Trolejbusy v Ústí nad Labem se vrátí na Střekov už v sobotu

Trolejbus na mostě Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLTrolejbus na mostě Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Linka 60 pojede od soboty v plné trase.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Yami

Myslím si že by se měl most vyměnit úplně

Kernteriér

Nebylo součástí toho testování i shánění povolení pro provoz drážních vozidel přes Mariánský most? Nebo v UL tento svého času brněnský průšvih máte ošetřený předem?

Jiří Kocurek

Ono by to chtělo asi i změnu zákona v tom smyslu, že trolejbus jedoucí na nezávislý pohon je autobus a nejedná se o provozování drážní dopravy. Jediné vícenáklady jsou RZ na vozidle…

Kernteriér

Ty RZ by tam ovšem v souladu s českou logikou mohly být jen ve chvíli, kdy je zrovna tím autobusem. 🙂

P_V

K sehnání jsou nelegální udělátka, která tabulku RZ dálkovým ovládáním zakryjí. Tady by našly legální užití. 🙂

Jiří Kocurek

Ale houby, DPMB má v místě RZ taky nějaké cedule, v Praze to taky jezdilo s nápisem na místě RZ. Akorát obsesivní šotouši z toho budou vytrolejení, ale to způsobuje i změna čísla linky s lidmi ve voze.

Kernteriér

To ovšem nejsou RZ. Úředník by se v tom dokázal porýpat.

Lukáš F.

Jak se to řeší u dvoucestných vozidel, která mohou jezdit po silnici i po kolejích?

Kernteriér

To nejsou drážní vozidla.

vjkm

Jsou to většinou drážní vozidla, mívají SPZ i drážní označení včetně drážních světel.

P_V

Jediný by nebyl, ještě by musel podstoupit jednorázové schválení k provozu jako silniční vozidlo.

Jiří Kocurek

Což je víceméně formalita, protože karoserie, podvozek, osvětlení … to má společné s autobusem/elektrobusem, většinou schváleným v celé Evropě.

Pája

Muselo by to začít jezdit na technickou jako autobusy. A musela by se vypracovat metodika atd atd. Netvrdím že to nejde, jen vysvětluju. V 90. se nějaký aktivní jedinec snažil posílat na technickou klasické 14TrM a moc dobře to nedopadlo. Válcema to prošlo v pohodě, vůle OK, únik ničeho nenašli – ale změřit izolační stav nebo zkontrolovat přítlak sběračů bylo tehdy mimo jejich možnosti.

PvvS

Jenže to by se z trolejbusů musely udělat normální silniční vozidla. A co teď s těma, který s tím nebyly konstruovaný ? Zbytky 14/15Tr, 21/22Tr…

Kernteriér

Ty zase nejsou s agregáty, takže by zůstaly, kde jsou.

Ryk Mat

A musí se tak činit retroaktivně?

Pozorovatel

Myslím si, že ústecký DP to má ošetřený, neboť už se Mariánský most pro provoz parciálních trolejbusů využil při různých výlukách a opravách komunikací. Rozdíl je jen v tom, že se jednalo provoz dočasný. Vzhledem k tomu, že uzavírka mostu E.Beneše je na několik let, musel se status trolejbusové dráhy přes Mariánský most (i když tam není nainstalováno trolejové vedení) změnit z dočasného na trvalý. Další změnu, kterou musel dopravce udělat, byla změna licencí, ta platí i pro autobusy, proto všechny linky, které se odklonily přes Mariánský most, jezdily v režimu výluky, než se upravila platná legislativa. Aby mohl být… Číst vice »

Karel

Neví někdo, na základě jakých povolení jezdí parciální trolejbusy v Plzni jak na pravidelných linkách, tak na výlukách?

Pampeliška

Asi škoda, že se jim to nepovedlo hned první dny po uzavření, ale to vem čert 🙂 Nevíte, jestli chodil řidič ven troleje nasazovat nebo mají “stříšky”?

Nikola

Stříšky

FrenkyUL

Super odpověď. Takže uvidíme.

Pampeliška

Díky! Kde nasazují? Tipuji Kamenný Vrch škola a Mírové náměstí?

Pája

Já myslím že budou nasazovat na zastávce ZPA a Mírové náměstí

Jirka P.

„Stříšky“ nainstalovali na zastávce ZPA původně směr na Benešák a o posledním víkendu zakruhovali korunu trolejí na střekovském kruháči. Na této zastávce totiž trolejbus má vcelku pravidelné postavení na rozdíl od protilehlé zastávky v současnosti směr Mírové náměstí.