Trolejbusová točna v parkovacím domě. Budějovice chtějí řešit parkování na sídlišti Máj
Parkovací dům na sídlišti Máj, vizualizace. Pramen: Město České Budějovice
Stavět by se mělo v roce 2025, hrubý odhad nákladů činí 280 milionů korun s DPH.
Na Máji by bylo o dost víc místa, kdyby tam zadarmo neparkovaly desítky dodávek, malých i větších náklaďáků, přívěsných vozíků, míchaček na beton apod. Ten pán, který tahá na přívěsu auta z Německa a potom si je parkuje zadarmo na Máji, určitě ocenil, že mu město z veřejných peněz zlepšilo komfort podnikání. Průměrně zabere okolo čtyř parkovacích míst (auto, přívěs, zboží…) a to už je slušná dotace. Parkovací dům by měl stát u hlavní silnice pro co nejkratší příjezd, ne mezi obytnou a rekreační zónou doslova na konci ulice.
No, a místo tam na něj je?(tam kde by pasoval nejlíp)? Jinak počet zabraných míst se obvykle řeší parkovacími kartami pro místní, s prograsivním růstem pro druhé/třetí/čtvrté… auto v domácnosti.
Idea s budovou na místě „obyčejné“ smyčky je celkem tvůrčí, akorát bych si překontroloval kolik se tam točí linek, jestli to přízemí stejně nepadne celé na místo pro odstavené/pauzírující vozy…
Ten nápad s točnou není špatný (až na polohu), ale bude stát určitě peníze navíc. Kolem M. Horákové je podobně velkých míst několik. Třeba rumiště vedle Penny nebo místo vedle Pouzara, kde navíc byl určitě levný pozemek, když se tam vyplatilo postavit autoservis (který může být doslova kdekoliv, ne nutně hned vedle megasídliště a opět, jak jinak v ČB, rekreační zóny). Ale už dávno nečekám, že by někdo v ČB pochopil, že už nemáme rok 1978 a začalo se třeba inteligentně územně plánovat.
Už jsem to kdysi psal. Místo tu je a v podzemí, naproti Normě je obrovské parkoviště, které by šlo udělat patro dvě dolů. Stejně tak ty zbytečná jednopatrová parkoviště u pošty, ty by mohli jít zase patro, dvě nahoru. Další je prostor nad Penny, tam se s tím bahnem dá taky něco dělat…
Parkoviště na okraji sídliště a lesa musel vymýšlet zase nějaký politik. Takovou tákovinu by urbanista nevymyslel. Pokud je takový velký problém s počtem parkovacích míst, protože to na sídlištích bývá, tak se ty parkovací místa musí vytvářet celoplošně (ideálně v podzemí, tak jak je běžné u moderních bytových projektů). Pokud parkoviště vytvoříte takhle na okraji a nebudete vymáhat správné parkování jako do teď, tak se naprosto nic nezmění. Problém je ve člověkovi a jeho lenosti, pokud má auto, tak chce parkovat ideálně hned před vchodem. Stejná situace je u nás na sídlišti, kdy 2 auta parkují na žluté a třetí… Číst vice »
Šťastný to muži pokud máte volná místa jen 100m daleko… to je malina (1 minuta). Ano, pravděpodobně existující i takoví co jim je to daleko, ti ať si klidně připlatí za bližší parkování, ať už formou vyhrazených míst, nebo pokut.
Už teď jsou Budějovice jedno velké parkoviště. Možná by bylo lepší už konečně postavit u Nádraží kryté hlídané parkování na kola. Budějovice mají naprosto ideální terén a velikost pro cyklo dopravu. Nebál bych se říct že mají mezi krajskými městy největší potenciál, ale bohužel nevyužitý. Lepší požitek z jízdy na kole jsme měl I v kopcovatém Brně nebo Jihlavě.
Inspirovat se tedy mohou Budějice v Pardubicích a Hradci Králové hlavních městech cyklo dopravy.
To vychází 560 000 na jedno parkovací místo.
Kdyby se to mělo městu vrátit aspoň za 100 let, tak by jeden parkující měl platit 5600 korun ročně.
Kolik lidí toho využije a kolik bude dále raději socialisticky vyžadovat parking zdarma?
A co takové silnice ve městě (s vyjímkou řekněme těch co po nich jezdí MHD), ty se potom nemůžou vyplatit nikdy, za ty nikdo neplatí ani korunu… a celé MHD je prodělečné… wait a moment, co daně?
Dobrý nápad. Ale zase jen na půl! Když chybí parkování pro 1000 aut a postaví se parkování pro 500??? A další auta asi přibudou. To to nejde postavit rovnou větší?!
No dost pochybuju podle těch snímků že tam postavíte až takového „mamuta“, a lidí z širokého dalekého okolí se tam budou sjíždět? Přecejen, tento typ „ressourců“ by se mělo trochu rozptýlit…
Na Máji se parkuje běžně tak, že před kolmá stání dáte podél do řady auto, ale bez zařazené rychlosti a zatáhnuté ručky. Dotyčný z kolmého stání si překážející auto odtlačí, aby vyjel. Naštěstí terén v místě tomuto způsobu parkování svědčí 🙂
Brno Lidická – to samé.
V životě jsem neviděl nikoho na Lidické odtlačovat auto – to jsem tak nepozorný nebo je to jen vyjímka??
Staré řecké přísloví říká: Kdo seje dálnice a parkoviště, ten sklízí auta.
V Praze se běžně staví parkovací domy za cca 1 MKč za místo, tady to vychází na půlku i s trolejbusovou komplikací. Tak jsem zvědav
Má ty svatá prostoto.
Pane Zbynku, neberte to tak zeširoka.
Nebyl by to prvni a ani posledni provoz v Evrope kde se tocna bus, t bus a tram resi v zazemi garazi, OC a podobne.. Sto krat lepsi nez odstranit zelen nebo parkovat tzv na prasaka na zelenui
Stokrát lepší je, aby si takové kratochvíle platili sami uzivatele.
Však ono to pro ně zadarmo nebude, to se fakt nebojte 😉
Tohe musí řešit město…už vidím, jak se 500 majitelů dohodne, že si postaví garážový dům 😛
Pár lidem to pomůže a to je dobře. Do těch končin se nedá jet ani na návštěvu :/
Za náklady na stavbu a provoz taky ne, to se nebojte.
Parkhausy by byly normální byznys, nebýt společenského dumpingu.
Stejně jako si desítky majitelů bytů koupí bytový dům, nebo se tisíce zákazníků podílí na tom, že fungují obchody.
I toto je jedna věc o které se rozhoduje ve volbách… jinak, ať si uživatelé platí sami třeba divadla, slyšel jsem že ty se taky dost dotují, jsem proti… další co bych z fleku zrušil jsou všelijaké předražené „plastiky“ roztroušené po městě…
Tak už tu máme autobusák na střeše OC, tak proč ne.
Možná by ulice nebyly tak přecpané auty, kdyby se za odstavení auta muselo platit a kdyby policie dávala za špatné parkování pokuty.
Modré zóny? To tady s tím moc nepochodíte. Bohužel…
Na Máji to ničemu nepomůže, tam stejně parkují jen místní. To není centrum. Tam jiná možnost není, takže MP tam pokutuje jen na udání, jinak by asi Májští vzali magistrát útokem, to je systémový problém a magistrát to ví. Není prostě možnost parkovat jinde. A udávat tam nikdo nebude (až na pár možných blbů, ti jsou všude), protože jsou tam na tom všichni stejně.
Modré zóny pokud jsou dobře nastaveny regulují počet aut na jedu osobu, pokud má někdo potřebu vlastnit malý autobazar (4 auta do jedné rodiny) ať za to náležitě platí. Tenhle parkovací komunismus nelze řešit stavbou parkovacích domů s místy zdarma.
Máj je sídliště z 80. let, bylo hlavně stavěno pro pracovníky JETE a počítalo se, že odtud budou pracovníky svážet do JETE trolejbusy. S místy pro auta se tam počítalo tak, že ani tehdy nevycházelo jedno auto – jeden byt. Ani teď tam nebude mít moc rodin víc aut, protože prostě nejsou kam zaparkovat, zóna, nezóna. A v tom parkhausu to asi zadarmo nebude.
Když se podívám na mapu, mám pocit že parkovací plochy zabírají víc místa než domy samotné. Pokud chceme žít na parkovištích tak prosím, ale jinak je spíš problémem počet aut než nedostatek míst k jejich odložení a provozu.
No když si všimnete RD, tak 99% má nejmíň kryté místo, většina i garáž. Takže ano, mít jako součást svého domova „parkoviště“ považuje naprostá většina obyvatel za vhodné a normální… u nové výstavby se to vcelku řeší (já osobně bych parkovací místo v okolí za půl mega investoval okamžitě, naprosto v pohodě to má hodnotu to se kdykoliv dá zase prodat… stačí když mi město pomůže tím že to zorganizuje.
U nové výstavby je to jiná, tam se to typicky už vcelku řeší při stavbě, ale co u těch starých, to jako fakt dodatečně zbudovat podzemí, nebo to vozit výtahem na střechu??
U nás modrá zóna fungovala dost krátkodobě, asi rok to bylo lepší poté víceméně návrat k normálu… možná by to bez ní bylo horší, nevím, možná.
Bohužel, pokud mají být zóny i mimo historická centra měst, je potřeba aby byly všude kvůli eliminaci problému „přeparkujeme k sousedům, tam se neplatí“.
Proto mimo nejuzsi historicka centra mest byt nemaji. Protoze tam vsude zpusobuji mnoho problemu, ale vubec zadne neresi.
V centru města možná, ale na kraji lesa je to vyhazování peněz.
Vyhazování peněz je vše co nevyužijete vy sám?
Od toho parkoviště jede každých 5 minut trolejbus do centra, o víkendu každý deset, ideální.
Pokud by nááááhodou kapacitu nevytížili místní, může z toho být P+R 🙂