Nebylo součástí toho testování i shánění povolení pro provoz drážních vozidel přes Mariánský most? Nebo v UL tento svého času brněnský průšvih máte ošetřený předem?
Ono by to chtělo asi i změnu zákona v tom smyslu, že trolejbus jedoucí na nezávislý pohon je autobus a nejedná se o provozování drážní dopravy. Jediné vícenáklady jsou RZ na vozidle…
Ale houby, DPMB má v místě RZ taky nějaké cedule, v Praze to taky jezdilo s nápisem na místě RZ. Akorát obsesivní šotouši z toho budou vytrolejení, ale to způsobuje i změna čísla linky s lidmi ve voze.
Muselo by to začít jezdit na technickou jako autobusy. A musela by se vypracovat metodika atd atd. Netvrdím že to nejde, jen vysvětluju. V 90. se nějaký aktivní jedinec snažil posílat na technickou klasické 14TrM a moc dobře to nedopadlo. Válcema to prošlo v pohodě, vůle OK, únik ničeho nenašli – ale změřit izolační stav nebo zkontrolovat přítlak sběračů bylo tehdy mimo jejich možnosti.
Myslím si, že ústecký DP to má ošetřený, neboť už se Mariánský most pro provoz parciálních trolejbusů využil při různých výlukách a opravách komunikací. Rozdíl je jen v tom, že se jednalo provoz dočasný. Vzhledem k tomu, že uzavírka mostu E.Beneše je na několik let, musel se status trolejbusové dráhy přes Mariánský most (i když tam není nainstalováno trolejové vedení) změnit z dočasného na trvalý. Další změnu, kterou musel dopravce udělat, byla změna licencí, ta platí i pro autobusy, proto všechny linky, které se odklonily přes Mariánský most, jezdily v režimu výluky, než se upravila platná legislativa. Aby mohl být… Číst vice »
„Stříšky“ nainstalovali na zastávce ZPA původně směr na Benešák a o posledním víkendu zakruhovali korunu trolejí na střekovském kruháči. Na této zastávce totiž trolejbus má vcelku pravidelné postavení na rozdíl od protilehlé zastávky v současnosti směr Mírové náměstí.
Myslím si že by se měl most vyměnit úplně
Nebylo součástí toho testování i shánění povolení pro provoz drážních vozidel přes Mariánský most? Nebo v UL tento svého času brněnský průšvih máte ošetřený předem?
Ono by to chtělo asi i změnu zákona v tom smyslu, že trolejbus jedoucí na nezávislý pohon je autobus a nejedná se o provozování drážní dopravy. Jediné vícenáklady jsou RZ na vozidle…
Ty RZ by tam ovšem v souladu s českou logikou mohly být jen ve chvíli, kdy je zrovna tím autobusem. 🙂
K sehnání jsou nelegální udělátka, která tabulku RZ dálkovým ovládáním zakryjí. Tady by našly legální užití. 🙂
Ale houby, DPMB má v místě RZ taky nějaké cedule, v Praze to taky jezdilo s nápisem na místě RZ. Akorát obsesivní šotouši z toho budou vytrolejení, ale to způsobuje i změna čísla linky s lidmi ve voze.
To ovšem nejsou RZ. Úředník by se v tom dokázal porýpat.
Jak se to řeší u dvoucestných vozidel, která mohou jezdit po silnici i po kolejích?
To nejsou drážní vozidla.
Jsou to většinou drážní vozidla, mívají SPZ i drážní označení včetně drážních světel.
Jediný by nebyl, ještě by musel podstoupit jednorázové schválení k provozu jako silniční vozidlo.
Což je víceméně formalita, protože karoserie, podvozek, osvětlení … to má společné s autobusem/elektrobusem, většinou schváleným v celé Evropě.
Muselo by to začít jezdit na technickou jako autobusy. A musela by se vypracovat metodika atd atd. Netvrdím že to nejde, jen vysvětluju. V 90. se nějaký aktivní jedinec snažil posílat na technickou klasické 14TrM a moc dobře to nedopadlo. Válcema to prošlo v pohodě, vůle OK, únik ničeho nenašli – ale změřit izolační stav nebo zkontrolovat přítlak sběračů bylo tehdy mimo jejich možnosti.
Jenže to by se z trolejbusů musely udělat normální silniční vozidla. A co teď s těma, který s tím nebyly konstruovaný ? Zbytky 14/15Tr, 21/22Tr…
Ty zase nejsou s agregáty, takže by zůstaly, kde jsou.
A musí se tak činit retroaktivně?
Myslím si, že ústecký DP to má ošetřený, neboť už se Mariánský most pro provoz parciálních trolejbusů využil při různých výlukách a opravách komunikací. Rozdíl je jen v tom, že se jednalo provoz dočasný. Vzhledem k tomu, že uzavírka mostu E.Beneše je na několik let, musel se status trolejbusové dráhy přes Mariánský most (i když tam není nainstalováno trolejové vedení) změnit z dočasného na trvalý. Další změnu, kterou musel dopravce udělat, byla změna licencí, ta platí i pro autobusy, proto všechny linky, které se odklonily přes Mariánský most, jezdily v režimu výluky, než se upravila platná legislativa. Aby mohl být… Číst vice »
Neví někdo, na základě jakých povolení jezdí parciální trolejbusy v Plzni jak na pravidelných linkách, tak na výlukách?
Asi škoda, že se jim to nepovedlo hned první dny po uzavření, ale to vem čert 🙂 Nevíte, jestli chodil řidič ven troleje nasazovat nebo mají “stříšky”?
Stříšky
Super odpověď. Takže uvidíme.
Díky! Kde nasazují? Tipuji Kamenný Vrch škola a Mírové náměstí?
Já myslím že budou nasazovat na zastávce ZPA a Mírové náměstí
„Stříšky“ nainstalovali na zastávce ZPA původně směr na Benešák a o posledním víkendu zakruhovali korunu trolejí na střekovském kruháči. Na této zastávce totiž trolejbus má vcelku pravidelné postavení na rozdíl od protilehlé zastávky v současnosti směr Mírové náměstí.