Tunel Bílina zasáhne do ochranného pásma zdroje kyselky, Děti Země chtějí posouzení variant
Bílina a silnice I/13. Pramen: Město Bílina
Jako nejlepší dopravní řešení ŘSD vyšel čtyřpruhový tunel, což ministerstvo dopravy schválilo loni v září.
Myslím, že teď vstoupil do hry pragmatický důvod, který může být opravdu problém. Ty dvě pakáž bandy jsou značná nepříjemnost, ale jde se tím prokousat, byť dlouho a s mnoha úskalími. Teď však stát (jedno zda MZdr, správce léčivých vod, s výhledem na hlubší rozbor ze strany báňského úřadu a opravdu i skutečně zaintersovaná osoba) se bojí o pitnou vodu. A na to slyší opravdu kdekdo, zvláště v těchto klimaticky ne zcela přívětivých letech. Můžeš mít desítky posudků o tom, že se tyto dva problémy (tunel pod povrchem a ložiska hluboko pod spoustou sedimentů) míjí, ale přijde někdo jen s… Číst vice »
Jasný, kolem roku 2050 se tunelu dočkají děti, co se v blízké budoucnosti narodí 😀
Ale možná už v té době bude hotový aspoň pražský okruh.
Mě by zajímalo, proč má spolek někde od Brna potřebu řešit obytnou pohodu obyvatel Bíliny v průběhu výstavby. Ten Patrik už fakt neví, na čem by se seberealizoval.
Mimochodem by mě zajímalo, jestli v Bílině vůbec někdy byl a zdali si uvědomuje obytnou pohodu za dnešního stavu.
Tomu jde jen o prachy. Jak je dostane, tak dá pokoj..
Miroslav Patrik se v Bílině narodil a v 80. letech zde navštěvoval gymnázium.
K čemu posouzení ? Ať napíšou rovnou, že jsou proti (jako proti čemukoliv jinému).
Chtějí to samé, co ministerstvo zdravotnictví., tenhle krok si opravdu nezaslouží kritiku. Ať ŘSD tu stavbu dobře připraví, vypořádá se s očekávanými námitkami dopředu, a pak uvidíme jak to bude vypadat s těmi neočekávanými.
Ale zasáhnout ochrané pásmo a nečekat, že se proti tomu někdo ozve, by bylo naivní, ne?
Tak ŘSD vždy jde jak buldozer tou nejvíc konfliktní variantou a diví se, že lidi protestují.
To jako že když to posouzení dopadne pro tuto variantu dobře, že nebudou dělat problémy ? ROFL
Otázka je jak moc to pásmo zasáhnou, přece jenom je rozdíl mezi tím jít středem a někde o metr líznout roh.
To je právě největší problém spolků, jako Děti Země.
Blokují výstavbu všeho z principu a když už jsou jejich námitky oprávněné, nikdo jim nevěři, protože se dříve totálně zdiskreditovali.
Vám přijde tunel v ochranném pásmu zdroje minerální vody jako ideální nápad?
Přerov obchvat už je de facto hotová věc tudíž je čas se zaměřit na něco jiného vid Patriku?
“Ze stejných důvodů požaduje důkladné posouzení a hydrogeologický průzkum i ministerstvo zdravotnictví, konkrétně Český inspektorát lázní a zřídel.”
A na ministerstvu to taky dělají, protože chtějí jen komplikovat stavbu obchvatu?
A petrolheadi dorazili…
Vše vyasfaltovat, bez ohledu na následky.
K čemu minerálka. Česko potřebuje víc asfaltu.
Další ve sbírce, čeho se nedožiju.
Kolik vám je?
Podle informací výrobce Bílinské kyselky se tato čerpá z vrtu hlubokého téměř 200 metrů a nad ním je spousta nepropustného podloží. Opravdu toto může mělce založený hloubený tunel nějak narušit? Spíše se zase jedná o klasickou zdržovací taktiku Dětí Země, dokud z toho něco nevytřískají. Smutné. ☹️
Na druhou stranu ochranná pasma nejsou cucaná z prstu. Nejsem přívržencem DZ, ale řešení ostrou tužkou vzbuzuje obavy. Na druhé straně snad na ŘSD nejsou blázni (ale kdo ví)
Po „úspěšném tažení“ ŘSD přes sesuvné území ve Středohoří bych od ŘSD čekal cokoli.
Vy jste hydrogeolog?
Tak to by mělo být mimojiné předmětem toho posouzení, ne?
Přesně. Kdyby to měli posouzené na papíře, nikdo nebude pochybovat, že to neudělali.
Sabotáže veřejných investic pokračuji, když jim tohle zamítnou co bude další aby jsme to sabotovali co nejdele.Je mi z těchto zmetků,škůdcu společnosti patřících na psychiatrii špatně.
Jasně. Místo zlepšení páteřní železnice přivedeme k městu z obou stran kapacitní silnici, ale škůdce je ten, komu se fixace na auta nelíbí. Chronická závislost se přitom dá také řešit…
Co myslíte, pokud necháte místní hlasovat, jestli chtějí „zlepšení páteřní železnice“, nebo kapacitní silnici vedoucí mimo centrum, co si vyberou?
Nebo jako obvykle víte líp, co mají občané správně chtít?
Úplně zbytečný na jeho názory reagovat. Dokud nebudeme všichni povinně sedět v sukafonu tak to nikdy nebude cool. Ono ne každý tam jezdí jen z Bíliny do Mostu a zpět aby se pokochali místním nádražím ale ta silnice má trošku rozsáhlejší význam bych řekl.
Železnice se zlepšuje postupně a byla elektrifikovaná už za starého režimu, je dvojkolejná, s možností obchvatu. Co ještě chceš? Musíš se vyjádřit u každého článku? VRTku?
Z jedné strany čtyřpruh, z druhé strany čtyřpruh, mezi tím ulice přes město… Já Vám nevím, ale představa že to budou ložit v Želénkách a Želenicích na vlaky, jenom aby nejely přes Bílinu, no jako steampunková povídka asi dobré, ale jako dopravní řešení? Jinak trať do Ústí je s pár propady na 120-140 km/h, takže na tu vzdálenost velmi pěkné.
P.S. Jestli to vaše řešení znamená násilné převádění lidí do vlaků a umělé omezování jejich možnosti svobodně cestovat, tak si ho nechte laskavě pro sebe.
Přesně…teprve se po dlouhé době našla shoda na kapacitní a rozumné variantě, ještě ani není DÚR nebo DSP a příslušné vyjadřovačky, ale tahle pakáž už se chystá, jak bude škodit a že bude zase všechno špatně… varianty už se posuzovaly a to dost dlouho…