Trolejbusy, Draky i seniorbusy. Brno ukázalo nákupní seznam na příští rok, utratí půl miliardy
Trolejbus Škoda 32 Tr pro Brno na veletrhu Czechbus. Foto: Škoda Group
Brněnský dopravní podnik zatím nedůvěřuje elektrobusům. V roce 2024 vsádí na bateriové trolejbusy a skládačky tramvají.
Přijde mi, že aktuálně se midibusy moc do brněnské MHD nehodí, respektive že jich nemá smysl kupovat víc, než je aktuálně v provozu. Ale třeba jsou plány na změny linek. A tak nějak tuším, že s příchodem dalších 32Tr se 21Tr přesunou do Slatiny a budou dožívat na lince 31, co?
No, já myslím, že skutečné midibusy, tedy autobusy o délce 9 až 10 metrů, by v Brně využití našly. Ale ty sanitky co se koupily, to byla chyba od začátku a musely se pro ně dokonce vymýšlet nové linky. Jenže díky zájmu cestujících se už ani na ně dnes nehodí. A je jedno, jestli mluvíme o lince 51, 65, nebo 68. Na žádné z nich už dnes sanitky nemají co dělat. Ale normální midibusy by se na 65 a 68 pořád uživily. A možná i některých dalších linkách.
No, při výlukách (jako například rozkopaná Minská, kdy se jezdilo bočníma uličkama) se teda menší „věci“ který se líp vyhnou hodí…
Je to samozřejmě postavené na dodávce, takže tím jsou některé věci omezené (kola/pružení, trvanlivost…). Ale kapacitu to má ucházející, žádná hrůza. Oni ty „pořádný“ midibusy zase stojí prakticky stejně jako „dospělý“ tak tam je otázka co to vlastně ušetří… trochu paliva?
S těma Dekstrama jezdím a mám jednu přidělenou a vím že mají nalítáno v průměru 250 až 300 tisíc takže životnost už se blíží pomalu ke konci a po technické stránce už se na nich sere kde co takže se nedivím že podnik hledá náhradu. Minulej rok se vyřadily postupně všechny stratosy s podobným nájezdem ale tam se to udělalo hlavně kvůli častým poruchám . A proto že dochází k častýmu odstavení tak třeba na lince 68 se začlo nahrazovat klasickým sólem aby byli v provozu tam kde je potřeba.
I kdyby s tím měl být problém, tak to nechají ještě rok-dva v evidenci, ne?
Nevím jaká je určena minimální životnost, do toho moc nevidím ale po stránce náhradních dílů je to docela bída, na některý díly se čeká dlouho a některý se shání po celé Evropě takže bych řekl že pomalu začíná být problém dávat ty auta do kupy. A proto se podnik začíná poohlížet po nějaké náhradě.Po vizuální stránce ty auta špatně nevypadají ale po technické už se na tom projevuje zub času . Na odpis asi zatím nebudou spíš bych řekl že je budou udržovat v nějakým provozuschopnym stavu a byly by aspoň jako záloha v případě odstavení těch novějších nebo při… Číst vice »
Pokud tomu rozumím správně tak vyřazovat se budou Stratosy, Dekstry budou „nahrazené“ ale vyřazovat by se ještě neměly… někam je asi předisponují…
Já měl dycky za to, že je to problém spíš západních zemí, až to přišlo i do Brna.
Na provoz love nejsou (stále je míň spojů než před covidem), ale investice jedou.
S intervalem v JŘ se totiž Markétka nemůže vyfotit, s novým trajfem jo 🙁
Se zkorodovanými 21 tr byste nevyjezdil brzo žádný jízdní řád.
Ale mohl by se vyfotit s 15 Tr …
A co 45T? Ty příští rok nebudou?
https://zdopravy.cz/brno-objednalo-dalsich-patnact-tramvaji-od-skody-zaplati-za-ne-o-ctvrtinu-vice-nez-za-prvnich-pet-182884/
Budou na to peníze? Tady ten seznam vychází na 566 milionů. Zmíněných patnáct tramvají 45T á 75 milionů by vyšlo na 1125 milionů, tedy dvakrát tolik než na desítky trolejbusů a tramvajových stavebnic uvedených v článku.
Dodávky 45T vychází až na rok 2025.
5 kusů 2024, 10 kusů 2025
Těch 5 kusů mělo být do roka a půl od podpisu smlouvy, což vychází na jaro 2025.