Doprava ve městě Infrastruktura

TSK nenašla projektanta na opravu Libeňského mostu, chystá soutěž rovnou i na stavební firmu

Libeňský most. Foto: TSK
Libeňský most. Foto: TSK

Plány na rekonstrukci Libeňského mostu nabraly mírné zpoždění. Technická správa komunikací (TSK) musela zrušit soutěž na projekční firmu, která by připravila podklady pro takzvanou citlivou rekonstrukci mostu.

Zrušení soutěže vyplývá z oznámení ve věstníku veřejných zakázek, potvrdila ho mluvčí TSK Barbora Lišková. „V rámci prvního kola výběrového řízení, kdy se posuzují kvalifikační předpoklady, se přihlásil pouze jeden účastník řízení, který požadované kvalifikační předpoklady stanovené v zadávací dokumentaci nesplnil,“ řekla Lišková.

Pražští radní už dříve rozhodli, že namísto plánovaného zbourání a stavby nového mostu půjdou cestou jeho rekonstrukce. To, že není nutné most bourat, ukázal i posudek švýcarského mostního experta Eugena Brühwilera.

Oprava tím nabere mírné několikaměsíční zpoždění. TSK chce možnou prodlevu zkrátit vypsáním soutěže v jiném formátu. Po konzultaci s odbornou veřejností použije metodu Design & Build, což zjednodušeně znamená, že zhotovitel stavby je současně jejím projektantem. Projekční firma ve spojení se stavební společností tak bude mít jasnější zájem, aby oprava byla co nejlevnější.

Nová soutěž bude vypsána na citlivou rekonstrukci Libeňského mostu včetně navazujícího libeňského soumostí s požadavkem maximálního možného využití stávající projektové dokumentace na zbývající mostní objekty v ose Dělnická – Palmovka včetně platných povolení stavby,“ dodala Lišková.

6
Diskuze

avatar
3 Komentáře
3 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
RadostojohnyJirkaMickeythegrid Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Radosto
Host
Radosto

Ten most je krásný (resp. byl, když jej postavili), jenže to byl i most císaře Františka I. (řetězový most na místě dnešního mostu Legií). Dnes si lépe chráníme památky a krásné stavby, než před sto lety, ale to neznamená, že musíme zachovat rozpadající se nevyhovující most. Bohužel se o něj nikdo nestaral a bylo by vhodné na jeho místě postavit nový, vyhovující dnešním požadavkům s životností 100 let. Je celkem jedno jestli to bude replika (rozšířená replika) nebo bude architektonická soutěž (to bych uvítal).

thegrid
Host
thegrid

A za dvacet let, po tom co na most město opět ani nesáhne, se těšme na konečné zbourání, protože životnost už bude opravdu u konce.

johny
Host
johny

Taak dlouho? Já mu dávám 5 let a nepojedou ani tramvaje desítkou. A nedivím se že do toho nikdo nešel.. Je to tu na palici prostě.

Panoramix
Host
Panoramix

To navržené řešení nové soutěže je nějaké ujeté. To pak přeci vůbec nepůjde vyhodnotit, když různé firmy budou podávat různé projekty na přestavbu. Konstrukční řešení se můžou lišit v mnoha ohledech, což samozřejmě bude mít vliv i na výslednou cenu. Resp. při snaze o co nejnižší cenu navrhne stavitel třeba takový projekt, který most sotva udrží pár let pohromadě. Projekt by měl být rozhodně zpracován samostatně odborníky v dané oblasti a až pak si mohou politici vybrat vhodného stavitele.

Mickey
Host
Mickey

A znáte nějakého takového odborníka?

Jirka
Host
Jirka

Tak asi takhle nějak jsem pochopil, že to chtěli. Bohužel, nikdo nebyl ochotný do toho jít.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll