Trolejbusovou trať v Líšni prodlouží firmy Firesta a OHL ŽS za 125 milionů

Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda ElectricTrolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric

Brno už zná firmy, které se ujmou prodloužení trolejbusové trati v Líšni až do Jírovy ulice. Zakázku získalo sdružení společností

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bkv

Šlo by napsat jméno firmy správně: FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.?

Jan Sůra

Šlo, díky za upozornění.

A.R.

Zajímalo by mě, kdy se opravdu do té země kopne. Jinak neuvěřím, že se něco takového postaví. Co vlastně bude s tou smyčkou na Novolíšeňské? Nechá se nebo bude zrušená?

tohan

Bude zachována, nicméně prakticky se celé vedení ve smyčce snese a vybuduje se nové, jednostopé.

https://www.e-zakazky.cz/profil-zadavatele/cfac0b13-c112-43a8-bed0-2958ef59c35e/zakazka/P18V00000009
Zde lze stáhnout zadávací dokumentaci a podívat se na situační výkresy, ze kterých lze vše vyčíst.

A.R.

Dík za odkaz. Stáhnul jsem si i přílohy a pokoukal jsem. Na tom výkrese to vypadá dobře, ale teď jde o to, jestli to bude fungovat. Ve zprávě jsem se dočetl, že trolejové armatury projektant navrhuje shodné s dosud používanými. Proč to dělají?
Zná někdo ty lidi, kteří projekt zpracovávali?

tohan

Projekt musí před dokončením schválit budoucí provozovatel, čili DPMB. Ten pokud si řekne, že chce mít v projektu použity jím používané armatury, projektant nemá jinou možnost, než na to přistoupit. Jinak bude dostávat připomínky, bez jejichž zapracování projekt nemůže odevzdat.

Věřte, že projektant této tratě měl zájem použít běžně užívané a moderní armatury, ale po jednání s dopravním podnikem neměl na vybranou. Převěsy v oblouku musí být zdvojené, materiál bude takový a takový, protože ho běžně používáme..

A.R.

Proč se v tom případě dopravní podnik brání něčemu novému? Používají je všichni okolo. Stačí třeba popojet do Zlína. To je stejné, jako když pradlena odmítá automatickou pračku a dál pere v neckách na valše s mýdlem s jelenem.

Skippi

Zajimavy je tez cena jednoho metru trolejoveho vedeni. Tedy pokud se nepletu 1600 m za 125 mil, to mi vychazi 78125 KC za jeden metr vedeni. Vim ze tez budou budovat menirnu a socialni zarizeni pro ridice ale prijde mi jeden metr za ~70k docela dost.

A.R.

Může se to zdát, ale někdo ten projekt musel vypracovat. A to taky není sranda. V té ceně je zahrnuto veřejné osvětlení, úprava povrchů, napojení na už existující infrastrukturu inženýrských sítí a tak dále. Zkus si tu stavbu představit komplexněji. Nejsou to jen dráty a barák.

xx456

A tak na Jírové budou měnírny 2 – jedna už je pro šalinu, druhá nová pro trajf.

Panoramix

Pro autora článku: úsměvný překlep na začátku druhého odstavce. Je možné, že rada vítěze i podmínky smlouvy chválila, ale spíše předpokládám, že je schválila 🙂

Martin

Toto trvalo… Tak a ještě linku 47 celou pod dráty. Ta má taky celkem perspektivu.

Radovan

To neni mozny, po 20ti letech, co se o prodlouzeni trolejbusu na Jirovu mluvi, se konecne zacne provadet. To je zazrak! Aleluja, aleluja.

Martin V.

No právě! Ten článek mě překvapil, protože jsem si myslel, že tam trolejbus už dávno jezdí. Z Brna jsem se odstěhoval před 14 roky a už tehdy „se to stavělo“… Ale Kamenomlýnská se vlastně tehdy taky rozšiřovala na čtyřpruh, inu na některých místech se čas zastavil.

xyz

Ano, a když po 14 letech nicnedělání (v té Kamenomlýnské) přišlo další, byť jen několikaměsíční „zdržení“ vzniklé neschopností vypořádat se s námitkou jistého spolku, tak i někteří zdejší komentující scestně uváděli, že „tu stavbu zdržuje právě ten spolek“. Kdo ji zdržoval předchozích 14 let? 🙂

Vít Jůza

Sociální zázemí pro řidiče na konečné je jistě důležité, aby z nich nebyli nějací asociálové, naléhavější je ale potřeba záchoda.

železničář v důchodu

To je jen jakýsi eufemismus používaný už „za bolševika“ – a současný „Ústav pro jazyk český“ by to při svém sklonu k posvěcování jakýchkoli zjednodušování češtiny obhajovaným „přibližování jazyka běžným lidem“ určitě posvětil …

Petr.R

někdo by se na tym vůbec nezastavil, ale vít jůza asi je nevím jak to nazvat, ale jestli si myslí, že řidičům stačí jen záchod, tak se nedivým, že jejich málo.
že ten trolejbus nemá poklicu na předním kole toho si nevšim.

Michal

Použití slova „sociální“ je trochu bizarní, asi by bylo lepší říkat jednoduše zázemí.