TSK dokončí předláždění Hlávkova mostu, hotovo bude v květnu
Dlažba připomínající polní cestu je pouze kosmetickou vadou na kráse mostu, který trpí mnohem horšími obtížemi.
Na pražský Hlávkův most se příští týden po zimní přestávce vrátí dlaždiči. Technická správa komunikací (TSK) naváže na práce z minulého roku a pustí se do předláždění vozovky zbylé části mostu, konkrétně jde o směr z Holešovic do Karlína. Hotovo má být v půlce května.
Dělníci dlažbu kompletně rozeberou, vyrovnají nerovnosti ve spodní vrstvě a na místo vrátí původní žulové kostky. Vyměněné budou také kanalizační vpusti. TSK se rozhodla pro předláždění mostu (místo zalití asfaltem) na základě vyjádření památkářů. Během prací bude jeden jízdní pruh převeden na tramvajovou trať.
Dlažba připomínající polní cestu je nicméně pouze kosmetickou vadou na kráse mostu, který trpí mnohem horšími obtížemi. Před téměř dvěma lety završená diagnostika ukázala, že most je celý notně zchátralý a vyžaduje generální rekonstrukci. Nosná konstrukce mostu je na klasifikační škále na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Spodní stavba je na tom o trochu lépe, když je označena stupněm V (špatná). Jenže slibovaná „generálka“ je zatím v nedohlednu.
Hlávkův most je fakticky sestava několika mostů. Most je památkově chráněný. Jeho původní část má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice, a pocházejí z roku 1912. V roce 1962 byl historický most výrazně rozšířen, na obou koncích byly později doplněny další prvky. Po mostě denně přejede skoro 70 000 aut.