- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
TSK opraví nejpoškozenější část Hlávkova mostu, auta budou jezdit jedním pruhem
Technická správa komunikací Praha se rozhodla na základě nedávno dokončené kompletní diagnostiky pro výměnu nejvíce poškozených panelů Hlávkova mostu. Konkrétně
Technická správa komunikací Praha se rozhodla na základě nedávno dokončené kompletní diagnostiky pro výměnu nejvíce poškozených panelů Hlávkova mostu. Konkrétně jde o trámový most přes plavební kanál, a to ve směru k Wilsonově ulici. Práce by měly začít 22. dubna a skončit 11. května.
Délka opravovaného úseku bude 107 metrů. V rámci opravných prací bude rozebrána vozovka, vybourány poškozené desky a dojde k sanaci trámového mostu a montáži nových desek. Následně bude položena nová izolace a vrstvy vozovky.
Automobilová doprava bude během oprav svedena do jednoho jízdního pruhu dle postupu prací, tramvajová doprava zůstane bez omezení.
Jde přitom jen o malou část rekonstrukčních prací, po kterých zchátralý most dlouho volá. Technická správa komunikací nedávno završila kompletní diagnostiku Hlávkova mostu, jejíž výsledky chce využít v projektování celkové rekonstrukce.
Nosná konstrukce mostu je na klasifikační škále na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Spodní stavba je na tom o trochu lépe, když je označena stupněm V (špatná). Závěrečná zpráva také konstatuje, že správným provedením rekonstrukce a zejména následnou pravidelnou údržbou (pravidelnou obnovou impregnací, prováděním lokálních oprav apod.) lze dosáhnout celkové trvanlivosti původních materiálů a následně zbytkové životnosti mostu dalších 50 let a více. Kdy na rekonstrukci dojde, není jasné.
Hlávkův most je fakticky sestava několika mostů. Most je památkově chráněný, jeho původní část má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice a pocházejí z roku 1912. V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen, na obou koncích byly později doplněny další prvky.