TSK opraví nejpoškozenější část Hlávkova mostu, auta budou jezdit jedním pruhem

Hlávkův most, v pozadí výjezd z plavební komory. Pramen: TSK PrahaHlávkův most, v pozadí výjezd z plavební komory. Pramen: TSK Praha

Technická správa komunikací Praha se rozhodla na základě nedávno dokončené kompletní diagnostiky pro výměnu nejvíce poškozených panelů Hlávkova mostu. Konkrétně

Technická správa komunikací Praha se rozhodla na základě nedávno dokončené kompletní diagnostiky pro výměnu nejvíce poškozených panelů Hlávkova mostu. Konkrétně jde o trámový most přes plavební kanál, a to ve směru k Wilsonově ulici. Práce by měly začít 22. dubna a skončit 11. května.

Délka opravovaného úseku bude 107 metrů. V rámci opravných prací bude rozebrána vozovka, vybourány poškozené desky a dojde k sanaci trámového mostu a montáži nových desek. Následně bude položena nová izolace a vrstvy vozovky.

Automobilová doprava bude během oprav svedena do jednoho jízdního pruhu dle postupu prací, tramvajová doprava zůstane bez omezení.

Místo nastávající opravy Hlávkova mostu. Pramen: TSK Praha

Místo nastávající opravy Hlávkova mostu. Pramen: TSK Praha

Jde přitom jen o malou část rekonstrukčních prací, po kterých zchátralý most dlouho volá. Technická správa komunikací nedávno završila kompletní diagnostiku Hlávkova mostu, jejíž výsledky chce využít v projektování celkové rekonstrukce.

Nosná konstrukce mostu je na klasifikační škále na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Spodní stavba je na tom o trochu lépe, když je označena stupněm V (špatná). Závěrečná zpráva také konstatuje, že správným provedením rekonstrukce a zejména následnou pravidelnou údržbou (pravidelnou obnovou impregnací, prováděním lokálních oprav apod.) lze dosáhnout celkové trvanlivosti původních materiálů a následně zbytkové životnosti mostu dalších 50 let a více. Kdy na rekonstrukci dojde, není jasné.

Hlávkův most je fakticky sestava několika mostů. Most je památkově chráněný, jeho původní část má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice a pocházejí z roku 1912. V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen, na obou koncích byly později doplněny další prvky.

Tagy Hlávkův most TSK Praha
2 komentáře