Trolejbusové vzkříšení. Dotace rozhýbaly prodeje, stavbu tratí i podivné soutěže

Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.Trolejbus 27 Tr z produkce Škody Electric. Foto: Škoda Electric.

Téměř třikrát tolik trolejbusů, jako za celý loňský rok, zařadily za první pololetí letošního roku do svého provozu dopravní podniky

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář

Trojejbusum fandím ale ne skastlí od Soru to je jak z doby 30let zpět.ŠKODA OSTROV která vyráběla 350 trolejbusu byla zlikvidována, eště že Škoda to nezabalila uplně s trolejbusy.Trojelbus +baterky dobrý nápad jsem pro, baterie pujdou kupředu.Sakra já dlouho nejel trolejbusem , ale jsou prázdniny a někam se vydám.

Jindra

V Chomutově a Jirkově v roce 2016 uvažovali někteří ,,vlivní,,o zrušení trolejbusů,dnes stejní lidé jsou největší zastánci a
propagátoři trolejbusů.Velebnosti je to ale hnus…..!

a8n

Pomineme-li prodej švýcarských solárek do Ostravy, existuje řekněme za poslední tři roky nějaká soutěž na trolejbusy ukončená uzavřením smlouvy, kterou ŠE nevyhrála?

Jenki

Něco vyhrál SOR, ale také s výzbrojí Škoda.
Pokud dobře hledám tak poslední trolejbusy dodané do ČR s jinou výzbrojí než Škoda jsou ostravské prototypy SORů (2009) a pak brněnský prototyp Acumario.
To ani trochu nezavání monopolem, že…

a8n

Opravdu něco vyhrál, nebo se jen účastnil? Ve věstníku se mi nepodařilo nic dohledat a ani seznam autobusu žádné se škodováckou výzbrojí neuvádí.
Mario je stále ještě ve vlastnictví SORu, takže je srovnatelné spíš s Elektronem.

Jenki

Pokud vím, tak SOR vyhrál Banskou Bystricu, resp. část. Jedna várka je SOR / Škoda, druhá je Škoda / SOR, i když fyzicky je to v obou případech stejné vozidlo.
Každopádně od roku (cca) 2009 si DP v ČR a CR kupují jen trolejbusy Škoda, akorát se průběžně mění podíl jednotlivých kastlí (Iveco, Solaris, SOR).

Milan

Trolejbusy jsou fajn dopravní prostředek s ekologickým i ekonomickým provozem. Jen ty bateriové typy se zřejmě na provozních nákladech dost prodraží, nehledě k faktu, že výroba i likvidace baterií je z ekologického hlediska problémová.

Chachar Budvar

Likvidace není nijak problémová. A baterie, co do toho dávají dnes jsou jiná liga, nežli před pěti lety. I co se týká poměru kapacity/hmotnosti. I když necelých 700 Wh/kg je asi strop pro současnou koncepci založenou na lithiu…

Martin

Porad musite resit jejich recyklaci nebo ekologickou likvidaci… porad ma kratsi zivotnost, nez vozidlo (i kdyz to zalezi na mnoha faktorech) a porad je to zatez navic (zalezi jak velke chcete) a pripadne prostoje pri nabijeni, v Praze navic i zastavovani po trase kvuli natrolejovani… Trolejbusy jsou jednoducha zarizeni, zivotnost je nasobne delsi nez u autobusu, neresite baterii, ale resite trolej, proto jsou parcialni vyrazne lepsim resenim, ale nesmi se to prehnat jako v Praze, kdy je vozidlo plne baterii, tezke a hlucnejsi kvuli vyssimu vykonu, s tim, ze baterie budou problem, vc prostoju pri nabijenich a zdrzovani pri castem… Číst vice »

Petr.R

ve zlíně dělali zkuěební test baterie versus agregát a baterky to vyhrály. Je to někde v pdf podrobně popsaný rozdíly. proto kupují další baterky.

D

UOHS ridi Kretinsky. Kdyz se Usti brani sorkam se stredoasijskou kulturou cestovani, tak je vcelku logicky pozadavek na delku karoserie spatne. Jakmile je ale vyberko na 12m 4dveraky, tak je vse OK.
Tenhle stat skonci tak, ze se tu za hromadneho potlesku hloupych volicu a jejich vychytralych oligarchu navzajem okradem o usoudime.

PetrB

Marianky take chteli cerpat…
Přibližně sto milionů korun potřebují Mariánské Lázně na modernizaci vozů stávající ekologické dopravy ve městě. S žádostí o dotaci na obnovu vozového parku u ministerstva pro místní rozvoj tamní dopravce neuspěl. Důvod je bizarní. V lázeňském městě je příliš čisté prostředí:
https://vary.idnes.cz/trolejbus-marianske-lazne-dotace-doprava-f12-/vary-zpravy.aspx?c=A180421_396840_vary-zpravy_ba