TSK nenašla projektanta na opravu Libeňského mostu, chystá soutěž rovnou i na stavební firmu
Libeňský most. Foto: TSK
Plány na rekonstrukci Libeňského mostu nabraly mírné zpoždění. Technická správa komunikací (TSK) musela zrušit soutěž na projekční firmu, která by
Ten most je krásný (resp. byl, když jej postavili), jenže to byl i most císaře Františka I. (řetězový most na místě dnešního mostu Legií). Dnes si lépe chráníme památky a krásné stavby, než před sto lety, ale to neznamená, že musíme zachovat rozpadající se nevyhovující most. Bohužel se o něj nikdo nestaral a bylo by vhodné na jeho místě postavit nový, vyhovující dnešním požadavkům s životností 100 let. Je celkem jedno jestli to bude replika (rozšířená replika) nebo bude architektonická soutěž (to bych uvítal).
A za dvacet let, po tom co na most město opět ani nesáhne, se těšme na konečné zbourání, protože životnost už bude opravdu u konce.
Taak dlouho? Já mu dávám 5 let a nepojedou ani tramvaje desítkou. A nedivím se že do toho nikdo nešel.. Je to tu na palici prostě.
To navržené řešení nové soutěže je nějaké ujeté. To pak přeci vůbec nepůjde vyhodnotit, když různé firmy budou podávat různé projekty na přestavbu. Konstrukční řešení se můžou lišit v mnoha ohledech, což samozřejmě bude mít vliv i na výslednou cenu. Resp. při snaze o co nejnižší cenu navrhne stavitel třeba takový projekt, který most sotva udrží pár let pohromadě. Projekt by měl být rozhodně zpracován samostatně odborníky v dané oblasti a až pak si mohou politici vybrat vhodného stavitele.
A znáte nějakého takového odborníka?
Tak asi takhle nějak jsem pochopil, že to chtěli. Bohužel, nikdo nebyl ochotný do toho jít.