Trolejbusy pro Prahu od SOR a Cegelec mají zpoždění, začala nabíhat penále

Trolejbus SOR TNS 18.Trolejbus SOR TNS 18.

SOR předpokládá zahájení testování v provozu v červenci letošního roku.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor Vlk

Doufám že ke každému produktu z dílen JZD Libchavy je standartě dodáván jeden odtahový speciál. Jinak až ty poklady vyjedou tak ucpou celou Prahu.

Josef Švejk

Trolejbusy SOR? To by bylo mnohem lepší, kdyby v tej Praze žádné trolejbusy raději ani nejezdily!

P_V

„nejstarší kloubové autobusy SOR NB18 EURO V, které jsme již plánovali vyřadit, což bohužel znamená neplánované vícenáklady na jejich údržbu“
Na druhou stranu zas ušetří za údržbu těch trolejbusů. 🙂

JF Kalimero

„Podle SOR Libchavy je nyní prioritou dokončení a odladění softwaru elektrovýzbroje.“ Takže nejen, že chybí součástky, ale ani není hotový vývoj.

P_V

Oni prý museli narychlo vyvinout měnič s použitím jiných součástek, když se na ně původní dodavatel vykašlal.

Peeetr

S jinými součástkami museli samozřejmě začína odznova.

Kernteriér

A má penále nějaký strop, nebo se počítá až do dodávky? Strop by nebyl až tak neobvyklý.

Divák

No, nebylo by úplně špatně, kdyby ty trolejbusy byly dodány až tak pozdě, až by byly zdarma.

MHD

Obávám se, že by si to provozovatelé trolejbusů doplatili v příštích zakázkách, ale ne Cegelecu. Kdyby bylo penále čistě teoreticky tak velké, až by se Cegelec třeba mohl dostat do insolvence a Škoda by nasadila zase ty své monopolní ceny.
To nechci, tak jim raději držím palce, ať to zvládnou.

Peeetr

Já si teda z předchozího článku pamatuju strop 100 dní.
Takže polovina příspevků o tom jak to bude superlevné… když to spíš bude super zpožděné, protože 100 dní přesáhnou určitě, a pak je už nic nebude nutit, aby to neprotáhli ještě násobně víc.

Kernteriér

Nejednalo se v tomto případě o DSZO?

Daniel Jablonecký

Sankce 36,5% p.a.? Tak to je slušný. Dobře sepsaná smlouva a správně, že tu sankci DPP uplatní.

Igor Mauricio

Tak samozřejmě ještě záleží na tom, zda a v jaké míře bude ve finále uplatněno. To, že je teď snaha, ještě nic neznamená.

Kevis

Hlavně, že to je levné 😀

Jan

Takže říkáte, že vyšší nabídnutá cena ve veřejné zakázce je vždy odrazem kvality? Základním smyslem veřejných soutěží je, aby cena byla v důsledku soutěže co nejnižší (tj. pro stát nebo samosprávu). Podmínky kvality jsou pak pro každý soutěžící subjekt stejné. I proto jsou ve smlouvách sankce v podobě penále, pokud nejsou podmínky dodrženy. To, že někdo nabídne vyšší cenu automaticky neznamená, že výrobek bude kvalitní či že bude dodán včas.

Kevis

Kvalita samozřejmě není vše. Taky by se mělo mimo jiné koukat na to,jak firma plní zakázky.

Poskok

Což SOR i Cegelec bez problémů plnil.
O Škodě se úplně nedá říct, že by dodávala včas…
Teď se jí to daří třeba pouze u trolejbusů.

MP22

Jen ať se flákají, takhle výhodný nákup se vyplatí.

Paolo

Fuj fuj skoda v praxi a tady je vysledek. Plus orientace jen na cenu ( bez ohledu na realnost)- cele zle!

Juraj

Ze zvědavosti: jak měl DPP formulovat požadavky, aby měl záruku, že dodavatel určitě nebude mít problém se svým dodavatelským řetězcem?

DavidS

A podle čeho jiného chcete orientovat výběr? Splnění podmínek výběrového řízení a pak už je na dodavateli, jaká cena mu vyjde. Tady je problém v dodavatelském řetězci a to si těžko budete ve výběrovém řízení posuzovat. Proto tam je penále.

Poskok

Jj, Škoda je totiž výhra – více jak rok zpoždění u 40T pro PMDP, 6 měsíců zpoždění u 39T pro DPO, zpožděné jednotky Moravia pro IDS JMK a neschopnost je schválit, nevím kolik let zpoždění u 380, 2 roky zpoždění u tramvají pro RNV, rok zpoždění u trolejbusu a elektrobusu pro DSZO, nebo 5 let zpoždění u NIM Expressu.

Olcit

Proč se zaměřujete na popis rozdílů mezi značkami Škoda a SOR? Viz koncový vlastník = https://www.seznam.cz/komentare/11106214-laska-anny-kellnerove-k-danielu-kretinskemu-jak-se-seznamili-a-proc-byl-kellner-proti

To jako kdyby někdo rozdíly mezí Dacii a Renault

Igor Mauricio

Což ovšem koncového zákazníka vůbec nezajímá. Toho zajímá zcela logicky a pochopitelně to, co má ve smlouvě.

Když si půjdu koupit nové auto například Vámi uváděné značky Dacia, také mě nebude zajímat, že Renault pozdě dodal motor a Dacia mi dodala auto o půl roku později.

Pavel Vavříček

Ale teď dodávají ve Škodě trolejbusy včas nebo spíš do termínu dodávky. Třeba 26Tr pro Jihlavu, 36Tr pro Ostravu a nyní na montáž do Plzně míří tříčlánky pro Prahu a Bratislavu, 32Tr pro Pardubice a Brno, 27Tr pro Bratislavu a 36Tr pro Opavu

Gajda

Takže reálně by mohla cena pro DPP klesnout pod 200 milionů. Než to všechno dodají, to těch 20 a půl zaplatí jak nic. To je už hodně hezká cena.

Radek

A co zpoždění dodávek Streetwayů?

Martas

Možná že v rámci této doobjednávky https://zdopravy.cz/dpp-objednal-dalsi-autobusy-iveco-streetway-letos-si-prevezme-91-novych-vozu-140237/ došlo k posunu a dorazí Streetway najednou. Pokud je vše ve stejné konfiguraci, určitě je to jednodušší na výrobu a i předávky.

Poskok

Streetwayů pro Prahu je vyrobeno už hodně velké množství, chtějí to předat, ale jsou tam stále nějaké problémy…

David Macháček

Co mám info ze školení, tak zpoždění je kvůli tomu, že kontrola ze strany DPP zjistila, malou kabinu řidiče, byla malá a někteří urostlejší jedinci by se nevešli za volant a proto dochází k jejich úpravám. Jinak je vozů již vyrobeno údajně dost, aby mohly být dodány ještě před létem, (hlavně klouby) kvůli plánovaným výlukám, Sd 12 metry někdy k od září.