Trvalý zákaz vjezdu na půl hodiny. Dobříš po experimentu nechá ulici u škol ráno trvale bez aut
Děti u škol v Dobříši se před začátkem výuky nemusí už vyhýbat autům. Foto: Městský úřad Dobříš
Město současně připravuje vybudování přístřešku pro sto kol.
Je děsivé, že se z toho musí v ČR dělat kovbojka. Ve finském Oulu jezdí děti do školy na kole i v -15 stupních, v Holandsku, Dánsku při poměrně silných protivětrech. Do Afriky posíláme kola v rámci projektu Kola pro Afriku, aby se mohly děti dostat do školy o trochu rychleji a přijemněji než pěšky (co kdyby je cestou napadla nějaká kočkovitá šelma?). V ČR ale mají primitivní/líní rodiče problém pustit dítě na vzdálenost 100-200m samotné. Za každého odvážného starostu/ředitele díky.
Tvrdíte tím, že děti přímo u budov naší školy které srazilo a zranilo něčí auto ( několik případů za posledních několik let) nezažily “ průser“ ?
„Vedení města chce nyní tímto projektem podpořit (…) jejich přirozený pohyb, samostatnost a zodpovědnost.“
Takže to, že město znemožní dětem styk s běžným životem (auta), má děti naučit samostatnosti a odpovědnosti?
To je ale problém těch dětí a jejich rodičů, že s autem mají styk je při jízdě v něm.
Tohle ho ale neznemožní.
Auta budou v budoucnu čím dál.mene běžným životem, především v centrech měst. Budoucnost je v mhd, pěší a cyklo dopravě, auta se budou čím dál více přípravu omezovat.
Auta SE budou omezovat?😅
Už jsme měli žít v komunismu…
Ale rozlehlou kolárnu kvituju,aspoň budou mít děcka kam chodit kouřit.
A až SE omezí auta před školou,tak to bude jak ve Fantozzim. Tak kam si dáme vyjížďku dneska? K tetě do Kladna! A kde parkuje mamka?
mno, kolárna je pravdu takový příkladu rozhledu přes koňské klapky 🙂 U nás mají před budovami školy zastřešené příštřešky pro kola a cyklostojany kde si děti odkládají i koloběžky.
tvrdíte tím, že děti jezdící autem jsou samostatnější než děti, které se do školy či na kroužek dopraví jinak ? Nebo dokonce tvrdíte, že u nás mohou děti řídit ?
Tvrdím, že děti by měly mít možnost naučit se neskákat pod dvě tuny železa.
vypadá to, že od školství požadujete “ komplexní výchovu“ 🙂 tedy i autorodeo ?
Především samostatnost a zodpovědnost zmíněnou v článku, viz moje odpověď níže.
toto byl predpokladam sarkasmus, ze?
teda, spis doufam.
On ten styk chodec-automobil ve venkovním prostředí má dost drastické následky…
A proto děti musí mít možnost naučit se chovat tak, aby k těm drastickým následkům nedocházelo. Proto ten „mama servis“ ve formě doprovodu od auta přes silnici ke dveřím. Rodič může v případě potřeby zastavit dítě, když jede auto.
Jasně, a až se bude chtít dítě naučit tancovat, pošlete ho doprostřed kotle na punkovém koncertě? Kdyby ho zajímal box, pošlete ho do ringu uprostřed zápasu těžkejch vah? Učíte ho plavat hozením z parníku uprostřed řeky (s tím, že jste připravenej pro něj skočit (a stejně jako v tý vřavě mamataxi před školou reálně nebudete mít šanci cokoli vyřešit, když půjde do tuhýho)). Ne, vytvářet před začátkem vyučování před školou jedny z nejnebezpečnějších situací na silnicích, kdy se tam naprosto chaoticky pohybují auta řízená velmi nervózními a spěchajícími lidmi, opravdu není výchova dětí k pohybu po ulici, ale koledování si… Číst vice »
tvl neblbněte a nedělejte z toho kovbojjku – z těch dětí takhle vychováváme naprostý dementy.
Za mých mladých let (devadestátky) jsme jezdili ve třetí třídě přes půl prahy (autobus + metro + kus pěšky po smíchově) , a nikomu to nepřišlo dívný.
ty děti těch pár set metrl od domova do školy dojdou – fakt není potřeba je vozit autem až před školu.
Tenkrát holt byly komerční televize s jejich černou kronikou teprve v plenkách. Dneska každý vidí na každém rohu úchyla, pedofila, únosce nebo vraha.
34 let to trvalo od změny režimu ke změně myšlení, v Holandsku, Německu je běžné, že se používají jízdní kola ve městech, nejen pro děti, kde je to samozřejmost, ale i pro dospělé. Tedy tato změna je první kapka, samozřejmě mají následovat další, například odstranění nesmyslných zpomalovacích prahů, kde konečně podle studií v Anglii pochopili, že rozjížděním se zvyšuje ekologická zátěž a poškozují se samotná vozidla a bezpečnost provozu se řeší úplně jinak v 21.stol. A můžeme pokračovat, kamiony v centru města, nadbytek nevytížených autobusů, vlak do hl. města, který zastavuje na každé zastávce a nikdo s ním nejezdí, protože… Číst vice »
Zpomalovaci prahy je automobilova infrastruktura, ale v soucasnosti bezpecnost na prechodech zvysuji.
Zpomalení aut v rezidenčních oblastech je klíčový pro možnost vývoje k normálnímu a dlouhodobě funkčnímu modal splitu. Samozřejmě platí, že se to dá dělat líp i hůř. Montované zpomalovací prahy jsou to nejjednodušší, ale zároveň asi nejhorší řešení (i když můžou být i ony o odst lepší než nic). O dost lepší jsou vyvýšené přechody nebo celé vyvýšené křižovatky, nebo třeba zužování prostoru, šikany nutící k přejíždění ze strany na stranu, atd.
jak které, jako aktivní městský cyklista je upřímně řečeno nenávidím , každý má totiý nějaké slabiny, třeba to, že auta v jízdním pruhu díky některým typům kličkují. Úplně nejhorší jsou ty hnědé plastové čtverce ( kloužou) nebo ten typ co se vyrábí na místě z asfaltu a obrubníků a leckde ho “ prsknou do centra křižovatky , nemá to někdy úplně standartní výšku a lidé se jim snaží vyhýbat a účastníci provozu, ať už automobilisté, nebo cyklisté se pak objevují v protisměru. U nás u školy dokonce byl jeden takový zpomalovák ( příliš vysoký auta tam škrtala) příčinou zranění dítětě,… Číst vice »
Baba najede na chodník a přejede nohu. To úplně není vina zpomalováku. (Tím neříkam, že zpomalovák je někdy dobré řešení.)
Přesně na tomto místě mne před 35 lety málem srazil trabant,..
A jak to dopadlo? Ještě doteď máte zásobu trsátek?
Nikde není v českém právním řádu zakotveno právo vézt dítě do školy autem a vysadit jej až u dveří. Pokud nechci dítě nechat dojít do školy samotné na moji zodpovědnost, musím někde zaparkovat a odvést jej / jít pěšky/ jet VHD.
A pochybuji že tam blokovali dopravu zrovna ti, co to dítě „jen“ dovezli, výstup je tak max. 30 sekund.
To jste to asi nikdy nevidel.
Tak to tedy zase prr.. Asi jste fakt nikdy neviděl běžný obrázek „mama-taxi“ ráno před většinou škol. To jsou desítky aut, kterými tam rodiče převáží děti sto metrů z domova.
u nás to blokuje půlku „vesnice“ . Protože těch aut jsou desítky a každý, jak říkáte, trvá půl mínuty… ono když se to sečte, tak to jsou kolony přes půl vsi.
Udělejte si výlet do USA a podívejte se, jak to vypadá u nějaké velké školy nebo pokud je více škol poblíž sebe. Zasekaná celá čtvrt.
Na druhou stranu tam značnou část dětí odveze školní autobus. Školních autobusů jsou tam mraky 🙂
Protože si města a obce postavili tak, že samostatnej pohyb dětí po jejich silnicích pěšky nebo na kole, a to i v okolí těch škol, je už opravdu v podstatě vyloučenej… Bohužel jsou mezi námi tací, kteří to neberou jako varovnej příklad, ale jako to, co by chtěli přenést i sem.
ale jo, postavili, na druhou stranu tam v rozsáhlých obytných zonách vilkového typu nepotkáte typického českého řidiče kterému je maximální povolená rychlost rychlostí minimální kterou je ochoten jet a kterou si vynucuje. ( typicky u nás je zona30 kterou podle mě dodržuje tak 10 procent lidí a z těch je ještě půlka cyklistů ) . Obecně dodržování pravidel , některá dopravní pravidla a systémy křižovatek bych si přál i u nás a to najezdím na kole po Praze víc km než autem…
A kolik lidi tam v tech vilovejch ctvrtich potkate pesky? Ony byvaji tak roztahane a spletite, ze tam prakticky nic neni v dochozi vzdalenosti. Navic diky zonovani v tech vilovych ctvrtich vetsinou nesmi byt zadne obchody a sluzby, k tem se dostanete jen po desivejch mnohaproudejch hybridech ulice s dalnici. Takze i kdyz dopravni rezim tech ulicek chuzi teoreticky umoznuje, prakticky to moc vyuzitelny k nicemu rozumnymu nebyva.
bavili jsme se o spíš pravidlech, pěšky tam nikdo nechodí, když nepočítám mojí mámu na návštěvách, tam se pouze běhá 🙂 Ono také záleží jak kde. V Kalifornii se hojně chodí a jezdí na kole. V prádelnách typu Georgie se dá stejně dá chodit maximálně v zimě 🙂 i kolo je tam utrpení…
tak to je z říše snů , ve skutečnosti některé mamataxikářky doslova dovedou dítě až do šaten…
Vyděláno budete mít Vy, protože jste nepřizpůsobil chůzi stavu chodníku a způsobil dopravní nehodu.
To by byl problém majitele toho chodníku bez ohledu na zákaz vjezdu o ulici vedle. Když ne tvoje dítě, o minutu později tam uklouzne někdo jiný.
tak tam vysadím dítě v 7.29 nejpozději. Nebo tak, abych na něj viděl, že dojde ve zdraví do školy a měl možnost zásahu kdyby se něco stalo.
Z toho auta můžete prý i vylézt a třeba s tím dítětem kousek jít.
Ještě to dítě těch pár metrů může sledovat pomocí sledovacích chipů a nebo i přes zákaz dronem
Najmout bodyguardy.
Já bych ho pro jistotu nesl. Víš, co stojí boty? Tak proč prošoupávat dvoje…
Dite z nich stejne vyroste driv, nez je prosoupe. Bohuzel skolak zpravidla dospelyho neunese. Ale mohl by ho tahnout treba na skejtu.
Zejména takové čtrnáctileté dítě v pubertě škrtne sirkou a hned může být průšvih.
V obcí Doksy nezletilí….. 😄
Stejně tam s trochou štěstí postavěj měšťáka a ten může hlídat jak auta tak děti
To tady u nas je skola, u ktere z nejblizsiho mista, kam jde fyzicky dojet autem, neni na vchod videt. Nevim, co byste si tu pocal, mozna byste musel z toho auta vylezt a ujit par set kroku pesky. Takova hruza…
Nebo by mohl také vlastnímu dítěti věřit a nechat ho jít samotné. Pokud ho tedy vychoval tak, že se umí samo pohybovat ve veřejném prostoru.
Proboha, o jakém zásahu to mluvíte??! 😳 Co by se jako podle vás mohlo stát? A kolikrát se to vám / vašemu dítěti už stalo? 🤔🤦♂️
Vaše dítě z vás musí mít radost.. vrtulníkoví rodiče jsou zlo dnešní doby
chudak vase dite … 🙁
Buď je ta mapa tady špatně, nebo je to trochu nedomyšlené a zablokuje se domov důchodců a poliklinika. A taky to nemohu najít na úřední desce, tak uplně vidím, jak to někdo napadne a soud řekne, že to musí zrušit. Viz Budějovice a průjezd náměstí, nebo druhá strana parking na chodníku v Praze.
Však se píše část ulice, tzn. že poliklinika a domov pro seniory může zůstat bez problému přístupný z ulice Pražská
Dobříš se vylidní. Buď ty děti po cestě unesou či přejedou, nebo rodiče nepřežijí tu ostudu, že jejich dítě jde pěšky.
Přesně, myslel vůbec někdo na děti, co vezou fošny?
Dětskou práci využij, sám si svůj život užij.
Nastesti u nas jeste deti s fosnama mohou doprovazet do sloly rodice. A nektery k tomu tahaji i batoh.
Pocet unosu neznam….
Za mě stání pro ty kola super. Od dubna do října by to na kole šlo.Nebo jinak, musí být více než + 12 stupnu a nesmí vytrvale pršet.Takže jedna třetina školního roku není problém.
Neexistuje špatné počasí, jezdím na kole i v minus 15, existuje pouze špatně oblečení, tyhle agrumenty řekněte v zahraničí, bude to dobrý vtip, v jiných zemích prší mnohem častěji a existují pláštěnky a minimální odolnost vůči nepohodlí, tady v Česku je silná degenerace.
Opravdu si nebudu oblíkat skafandr jenom proto, abych do práce mohl přijet uřícený a vyčerpaný.
Rika nekdo, kdo si neumi predstavit pohyb po meste bez dvoutunovyho zeleznyho skafandru…
Proč skafandr? I normální bunda je dnes nepromokavá, zrovna tak případný batoh nebo brašna. U nás není většinou problém v počasí, ale v neexistující, případně zoufalé infrastruktuře.
tihle odborníci na cyklodopravu se poznají podle toho, že přijedou na místo kde se “ hodlají projet na kole“ autem, tam kola vyloží a jedou. To pak člověk potkává na totálně vyasfaltované , rovné labské cyklostezce lidi na celoodpruženém horském kole s plášti traktor v ceně malého auta 🙂
Zajímavé, manželka je učitelka a do práce na kole jezdí prakticky každý den a ve skafandru jsem ji ještě neviděl. Ujet pár km na kole zvládnou i její kolegyně, i ty které jsou už dávno v důchodovém věku . Naprostá většina dětí u nás v městské části to má na kole či koloběžce do deseti minut volné jízdy, autem to trvá většinou déle. Nějací odborníci na dopravu u nás trošku zamotali jednosměrky , tím se jízda natáhne a hlavní je pernamentně zasekaná .
Z jednosmerek jde udelat pekna hra. U nas jich
mame tolik, ze je docela zabava se z nich vymotat tak, aby clovek dojel tam, kam chtel.
Ona to neni ani tak degenerace, jako spis nezkusenost a strach z neznameho. Rada tech, co si to dopredu neumi predstavit, by to v pohode dala, kdyby to u nas bylo normalni a byla na to infrastruktura.
Tou infrastrukturou je potřeba začít, zbytek přijde postupně sám.
Presne tak. Bohuzel zatim u politiku pravazuje zcestna predstava, ze by to melo byt naopak. I kdyz to nedava smysl. Mosty se taky stavi i v mistech, kde predtim pres divokou reku nikdo neplaval.
Od -25 lze jet i na prazdnem kole 🙂 Poznal jsem to az po par kilometrech.
Jezdím s dětmi do školy na kole do cca +3 C, dřív s mladším do školky na sedačce do -3 C. Zvládají v pohodě, nemocnost se nezvýšila (asi ani nesnížila).
Jezdil jsem na kole i do skolky a sam. Ale je pravda, ze to bylo na vesnici a v dobe, kdy ti stastnejsi meli trabanta… Dneska jsou docela popularni kolobezky.
A co rezidenti, kteří bydlí vedle školy?
A co integrovaný záchranný systém? Má vyjímky? Aby to nedopadlo tak, že školník volá hasičům: „Škola hoří!“ a dostane odpověď: „Počkejte půl hodiny“.
Vy nemáte řidičák, co? Protože jestli jo, tak netuším jak jste jej legálně získal…
Jako vtip dobré, ale naštěstí máme jakýsi zákon o provozu na pozemních komunikacích.
možná je to pro vás novinka , ale integrovaný záchraný systém se úplně neřídí dopravním značením…
Buď můžou dostat výjimku nebo to musí brát jako daň za to, že jim tam nesmrdí auta s těmi žáky.
co jako , ti nemohou mít výjimku ? U nás v obci je třeba místo, kde je zákaz odbočení vpravo s vyjímkou několika domů, které se nachází v této lokalitě. Snížilo to využívání jejich ulice jako zkratky ve stylu “ silnice první třídy ve vilkové čtvrti“
Tak jedna hodina, nebo asi půl hodina(není úplně jasné, kde vypadla nula), je trochu hloupé řešení. Spíš bych to udělal po celý den a celý rok, tohle spíš bude dělat bordel.
Tohle úplně krásně řeší semafor s kamerou.. A lip než trapná značka. Navíc za projeti červené jsou vyšší tresty.
Neřeší. Funkce SSZ, čili „semaforu“ je k řízení dopravy, kde jsou kolizní směry či proudy, buzerační funkce podle mnohých výkladů odporuje platné legislativě. Jinak je to jejich město, jejich pravidla, která vznikla na základě lehce nadpolovičního konsenzu. Děti ať se trochu projdou, to jim vůbec neuškodí, a jestli odpadne každodenní blázinec s nájezdem aut až ke školám (a tím se zajistí více bezpečnosti v bezprostřední blízkosti škol), tím lépe. K tomu se dá akorát připojit otázka, jestli funguje a jestli funguje dobře veřejná doprava, která školáky a studenty sváží z okolních obcí. Troufám si tvrdit, že v Dobříši a okolí… Číst vice »
Ulice úplně bez aut je lepší. Ostatně, časem zas ta děcka půjdou domů, nebo na kroužky jinam.
Je, ale to rano byva o hodne vetsi problem. Odpoledne pri odchodech to byva vyrazne rozptylenejsi.kazdopadne je to velkej krok spravnym smerem.
Jako jo. Ale zas, když to je jen hodina, tak vidím, že to může dělat problémy, teda pokud tam není zavedena natvrdo nízká rychlost, možná i po vzoru Montpellier 10. (Ano, tam jsou místa, kde se jezdí jen 10, pokud nejde o tramvaj a cyklisté mají možnost jet protisměrně snad všude. Jsou to místa, kde je tramvaj oddělená od aut, ale ulice je tak široká, že tam už fyzicky nejde nacpat chodník, samozřejmě, jeden směr, jeden blok budov)
S tímhle plný souhlas. K přístřešku na kola by se ještě hodilo pár boxů, přece jen některá kola jsou dražší než auta a i kdyby ne, tak sundávat celou výbavu taky není ideální.
Zase na druhou stranu – které dítě takové kolo má? Troufám si říct, že to bude promile žáků.
Proto pan Kebab napsal pár boxů 🙂 nevidím problém.
Moc jich nebude, ale můžou se najít. A třeba se přidají i učitelé…
To přece nevadí. Je škoda, že když už takové kolo někdo má, na něm třeba nejezdí právě proto, aby o něj nepřišel, zvlášť v nižším věku. Nakonec to je často i můj případ. Nemám drahé kolo, ale taky aktuálně nemám chuť ani možnost řešit nové, kdyby mi tohle někdo náhodou ukradl a tak jedu občas autem, i když bych raději jel na kole. Právě kvůli nemožnosti bezpečného uložení v cíli. Ukrást kolo nebo jeho část je holt mnohem jednodušší, než auto. Jednou jsem se takhle nuceně vracel z výletu dodávkou, někdo mi během pár minut štípnul rychloupínák. Zhebni v posteli,… Číst vice »
ono je třeba být s „parkovaním“ kola otrlý alespoň na úrovni průměrného českého účastníka provozu. Uznávám sice, že cvrček klientova kola na cestě do do hlubin banky stále ještě budí jisté zděšení v očích přepážkářů kolem kterých chodím, ale už si zvykli a stačilo v zásadě naznačit, že v jiných bankách to nevadí a na rozdíl od kočárku který tam smí mám kole jen dvě 🙂
To je fajn, že vám to funguje, ale není to nic, co by fungovalo každýmu. Natož dítěti…