Trolejbus pod 9 milionů korun. Tendr v Opavě vyhrála Škoda

Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda TransportationŠkoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda Transportation

Tak levný dvanáctimetrový trolejbus nabídl výrobce na českém trhu naposledy v roce 2004.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gargy

Není toho moc? Nakupujte to po jednom.

Cracatit

Jsem zvědav, jak se s tím drážním paragrafem o ulicích poperou v Prahe.

Cracatit

Ano, všechny ulice ve městě jsou drážní snad v Plzni a Hradci, v Brně úřední šimlík řehtá, že to nepude a nepude, protože je vozidlo závislé trakce (asi stále žije v přesvědčení, že na baterky není spolehnutí.)

R2R2

Ted se jeste modlit, aby to Skoda dodala vcas a Ostrava nedoplatila slevu formou pokut za pozdni dodani 😉

R2R2

Pardon, myslel jsem Opavu samozrejme.

Pavel

Omlouvám se, nechápu. Myslíte to tak, že když dodavatel dá v opakované soutěži slevu a pak to dodá pozdě, tak mu odběratel doplatí pokutu? Takhle to z vašeho textu vyplývá.

Travegoist

No však to takhle s veřejnými zakázkami funguje, nevím čemu se divíte 😀

R2R2

Jak spravne pochopil Travegoist, presne tak jsem to myslel.
Je to samozrejme trochu vtip narazejici na zakazku, kde Skoda dodala pozde vlaky CD a ty platily pokutu (realne je to samzorejme trosku komplikovanejsi).

V zasade me dost prekvapuje, ze dnes nekdo nabizi historicky nizke ceny. Samzorejme nevim, zda je tam od zacatku planovana nejaka kulisarna, na ktere se zahoji nebo proste ma Skoda tak malo prace, ze jde i do spatne zakazky. Stara prupovidka pravi, ze i prodelek je kseft. Muze but, ze i ztratova zakazka je realne lepsi nez nechat fabriku stat.

Jiří Kocurek

Oproti tomu vodíkový autobus: 24 mil. Kč.

M19

A ty dráty k tomu jsou zdarma?

Jiří Kocurek

Kolik drátů se dá postavit za cenu elektrolyzéru s kompresní stanicí? Měnírna nebude tak drahá… Protože vozit ten vodík kamionem odkudsi je dost napytel.

Jenki

Neměla by Škoda sama na sebe k ÚOHS podat stížnost na příliš nízkou nabídkovou cenu?

Apten

Další karoserie do Opavy.Už třetí.Opava mohla být unifikovana jak trolejbusy tak autobusy.Neni nad to mít „různorodou atrakcí“.

Kuba

To už mohla být unifikována dávno Solarisy, ale pak se nakupovaly Citelisy, Urbanway a nakonec i 32Tr a NSG 12.

Jiří

Otázka je. Vadí to v téhle kapitalistické době 🤔😁 Kdy náhradní díly jsou dostupné.

Travegoist

Tak zrovna tenhle precedens už naštěstí neplatí. Stačí se porozhlédnout kdekoliv po Evropě.

Hafan

No jestli se to bude chovat jako ty skrine v Praze a mit stejne stupidne a neergonomicky navrzeny interier, tak to se maji v Opave teda na co tesit… :‘-(
Zlaty Sorky oproti te dodavce do Prahy…

David

Ještě, že to nemusí jezdit po kolejich – pak by to bylo alespoň 6x dražší.

Chronosphere

Dotaci pro trolejbusy MDPO poskytují tramvaje DPO 😁

Jan

Prakticky musí, je to drážní vozidlo a musí mít pevně stanovené trasy linek.

Jiří Kocurek

A nebo to provozovatel vyřeší šalamounsky a jako stanovnou trasu určí všechny ulice ve městě.

Tady je drážní paragraf zralý na revizi a ne jeden. Usnadnilo by to zavádění parciálních trolejbusů i tam, kde dneska síť není.
Byla by to drobnost z hlediska nákladů, ale pomohla by, pokud to erár myslí se zaváděním elektrické veřejné dopravy vážně.

PvvS

Spíš konečně vyjmout trolejbusy z drážních vozidel a udělat z nich třebas autobus s jiným druhem pohonu.

Jiří Kocurek

To se snažím naznačit.

Ondra K.

Ta „očůrávka“ v podobě určení všech ulic ve městě závisí na dobré vůli příslušného úředníka. Ne ve všech městech je tohle průchozí.