Trutnov začlení do MHD železnici, zastupitelé schválili vznik městské linky

Lokomotiva 754 v čele rychlíku Hradečan v Trutnově. Foto: Michal ChrástLokomotiva 754 v čele rychlíku Hradečan v Trutnově. Foto: Michal Chrást

Provoz vlaků má začít příští rok v březnu.

Zastupitelé Trutnova dnes rozhodli o vzniku nové městské železniční linky.  Má osmkrát za den propojit obec Libeč s hlavním nádražím. Důvodem vzniku linky jsou obavy z velkého nárůstu silničního provozu poté, co Polsko dokončí rychlostní silnici S3 na českou hranici u Královce.

Souhlas zastupitelů potvrdila agentuře ČTK mluvčí trutnovské radnice Michaela Dědková. Provoz linky má vyjít na 1,4 milionu korun ročně. Plán počítá se zavedením linky od příštího března. „Při zahuštění dopravy by vlakové spoje byly rychlejší. Jen pro představu – jízdní doba autobusu z Poříčí na Zelenou Louku činí cca 23 až 31 minut,“ popisuje situaci Michal Rosa, starosta města Trutnova.

Podle něj je možné na silnici zřídit vyhrazený pruh pro autobusy jen v úseku Olympu po křižovatku Polské s Náchodskou, a to jen ve směru z Poříčí do centra. Městská linka bude znamenat vytvoření osmi párů vlakových spojů na trati Trutnov hlavní nádraží – Libeč. „Bohužel z technických důvodů není možné zřídit linku, která povede napříč celým Trutnovem z Horního Starého Města až do Libče,“ podotýká Michal Rosa.

Přizpůsobení MHD železnici

Podle něj bude základem úspěchu nové linky i ochota lidí dojít na zastávku nebo dojet na kole zhruba 500 metrů. Proto má dojít k úpravě přístupové cesty k zastávce v Libči. V docházkové vzdálenosti 500 metrů od zastávek Libeč a Trutnov střed žije více než tisíc obyvatel.

Z 16 nových spojů by sedm mělo s přestupem návaznost na vlaky směřující z trutnovského hlavního nádraží do Svobody nad Úpou. Vedení města se také podařilo domluvit, aby veškeré spoje, které jedou z hlavního nádraží do Svobody, stavěly na zastávkách Trutnov-Zelená Louka a Trutnov-Staré Město. Radnice přizpůsobí také městskou hromadnou dopravu tak, aby navazovala. „S krajským úřadem jednáme o akceptaci předplacených kuponů městské hromadné dopravy. Díky tomu bude ve vlaku i v autobusu platit jedna jízdenka. Nepřejeme si, aby jízdné zdražilo. Chceme, aby městská hromadná doprava byla atraktivní a aby se ji lidé naučili co nejvíce využívat,“ říká trutnovský starosta.

Přes Trutnov má vést v budoucnu dálnice D11, která by samotným ulicím ulevila. Stavba začne ale později, než bude hotový polský úsek.

Tagy městská železniční linka rychlostní silnice S3 Trutnov
15 komentářů