Trolejbusem ze Smíchova až na letiště. DPP připravuje další elektrifikaci autobusové linky

Autobus na lince 191 v Praze. Foto: Pražská integrovaná dopravaAutobus na lince 191 v Praze. Foto: Pražská integrovaná doprava

Zhruba polovinu trasy pojedou trolejbusy na baterie. Náklady na vybudování trati odhaduje DPP na 580 milionů korun.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokročil s plány na elektrifikaci autobusových linek v hlavním městě a jejich částečnou náhradu trolejbusy. Do takzvaného zjišťovacího řízení poslal projekt na zatím nejdelší linku k elektrifikaci: necelých dvacet kilometrů z autobusového nádraží Na Knížecí až na Letiště Václava Havla. Jde o trasu, po které dosud jezdí autobusy linky 191.

Dokumentaci k projektu zveřejnil DPP v registru oznámení EIA. Zjišťovací řízení má ukázat, zda bude nutné plán posuzovat detailněji z pohledu vlivu stavby na životní prostředí.  Mělo by jít o formalitu, jiné plány na stavbu trolejového vedení v levobřežní části Prahy už dříve prošly bez dalšího posuzování.

Plán počítá s tím, že na linku budou nasazeny parciální autobusy, tedy s baterií. Umožní, aby část trasy nebyla vůbec elektrifikována. Má vzniknout trolejbusová trať o délce 19,38 km (tam i zpět, tedy necelá polovina trasy), z čehož je tato trať navržena v délce 8,44 km jako dvoustopá a v délce 2,50 km jako jednostopá. „Cílem elektrifikace je nasazení bezemisních a tišších bateriových trolejbusů místo stávajících naftových autobusů,“ uvádí se v dokumentu zpracovaném Pragoprojektem.

Pro napájení trolejového vedení bude vybudována nová měnírna Fajtlova a rozšířena stávající měnírna Břevnov. Dále bude využita sdílená infrastruktura zřízená v rámci jiných stavebních záměrů, včetně elektrifikace linky 137, 176 a 119 nebo tramvajové trati na Dědinskou. Pod trolejemi mají jet trolejbusy z Andělu přes Strahov a Vypich po zastávku Sídliště Petřiny v ulici U Hvězdy. Pak využije trolejbus baterii a dál se napojí na troleje v úseku od Dlouhé míle v ulici Drnovská po zastávku OC Ruzyně. V ulici K Letišti po zastávku Terminál 3 bude využito trolejové vedení zrealizované v rámci elektrifikace linky 119, k terminálum 1 a 2 pojede na baterie. Už dříve DPP odhadl náklady na elektrifikaci této linky na 580 milionů korun.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp elektrifikace autobusové dopravy v Praze elektrizace autobusových linek v Praze linka 191
86 komentářů