TSK hledá jméno pro jeden z nejvytíženějších mostů. Bude Lanový nebo Vršovický?
V Praze je podle počtu aut, které po něm za den projedou, vytíženějším mostem pouze Barrandovský přes Vltavu. Mostu na
V Praze je podle počtu aut, které po něm za den projedou, vytíženějším mostem pouze Barrandovský přes Vltavu. Mostu na Jižní spojce všichni říkají lanový, ale ve skutečnosti se tak nejmenuje.
Ve všech dokumentech má poněkud neatraktivní název: Y529 – SDO – ČSD přes Mitas. Technická správa komunikací hl. města Prahy (TSK) se nyní rozhodla, že mostu zkusí vybrat oficiální jméno. Na svém facebookovém a twitterovém profilu zveřejnila anketu, ve které nechává lidi hlasovat o názvu. Na výběr je název Lanový nebo Vršovický most. Zatím s převahou vede Lanový most.
Jak by se podle vás měl jmenovat lanový most na Jižní Spojce? Říkáme mu tak všichni, ale oficiální název nemá. V dokumentaci TSK je označen Y529 – SDO – ČSD přes Mitas. Hlasujte v naší anketě nebo navrhněte Váš název v diskusi. #mostyPraha
— TSK Praha (@TSKPraha) July 30, 2019
„Označení Lanový most je vžité, ale nejde o oficiální název. Často vedeme i debaty, zda jej psát s velkým, nebo malým L. Když to bude oficiální, problém bude vyřešen,“ vysvětlila mluvčí TSK Barbora Lišková. Nový název by měla schválit speciální komise a později i pražští radní. V minulosti byl v dokumentaci most nazván také jako most přes seřaďovací nádraží. Tento název bude už zcela nepřesný, modernizací koridoru seřaďovací nádraží zcela zmizí.
Most na Jižní spojce slouží od roku 1997. Označení lanový se používá díky jeho vzhledu, není ale úplně přesné. Jde totiž o zavěšenou konstrukci. Ve všední den projede po mostě kolem sto tisíc aut včetně 15 tisíc kamionů.
Hlasování o jménu přichází v době, kdy TSK musí o víkendu most opět zavřít kvůli diagnostice. K uzavření došlo už předminulý víkend, kompletní uzavírka čeká řidiče o tomto víkendu od soboty 11:30 do neděle 14:00. Během uzavírky se uskuteční statické a dynamické zatěžovací zkoušky.
Zatímco první uzavírka proběhla v klidu, druhá může přinést problémy. Je naplánována na dobu, kdy je současně uzavřena část Průběžné ulice v místě podjezdu pod tratí směrem ke Švehlově ulici. Omezení se dotkne MHD, individuální dopravy, chodců i cyklistů.
Omezení na mostě je už od 2. července, provoz je zúžen do dvou jízdních pruhů. Veškerá dopravní omezení na mostě skončí v pátek 16. srpna.
Diagnostiku mostu provádí společnost Inset. „Zaměříme se hlavně na předpínací kabely nosné konstrukce a napětí v betonových vzpěrách. Na most se proto nainstalují snímače vibrací, náklonů či magnetoelasticity a tenzometry k pozorování trhlin ve vzpěrách a táhlech,“ upřesňuje Ludvík Hegrlík ze společnosti Inset. Výsledky diagnostiky lanového mostu budou známy v únoru 2020.