TSK dokončí předláždění Hlávkova mostu, hotovo bude v květnu

Hlávkův most po opravě části povrchu. Foto: TSKHlávkův most po opravě části povrchu. Foto: TSK

Dlažba připomínající polní cestu je pouze kosmetickou vadou na kráse mostu, který trpí mnohem horšími obtížemi.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

Po roce zase stejně kamiony a autobusy ty dlažky rozmandlují. Všude, kde se jede autobusem, drncá a nic se neudělá kvalitně a správným materiálem. Dlažba patří na chodníky a na pěší zónu a ne na silnici. Most není zase tak starý, kdy existovaly dlažební kostky v ulicích…

MaT

Památkáři? Jo aha… A kolik asi tak lidí chodí obdivovat tu dlažbu zrovna na Hlávkův most? Proč tedy není dlažba na dalších pražských mostech – třeba Palackého, Mánesově, Legií, Jiráskově… Některé jsou i starší, než ten Hlávkův. A že to nebude zalité asfaltem? No právě že bude. Oni ty dlažební kostky právě na Hlávkové mostě i v těch predlážděných částech opravdu tím asfaltem zalévají. Což je fakt krása. A některé z výhod dlažebních kostek tím pak mizí (zasakování vody). A je to fakt „krása“. Sice chápu, že asi nechtějí, aby do konstrukce mostu zatékalo, ale doufám, že se památkářům ty… Číst vice »

Ryk Mat

Bez rekonstrukce celé mostovky a systému odvodnění nelze na mostech nahradit kamennou dlažbu, kterou voda prosakuje dlažbou asfaltobetonovou, která není vodopropustná. Takový počin by ten most s pravděpodobností hraničící s jistotou velmi rychle vážně poškodil.

MaT

To co píšete sice celkem dává smysl, ale proč tedy ty dlažební kostky ještě zalévají asfaltem? Pak tam asi moc vody právě neproteče. Nebo to má ještě jiný účel? Zvýšit životnost? Dlažba pak vydrží déle, než když se „jen“ položí do vrstvy písku a písek je částečně i v mezerách mezi jednotlivými kostkami? Nebo to má zabránit tomu, aby se tento písek nevyplavoval? Jinak já jsem jedině pro, aby se Hlávkův most opravil důkladně, i s celou konstrukcí, jestli se nepletu, tak tam nějaké problémy také byly. Ale takhle to vypadá, že se „flikují“ jen povrchy a pořádná rekonstrukce (kterou… Číst vice »

Ryk Mat

Dovolím si poplašné zprávy v tom článku uvést na pravou míru. Hlávkův most je ve skutečnosti soumostí a všechny tři mosty nad řečištěm jsou staticky v pořádku. Problematické je až přemostění nábřeží Kpt. Jaroše, u nich se odhaduje životnost cca 12 let. V havarijním stavu jsou mosty nad tramvajovými tratěmi v oblasti zastávky metra Vltavská a ty jsou dnes podepřeny tak, že i ony vydrží nejméně 10 let. Rekonstrukce mostu tudíž není na pořadu dne a nejspíše bude zahájena až po dokončení mostu Rohanského. Předláždění je tedy opravdu na místě. Pruhy v mapce jsou na náspu a na rámovém železobetonovém… Číst vice »

MaT

Ok, díky i za tyto informace, které jsem četl až poté, co jsem četl Vaši odpověď na můj komentář (a odeslal odpověď na ni). I tak bych byl ale raději, aby se s Hlávkovým mostem něco dělalo i dřív než za 10 let. Každopádně z toho ale vyplývá, že ta výmluva na památkáře asi bude opravdu jen výmluvou. Podle Vás tedy dlažba tam musí být, aby ten povrch byl voděpropustný, protože kontrukce mostu není projektovaná na to, aby nad ní bylo něco, co vodě propustné není. Správně? Ale kdyby konstrukci tedy třeba živičný povrch nevadil, tak těm památkářům to najednou… Číst vice »

Codycheck

Jako jeden velký zpomalovací retarder funguje perfektně 🙂

Jiří Kocurek

Polňačka? Ale notak. https://mapy.cz/s/putakafebu
To vlevo je brod. To vpravo byla objížďka, když byl most na II/436 uzavřený kvůli rekonstrukci.

Jan Kavan

@Jan Šindelář: Krásný perex!