokračuji, když jim tohle zamítnou co bude další aby jsme to sabotovali co nejdele.Je mi z těchto zmetků,škůdcu společnosti patřících na psychiatrii špatně.

Frantisek

Jasně. Místo zlepšení páteřní železnice přivedeme k městu z obou stran kapacitní silnici, ale škůdce je ten, komu se fixace na auta nelíbí. Chronická závislost se přitom dá také řešit…

Martin Verner

Co myslíte, pokud necháte místní hlasovat, jestli chtějí „zlepšení páteřní železnice“, nebo kapacitní silnici vedoucí mimo centrum, co si vyberou?
Nebo jako obvykle víte líp, co mají občané správně chtít?

Diesel

Úplně zbytečný na jeho názory reagovat. Dokud nebudeme všichni povinně sedět v sukafonu tak to nikdy nebude cool. Ono ne každý tam jezdí jen z Bíliny do Mostu a zpět aby se pokochali místním nádražím ale ta silnice má trošku rozsáhlejší význam bych řekl.

FrenkyUL

Železnice se zlepšuje postupně a byla elektrifikovaná už za starého režimu, je dvojkolejná, s možností obchvatu. Co ještě chceš? Musíš se vyjádřit u každého článku? VRTku?

K.S.

Z jedné strany čtyřpruh, z druhé strany čtyřpruh, mezi tím ulice přes město… Já Vám nevím, ale představa že to budou ložit v Želénkách a Želenicích na vlaky, jenom aby nejely přes Bílinu, no jako steampunková povídka asi dobré, ale jako dopravní řešení? Jinak trať do Ústí je s pár propady na 120-140 km/h, takže na tu vzdálenost velmi pěkné.

P.S. Jestli to vaše řešení znamená násilné převádění lidí do vlaků a umělé omezování jejich možnosti svobodně cestovat, tak si ho nechte laskavě pro sebe.

_jan91

Přesně…teprve se po dlouhé době našla shoda na kapacitní a rozumné variantě, ještě ani není DÚR nebo DSP a příslušné vyjadřovačky, ale tahle pakáž už se chystá, jak bude škodit a že bude zase všechno špatně… varianty už se posuzovaly a to dost dlouho…