Trolejbusovou trať na Prosek a do Čakovic postaví firmy Elektrizace Praha a OHLA ŽS
Historický trolejbus při zahájení obnoveného provozu v Praze v roce 2017. Pramen: ROPID
Trolejové vedení bude po zprovoznění pokrývat zhruba 50 procent trasy mezi Palmovkou a Miškovicemi.
Těším se, že na 🚎58 se tak budou moci při oslavách objevit historické vozy bez nutnosti manipulace bez cestujících na úsecích Kundratka – Palmovka a Kelerka – Prosek – Garáže Klíčov. Doufám, že DPP umožní jízdy třeba za 100 Kč na celý den. Moc bych si přála, aby vzniklo muzeum městské dopravy s možností jízd historickým metrem, takové 🏛️ bych si dovedla představit v areálu ústředních dílen v Hostivaři nebo na Kačerově. Protože pokud by vznikla vozovna Michle tak si dovedu představit jednokolejovou trať ulicí Zakrytou od depa Kačerov ke Spořilovu. Zde bych si dovedla představit linku 🚊24 s vozy… Číst vice »
Měli jsme troleje a k tomu i koleje.
Koleje jsme nechali a troleje zrušili.
Dnes rušíme koleje a stavíme troleje.
V nějaké alternativní realitě?
Nejvíc kolejí i trolejí ubylo v pomýlených 70. letech. V současnosti se tramvajové tratě opět staví a trolejbusy se vrací.
Do r. 1963-1964 zde jezdila trolejbusová linka 58 Čakovice-Libeň. Potom se strhlo asi pí 15.ti letech měděné vedení, doprava byla nahrazena autobusy, v zimě nebyl problém, aby trolejbus vyjel z Libně na Prosek, když napadl sníh.
Zastaveni provozu zpusobil propad vozovky v ulici Nad krocinkou…
Nejlepší byly cesty z Palmovky na Prosek, když se autobus ploužil nahoru, protože se neustále snažil přeřadit a ono ne a ne a tak stále řadil nahoru-dolů-nahoru dolů. nahoru-dolů
No vedle Ikarusu se dalo i bezet…
Rekonstrukce Prosecké je již hotová. Provoz trolejbusů není zatím obnoven.
…a an nebude, protože se rovnou začne stavět prodloužení trolejí.
Rekonstrukce Prosecké bude pokračovat dalšími etapami.
Ok, jen nerozumím těm mínusům za oznamovací větu.
Já ano, minusáři nechápou smysl psaného textu …
Proč? Nejen že to znamená dražší infrastrukturu (nejen vedení po lince ale i cesta do garáží a spousta drátů v nich), ale když se na jedné lince budou míchat parciály a neparciály, komplikuje to oběhy a řešení mimořádností. Pokud to ale bylo myšleno jako zadrátovat celé ke Globusu přesto používat jen parciály, tak už tomu vůbec nerozumím.
To měla být reakce na Kamui níže
V úseku Letňany-Globus bude celozadrát, takže i neparciály si budou moci projet kolečko. Ale vzhledem k délce toho úseku to bude mít smysl jen pro muzejní šotojízdy 🙂
Jo, ale nejspíš bude potřeba je tam z vozovny dotáhnout na tyči 🙂
A nebude tam 750V?
Bohuzel nebude, mezi Proseckou a Letnany nebude celodrat…
– 140 jezdi do MIskovic, kam se vedeni neplanuje…
– cim vice preruseni na trati, tim vicekrat musi autobus stavet pri hahazovani tykadel, coz byl pripad i zastavek na znameni, ktere defacto parcial nemohl vynechat a nezastavit. I kdyz vystupuje jen jeden clovek, nahazovanim vuz ztraci cas.
– Vyhodne je zadratovat opravdu uceleny nejfrekventovanejsi usek a parcial pokud mozno pouzivat pro zatahovani do vozoven a na useky koncove…. nebo mozno vynechat trol. vedeni mezi frekventovanymi zastavkami.
Těmi zastávkami na znamení jsem argumentoval taky. Jinak zastávám naprosto stejný názor.
Vím že do Miškovic se vedení neplánuje, psal jsem něco jiného? Nevím úplně přesně kde se to bude nahazovat, ale bude to jen 2x na trase a mám pocit že zastávky na znamení to většinou nebudou (Letňany, Globus). Navíc co jsem viděl v Mariánkách, i než ten jeden člověk vystoupí, tykadla jsou už nahozena a může se jet. A ten nejfrekventovanější úsek (Letňany – Globus) zadrátovaný bude, k tomu většina kopce z Libně nahoru.
Smer Miskovice se bude nahazovat 2x, jednou v zastavce na znameni. Smerem Palmovka bude nahazovani 3x a jednou z toho v zastavce na znameni.
Nebylo by lepší přestat konečně bazírovat na parciálech v téhle podobě, a páteřní úsek z Palmovky ke Globusu prostě zadrátovat celý s tím, že na baterie se budou obsluhovat pouze koncové úseky s dlouhým intervalem?
Po 1km od Palkovky narazíte na železniční most, pod nějž se dle aktuálních norem trolej nevejde. Jinde narazíte na pozemky, odpor vůči troleji, atd. Parciální trolejbus si se vším umí poradit.
Jakej zel. most? jedine na trase jsou na Balabence a to tak vysoko, ze by ten trolejbus musel byt 3-4 patrovej, aby mel problem…
tam zadne omezeni vuci normam neni, … problem je napr. v Jandove ulici, ma vyskove omezeni a tam to trolejbus neda, tedy parcial, klasika by to podjela. Tam by stalo za to snizit niveletu vozovky cca o 40cm… navic az k mostu naopak Jandova mirne stoupa…
Řešil jsem to letos v Brně u výstaviště. Norma je 4,2m, pokud se dobře pamatuju..
Na balabence je ten most mnohem vyse… tam neni ani zadne vyskove omezeni pro silnicni vozidla…
Nevim kolik je norma, musel bych hledat, ale v jinych mestech podjizdeji podstatne nizsi mosty…
Má to jezdit Zenklovou a tam problém je.
Jo uz vim, ktery mate na mysli… :-), ale tam to bude ve stejne vysce jako tramvajove… zadny problem… 🙂
Super. Dává to větší smysl než nějaký trolejbus na letiště.
Proboha, který jouda navrhl takovou blbost?
Pražáci, kdo jiný.
A chachar nebo vostravák Pražákovi může jen závidět 😀
Těžko. Zatímco se u nás v Plzni trolejbusová síť rozvíjela, Pražáci je neprozíravě zlikvidovali, aby se k nim zase mohli vrátit.
Navíc v Ostravě jezdí trolejbusy bez přerušení provozu, tak tady nemachruj. 😉
V Plzni jste neměli v čele MV KSČ Antonína Kapka – dopravního zločince, který navíc „zprasil“ tramvajovou a má na svědomí likvidaci budovy nádraží Praha-Těšnov …
Měnírna v Příborské je toto? https://mapy.cz/zakladni?x=14.5130082&y=50.1314566&z=18&pano=1&source=stre&id=124409&pid=69620268&yaw=3.440&fov=1.257&ds=1
Znamená to, že pak bude 140 (resp. 58) jezdit přes Staré Letňany? Nebo se zakope kabel od měnírny až k Tupolevově?
Ano, toto byla/bude měnírna. Trolejbus bude jezdit po Tupolevově.
Jak pise Kubrt, bude jezdit po Tupolevove ul., a je to ta menirna, trolejbus drive jezdil od „Krize“ po prosecke nam. pres Krocinku, kolem garazi a pres St. Letnany (jine nebyly), v Boleticke byla jedna smycka, po ul. Beranovych vedouci skrz Avii az do Cakovic.
viz mapa Prahy: http://www.oldradio.cz/Praha1965.pdf
pardon v Boleticke ne, az ve st. Letnanech.