Tržby za šalinkarty v Brně byly loni o 60 milionů nižší než před covidem

Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMBBrněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB

Platnou šalinkartu má více než 153 tisíc lidí.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miropiro

No jsou. Já jsem se naučil jezdit na sdíleném kole. Jistě, občas je to otrava, ale vystačím si víceméně s univerzální jízdenkou

W14

Tržby byly nižší…
No aby ne, když v Brně funkční MHD není – zastávky co 100m, samé křižovatky, neexistující přestupy z šalin na busy,, v létě je čekací doba kolem 18-20 minut pravidelností, jinak 12-15 minut. I jako chodec jsem schopen na určitých tratích dojít z jedné zastávky na jinou daleko rychleji, než tam dojede šalina, nebo bus. Ale pokud máte auto, tak je Brno super (tak trochu ironie, protože tu nejsou parkovací místa, ale ono vedení zase někde zruší chodníky, nebo pokácí stromy).

Jan Novotný

Rychlost tramvajové dopravy, která zastavuje na každé křižovatce, hovoří taky v neprospěch…

Jiří Kocurek

Včera… stojí na Moraváku, pouští jinou šalinu. Stojí na České, pouští jinou šalinu. Zrušení světel by tomu moc nepomohlo a zrušení samotné křižovatky tuplem ne.

Pavel Skládaný

Bohužel preference tramvají na klíčových křižovatkách je bídná nebo žádná, jízdní (resp. cestovní) doby pak extrémně dlouhé.

Tomáš Gottschalk

Jedním z důvodů možná bude rozmach elektromobility – přibylo soukromých i sdílených koloběžek a dalších přibližovadel, možná i byciklistů opovážlivě spoléhajících na namalované „cyklopruhy“ plus mírná zlepšení cykloinfra – např. podjezd pod Hladíkovou.

Kernteriér

A nesouvisí to právě s tou nutností mít šalinkartu elektronickou? Jsou do toho počítané i papírové, které se dají stále koupit na pokladnách ČD?

Pavel

Těch důvodů bude více. Hodně lidí si během období státního teroru pod záminkou čínské chřipky zvyklo jezdit autem, kde nemuseli mít náhubek a teď to nechtějí měnit. Stojí je to o něco více, ale za kvalitu si člověk rád připlatí, nikdo na ně nekašle, nesmrdí jim tam bezdomovec, nečekají na vůz na zastávce a jak moc to cuká si ovlivňují sami. V kolonách stojí stejně jako mhd. Tramvají na samostatných tratích jako z Bystrce na Mendlák je málo a málo kdo by využil jen tento úsek kde auto nemá proti tramvaji šanci. V autě si zatopí kdykoli, tramvaj až když… Číst vice »

marcela

Ale vy jste se nějak rozohnil. Dovoluji si připomenout, že když sem covid přišel, nikdo nevěděl, co to je, lidi se báli, na ulici se vyhýbali jeden druhému. To, že vláda omezila kontakty bylo jedině dobře, ten první covid byl opravdu masakr a v souvislosti s žádnou léčbou by bylo mrtvých mnohem víc. Po bitvě je každý generál, že ano.

Pavel

Jeden z kandidátů na prezidenta byl generál už před bitvou… Nerozohnil jsem se, jen jsem popsal několik důvodů, proč v Brně stále roste počet uživatelů aut na úkor předplatitelů mhd. Protože pokud někdo střídá auto a mhd, už si nekoupí předplacenku, ale jednorázovou jízdenku, nejčastěji si „pípne“. Jinak to „omezení kontaktů“ jak nazýváte omezování lidských práv shledaly soudy ve velké většině nezákonným…

marcela

Mně to omezení na právech nevadilo, netrvám na právu nechat se v době virové epidemie poprskat vším možným.

Granja

Oni i okolní státy postupovaly podobně, bohužel jen někteří špičkoví odborníci měli určité povědomí o možných vlastnostech této nákazy, jenže k jejich odborným názorům se nepřihlíželo, protože prakticky v celé Evropě se postupovalo dle striktních, obdobných, opatření.

Jan T.

Pane, to je slovník, „státní teror“, „náhubek“. Vy o teroru nic nevíte, teror měli v Číně, kde infikované zavírali v celém domě a dole jim zvařili dveři, aby jim neutekli. Rouška nebo respirátor jsou standardní ochranná pomůcka před šířením respiračních chorob. My jsme na to nebyli zvyklí, ale třeba v Japonsku to nosí i při nachlazení, protože jsou ohleduplní a nechtějí nakazit ostatní lidi ani ve spolupracovníky, za to u nás je běžné přecházet nemoci a klidně nakazit celé oddělení v práci. Nevím jak vy, ale já sem kromě asi dvou týdnů, jezdil do práce během covidu celou dobu. Kromě… Číst vice »

Pavel

Teror je teror, to ze v Cine je vetsi, nemuze byt omluva. A co kdo dela v aute je jeho vec. Treba poslech audioknihy je slusne vyuziti casu. Nikoho tim neobtezuje narozdil od tech, jejichz zvuky z telefonu slycham v mhd…

Jiří Kocurek

A povinost nasadit si svářečskou kuklu a rukavice je tak teror, raději se taky necháte poprskat?

Martin Verner

To není až tak povinnost (u mne doma v dílně mi to nikdo nenařizuje), jako rozumná nutnost.
Nebo vy potřebujete befel na to, abyste svařoval v rukavicích? Samotného by to nenapadlo? Vařil byste se spálenýma prackama a s očima jako králík, a koutkem úst byste nadával „sakra, kdy už mi konečně někdo nařídí vzít si rukavice a kuklu“?

liposh

Jedná se o reakci na snižování počtu spojů a taky po covidu víc lidí dělá z domu. I já jsem se položil na otázku zda si šalinkartu koupit vzhledem k oběma výše zmíněným faktům. Nakonec jsem ji koupil, ale život je prostě boj. 🙂

EM*

A taky v mezičase zavedli možnost platit kartou při nástupu a někteří se naučili více chodit pěšky 🙂

MildaIV

Já jsem si po přechodu na homeofice už šalinkartu nekoupil.

Pavel Skládaný

Neděláte dobře, za chvíli budou suprové nové Škody 45 a komfortní ibalginy na příměstských linkách S 3 a S 2.

MHD

On ale třeba není šotouš- projížděč, aby jezdil jen tak pro radost z nových vozidel.