Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Trolejbusy Zprávy

Trolejbusovou trať v Líšni prodlouží firmy Firesta a OHL ŽS za 125 milionů

Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric
Trolejbus 26Tr pro Brno. Autor: Škoda Electric

Brno už zná firmy, které se ujmou prodloužení trolejbusové trati v Líšni až do Jírovy ulice. Zakázku získalo sdružení společností Firesta Fišer, rekonstrukce, stavby a OHL ŽS. Cena činí necelých 125 milionů korun bez DPH, když předpoklad byl 129 milionů. Jde o jeden ze strategických projektů města.

Vítěze i podmínky smlouvy ve středu chválila brněnská městská rada. Nová trať má zlepšit spojení jihovýchodní části líšeňského sídliště se středem města. Díky ní bude možné nahradit část autobusové dopravy trolejbusy. Hotovo má být za 15 měsíců od podpisu smlouvy.

„Prodloužení trolejbusové linky není důležité jen pro cestující, kterým umožní pohodlnější cestování bez náročného přestupování. Provoz bude levnější a ekologičtější, doprava se zklidní, takže z toho budou mít užitek všichni obyvatelé sídliště,“ je přesvědčen náměstek primátora pro oblast investic a dopravy Richard Mrázek.

Projekt zahrnuje především vybudování nové trolejbusové trati, která bude vedena po stávajících místních komunikacích. Jde o instalaci 1600 metrů trolejového vedení a 1200 metrů kabelů. Součástí trasy bude i nová měnírna vybudovaná v obratišti Jírova a také sociální zázemí pro řidiče MHD. Upraveny budou i zastávky MHD, odstavná plocha a smyčka na Jírově.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Zajímalo by mě, kdy se opravdu do té země kopne. Jinak neuvěřím, že se něco takového postaví. Co vlastně bude s tou smyčkou na Novolíšeňské? Nechá se nebo bude zrušená?

  • Zajimavy je tez cena jednoho metru trolejoveho vedeni. Tedy pokud se nepletu 1600 m za 125 mil, to mi vychazi 78125 KC za jeden metr vedeni. Vim ze tez budou budovat menirnu a socialni zarizeni pro ridice ale prijde mi jeden metr za ~70k docela dost.

    • Může se to zdát, ale někdo ten projekt musel vypracovat. A to taky není sranda. V té ceně je zahrnuto veřejné osvětlení, úprava povrchů, napojení na už existující infrastrukturu inženýrských sítí a tak dále. Zkus si tu stavbu představit komplexněji. Nejsou to jen dráty a barák.

  • Pro autora článku: úsměvný překlep na začátku druhého odstavce. Je možné, že rada vítěze i podmínky smlouvy chválila, ale spíše předpokládám, že je schválila 🙂

  • To neni mozny, po 20ti letech, co se o prodlouzeni trolejbusu na Jirovu mluvi, se konecne zacne provadet. To je zazrak! Aleluja, aleluja.

    • No právě! Ten článek mě překvapil, protože jsem si myslel, že tam trolejbus už dávno jezdí. Z Brna jsem se odstěhoval před 14 roky a už tehdy „se to stavělo“… Ale Kamenomlýnská se vlastně tehdy taky rozšiřovala na čtyřpruh, inu na některých místech se čas zastavil.

      • Ano, a když po 14 letech nicnedělání (v té Kamenomlýnské) přišlo další, byť jen několikaměsíční „zdržení“ vzniklé neschopností vypořádat se s námitkou jistého spolku, tak i někteří zdejší komentující scestně uváděli, že „tu stavbu zdržuje právě ten spolek“. Kdo ji zdržoval předchozích 14 let? 🙂

  • Sociální zázemí pro řidiče na konečné je jistě důležité, aby z nich nebyli nějací asociálové, naléhavější je ale potřeba záchoda.

    • To je jen jakýsi eufemismus používaný už „za bolševika“ – a současný „Ústav pro jazyk český“ by to při svém sklonu k posvěcování jakýchkoli zjednodušování češtiny obhajovaným „přibližování jazyka běžným lidem“ určitě posvětil …

    • někdo by se na tym vůbec nezastavil, ale vít jůza asi je nevím jak to nazvat, ale jestli si myslí, že řidičům stačí jen záchod, tak se nedivým, že jejich málo.
      že ten trolejbus nemá poklicu na předním kole toho si nevšim.

Newsletter

Partneři


Výběr editora