Trnitá cesta k povolení D11 z Jaroměře do Trutnova. Po roce od odvolání se blíží rozhodnutí
Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD
Úřady řeší územní rozhodnutí už pět let, téměř rok se čekalo na stanovisko ministerstva životního prostředí.
Ještě že máme ve vedení MŽP odborníky typu Jurečka a kraje Červíčka.Pak se to staví,
…ze jo, kdyz tato vlada je teprve tak kratce u moci a jeste v dobe predsednictvi a energeticke krize…
Jak to ty Němci dělali že mají zemi prošpikovanou dálnicemi?
Tam to byla práce jednoho rodáka z Braunau am Inn a tam se fakt nechceme inspirovat, neboť to mělo velmi neblahé souvislosti.
Ale rozhodně se můžeme poučit v dnešním Polsku.
…a myslite treba marshalluv plan?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Marshallův_plán
Ono je pak snazsi stavet infrastrukturu, kdyz se vam ekonomicky dari…
Chápu, že je to starý příspěvek, ale inspiroval mne k troše hledání.
Německo – 13 192 kilometrů dálnic.
Česká republika – 1 370 km.
Tzn. Němci 9,62x více dálnic, ovšem populace je zhruba 8x větší. Tedy mnohem chudší ČR má v poměru k počtu obyvatel téměř tolik dálnic jako Německo. K dosažení poměru 8:1 v délce dálnic potřebujeme přidat jen asi 280 km.
Když uvážíme, kolik dálnic je v přípravě (příprava je součást stavby), je jasné, že ty namalované (např. cca kolem StČ kraje) jsou skutečně jen luxus.
Vůbec jsem nepochopil ty dva exity Kocbeře a Choustnikovo Hradiště. Úplně bohatě by stačil jeden mezi Ch.Hradištěm a Zbožím. Stejně naprostá většina aut bude mířit od jihu do Dvora a a zase opačným směrem. A ty stejně budou muset sjet před Ch. Hradištěm, projet ho a pojet i Zboží. Zde měl vzniknout podle mě opravdu jen jeden exit a tohle je zbytečnost…
V článku je stará mapa s vizualizací,z budoucího sjezdu před Choustníkovo Hradištěm bude nová přeložka silnice II/299 které obejde Žireč i Zboží i Choustníkáč.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D11/d11-1108-jaromertrutnov?komunikace=D11&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Takže opět procesní pochybení, takže úřaday opět něco zkazily, hlavně, že se ta zdržení pořád svádí na ekologické organizace…
A z čeho jako usuzujete, že kdokoliv procesně pochybil? Z toho, že to někdo napíše do odvolání? Tak to děláte závěry velmi jednoduše. Většina odvolání v jakékoliv věci odkazuje na procesní chyby. Což ale neznamená, že to tak skutečně je.
Holubec je dalsi pomatenec, ktery proste dalnici za kazdou cenu nechce. Ostatni je mu jedno. Z me perspektivy je srovnatelny s Deti Zeme ci Voda z Tetcic.
A nebylo by dobrý, kdyby prostě stát pro začátek dělal stavby v souladu se svojí vlastní legislativou? Protože pak by všichni stěžovatelé měli smůlu, ne?
To by samozřejmě bylo, ale nedělal bych si iluze, že to tyhle kreatury odradí. Nějaký způsob jak škodit si vždycky najdou, jiný smysl existence nemají.
To ale není případ pana Holubce. Ten tam tu dálnici prostě nechce. Garance pana Mátla pro něj/podle něho nejsou vymahatelné.
On využívá opravné prostředky. S tím se musí u povolování staveb počítat. Je-li vše v pořádku, budou jeho odvolání zamítnuta. je to pruda, zdržuje to, ale je to právní cesta.
Kdyby člověk věděl, jak bude vypadat nějaké definitivní soudní nebo mimosoudní rozhodnutí, tak by si ušetřil spoustu chyb a slepých uliček. Aneb „šedá je všechna (právní) teorie a zelený a košatý strom (dálničního) života.“(Johann Wolfgang von Goethe)
Souhlas. Co mi ale vadí nejvíc, je vracení mezi soudy a úřady, tam a zprátky, to může být proces nekonečně dlouhý, mělo by to být naprosto výjimečné.
Ale nějak se nám v justici ztrácí rozum, hlavně, že to sype pánům Kučerům a jejich rodinám!!!
Ono by to asi hlavně chtělo tu legislativu zjednodušit. Když vyprodukujete deset tisíc stran zákonů a vyhlášek, vždycky v nich budou vzájemné rozpory a nejasná místa.
To by se melo testat do kamene. Treba uz ta znama vec, ze Spravni rad (fundamentalni zakon veskereho urednictva) ma jinou terminologii nez Stavebni zakon. A pritom stavebni /uzemni rizeni je jen aplikaci spravniho rizeni. Jenze kdyz nekteri urednici ani ty zakony neznaji, to je pak tezke.
Tak hlavně žádný spěch, za nedodržení termínů nikomu nic nehrozí a plat stejně běží
… a aspoň je pořád co dělat.
Prace urednicka vystaci v klidecku az do duchodu 😉
a mate jistotu toho, ze s pribyvajicim vekem si odsedite vyssi plat…
Nicmene, kdo neco uni a chce si vydelat, nebude pracovat ve statnim…
Takže na co nestačí ani Patrik, Voda z Tetčic a nebo pan soudce Kučera zvládne hravě Ministerstvo životního prostředí…
A máme dlabat na životní prostředí jen proto, že si část dopravy usmyslela pohřbít železnici a všechno cpát na silnice (jak jinak si vykládat ponechání relativně pomalé jednokolejky už od Hradce, sdílené s dvěma dalšími směry, a přitom válcování krajiny dálnicí i tam, kde kapacitně stačí dva pruhy)?
Kdo je to ten tvůj původce, kterého nazýváš „část dopravy“? To je něco jako virtuální „ono“?
Toto neni článek o železnici trole. Jedná se o mezinárodní dálnici a dva pruhy opravdu nestačí.
A na to jsi přišel jak, že tam stačí dva pruhy ?
Poláci se tam budou snažit tlačit veškerou kamionovou dopravu, co teď jezdí přes Náchod a Kłodzko, proto je v plánu i dostavba úseku S5 v úseku Bolkow- Wroclaw
Procesní pochybení je nesjpíše na straně jiného úřadu než MŹP a posudky nejdou udělat hned…V případě průzkumů zvířeny a vegetace je možné je dělat pouze od dubna do července…
Ale když jsou udělané, je trochu blbé, že čekají tři měsíce jen na to, aby je ministr podškrábl.
pan voda z Tetčic je už vyhlášený