Třímiliardová úprava trati ze Svinova a Polanky do Kunčic má projektanty, začít se má v roce 2026
Jednotka CityElefant dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava-Svinov. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Cena v soutěži v porovnání s odhadovanou cenou stoupla.
Těch 120 km/h bude pro vlaky s naklápěcí skříní? 🙂
Kromě kunčického zhlaví Vítkovic to bude kolejově komplet až do Svinova/Polanky. Most přes Ostravici zůstane. Rychlosti: výjezd z Kunčic 70/80; dále 120, přes Vítkovice 110, dále k Odře 120, do Svinova 100; do Polanky 85. Ve Vítkovicích prodloužení stanice, předjízdné koleje na 60. Součástí bude kol. 6 pro zapojení základny VRT. Odb. Odra bude na 120 směr Svinov a 100 směr Polanka. Zastávka Zábřeh se bude koordinovat tak, aby se nemuselo nic bourat.
Tak to je pěkná zmastenina. Jestli je někde 110 a nebo 120.. to mi nějak nesedí.. a pak zas propad.. no to je rekonstrukce na baterky.
Bez propadu by to bylo lepší, ale otázka je, za jakou cenu. Vzhledem k tomu, že všechny vlaky osobní dopravy ve Vítkovicích mají zastavovat (i výhledová linka VRT Ex 11), tak by tam ta 120 stejně nebyla využitá.
Tak jezdí tam i náklady.. ať se na mne nikdo nezlobí ale jako dělat reko a mít tam jednou takovou pak zas takovou traťovou rychlost.. ta mašina taky něco sežere a musí brzdit. To jsou rekonstrukce jak Opava -ostrava Svinov..traťová 100km/h.. docela slabota.
a mohou v ČR náklady jet více než 100?
Ten náklad je tak dlouhý že než poslední vozy opustí oblouk v Kunčicích tak přední část je obrazně řečeno na vjezdu do Vítkovic. Nestačí ani vyvinout těch 160 protože ať už pojede do Svinova nebo Polanky tak bude opět brzdit. Nemá žádný smysl tam dělat více. Stálo by to miliardy a nemohl by to nikdo nikdy využít.
Ale notak. I elefant to jede několik minut. Ta rychlost by mohla mít smysl pří jízdě od vítkovic do kunčic.
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9qAwVxWNn061gdZP0goBQngOlgOngadP1gOUM0gRgG0g8bfm1gNYf30YMBnRqfA1X6fZNR-f4NNzDNLk&x=18.2871645&y=49.7955755&z=15
Krom těch čtyřech kolejí co zůstaly
byl zbytek vítkovické vlečky ne?
Ne, bylo to něco jako dnešní Kunčice. Při poklesu nákladní dopravy se to zrušilo.
Naštěstí se nezrušily (zatím) některé z seřazovacích na hl.n., Vrbice, Těšín , jak bylo také plánováno.
Ostravici?
Já měl v hlavě Odru, sorry.
Je řešena samostatně. Nechápu proč se to neřeší v rámci jedné stavby.
Za ty prachy tam snad budou pozlacené kolejnice, ne?
Za ty prachy bude lehká úprava stávající tratě a nejvíc nejspíš spolkne stavba depa pro rychlovlaky ve Vítkovicích. Protože jinak nevím, co by ve stanici na těch čtyřech kolejích chtěli prostavět za miliardu.
120 by se mohlo už dnes, kdyby to dovolilo zabzař.
Modré zábradlí? Ta modrá určitě musí být z krve jednorožců.
Ve Vítkovicích žádné depo rychlovlaků nebude. Je tam plánovaná základna údržby vysokorychlostní tratě(podbíječkytrolejáři atd..).
To byla asi ironie. Ale ta základna je zajímavá informace.
jasně, takže MVTV, alias 810. Nápad to byl dobrý (vysokorychlostní vlaky), ale dopadlo to jako vždycky (810).
Ja nechápu proč se pořád brečí na cenu investicí do železnice? To že u každé vesnické díry se staví obchvaty s prumernou cenou miliarda za kilometr, nad tím se nikdo nepozastavi. Ale když se má rekonstruovat stanice, pár km tratě a celá odbočka Odra za cenu 3km obchvatu horni dolní to jsou diskuse plné nářků. Havířov to potřebuje jako sůl a Vitkovice taky nemluvě o Hlavním nádraží, které se snad plánuje už 20let..
No, s tím průměrem 1 miliardy za km za obchvat „každé vesnické díry“ jsme si trochu zapřeháněli, že…
Ale samozřejmě nemám nic proti investicím do železnice – naopak.
modernizace stanice Vítkovice je samostatná zakázka, ne? jen tak mimochodem se to mělo rozběhnout už tento rok, ale dobrá správa to potichu posunula na rok 2024…
Aktuálně MD skrtlo prakticky všechny peníze na vypravni budovy, takže si nestezujte.
Kdoví, jak to je. V tomto roce proběhla výměna kolejnic v úseku Vítkovice-odbočka Odra.
bude konečně i zast. Ostrava – Zábřeh?
Vzhledem k ochotě města Ostravy, tak spíše ne.
A bude před Svinovem zdvojkolejnění a mimoúrovňový rozplet s rezervou pro VRT? Nebo se jen opraví stávající trať a pak se to o pár let později celé překope?
Kopat se ohledně VRT bude především v Polance. Samotná VRT se koleje odbočka Odra po Svinov nedotkne. Viz vizualizace.
https://zdopravy.cz/video-sprava-zeleznic-ukazala-budouci-podobu-vysokorychlostni-trati-do-ostravy-171085/
Na jednokolejném krátkém úseku Svinov odbočka Odra se v podstatě počítá v hodině s jedním párem linky S1 a jedním párem okružní linky linky S7. Možná budou některé spoje označeny S9. Vleze se i nějaký ten nákladní vlak.
Bude prosím součástí projektu i slibovaná zastávka Ostrava-Zábřeh?
Hlavně by ve Vítkovicích měli při rekonstrukci kolejiště mimo jiné zachovat možnost sjet na směr ta nová průmyslová zóna a dále DOV a Ostrava Střed od/k nástupištím ve Vítkovicích. Byť se plánem Ostravského kolečka ještě nikdo detailně nezabýval. Možnost tudy projet by určitě nebyla zcela od věci. Tak snad se to definitivně nezazdí budu doufat…
Pochybuji, že by někdo kompetentní takto uvažoval. Ze zóny bude jezdit bus MHD a vlak je tam sprosté slovo i v nákladní dopravě.
Jojo.
Nákladní vlak jako by bylo sprosté slovo.
Co se týká zastávek mezi Vítkovicemi a Středem tak v podstatě I dvě by se vlezly. DOV je jasné. A ta druhá u zóny by se to nepotento kdyby vznikla. Byla by spíše pro přes polní. Místním jak avizujete tam zastaví i MHD.
To potencionální využití pro osobní vlaky záleží zejména na majiteli vlečky – Vítkovická doprava.
Nicméně kunčické zhlaví Vítkovic už je po rekonstrukci, ovšem snad jediná možnost vlakové cesty je vjezd od Kunčic na Východní nádraží vlečky VD (několikrát osobně vyzkoušeno), naopak se dá jen dostat posunem na spojovací trať směr NH, v případě jízdy na Dolní nádraží VD jen s úvratí na Východním.
Tak to o té vlečce měli řešit už dávno. Nemusela by tam být prioritně pravidelná doprava. No zastávka DOV by se jistě uživila co do počtu cestujících. Vlaky by jako dnes nemusely zaclánět na Středu třeba. A zajet těch pár set metrů dále. Taky když bude ta základna pro VRT ve Vítkovicích to mohl být něco jako záložní výjezd. Kdyby se něco vykokotilo mezi Vítkovicemi a Polankou nad Odrou kde bude vjezd z/na VRT. Tak stejně kdyby se něco potentovalo na úseku Svinov Hlavní. Mohla by aspoň regionální doprava jet obráceně. Svinov Zábřeh Vítkovice DOV Střed Stodolní Hlavní. Například… Muselo… Číst vice »
Ovšem to musí nejdřív někdo přijít za majiteli těch dotyčných kolejí. Jsou to soukromé vlečky a je jen na jejich majitelich co s nimi a jak budou dělat případně koho tam pustí. Rozhodně v současném stavu to na nějakou osobní dopravu není, bez rozsáhlé změny konfigurace zhlaví mezi Vítkovicemi a Východním, kompletní rekonstrukce svršku, spodku a zabezpečovacího zařízení, včetně navazující byrokracie. A hlavně to teda slouží nákladní dopravě.
Co tam bude tak drahého za tři miliardy? Svršek už je v tom úseku částečně po opravě včetně jednoho vítkovickeho zhlaví, mosty přes Ostravici se dělaly loni… Doufám že za ty peníze budou alespoň dvě koleje ze Svinova na Odru, jinak v tom žádný přínos moc nevidím.
I trakční vedení se dělalo.. taky nechápu kde zas SZ utopí tolik peněz.
Třeba v modrém zábradlí kolem každého sloupu zvlášť.
Jelikoz tento usek bude zasazen i budouci vystavbou VRT, urcite je projekt pripraven tak, aby se za par let vse nove vybudovane znovu nebouralo. Nebo ne?
Pár článku nůiže „Lávka a inflace…“, tady to vysvětlí SŽ jak, inflaci má, ale to nedělá jednu miliardu že :d
Měl by to vyznít ironicky, ale spíše je to smutné, že na SŽ nefunguje něco, co na ŘSD ano.
Btw – rok 2026 (soudě podle projektů, které má SŽ naplánované na R8) vidím jako zlomový pro nákup auta. Protože pokud opravdu rozjedou všechny stavby, tak jak mají naplánované, tak nevěřím, že by zůstala zachována dopravní obslužnost, tak jak je teď (možná jsem ale jen pesimista).
Sry za typa, mám zraněné prsty ze sportu.
Tak jestli vám kvalita na R8 přijde dostačující tak se tam nic stavět nemusí ne?
Co si mem predstavit pod komplexni rekonstrukci stanice Ostrava-Vitkovice?
že bude 3 roky zavřená.
A co modernizace a elektrifikace Ostrava – Frenštát ..ticho po pěšině. Kunčice -vyhybna Polanka se částečně opravovala a ještě chvíli to vydrží.
Vydržet vydrží. Což o to. Ale díky zvýšení z 80 na 120 bude moct být alespoň částečně okolo roku 2030 dosáhnout časů provozního konceptu jízdních řádů…
Mimo jiné se začne dělat Havířov Havířov Střed v září. Následovat má do roku 2030 zbytek 321 po Těšín. Hotovo bude Mosty Čadca. A snad I OV FM. To už umožní s dalšími mnou nyní nejmenovanými opravami a rekonstrukcemi využít podstatného zlepšení v jízdních řádech a návaznostech v rámci kraje. Více se píše v aktualizovaném plánu k 15.2023 na stránkách Msk.
https://www.msk.cz/assets/temata/doprava/pdo_msk_2022-2026.pdf
Už bych to dělal na 160km/h. Nejhorší a nejvíc problémový úsek a ještě k tomu trapná jednokolejka.. Kunčice – Frýdek Frýdek-Místek – Frýdlant..to je provozní katastrofa.
jojo, jednokolejky jsou nepouzitelny mor.
Chápu vás no má to své ALE.
Vlak na 321 na 160 se nemá kde rozjet.
Svinov odbočka Odra max 120.
Odra Zábřeh je krátký úsek 120 stačí.
Zábřeh Vítkovice také krátký 120 stačí.
Vítkovice sjezd do Kunčic kde je 90 max.
Kunčice Havířov Suchá je cca 100.
Zde by se dalo o 120 uvažovat.
HA Suchá po mosty v Chotěbuzi 140.
Skrze Mosty je cca 90?
Z Chotěbuzi do ČT je 160.
Z ČT do CHO je nyní 80. Může být 160.
321 není 320. Za mě jsou časy ok.
Si myslím že je to max co popisuji.
Větou o to, že se to nemá kde rozjet na 160 byste mohl shodit prakticky jakoukoli trať (nadsázka). V JŘ nemusí být nutně jen vymetáky.
Ano.
Mohl by se na 160 rozjet mezi Havířovem Suchou až mosty v Chotěbuzi. Pravda. Ale v plánu je 140…
Dále je 160 z Chotěbuzi do Těšína.
Z Těšína do Chotěbuzi je 80.
Udělají li 160 nic proti.
Mosty v Chotěbuzi 90-100 max ?
Vymetáky všechny opravdu nebudou.
MD ČR má zájem vést R8 z/do Těšína.
Jezdí tam již Regiojet.
A spěšný který dnes staví mezi HA a ČT.
Taky pojede zřejmě z HA Střed bez zastavení. Ale až tak do detailu to s tím spěšným zatím nevím…
Ty bláboly vyšlé z KODISu raději NE.
Nen to až tak pravda co píšete.
Nákladní do Polska což je 95 či více % přes Havířov nepojedou.
Nákladní ve směru Slovensko co nyní jedou přes Ostravu pojedou z Hranic na Púchov a Žilinu protože Žilina bude za tuším dva roky hotová.
Změny v JŘ začnou 12/24. Postupně dle postupu praci. Avizuje to i aktualizovány plán kraje. Který s avizovanými stavbami počítá.
Jaké nákladní do Polska jezdí přes Havířov?
Proč by někdo jezdil oklikou, když se jezdí přes Petrovice , Těšín nebo Bohumín?
Píšu že nepojedou.
Když nejedou teda ani dnes.
Možná že jen nepochopeno Vámi.
Rakousko/ČR Polsko náklady myšleno.
Mohl jsem to napsat hned. Moje chyba.
Třeba Bartovice v případech výluk, s tím že při velké rekonstrukci Ostravy, to bude pro některé relace směřující třeba z Bartovic na Petrovice jednodušší jet přes Těšín než se tlačit přes výluky.
Vzhledem ke stavu financí a že byla pozastavena priprava všech podobných projektů jako je frydecka, tak to bude muset ještě chvíli vydržet.
1 chvíle = 10let.
Podle zkušeností nebude jen jedna.
Fijo, ešus v tomto nátěru či polepu vypadá dospěle a vyspěle.
V tom polepu jezdí od výroby a je to reklama na ešusy na trati 320.
Bude součástí projektu/stavby i nová zastávka Ostrava – Zábřeh, která už dávno měla stát?